با این همه ظلمی که سیاهی کرده است .... تردید ندارم که خدا هم سبز است !!!

آخرین اخبار

۱۳۸۸ آبان ۱۷, یکشنبه

خيانتهاي دولت نهم به مردم

دوستان زيادي با تعجب يا از سر کنجکاوي همان سؤالي را از من مي‏پرسند که شايد خيلي‏ها از شما نيز پرسيده‏اند: "شما که عضو هيچ گروه، حزب يا جبهه‏اي نيستيد؛ با افراد ذي‏نفوذي در ارتباط نبوده و براي منافع مادي يا موقعيت حرفه‏اي شما هم فرقي نمي‏کند که چه دولتي سر کار باشد؛ سوداي وزير يا وکيل شدن را هم در سر نداريد؛ با بيگانگان در ارتباط نبوده و به اصطلاح قلم به مزد هم نيستيد و.....؛‌ پس چرا اين‏قدر با دولت، عملکرد و تفکر آقاي احمدي‏نژاد مخالفيد و اين‏همه وقت و انرژي براي آن صرف مي‏کنيد؟"

شايد هرکس براي اين پرسش‏ها، جواب‏هاي مختلف داشته باشد، اما پاسخي که من براي آن داده‏ام،‌ اينست: "مي‏دانم،‌ همسر و پدر خوبي نبوده‏ام،‌ برنده جايزه نوبل در رشته خود نشده‏ام، هنوز در زمرة چهره‏هاي ماندگار درنيامده‏ام، مال و مکنت فراواني اندوخته نکرده‏ام و.... اما يک موضوع را به خوبي مي‏دانم:‌ آزاده و آزدي‏خواه خوبي هستم که از عنفوان جواني، با ظلم و ستم مبارزه کرده و درمقابل هيچ زورگويي سر تعظيم فرود نياورده‏ام. همة‌زندگي و هستي خود را در خدمت به چنين هدف والايي قرار داده و با خداي خود عهد کرده‏ام؛ تا جان در بدن دارم، لحظه‏اي از آن غافل نشوم. تفکر تحجرگرايانه احمدي‏نژاديسم را خطر بزرگي براي آينده اين مرز و بوم دانسته و وظيفة‌ خود مي‏دانم که با تمامي توان به مقابله با آن برخيزم."

براي نشان دادن خساراتي که دولت نهم بر کشور وارد کرده،‌ کتابي را نوشته‏ام تحت عنوان: "کشورداري همين‏جوري"؛ ولي ناشران گفتند که ارشاد، مجوز چاپ آن‏را نخواهد داد و فعلاً‌ اين کتاب معطل مانده است؛ اما به تازگي مقاله‏اي کوتاه از يکي از دانشجويان عزيزتر از جانم بدستم رسيد که ديدم، بسياري از مطالب آن کتاب را خلاصه کرده و ضمن اضافه کردن مطالب جديدي بر آن، سند جامعي از خيانت دولت نهم براي نسل امروز و آينده تهيه کرده که در ادامه،‌ با تغييرات اندکي در آن، به اطلاع خوانندگان عزيز اين صفحات مي‏رسانم:

1- آیا مي‏دانيدخسارت دولت نهم بر اقتصاد ایران، برابر 75 درصد خسارت‏های مادی 8 سال جنگ بوده و خسارت‏های اجتماعی، علمی و معنوی و فرهنگی و سیاسی آن قابل محاسبه نیست؟ در جنگ 8 ساله؛ سالانه بطور متوسط 125 میلیارد دلار خسارت به کشور وارد شد، اما عملکرد احمدی نژاد باعث شد سالانه 188 میلیارد دلار خسارت به کشور زده شود.

2- آیا می‏دانید که اگر شخصی 200 سال عمر کرده و هرماه ده میلیون تومان خرج کند، طی 200 سال به 24 میلیارد تومان نیاز خواهد داشت؟ آقای احمدی نژاد اما طي تنها چهارسال، 340 هزار میلیارد تومان از درآمدهای نفتی را بر باد داده است. (بانک مرکزی - وزارت نفت - روزنامه سرمایه 17/12/87 و 06/03/88( شايان ذکر است که در طول تاریخ 4000 ساله ایران، هیچ‏گاه چنین ثروتي برای این کشور بوجود نیامده بود!

3- آیا می‏دانید که خسارت‏هاي اقتصادی آقاي احمدی نژاد آن‏قدر زیاد است که مي‏توانست درغيراين‏صورت به هر خانواده ایرانی بیش از 5/1 کیلوگرم طلا برسد؟ و آیا می‏دانید عملکرد آقاي احمدی نژاد در کشور ثروتمند ايران باعث شده که بیش از 80 درصد از مردم، زیر خط فقر زندگی کنند؟ و آیا می‏دانید که گرانی لجام گسیخته در جامعه، که نتیجه سیاست‏های اقتصادی احمدی نژاد است، باعث شده ارزش حقوق 700 هزار تومانی امروز مانند حقوق 200 هزار تومانی سال 84 باشد؟

4- آیا می‏دانید که دولت احمدی نژاد، گاز را از کشور ترکمنستان 350 دلار در هر هزار متر مکعب می‏خرد و به ترکیه 200 دلار می‏فروشد؟ (روزنامه سرمایه 14/10/87 ( و آیا می‏دانید که 44 درصد درآمدهای نفت، گاز و پتروشیمی کشور پس از انقلاب، طی دوره 4 ساله احمدی نژاد به دست آمده است؟( وزارت نفت - بانک مرکزی - روزنامه سرمایه 17/02 و 06/03/88)

5- آیا می‏دانید که ساخت پالایشگاه‏های نفت در دولت نهم، سالانه 5/1 درصد پیشرفت داشته و با این حساب 67 سال طول می‏کشد تا ساخته شوند؟(روزنامه سرمایه 14/02/88) و آیا می‏دانید که مهندس میرحسین موسوی در زمان جنگ از محل صرفه جویی برنج یارانه‏ای، پالایشگاه آبادان را طی 98 روز به بهره‏برداری رساند؟(سایت کلمه)

6- آیا می‏دانید که امارات و قطر از میدان‏های گازی مشترک، سالانه بیش از 12 هزار میلیارد تومان گاز بیشتر برداشت می‏کنند و عدم سرمایه‏گذاری ایران در دولت نهم منجر به این شده که همسایگان شمالی و جنوبی، منابع و ثروت مردم ایران را به یغما ببرند؟‌ آيا مي‏دانيد که اهمیت این موضوع کمتر از واگذاری خاک ایران به بیگانگان نیست؟( وزارت نفت - روزنامه سرمایه 21/02 و 10/02/88)

7- آیا می‏دانید که لایحه چندهمسری را دولت آقاي احمدی نژاد به مجلس تقدیم کرده بود تا بصورت قانون درآید؟(سایت مجلس( و آیا می‏دانید که طبق آمار بانک جهانی، فساد در دستگاه‏های دولتی ایران طی چهارسال دولت نهم، 65 رتبه اضافه شده و به 141 در بین 194 کشور دنیا رسیده است؟( بانک جهاني و صندوق بین‏المللی پول - روزنامه سرمایه 06/02/88)

8- آیا می‏دانید که دارندگان سهام عدالت بابت قسط‏های دو سال 86 و 87 حدود 200 هزار تومان به دولت بدهکارند، اما دولت برای جمع آوری رای، 80 هزار تومان سود سهامداران را پرداخت کرده و انتظار مي‏رود که پس از به قدرت رسیدن دوباره، اقساط آنها را دریافت کند؟ و آیا می‏دانید به علت این‏که شرکت‏های زیان ده را به شرکت‏های سهام عدالت داده‏اند، سهام عدالت فاقد سود بوده، اما دولت برای عوامفریبی سود پرداخت می‏کند؟(روزنامه سرمایه- اردیبهشت88) و آیا می‏دانید که در بازار سهام، سهام عدالت پانصد هزار تومانی را حتی به 500 تومان هم نمی‏خرند؟

9- آیا می‏دانید که اعتبار گذرنامه ایرانی در بین 194 کشور جهان به رتبه 193 رسیده و فقط یک کشور وضع بدتری نسبت به ما دارد؟( صندوق بین المللی پول - روزنامه سرمایه 06/02/88)

10- آیا می‏دانید عملکرد آقاي احمدی نژاد در بانک‏های کشور، آن‏ها را به پرتگاه ورشکستگی کشانده و آیا می دانید که ورشکستگی بانک‏ها در هر کشوری از خطر جنگ بالاتر است؟(دنیای اقتصاد 03/12/87 و روزنامه سرمایه 06/02/88)

11- آیا می دانید عملکرد تنش زای سیاست خارجی احمدی نژاد باعث شده:‌ الف: کالاهای وارداتی 42 هزارمیلیارد تومان گران‏تر خریداری شوند؛‌ ب- تحریم‏های بین‏المللی امکان تکمیل طرح های نفت و گاز و پتروشیمی و سایر صنایع را غیرممکن می‏سازد؛‌ پ- باج‏های فراوانی در نفت و گاز و انرژی اتمی و حتی در زمینه حقوق ایران در دریای خزر به روسیه داده شود؛‌ ت- امکان انتخاب ایران برای عقد قرارداد با شرکت‏های معتبر و مهم نفت و گاز دنیا از دست برود و به جای آن شرکت‏های دست چندم چینی و روسی و حتی ویتنامی و اندونزیایی با تکنولوژی عقب افتاده جایگزین آنها شوند؛ ث- طرح‏ها و کارخانه‏های جدید ایجاد نشده و مسیر رشد و توسعه کشور بسته شوند و سرانجام، صدها فرصت ثروت و درآمد و میلیون‏ها شغل از دست بروند؟ (بانک مرکزی - بانک جهانی - روزنامه سرمایه 02/03/88)

12- آیا می‏دانید سیاست خارجی احمدی نژاد با کشورهایی مثل جزاير قمر در ارتباط است که دولت آنها حتی پول بلیط هواپیما را ندارد و با خرج ایران به کشور ما می‏آیند؟ و آیا می‏دانید احمدی نژاد در سفر به کنیا (کشور آفریقایی) پیشنهاد داده که ایران حاضر است نفت را با 30 درصد تخفیف بفروشد؟ (اکونومیست شماره‏های مربوط به اسفند 87)

13- آیا می‏دانید که بسیاری از کارخانه‏هایی را که احمدی نژاد در دو سال اول ریاست جمهوری افتتاح کرد، بین 63 تا 95درصد آنها در زمان خاتمی ساخته شده بودند؟ ( روزنامه سرمایه 29/02/88 (و آیا می‏دانید که تعدادی از پروژه‏ها و طرح‏ها و کارخانه‏ها در زمان خاتمی به بهره‏برداری رسیده و آن زمان افتتاح شده بودند، اما وزرای احمدی نژاد دوباره آنها را افتتاح کردند؟( روزنامه سرمایه 29/02/88)

14- آیا می‏دانید پروژه ماهواره ایرانی امید در دولت‏های قبلی شروع شده و عمده کار آن را دولت خاتمی انجام داده بود؟

15- آیا می‏دانید که در دولت خاتمی راه آهن بافق - مشهد به طول 1000 کیلومتر سه ساله ساخته شد، اما در دولت احمدی نژاد سالانه کمتر از 50 کیلومتر راه آهن ساخته شده است؟ (اعتماد10/02/88)

16- آیا می‏دانید که دولت احمدی نژاد شروع حفاری و ساخت تونل البرز (در راه آهن اصفهان – شیراز) را با نشان دادن تونل دیگری، به عنوان اتمام و بهره‏برداری به ملت گزارش داد و بدين وسيله سبب فريب ملت ايران شد؟ ( اعتماد 10/02/88)‌ و آیا می دانید که صدا و سیما،‌ کوچک‏ترين عملکرد احمدی نژاد را بسیار بزرگ جلوه داده و بارها برای آن تبلیغ راه می‏اندازد، اما کمتر به گزارش عملکردهاي دولت خاتمی مي‏پرداخت؟

17- آیا می‏دانید که هزاران میلیارد تومان از درآمدهای نفتی به خزانه واریز نشده و مشخص نیست که کجا خرج شده‏اند؟ ( روزنامه سرمایه 01/02/88 و دیوان محاسبات)

18- آیا می‏دانید که برای صادرات میوه ایران، شرکت هواپیمایی عوارض سنگینی می‏گیرد، اما برای واردات میوه، عوارض پایین مي‏بندد؛ که درنتيجه، ورود میوه‏های خارجی سبب ورشکستگی باغداران و کشاورزان ايراني شده است؟ ( روزنامه سرمایه 14/02 و 29/01/88)

19- آیا می‏دانید که در دولت خاتمی، ایران به خودکفایی گندم رسید اما با سیاست‏های دولت احمدی نژاد، ايران در سال 1387 با 5 میلیون تن واردات، به یکی از بزرگترین واردکنندگان گندم جهان تبديل شد؟(روزنامه سرمایه 14/02 و 29/01/88)

20- آیا می‏دانید که در دولت احمدی نژاد طی حدوداً چهار سال، فقط 2100 واحد مسکن مهر ساخته شده(یعنی سالانه 525 واحد) و با این روند برای رفع مشکل مسکن مردم و جوانان بیش از ده هزار سال زمان لازم است! و این در حالی است که تاریخ ایران از زمان هخامنشیان تا به حال 2500 سال بیشتر نیست؟ (سایت مسکن مهر - وبلاگ مهندس عبدالعلی زاده - و یکی از شماره های اردیبهشت روزنامه سرمایه)

21- آیا می‏دانید که به اعتراف مسؤولان دولت و نظر کارشناسان، طرح‏هایی مانند مسکن مهر، بنگاه‏های زودبازده، اشتغال سریع و سهام عدالت همگی طرح‏های شکست خورده‏اند و تقریباً هیچ نفعی برای ملت نداشته و دولت با تبلیغات فراوان از طریق تلویزیون و رادیو توانسته نظر مردم را جلب کند؟ (روزنامه سرمایه 28/02/88)

22- آیا می‏دانید که در معاونت برنامه ریزی و نظارت رئیس جمهور با راه اندازی دوره‏های چند ماهه به تعدادی از همکاران دولتی، مدرک فوق لیسانس داده می‏شود و این در حالی است که در دانشگاه‏ها برای گرفتن مدرک فوق لیسانس بایستی حدود دو سال وقت صرف کرد؟ (روزنامه سرمایه 20/02/88)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

شما مي توانيد با انتقادات يا پيشنهادات خود ما را در انجام كاري كه مي كنيم يعني اطلاع رساني ياري نمائيد .
با تشكر - فرداي ايران

آرشیو

برچسب‌ها