با این همه ظلمی که سیاهی کرده است .... تردید ندارم که خدا هم سبز است !!!

آخرین اخبار

۱۳۸۸ آذر ۲۵, چهارشنبه

در شورای عالی امنیت ملی چه می گویند : فروپاشی مخملی، نظام را به زمین گرم زده!

«موج سبز» گزارشی را منتشر کرده که گفته می شود از یکی از جلسات شورای عالی امنیت ملی تهیه شده است ...


اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
سه‌شنبه  ۲۴ آذر ۱٣٨٨ -  ۱۵ دسامبر ۲۰۰۹

اخبار روز: «موج سبز» گزارشی را منتشر کرده که گفته می شود از یکی از جلسات شورای عالی امنیت ملی تهیه شده و در آن ضمن رد ادعاهای احمدی نژاد در مورد «کنترل بحران»، وضعیت حکومت متزلزل ارزیابی شده و از «فروپاشی مخملی» سخن رفته است:

فروپاشی مخملی نظام را به زمین گرم زده
حوادث چند روز گذشته ایران که همراه بود با چند توطئه کودتائی و خنثی شدن آن، بیش از آنکه در محافل طرفدار جنبش سبز مورد بحث و بررسی باشد، در خود حاکمیت کودتا مورد بحث توام با مناقشه است.
بر خلاف تمام تصوراتی که فرماندهان انتظامی و سپاهی آن را در سخنرانی ها و مصاحبه های خود تبلیغ می کنند، در محافل در بسته خود، بشدت نگران پاره شدن شیرازه کنترل شهرهای بزرگ، بویژه تهران و سپس شکل گیری یک تظاهرات عظیم علیه دولت و کودتای ۲۲ خرداد اند. اکنون دیگر این نگران بر تمام نگرانی های گذشته افزوده شده که چنانچه تظاهراتی عظیم در تهران و شهرهای بزرگ کشور شکل بگیرد، شعارها مستقیما علیه رهبر خواهد بود.
در برخی محافل سیاسی در تهران گفته می شود که در یکی از جلسات شورای عالی امنیت ملی که احمدی نژاد ریاست آن را برعهده داشته، و با خوش بینی از تسلط و کنترل اوضاع گزارشی ارائه داده که با مخالفت روبرو شده است. احمدی نژاد گفته است دولت به کمک سپاه توانست غائله را ختم کند و مخالفان دیگر نمی توانند در خیابان ها تظاهرات کنند.
یکی از حاضران درجلسه، که سابقه طولانی عضویت در شورای عالی امنیت ملی را دارد، در مقام رد این گزارش احمدی نژاد گفته است:
«آنچه که بنده در این جلسه می گویم، چکیده گزارشی است که اخیرا خدمت رهبری هم تقدیم شده و ایشان نیز مفاد این گزارش را تائید کرده اند. در آن گزارش ما تاکید کرده ایم که وضع کنونی تنها با حضور نظامی در شهر قابل دوام است، اما این خطر وجود دارد که ادامه این حضور به امری عادی تبدیل شده و فرسودگی و تزلزل روحیه نظامی ها را موجب شود. آقای احمدی نژاد می فرمایند اوضاع تحت کنترل قرار گرفته و از تظاهرات خیابانی دیگر خبری نیست. بنده دراینجا عرض می کنم و درگزارشی که خدمت مقام رهبری هم داده شد قید شده که اگر ما دچار این خوش بینی شویم که مردم خسته شده و عقب نشینی کرده اند، آنوقت باید ببینیم که بر جمعیت طرفداران دولت اضافه شده یا خیر؟ در حالیکه سه گزارش از سه سفر آقای احمدی نژاد به مشهد، تبریز و اصفهان خلاف این را نشان میدهد. یعنی علیرغم همه تدابیر و فراهم ساختن همه امکانات و تبلیغات، جمعیت بسیار اندکی در این سه سفر از ایشان استقبال کردند و در محل سخنرانی، در هر سه شهر تنها چند هزار نفر را توانستیم بسیج و حاضر کنیم. ایشان در این جلسه فرمودند "براندازی مخملی را جمع کردیم". بنده این جمله را به شکل دیگری و با اشاره به واقعیت سفر آقای احمدی نژاد به تبریز و مشهد و اصفهان بیان کردم و می خواهم در اینجا آن را تکرار کنم. مردم خیلی مخملی پشت دولت را خالی کرده اند. تظاهرات مردم قابل پیش بینی نیست و فعلا با نیروی نظامی جلوی آن را گرفته ایم. هر گاه این نیروی بازدارنده نباشد، خطر تظاهرات هست. به قسمت دوم لیوان نگاه کنیم. یعنی به واکنش مردم به سفرهای ایشان به تبریز و اصفهان و مشهد. یعنی سه شهر بزرگ ایران، بعد از تهران. در اصفهان ۵ر۱ میلیونی با آنکه از شهرهای اطراف هم نیرو بسیج شد، واقعا چند هزار نفر در میدان امام جمع کردیم؟ به ۱۰ هزار نفر می رسید؟ در مشهد و تبریز وضع از این هم بدتر بود. مردم با نظام قهر کرده اند.»

كناره‌گیری معترضانه چهره برجسته جامعه روحانیت مبارز

8:37 عصر چهارشنبه، 25 آذر 1388
آیت‌الله محمد امامی كاشانی، چهره برجسته و شاخص جامعه روحانیت مبارز تهران در 6 ماه اخیر از حضور در جلسات شورای مركزی این تشكل خودداری كرده است.

به گزارش آینده، آیت‌الله امامی كاشانی، عضو فقهای شورای نگهبان و مسئول مدرسه عالی شهید مطهری كه پیش از این دبیر كلی جامعه روحانیت مبارز تهران را برعهده داشت، در اعتراض به تندروی‌های برخی اعضای این تشكل و عدم برخورد جامعه روحانیت مبارز با این افراد، از شركت در جلسات شورای مركزی این جامعه كناره‌گیری كرده است.
آیت‌الله امامی كاشانی استاد برجسته اخلاق كه از اتهام‌سازی و اهانت برخی كاندیداهای ریاست جمهوری به شخصیت‌های برجسته انقلاب و عدم واكنش جامعه روحانیت مبارز در این‌باره، دلگیر شده بود، ‌نسبت به مواضع برخی اعضای شورای مركزی این جامعه به شدت منتقد است.
بنابر شنیده‌ها اگرچه آیت‌الله امامی كاشانی درباره راه‌حل اصلاح وضعیت موجود جامعه روحانیت مبارز تهران نظرات تكان‌دهنده‌ای دارد، اما كارگروهی مركب از تعدادی از اعضای معتدل شورای مركزی جامعه روحانیت مبارز تهران با رایزنی با ایشان و برخی دیگر از اعضای ارشد روحانیت مبارز، در جهت كاهش اختلافات فعال شده است.
گفتنی است، آیت‌الله امامی كاشانی كه همواره به داشتن دیدگاه های اعتدالی و اخلاقی در مسایل سیاسی شهرت دارد، روز یكشنبه با تجمع طلاب و سخنرانی برخی از چهره‌های تندرو در مدرسه عالی شهید مطهری موافقت نكرد.
 

به دلایل بسیاری نباید در راهپیمایی ۲۷ آذر شرکت کرد.

دسامبر 16, 2009
وبلاگ جوجه تيغي : در راهپیمایی ۲۷ آذر نباید شرکت کرد. به چند دلیل. ۱- این راهپیمایی را حکومت ترتیب داده است و تمام سو استفاده از این راهپیمایی را خواهد کرد. ۲- کروبی و موسوی هنوز برای شرکت کردن اعلام آمادگی نکرده اند. آنها نمی توانند مستقیما اعلام کنند که شرکت نکنید. عدم اعلام حضور به معنی قبول نداشتن این راهپمایی است. ۳- مجید انصاری اعلام کرده که همچنان منتظر صدور مجوز برای مجمع روحانیون مبارز هستیم آنهم برای یک روز دیگر. ۴- کم بودن زمان برای اطلاع رسانی و عدم اطلاع رسانی از طرف سایت کلمه. ۵- گفته ی سازگارا مبتنی بر این که بهتر است کسی در این راهپیمایی شرکت نکند تا بتوان تمام زور و قدرت حکومت در برگزاری یک راهپیمایی نمایشی آنهم با به میان وسط کشیدن آقای خمینی را دید و حکومت و طرفدارانش به وضوح ببیند که هیچ جایگاه مردمی ندارد. در محرم و روزهای دیگر فرصت برای یک راهپیمایی میلیونی فراهم است.

واله ما هم مثل شما گير كرديم . باز منتظر مي مانيم كه ببينيم آقاي موسوي و كروبي چه مي گويند !

بیانیه مشترک گروه انقلاب سبز و صفحه حامیان میرحسین موسوی در فیسبوک : آخرین حربه کودتاچیان را از آنان بگیریم

ملت بزرگ ایران طی 6 ماه گذشته در برابر خشونت وحشیانه دولت دروغ و تجاوز مقاومت کرده است و اینک در آستانه ماه محرم به حساس ترین مرحله از مبارزات مدنی خود رسیده ایم.

در این مدت کودتاچیان تمام ابزارهای خشونت و سانسور و سرکوب را به کار بردند تا مشعل سبز حق طلبی و آزادی خواهی ملت ایران را برای همیشه خاموش کنند و هر بار با هوشیاری و اتحاد ملت شکستی سخت را متحمل شدند. اما در 16 آذر ماه، آخرین و کثیف ترین نمایش خود را تدارک دیدند تا ملت حق طلب ایران را به کینه توزی و انتقام جویی متهم ساخته و به این بهانه منتخبان واقعی ملت را حذف کنند. اما آگاهی شهروندان و هوشیاری منتخبان ملت سبب شد این نیرنگ به خودشان برگردد و جمعه 27 آذر ماه فرصتی دیگر برای حضور میلیونی ملت آزادی خواه ایران در خیابانها فراهم شود؛ و مکرو مکر الله و الله خیر الماکرین!

نمایش قرآن بر نیزه کردن کودتاچیان به فرصتی تبدیل شد که یک بار دیگر با حضور عظیم خود چشم جهانیان را خیره سازیم. ما همچون روز قدس سبز، روز 13 آبان و روز 16 آذر به خیابان می آییم که اثبات کنیم که با هیچ اندیشه ای سر ستیز نداریم. اما اجازه نمیدهیم که تحت هیچ عنوانی رای و سرنوشت مان را از ما بدزدند. هیهات که سرنوشت ما این نیست که تحت حاکمیت دروغ و وقاحت زندگی کنیم! به خیابان می آییم که فریاد بزنیم میزان رای ملت است و هیچ کس حق ندارد خود را قیم این ملت رشید بداند. به خیابان می آئیم تا اجازه ندهیم دیکتاتوری خود را به نام دفاع از مذهب و روحانیت توجیه کنند.

این بار هم مانند تجمع خودجوش 7 تیر، محتاج حمایت و همدلی تک تک شهروندان هستیم. فرصت کوتاه است و رسانه ها محدود شده اند، اما شب پرستان مخفیانه مشغول جمع آوری نیروهای خود برای نمایش قدرت در روز جمعه هستند. این بار هم رسانه شمائید. دراین ساعات حساس باقی مانده، نیازمند اطلاع رسانی وسیع تک تک شهروندان مسئول و آگاه ایرانی هستیم.

جمعه 27 آذر 88 ، بعد از نماز جمعه، محل تظاهرات دولتی: مقابل سر در اصلی دانشگاه تهران
برای حضوری عظیم و میلیونی نیازمند بسیج تمام امکانات برای اطلاع رسانی هستیم؛ رســانـه شــمایید.

پدر و مادرشهيد پوراندرجانی: رامين به قتل رسيده و خودکشی نکرده است

روشنگري : ساعاتی پس از آنکه يک عضو کميته ويژه مجلس برای پيگيری حوادث بعد از انتخابات اعلام کرد "مرگ پزشک کهريزک نياز به بررسی ندارد" ، خانواده رامين پوراندر جانی در مصاحبه با "روز" از برخوردها و سخنان متناقض مسولين انتقاد و بار ديگر تاکيد کردند که اين پزشک جوان به هيچ عنوان خودکشی نکرده اماهيجکس جرات ندارد واقعيت را بيان کند.
فرهاد تجري، ديروز با بيان اينکه "از نظر ما مرگ پزشک کهريزک مشخص است و نياز به بررسی ندارد" مدعی شده بود: "ايشان در گذشته قرص‌هايی مصرف مي‌کرده که احتمالا بر اساس مصرف همان‌ها دچار مسموميت شده است و نيازی نمي‌بينيم که مجلس وقت خود را برای اين موارد بگذارد".

در پاسخ به اين اظهار نظر،رضا قلی پوراندرجاني، پدر رامين پوراندرجاني، ديروز در مصاحبه با "روز" از اظهارات متناقض مسولان انتقاد کرد و گفت: "اول گفتند سکته قلبی بوده و بعد قضيه خودکشی را مطرح کردند و سپس گفتند که مسموميت بوده و تاکنون هيچ گونه پاسخ درستی به ما نداده اند".

آقای پوراندرجانی خبر از شکايت خانواده اين پزشک جوان داد و افزود: "ما در تهران شکايت کرده و خواهان روشن شدن قضيه قتل رامين شديم و پرونده پسرم در دادسرای جنايی تهران است اما تاکنون هيچ گونه رسيدگی صورت نگرفته است".

وی افزود: "تاکنون هيچ مسولی برای پی گيری موضوع، به ما مراجعه نکرده و در مراجعه به دادسرای جنايی و ثبت شکايت، توانستيم يکبار قاضی پرونده را ببينيم و با قاضی حرف بزنيم اما بعد از آن کسی سراغی از ما نگرفت و هيچ جوابی هم تاکنون به ما نداده اند".

پدر رامين پوراندرجانی سپس از به کار بردن عنوان "پزشک کهريزک" برای فرزندش به شدت گله کرد و گفت: "مادر رامين و ما از اين موضوع واقعا ناراحت هستيم. چرا می گوييد پزشک کهريزک؟ پسر من يک سرباز وظيفه بود و برای خدمت به ميهنش، به خدمت سربازی رفته بود؛ او نه کادر رسمی ناجا بود و نه کادر کهريزک و خواهش ما اين است که اين عنوان را برای فرزند ما به کار نبريد".

وی در پاسخ به اين سوال که چگونه ميخواهيد قضيه قتل رامين را پی گيری کنيد؟ گفت: "چگونه می توانيم پی گيری کنيم وقتی هيچ جوابی نمی دهند و رسيدگی نمی کنند".

آقای پوراندرجانی تصريح کرد: "اگر ميخواستند جوابی بدهند و پی گيری کنند، تاکنون داده بودند؛ نمی خواهند هيچ جوابی بدهند و ما همه چيز را به خدا سپرده ايم چون نه کسی را داريم که کمکی بکند و نه کسی به اين موضوع رسيدگی می کند".

وی در عين حال يادآور شد: "بزرگترين ضربه اين بود که بچه ما از بين رفت و حالا اينها چه جوابی دارند که به ما بدهند".

مادر رامين پوراندر جانی نيز، در گفتگو با روز بار ديگر بر حرف قبلی خود تاکيد کرد که رامين به هيچ عنوان اهل خودکشی نبود.

وی با بيان اينکه خدا بايد حق ما را بگيرد، گفت: "هيچ کسی جرات ندارد واقعيت را بيان کند و بگويد چه اتفاقی افتاده است در حاليکه همه نيک ميدانند پسر من خودکشی نکرده است".

خانم پوراندرجانی با اشاره به اظهارات ديروز فرهاد تجری گفت: "او را و بقيه کسانی که درباره رامين دروغ پردازی می کنند به خدا سپرده ام".


25 آذر 1388    20:45

نطق شجاعانه دو نماینده جنبش سبز در خانه ملت

چهارشنبه, ۲۵م آذر, ۱۳۸۸
کلمه:در جلسه علنی امروز مجلس دو نماینده اصلاح‌طلب شورای اسلامی در نطق‌های خود به انتقاد از وضعیت حاکم بر کشور، برخوردهای صورت گرفته با فعالان سیاسی و دانشجویان پرداختند و خواستار برخورد با متهمان اصلی حوادث بعد از انتخابات شدند.
به گزارش «پارلمان‌نیوز»، محمدرضا تابش، دبیرکل فراکسیون خط امام(ره)مجلس در نطق خود با استناد به آمارهای رسمی و بین‌المللی به انتقاد از وضعیت فقر، زیست‌محیطی و همچنین برخوردهای بی‌جهت با فعالان سیاسی اصلاح‌طلب پرداخت.
نصرالله ترابی عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس نیز با اشاره به برخی تلاش‌ها برای محاکمه و دستگیری میرحسین موسوی، هاشمی رفسنجانی و مهدی کروبی را محاکمه گذشته انقلاب خواند.
او همچنین جنبش سبز را برآمده ازدل ملت و آموزه‌های دینی خواند.
گفتنی است حامیان دولت در طول نطق این دو نماینده جنبش سبز در خانه ملت با فریادهای خود به مخالفت با این نطق‌ها پرداختند.

حسين شريعتمداري : رفسنجانی که حذف شود خامنه‌ای تنها می‌ماند

فرنگیس محبی
راديو زمانه : اخیرا علی مطهری، نماینده‏ی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفت که «تلاش و اراده‏ای در جریان است تا هاشمی رفسنجانی از صحنه‏ی انقلاب حذف شود». آقای مطهری این سخنان را در پی صحبت‏های اخیر وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی بیان کرد. وزیر اطلاعات در واکنش به سخنان آقای رفسنجانی، در جمعی از دانشجویان در مشهد، رفسنجانی را «هم‏سو با سران فتنه» خوانده بود.

در گفت‏وگویی با آقای حسن شریعتمداری، تحلیلگر و فعال سیاسی مقیم آلمان، از ایشان پرسیدم که هرچند قصد کنارنهادن آقای هاشمی رفسنجانی از صحنه‏ی سیاسی ایران، مساله‏ی تازه‏ای نیست، اما قوت‌گرفتن آن چه دلایلی می‏تواند داشته باشد؟
از دوره‏ی دوم ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، ابتدا حزب مؤتلفه‏ی اسلامی، پس از آن اصلاح‏طلب‏ها و سپس آقای خامنه‏ای، همواره در صدد بودند که آقای رفسنجانیِ ضعیفی در صحنه داشته باشند. برای این‌که برداشت همه از آقای رفسنجانی، شخصی به‌غایت زیرک است که کارهای پنهانی نیز انجام می‏دهد و از او ایمن نیستند.
ولی هیچ‏کدام از این گروه‏ها، خواستار حذف آقای هاشمی از صحنه‏ی انقلاب نبودند. فقط می‏خواستند تا جایی که ممکن است، قدرت‏اش را کنترل کنند. اخیرا حلقه‏ی مدرسه‏ی حقانی و افراد برآمده از نیروهای انتظامی و سپاه، درصدد حذف آقای رفسنجانی از صحنه‏ی سیاسی هستند.
این مساله صحنه‏ی جدیدی را به وجود آورده است که به نظر من، حتی آقای خامنه‏ای نیز در این حد با آن موافق نیست. چراکه می‏داند در صورتی که آقای هاشمی از صحنه‏ی سیاسی حذف شود، او در صحنه‏ی سیاسی کشور با سپاه و نیروهای امنیتی تنها خواهد ماند.

حسن شریعتمداری: «خامنه‏ای می‏داند در صورتی که آقای هاشمی از صحنه‏ی سیاسی حذف شود، او در صحنه‏ی سیاسی کشور با سپاه و نیروهای امنیتی تنها خواهد ماند.»
این تنهایی از سویی خامنه‌ای را در اجرای مانورهایی برای ایجاد تعادل میان نیروهای برآمده از سپاه و دیگران محدود می‏کند و از سوی دیگر او را در معرض تنش‏های جدی با سپاه قرار خواهد داد و بعید نیست که نفر بعدی‏ای که از طرف سپاه نامزد حذف می‏شود، خود آقای خامنه‏ای باشد.
این‌که وزیر اطلاعات به‌عنوان یک مقام رسمی دولتی، ضمن انتقاد شدید از سخنان اخیر آقای هاشمی رفسنجانی، او را هم‏سو با سران فتنه خواند‏ه است را باید اعلان رسمی جنگ دولت با هاشمی رفسنجانی تلقی کرد؟ یا این‌که فقط جنگی لفظی است؟
قصد نیروهای برآمده از سپاه و آقای احمدی‏نژاد برای حذف آقای هاشمی رفسنجانی جدی است. آقای مصلحی هم به‌نوعی سخن‏گوی آن‏ها است.
آقای خامنه‏ای در صحبت‏های چند هفته‏ی پیش خود، از عدم‌تعرض به رییس مجمع تشخیص مصلحت و مجلس خبرگان سخن گفت. ولی این توصیه‏ی ایشان تنها تا سطح امام‏ جمعه‏ی موقت تهران، آقای احمد خاتمی، اثر کرد که ایشان هم این توصیه را تکرار کرد.
بقیه‏ی سازمان دولتی و نیروهای برآمده از آن، هم‏چنان تعرض را ادامه دادند. و این از سوی دیگر نشان‌دهنده‏ی آن است که دامنه‏ی نفوذ آقای خامنه‏ای در دولت تا چه حد کم شده است. سخن آقای خامنه‏ای دیگر نه‌تنها سخنی جمع‌کننده و پایان‌دهنده به اختلافات نیست، بل‌که به آن وقعی هم نمی‏گذارند و قصدی را که دارند، هم‏چنان پیش می‏برند.
بنابراین به نظر من، این صحبت جدی است و آقای هاشمی هم این را به‌خوبی می‏‏‏داند. سخنان او در مشهد نشان می‏داد که به عمق این خطرات کاملا واقف است.
آقای شریعتمداری! جدی‏ترشدن این حملات به آقای هاشمی رفسنجانی و ادامه‏ی آن، چه پی‌آمدهایی می‏تواند داشته باشد؟
هنوز تعادل واقعی در میان سران نظام جمهوری اسلامی معلوم نیست. هنوز مشخص نیست که سپاه و نیروهای مربوط به آقای احمدی‏نژاد می‏توانند قصد خود را از قوه به فعل دربیاورند، یا این‌که دامنه‏ی ارتباطات آقای رفسنجانی و باقی‌مانده‏ی نیروی ولی فقیه می‌تواند آن‏ها را در همین حد متوقف کند و مساله را در حد یک نزاع لفظی نگاه دارد.
به‌خصوص که اکثریت اصول‏گرایان مجلس هم مخالف چنین خط‏‏مشی‏ای هستند که از سوی سپاه تعقیب شود.
در حقیقت سپاه، به‌تدریج، در درون دستگاه حاکمه‏ی جمهوری اسلامی به حداکثر رشد خود رسیده است و به خاطر تنش‏هایی که با جامعه وجود دارد، به یک حالت اشباع قدرت رسیده است. شاید بیش از این نتواند پیش برود و شاید آقای احمدی‏نژاد هم نتواند بیش از این به منویات‏اش عمل کند.
حتی ممکن است این پروژه‏های مخرب، تبدیل به عکس خود بشود و باعث نوعی اتحاد میان اصول‏گرایان، اصلاح‏طلبان و بقیه‏ی بدنه‏ی نظام بر علیه سپاه و آقای احمدی‏نژاد بشود که در آن صورت، آقای احمدی‏نژاد در معرض خطر بیش‌تری قرار خواهد گرفت.
در میان گفته‏های آقای رفسنجانی، آن‏چه اصول‏گرایان را بیش از همه ناراحت کرده است، حرف‏های ایشان در مورد نقش مردم در تعیین رهبری بود. آقای رفسنجانی حتی خطابِ پیغمبر اسلام به حضرت علی در غدیر خم را مثال زد؛ «تو منصوب خدایی، ولی اگر مردم تو را نخواهند، باید کنار بکشی». در ارتباط با نقش رأی مردم، آیت‏الله خمینی هم قبلا تاکید کرده بود که: «میزان رأی ملت است». به نظر شما، ایراد مخالفین آقای رفسنجانی به این بخش از سخنان ایشان، ناشی از چیست؟
آقای رفسنجانی بر مبنای تفسیر درستی از قانون اساسی، اشاره‏‏ی به‌جایی کرده است. اگر این تفسیر غیرشرعی و غیرحقوقی آقای مصباح و هم‏نظران‌اش را کنار بگذاریم که می‌گویند رهبر عطیه‏ی خداوند است که خبرگان فقط باید او را کشف کنند و به قول آقای رفسنجانی «رأی مردم را یک رأی زینتی می‌دانند»، بر اساس تفاسیر معمولی قانون اساسی، مردم پایه‏ی قدرت ولی فقیه هستند.
آقای رفسنجانی به‌درستی اشاره کرده که وقتی مردم ولی فقیه را نخواهند، نه‌تنها آن ولی فقیه باید برود، بل‌که اگر مردم حکومت را نخواهند، این نظام هم باید عوض بشود.
این مساله‏ای است که به مذاق هیچ‏کدام از اصول‏گرایان خوش نمی‏آید و حتی برخی از اصلاح‏طلبان هم ممکن است چنین تفسیر واضحی از قانون اساسی را که بسیار حقوقی و صحیح است، نپذیرند.
علت بیان این اظهارات از سوی آقای هاشمی هم این است که ایشان آقای خامنه‏ای را دعوت کرد که تمام‌عیار به میدان بیاید و اختلافات را حل کند که منظور از حل اختلاف هم تعرض به او و خانواده‏اش بود. اما چون آقای خامنه‏ای این کار را نمی‏کند، ایشان گفته است که به آن‏چه در نماز جمعه گفته، هم‏چنان پای‏بند است و تلویحا اشاره کرده است که اگر مردم آقای خامنه‏ای را نخواهند، باید برود.
اما آقای رفسنجانی به هر نیتی و با هر محرکی که حرف را زده باشد، نظری کاملا صحیح و منطقی است.
آقای رفسنجانی در سخنان خود هم‏چنین گفته است که در ایران تحمل انتقاد سازنده وجود ندارد. البته حتما منظور ایشان انتقاد جناح‏های حکومت از یک‏دیگر است. چون مردم از روز اول و حتی در زمان ریاست جمهوری ایشان، حق انتقاد از حکومت را نداشتند. ارزیابی شما چیست؟
بله، شاید نظرشان همین‏طور باشد. چرا که در دوره‏ی ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی، سران نهضت آزادی نامه‏ی سرگشاده‏ای به ایشان نوشتند و آقای عزت‏الله سحابی، آقای توسلی و دیگران شاید به خاطر همین نامه چندین سال در زندان ماندند. آن هم به خاطر نامه‏ی سرگشاده‏ای که انتقادات مندرج در آن، بسیار اصولی و سازنده بود.
شاید منظور ایشان از انتقادات سازنده، همان انتقادات خودی‏ها است و انتقاداتی که از زبان معماران انقلاب مطرح می‌شود.
به‌طور قطع، آقای رفسنجانی دست روی دست نمی‏گذارد تا عده‏ای علیه ایشان و فرزندان‌اش توطئه کنند. به نظر شما، در صورتی که این توطئه‏ها و اقدامات شدید و جدی شود، واکنش ایشان چه خواهد بود؟
اگر به سابقه‏‏ی آقای رفسنجانی برگردیم، ایشان سعی خواهد کرد تا جایی که امکان دارد، این نوع تهاجم‏ها را هم‏چنان به‌طور نسبی با مبهم‏گویی‏ها دفع کند. ولی اگر ناچار شود، به فاش‏گویی خواهد پرداخت.
از آن‏جایی که پرونده‏های زیادی در سینه‏ی ایشان هست، فاش‏گویی‏ این پرونده‌ها جبهه‏ی مخالف را، که مردم باشند، قوی خواهد کرد. از سوی دیگر، پیوستن ایشان به جبهه‏ی اصلاح‏طلبان نیز باعث ریزش تعداد زیادی از اصول‏گرایان سنتی خواهد شد و در کل به نفع این جنبش است.
بنابراین من نقش فعلی آقای رفسنجانی را مثبت می‏دانم؛ این‌که بدون در-نظر-گرفتن گذشته‏ی ایشان،به مردم بپیوندد. و امیدوارم ایشان زودتر به این خطر پی ببرد و این‏قدر مجمل‏گویی را ادامه ندهد. بل‌که بسیار فاش بگوید که در این نظام چه رفته است و چگونه این نظام منافع مردم را به هیچ گرفته است.
امیدوارم بسیاری از اسرار-مگوهایی که در سینه‏ی ایشان است، فاش شود و به نهضت مردم کمک کند.

درگیری در دانشگاه قم بر سر مستند ایران سبز

يورش وحشيانه گارد زندان به زندانيان سياسي گوهردشت کرج


آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۹/۲۴
صبح امروز گارد زندان گوهردشت کرج به زندانيان سياسي و ساير زندانيان بي دفاع بند 4 زندان گوهردشت کرج يورش بردند و زندانيان را مورد اهانت و اذيت وآزار قرار دادند.
روز سه شنبه 24 آذر ماه گارد زندان به بند 4 زندان گوهردشت کرج که محل بازداشت اکثر زندانيان سياسي است يورش بردند و زندانيان را با عربده کشي اهانت و بدرفتاري به سالن هواخوري که رو باز است و در معرض سرماي شديد مي باشد براي مدت طولاني منتقل کردند. سپس همراه با سگهاي خود به سلولهاي زندانيان سياسي يورش بردند و حداقل وسائل شخصي آنها را که توسط خانواده هايشان تامين شده بود پخش و تخريب کردند. دست نوشتها و کارتهاي تلفن که براي تماس با خانواده هاي خود مورد استفاده قرار مي دادند را با خود بردند. گارد زندان حتي مواد غذايي که زندانيان سياسي که از فروشگاه زندان خريداري کرده بودند را با خود بردند.
در اين يورش وحشيانه نزديک به 40 نفر از نيروهاي گارد زندان شرکت داشتند آنها توسط مرادي و سميعي فرماندهي مي شدند. اين يورش وحشيانه براي مدتي طولاني ادامه داشت. علي حاج کاظم رئيس زندان گوهردشت کرج دستور دهنده اين يورش بود و تحت نظارت کرماني و فرجي رئيس و معاون حفاظت و اطلاعات زندان صورت مي گرفت.
بند 4 زندان گوهردشت کرج محل بازداشت اکثر زندانيان سياسي است که از جمله آنها ؛ منصور اسالو رئيس هيئت مديره شرکت واحد اتوبوس راني تهران و حومه،علي صارمي،سعيد ماسوري، افشين بايماني، ارژنگ داودي،علي معزي،هود يازرلو، ميثاق يزدان نژاد،محمد علي منصوري،شيرمحمد رضائي،منصور رادپور و تعداد زيادي از زندانيان سياسي ديگر مي باشند.
فعالين حقوق بشر ودمكراسي

استاندار تهران: نیازی به مجوز نیست، همه راهپیمایی کنند!

کلمه :استاندار تهران در خصوص درخواست برخی گروهها و احزاب سیاسی برای برپایی تظاهرات به دلیل اهانت به ساحت امام(ره) گفت: شورای تبلیغات اسلامی برای راهپیمایی روز جمعه از همه اقشار و گروههای سیاسی برای شرکت دعوت کرده است پس نیازی به راهپیماییهای جداگانه نیست.

به گزارش مهر، مرتضی تمدن روز چهارشنبه در همایش واکاوی فتنه های بعد از انتخابات با بیان این مطلب اظهار داشت: گروههای مختلفی که دم از امام می زنند بهتر است در راهپیمایی روز جمعه شرکت کنند و در کنار مردم قرار گیرند و اظهار وفاداریشان به امام را از این طریق نشان دهند.

وی با اشاره به راهپیماییهای ۱۳ آبان و ۱۶ آذر گفت: سران فتنه تلاش کرده اند تا توده های مردم را به خیابانها بریزند که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و ملت آگاه ایران در دام سران فتنه نیفتادند.

تمدن افزود: این افراد که تلاش می کردند در ۱۶ آذر پیراهن خونین به دست آوردند تا پیراهن عثمان کنند به دنبال درگیری با نیروی انتظامی بودند که به لطف خدا و هوشیاری مسئولان این اتفاق نیفتاد.

استاندار تهران افزایش سطح بصیرت، بالا بردن آگاهی مردم در برابر این فتنه و بالا بردن مصونیت آحاد جامعه با کار فرهنگی و ایجاد آگاهی و روشنگری را از مهمترین برنامه ها برای مقابله با فتنه برشمرد.

استاندار تهران در ادامه گفت: در برخی از مواقع ما به خاطر اینکه از آشوب و ناامنی جلوگیری کنیم مجبور به قطع موبایلها و حتی برخی از ایستگاههای مترو بودیم ولی در ۱۶ آذر تصمیم بر آن شد که این افراد با تمام قوا وارد شوند و ما نیز هیچ دخالتی نداشته باشیم به طوری که نه موبایلها را قطع کردیم و نه ایستگاه مترویی تعطیل شد و این افراد نیز از طریق sms و سایتها و ماهواره ها قبل از ۱۶ آذر شروع به تبلیغات کردند.

تمدن در ادامه گفت: بنده از رسانه ها می خواهم در خصوص تجمعات ۱۷ و ۱۸ آذرماه آمارگیری کنند که چه میزان دانشجو به خیابانها آمدند و یا در دانشگاهها دست به تظاهرات زدند.

وی در پایان سخنان خود خطاب به ائمه جمعه استان تهران گفت: سران فتنه تلاش دارند تا این آشوبها را به شهرستانها بکشانند که خوشبختانه تا به امروز این اتفاق نیفتاده است و مردم ما نیز اجازه نخواهند داد که این اتفاق رخ دهد.

اختصاصي از فرداي ايران : بيست و ششم و بيست و هفتم آذر ماه روزهاي مهم و تاريخي در ادامه حركت ماست





گروهي از دوستان و همراهان در اطلاعيه هايي جداگانه اعلام آمادگي براي حضور در راهپيمايي بيست و هفتم آذر ماه كرده اند كه با توجه به اخبار رسيده هنوز هيچ مجوزي براي راهپيمايي كه آقايان موسوي و كروبي عزيز و مجمع روحانيون مبارز درخواست كرده بودند نرسيده است . اما چه اين مجوز داده شود و چه نه چيزي كه اهميت دارد اين است كه تمامي مردم بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه همگام با موسوي و كروبي حركت كردن و طبق گفته آنها عمل كردن در اين مقطع لازم است تا مبادا كودتاچيان راهپيمايي با شكوهي را كه راه خواهند انداخت به حساب خود بنويسند و يا با ايجاد چند دستگي بين موافقان و مخالفان آيت اله خميني به اهداف شوم خود دست يابند . البته تاكنون كه نتوانسته اند و ان شاءالله با توجه به درايت ها و تدبيرهاي جنبش عظيم سبز بعدها نيز نمي توانند . اطلاع رساني و آگاهي رساندن به دوستان و همراهان در اين مقطع زماني بسيار بسيار مهم است . پس در صورت آگاهي از خبري موثق آن را سريعا به ديگر همراهان و همرزمانمان اطلاع دهيم


اما شعري زيبا درباره موضوع اهانت به آيت اله خميني
نه نازنین تو نیستی تو را بهانه کرده اند/ به جرم هتک حرمتت مرا نشانه کرده اند// مرا به جرم خستگی به جرم پر شکستگی/ مرا به جرم اعتراض برون ز لانه کرده اند// به جرم روح نرمشان به جرم فهم و درکشان/ زنان میهن مرا اسیر خانه کرده اند// جوان ما بزرگ بود به هر نقاب و معجری/ تدبر نبرد را چه ناشیانه کرده اند// خیالشان فرو کشد ز خشمشان نبرد ما/ مگر ز یاد برده ایم چه با ترانه کرده اند// مگر ندای ما نبود که در گلو شکسته شد/ خیالشان تمام شد که جاودانه کرده اند// چقدر در زمان من اسیر پر ابهت است/ قفس پر از کبوتران چه احمقانه کرده اند// نه نازنین مخور تو غم نگشته از تو هیچ کم/ تو خوب من بهانه ای مرا نشانه کرده اند//



باز تكرار مي كنم دوستان و همراهان گرامي و پايمرد و آزاده مبادا با اختلافاتي كه در داشتن يا نداشت علاقه به شخص يا عقيده اي مربوط مي باشد اجازه دهيم تا كودتاگران در صفوف آسماني و ايراني ما براي مبارزه تا آزادي شكاف و چند دستگي ايجاد كنند . مهم اين نيست كه من يا شما يا هر عزيز ديگري پيرو چه عقيده يا آرماني باشد و يا از چه شخص يا گروهي حمايت كند . چيزي كه بيش از همه اهميت دارد اين است كه تمامي ماها ايراني هستيم و در اين راه قدم گذاشته ايم تا با دستان همصدا و يكرنگ خود ايراني بسازيم آباد و آزاد . پس اجازه نمي دهيم تا هيچ چيزي جدايي بياندازد بين دستهاي سبز ما

به اميد ايراني آزاد و آباد
با تشكر - فرداي ايران

احمد جنتی خواستار صدور «حکم جهاد» علیه سران اصلاحات شد


سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس: درباره پزشک کهریزک یکسره دروغ گفته‌اند


۱۳۸۸/۰۹/۲۵
چند روز پیش کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای به بررسی مرگ مشکوک رامین پوراندرجانی پزشک جوان بازداشتگاه کهریزک پرداخت. این نشست با گذشت یک ماه از مرگ این پزشک با حضور فرماندار بهداری نیروی انتظامی‌جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

پیش از این سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، دلیل مرگ آقای پوراندرجانی را خودکشی اعلام کرده بود؛ دلیلی که از سوی دکتر مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رد شد.

اما پس از جلسه اخیر این کمیسیون دکتر شاهرخ رامین سخنگوی کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس هشتم در گفت‌و‌گویی با خبرآنلاین گفته است که هنوز هم سئوالات بسیاری در مورد مرگ این پزشک جوان در ذهن وجود دارد.

درباره این اظهارات با دکتر شاهرخ رامین سخنگوی کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو کرده‌ایم:

شاهرخ رامین: خیلی وقت‌ها خیلی از میکروب‌ها را مجبوریم مدت طولانی‌تری بگذاریم و منتظر جواب کشت آن باشیم و به محض آن که پاسخ‌ها حاضر بشود در خدمت شما هستیم تا گزارش کنیم.

شما می‌توانید بگویید که دقیقا آخرین گزارشی که درباره مرگ ایشان نوشته شده حاوی چه نکاتی بوده است؟

فرمانده بهداری ناجا تمام موارد را دانه دانه توضیح دادند. به درخواست خود ایشان از مدت‌ها پیش و با مساعدت فرمانده شان که گویا خیلی هم ایشان را دوست داشته و مایل بوده است که تسهیلاتی برایشان فراهم کند و به او کمک کند. [او] بین بقیه بچه‌ها و همراه با بقیه دوستانش نبوده است. گویا ایشان دوست داشت درسش را بخواند و در حال آماده شدن برای امتحان 'رزیدنتی' بوده و چون ایشان گفته است که قاتی بقیه همکاران نمی‌تواند درس بخواند، در اتاق جداگانه‌ای استراحت می‌کرده است.

این داستان از مدت‌ها پیش به این شکل بوده است و البته به دلیل مسائلی که راجع به بازداشتگاه کهریزک پیش آمد قاضی ایشان را -و البته نه فقط ایشان را- بلکه تعداد زیادی از کسانی که در آنجا فکر می‌کردند که مسئول جان بازداشت‌شدگان بوده‌اند، صدا کرده و با آن‌ها صحبت کرده است.

چهار نفر از آنان هنوز بازداشت هستند و هشت نفر از آنان به قید ضمانت آزاد شده‌اند.

آقای دکتر، آیا کسانی که بازداشت شده‌اند وابسته به نیروی انتظامی‌ هستند؟

بله. مثل همین آقای دکتر پوراندرجانی آن‌ها هم کسانی بوده‌اند که بالاخره در آنجا کار می‌کرده اند و در قبال جان کسانی که بازداشت شده بوده‌اند مسئولیت داشته‌اند. خود آقای دکتر را هم قاضی صدا کرده و از ایشان بازخواست کرده است.

گویا ایشان در جریان آن بازخواست خیلی ناراحت شده بودند. چون به او گفته بودند که اگر مشخص شود که این کوتاهی که اتفاق افتاده است از جانب شماست با شما برخورد قانونی خواهد شد.

گویا آقای دکتر هم در گفته‌هایشان بین همکاران و دوستان و حتی در گفت‌وگو با مافوقشان و سرباز وظیفه‌ای که در آنجا تردد می‌کرده است در این مورد پیش از فوتشان صحبت کرده و پرسیده است که اگر من مجازات بشوم چه می‌شود؟ اگر ثابت شود که من کوتاهی کرده‌ام چه کار خواهند کرد؟ و شما چطور فکر می‌کنید؟ و مشخص بوده است که یک سری مشکلاتی در این زمینه ذهن ایشان را اشغال کرده بوده است.

توضیح هم دادم که علیرغم اینکه در خیلی از سایت‌ها گفته بودند که پزشکی قانونی نداشته‌اند و ماجرا را خیلی به فرم خاصی تعریف کرده بودند و خیلی جنبه مخوفی تعریف کرده بودند بعدها با توضیحاتی که داده شد مشخص شد که خیلی از این سایت‌ها حتی دروغ نوشته‌اند.

آیا جسد ایشان به پزشکی قانونی تحویل داده شد؟ و در آنجا آزمایش‌های لازم بر روی جسدشان انجام شده است؟

بله. پس این آزمایش‌هایی که ما منتظر نتیجه آن هستیم از کجاست؟ از پزشکی قانونی یک گزارش چند صفحه‌ای آوردند ما هم آن را خواندیم و اظهارات کلیه شهود را هم گوش کردیم و ابدا موضوع مخوف و پیچیده‌ای به نظر نمی‌رسید.

در این میان تناقضات بسیاری وجود دارد. برخی می‌گویند ایشان خودکشی کرده و برخی هم می‌گویند که ایشان اصلا دست به خودکشی نزده است...

آن چیزی که مسلم است این است که ما می‌توانیم برای علت فوت یک جوان ۲۶ یا ۲۷ ساله که در اتاقش خوابیده بوده و بعد فوت می‌کند، علل مرگ زیادی داشته باشیم. ما به این موارد می‌گوییم موارد «سادن دث» (مرگ ناگهانی) که در ذیل تشخیص سادن دث هم خیلی تشخیص‌های دیگر قرار می‌گیرند.

اما خوب در هر صورت همیشه مرگ یک جوان برای ما جای سوال دارد.

چیزی که این ماجرا را خیلی حساس کرده این است که مسئله مرگ دکتر پوراندرجانی با داستان کهریزک گره خورده است. شما فکر می‌کنید که این دو ماجرا تا چه اندازه با همدیگر در ارتباط بوده است؟

بله. به همین دلیل هم بود که سایت‌ها وارد میدان شدند. چون ما شبیه به مرگ ایشان زیاد داریم که در پزشکی قانونی همه آن‌ها ذیل تشخیص سادن دث تقسیم‌بندی می‌شوند. بعد پزشکی قانونی تشریح می‌کند، گزارش می‌نویسد و شکل قانونی آن طی می‌شود.

منتها چون ایشان در کهریزک خدمت می‌کرده‌اند و قاضی هم صدایشان زده و مورد بازخواست قرار داده و گفته است که « شما مسئول بوده‌اید و چرا کوتاهی انجام شده و اگر مسلم شود که کوتاهی از جانب شما بوده با شما برخورد می‌شود» این مسئله حساسیت ایجاد کرده است ضمن اینکه با طرح موضوع در سطح مطبوعات و جراید، حساسیت بیشتری ایجاد شده است.

ولی کسی هنوز به عنوان متهم این پرونده شناخته نشده است؟

نه. ایشان خودشان وقتی رفته‌اند نزد قاضی در مورد اتفاقات کهریزک می‌بایست جوابگو می‌بودند. ایشان خودشان جزو کسانی هستند که می‌بایست جواب می‌دادند. موضوع دارد بررسی می‌شود و ما هم در کمیسیون نظرات مختلفی داریم که همه مشترکا آن را پی‌گیری می‌کنیم.

منتها چیزی را که می‌دانیم، نمی‌گوییم. و چیزی را که می‌دانیم می‌گوییم. نمی‌خواهیم اظهار نظر دروغ کنیم. من واقعا تعجب کردم از خیلی از نوشته‌های سایت‌ها که گفته بودند اصلا تشریح انجام نشده، نمونه‌برداری صورت نگرفته است و پدر و مادر او جنازه را ندیده‌اند.

ما در سیر این داستان متوجه شدیم که همه ماجرا را یکسره دروغ گفته‌اند. اعتبار خبرنگاری خودشان اولین چیزی است که زیر سوال می‌برند. خود شخص من اگر درباره چیزی که نمی‌دانم اظهار نظر کنم اولین چیزی که اتفاق می‌افتد این است که اعتبار خودم را از دست می‌دهم. 

مجمع روحانيون مبارز : پیام محرم خطر به صحنه آمدن قداره بندانی است که از اسلام تنها سرنیزه می فهمند

هم ميهن : ما اکنون در پی باز کردن مجدد دمل چرکین بازداشتگاه کهریزک و دیگر حوادث دردناک این چندماهه نیستیم و تنها از خداوند که ملجأ بی پناهان است آزادی سرافرازانه این عزیزان را خواستاریم.
مجمع روحانیون مبارز به مناسبت فرارسیدن ماه محرم بیانیه مهمی صادر کرد. متن کامل این بیانیه بدین شهر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إنما خرجتُ لطلب الإصلاح فی أمة جدّی- امام حسین (ع)-
بار دیگر ماه محرم و عاشورای حسینی با همه پیام های جانسوز و نیز شورانگیزش فرارسیده است. پیام ضرورت دریدن پرده نفاق سلاطین زر و زور و تزویر در قامت اسلام پناهان دروغزن و ریاکار. پیام به غربت رفتن اسلام ناب محمدی پس از رحلت پیامبر بزرگوار اسلام و در زمانی که هنوز نسل اول عترت آن بزرگوار در قید حیاتند. پیام خطر میدانداری متحجران مقدس نما که دین خود را برای دنیای دیگران به حراج می گذارند. پیام خطر به صحنه آمدن قداره بندانی که از اسلام تنها شمشمیر و سرنیزه می فهمند آن هم برای ریختن خون فرزندان پیامبر، آن هم به اتهام خارج شدن از دین جدشان و خروج علیه حاکم مستبدی همچون یزید!
محرم و عاشورا با این پیام آمده است که اگر شمشیر را با شمشمیر نتوانستید بشکنید شمشیر به دستان ستمگر را با شمشیرشان در خون خودتان غرق و نابود کنید و این یعنی عصر پیروزی خون بر شمشمیر. محرم و عاشورا با همه قساوت ها و فضیلت کشی ها و رفتارهای ضد انسانی و ضد بشری در صفحه تاریخ ظاهر شد زیرا که اسلام ستیزان نشسته بر منبر پیامبر تصمیم گرفتند عترت پیامبر را تا آخرین نفر از صحنه روزگار محو کنند چرا که عترت پیامبر، مفسران قرآن و پاسدارنده حرمت انسان بودند و می توانستند اصول مسلم پیام الهی قرآن و اسلام را از تحریف در تفسیر حفاظت کنند و در برابر راویان و محدثان دین فروش قد علم کنند و اجازه ندهند که آنان اصول انسان ساز قرآن و اسلام و حتی هویت الهی پیامبر را به نفع قدرتمندان حاکم تفسیر و توجیه کنند.
اکنون با اغتنام فرصت از فرارسیدن ایام شورآفرین حماسه حسینی، نکاتی را به مناسبت شرایط روز و روزگارمان خدمت ملت شریف ایران معروض می داریم:
۱- در این روزها احساسات پاک مردم در سراسر کشور به خاطر اهانتی که به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شده و تصویری از آن در تلویزیون به نمایش درآمده، جریحه دار گردیده است و علاقه مندان آن عزیز گرامی در برابر این اهانت، احساسات پاک خود را ابراز نموده و می نمایند. امام خمینی در نظر مردم ایران نه تنها یک مرجع دینی که نماد عزت خواهی و کرامت جویی یک ملت بزرگ است. امام خمینی و نام او رمز بیداری و قیام ملتی است در برابر استبداد داخلی و استعمار خارجی. امام خمینی احیاگر دین و ارزش های الهی در دنیای معاصر به ویژه در جهان اسلام شناخته می شود. امام خمینی پیشوایی است که با پشتیبانی ملت ایران توانست شجره خبیثه سلطنت استبدادی را که قرن های طولانی در این سرزمین ریشه دوانیده بود از بیخ و بن برکند تا مردم حاکم بر سرنوشت خویش گردند و از بند بردگی و بندگی قدرت مطلقه سلاطین آزاد شوند و به جای اطاعت بی چون و چرا در برابر این قدرت های ضد آزادی و آزادگی، همه از عالی ترین مقام تا فرودست ترین شهروندان در برابر قانون مساوی باشند و مردم بتوانند بدون ترس در برابر صاحبان قدرت بایستند و سخن خویش را بگویند و نیز به ما آموخت که چگونه دست رد به سینه سلطه طلبان جهانی که به چپاول سرمایه ها و حمایت مستبدان در سرکوب جامعه می پرداختند بزنیم و استقلال طلبی را در کنار آزادیخواهی شعار ما قرار داد.
اهانت به آن مقتدا و پیشوا از ناحیه هرکس و با هر انگیزه و به هر صورت که رخ داده باشد از نظر ملت ایران به شدت محکوم است و ما از احساسات پاک مردم ایران در واکنش به اهانت به آن حضرت متواضعانه سپاسگزاری می کنیم و البته در این ارتباط از ذکر یک نکته ناگزیریم و آن اینکه در این روزها بعضی از مدعیان پیشتازی در حمایت از امام خمینی (س) بر بسیاری از شخصیت های روحانی و سیاسی و نیز بر بیت حضرت امام و به ویژه نوه گرامی آن حضرت، جناب حجة الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی تاختند و چنان هتاکی و بی حرمتی روا داشتند که گویا این شخصیت ها یا نسبت به اهانت به حضرت امام بی تفاوتند و یا خود به وجودآورندگان این صحنه آزاردهنده هستند و این تریبون داران و حامیانشان چنان رفتار کرده و می کنند که گویا مسأله اصلی آنان تسویه حساب های سیاسی با رقیبان سیاسی است و مسأله حمایت از حضرت امام برای آنان بهانه ای بیش نیست. رفتار مشکوک این افراد ذهن بسیاری از آگاهان را نسبت به اصل حادثه اهانت به حضرت امام دچار تردید می کند و با این سؤال روبه رو می شوند که آیا فرد یا گروهی سیاسی چنین نابخردانه در برابر دیدگان مردم دست به این اقدام نفرت انگیز می زند و اگر به دین اعتقاد ندارند دنیای خود را نیز بر باد می دهد و یا جریانی حادثه می آفریند و آن را با نمایش دادن در سطح ملی و بین المللی دستاویزی می کند برای تسویه حساب های سیاسی و گشودن عقده های فروخورده از ناکامی هایی که مردم به کامشان ریخته اند؟!
۲- تربیون های رسمی و رادیو و تلویزیون تلاش می کنند به مردم بگویند و آنان را قانع کنند که اوضاع کشور خوب و مطلوب است، اقتصاد کشور در بهترین شرایط است. تولید در حال افزایش و بسیار بهتر از همه سال های پس از پیروزی انقلاب است. تجارت داخلی به تبع وضع مطلوب تولید روزافزون صنایع بزرگ و کوچک و سنتی و مدرن نیز بسیار رضایت بخش است و بازرگانان و تجار و کسبه همه و همه روزگار خوبی را در کسب و کار سپری می کنند! قیمت ها به ویژه کالاهای مورد نیاز قشرهای کم درآمد جامعه ثابت است و افزایش قیمت وجود ندارد. قیمت خدمات دولتی و انحصاری نه تنها افزایش ندارد بلکه کاهش نیز یافته است. در تجارت خارجی دولت برای رفاه و آسایش مردم واردات را هر روز بیش از گذشته افزایش می دهد هرچند که عده ای کشاورز و صاحبان صنایع تولیدات داخلی ناگزیر می شوند تولید خود را به حداقل یا به صفر برسانند چون با حجم واردات بر ایشان مقرون به سود و صرفه نیست!
ولی آیا مردم این تبلیغات را باور می کنند؟! و آیا به راستی وضع اقتصاد کشور مطلوب است؟! و آیا مردم باور می کنند همه نابسامانی های اقتصادی و معیشتی، تولیدی و خدماتی و … همه از آثار توطئه دشمنان است؟! چگونه مردم این سخن را باور کنند در حالی که مسؤولین اداره کشور مدعی هستند اقدامات دشمنان از تحریم ها گرفته تا بی اعتمادی به اوضاع ناآرام داخلی هیچ تأثیری در اوضاع کشور ما ندارد. پس اگر تصمیمات دشمنان تأثیری در اوضاع اقتصادی ما ندارد مردم این نابسامانی ها را جز به ناتوانی و ندانم کاری مدیران کشور به چه چیز دیگری تفسیر و تحلیل کنند؟
اگر مردم سؤال می کنند که نزدیک به چهارصد میلیارد دلار درآمد کشور در پنج سال گذشته چگونه هزینه شده است که شاخص های کمّی رشد در زمینه های مختلف نشانی از هزینه شدن چند صد میلیارد دلار ندارد، آیا این سؤال اصلاح طلبانه دلیل بر اقدام براندازانه است؟! اگر مردم سؤال می کنند که سخت تر شدن روابط ایران با همسایگان و با کشورهای توسعه یافته دنیا و تیرگی روزافزون این روابط دلیل بر ناتوانی مسؤولان کشور در تنظیم صحیح روابط خارجی در جهت حفظ منافع جمهوری اسلامی است آیا این یک خواست اصلاح طلبانه است یا اقدامی براندازانه؟! اگر تیره شدن روابط ایران با کشورهای مختلف دنیا زیانی برای منافع ایران ندارد پس این هزینه های عجیب وزارت امور خارجه و سفارتخانه های جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف و این سفرهای خارجی برای چیست؟! اگر وظیفه این دستگاه عریض و طویل برای آسان سازی روابط سیاسی و تجاری ایران با کشورهای خارجی است پس چرا هر روز ایران بیش از گذشته از طرف بانک های خارجی و از طرف شرکت های بزرگ خارجی و از طرف دولت های بزرگ بایکوت می شود و تحت فشار قرار می گیرد؟! آیا این سؤال اصلاح طلبانه است یا اقدامی براندازانه؟ اگر دولت های پیش از این پنج سال توانستند پایگاه اقتصادی عظیم عسلویه را ایجاد و راه اندازی کنند تا ایران بزرگ حداقل به اندازه قطر که در حد کوچک ترین استان ایران است از گاز و ذخایر زیردریایی خلیج فارس بهره برداری کند، امروز وضع این پایگاه عظیم اقتصادی به جایی رسیده که آگاهان درون حاکمیت از آن به یک فاجعه ملی یاد می کنند و مردم این فاجعه غم انگیز را به حساب ناتوانی و ندانم کاری مسؤولان می گذارند که نتوانستند از این ثروت ملی هرچه بهتر و بیشتر بهره برداری کنند. آیا این این یک خواست اصلاح طلبانه است یا اقدامی براندازانه و خارج شدن از خط امام و خروج بر حاکمیت کشور؟! اگر مسؤولان با بازداشت و حبس و … عده ای از نخبگان سیاسی بتوانند آنان را خاموش کنند که نخواهند توانست، مردم را چگونه قانع و راضی می کنند؟
۳- دانشگاه ها و دانشجویان و اساتید آنان همیشه کانون پرخروشی است که هم از محیط علم و دانش بهره مند می شوند و هم از شور و نشاط جوانی سرشارند و هم تحول خواه و اصلاح طلبند و چون این جوانان، فرزندان مردم ایران اسلامی و هواخواهان تشیع علوی و سربازان عاشورای حسینی اند طبیعی است اکثریت آنان با همین ارزش ها پرورش یافته اند. بدون تردید افرادی در میان دانشگاهیان هستند که یا به اصل دین و تشیع ایمانی راسخ ندارند و یا به حکومت دینی معتقد نیستند. اینان اگرچه در برابر اکثریت عظیم دانشگاهیان اندک اند ولی وجود دارند و خواسته ها و شعارهای این افراد را که با خواسته های اکثریت دانشگاهیان مغایرت و فاصله دارد به حساب اکثریت گذاشتن و همه را به این دلیل مورد اهانت و اقدامات خشونت بار قرار دادن، نه تنها خلاف اخلاق و مروت است که عمق بی تدبیری گردانندگان این صحنه های خشونت بار را نشان می دهد.
گردانندگان این رفتارهای غیر اخلاقی و غیر اسلامی نه تنها توان جذب روزافزون مردم به هواداری از امام و انقلاب و جمهوری اسلامی را ندارند که تلاشی شبهه برانگیز در معرض یاران امام و انقلاب و جمهوری اسلامی به عنوان مخالفان امام دارند. این رفتار مشکوک، آگاهان دلسوز را بسیار نگران می کند که آیا با خالی کردن صحنه سیاسی کشور از یاران صادق و زجرکشیده امام و انقلاب در پی اجرای منویاتی هستند که خدای نخواسته کیان جمهوری اسلامی و همه دستاوردهای ملت بزرگ ایران را نشانه گرفته است؟
ما به آن افراد و گروه اندک که خواسته ها و شعارهای خود را از مردم جدا کرده اند توصیه می کنیم که شما هم به صفوف اکثریت عظیم دانشجویان بپیوندید که خواست آنان خواست اکثریت عظیم مردم ایران است و خواسته شهیدانی است که با خون خود کتاب مقدس استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را نوشتند و به دانشجویان عزیز توصیه میِ کنیم که اگر این جمع اندک به شما نمی پیوندند شما با هوشیاری و بدون برخوردهای خشونت آمیز سعی کنید که اقدامات مخلصانه و اصلاح طلبانه شما به خواسته های دیگرانی که از شما نیستند به هم آمیخته نگردد و راه روشن شما به تیرگی آلوده نشود و نیز توصیه می کنیم که در برابر گروه دیگری که به نام دین و حمایت از امام و انقلاب شما را مورد حمله و ضرب و شتم قرار می دهند صبور باشید و خشونت را با خشونت پاسخ ندهید و بر خدا توکل کنید که قطعا پیروزی از آن مؤمنانی است که بر خدا توکل می کنند.
۴- در ماه محرم و صفر به ویژه در ایام عاشورای حسینی مردم در سراسر کشور با اخلاص و ایمانی عمیق به عزاداری می پردازند و در مجامع و مجالس عزاداری شرکت می کنند و امواج خروشان انسانی در خیابان ها و محله ها به حرکت درمی آیند تا وفاداری و ارادت خود را به سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و خاندان پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم ابراز کنند. در این اجتماعات هستند افرادی که در کسوت گویندگان مذهبی و یا بعضی از مداحان چه بسا بخواهند و یا از آنان خواسته شده باشد که از این اجتماعات پاک مذهبی سوء استفاده کنند و این تریبون ها را به محلی برای اهانت و هتاکی به شخصیت های دینی و سیاسی تبدیل کنند و با ارائه تفسیری انحرافی از عاشورای حسینی علاقه مندان و یاران مخلص و صدیق اباعبدالله الحسین علیه السلام را به عنوان کسانی معرفی کنند که از راه و رسم اسلام و امام خارج شده اند. عزاداران حسینی در سراسر کشور هوشیار باشند و اطراف چنین افرادی را خالی کنند و به این شیوه از هرگونه اختلاف و تفرقه در صفوف مردم عزادار جلوگیری کنند.
۵- مراجع بزرگ تقلید و اساتید حوزه های علمیه به رسم و رویه معمول، هنگام تعطیلی دروس حوزه ها به مناسبت ایام عاشورا توصیه های لازم را به طلاب عزیز فرموده اند و آنان به خواست خداوند به وظیفه دینی و الهی خود به بهترین شکل عمل می کنند و اطمینان داریم که در تاریخ اسلام و تشریح حوادث پس از رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام که منجر به حوادث غم انگیز عاشورا گردید به منابع اصیل تاریخی تکیه خواهند کرد و تلاش وافر خواهند نمود تا مردم را در ایمان به اسلام و مقدسات اسلام و عشق و علاقه به عترت و خاندان پاک رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم از عوام زدگی و قبول خرافات پرهیز دهند و احساسات پاک مردم را با تکیه بر منابع اصیل و اصول عقلانی اسلام سیراب سازند و هرگز چنین مباد که به منظور تحریک عواطف و احساسات مردم به اموری تکیه شود که عقل و خرد عاشقان حسینی و مؤمنان به اسلام را به بازی بگیرد.
مبادا که در خرافه زدایی و مبارزه با تحجر، غفلتی ولو اندک رخ دهد که روحانیت اسلام به ویژه تشیع در نقطه ای ایستاده است که اگر اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم را به جامعه و جهان معرفی کنند بشریت را به آینده سعادتمند امیدوار می سازند و اگر جز آن حقیقت ناب، باورهای آمیخته با کج فهمی ها و کژتابی ها و تحت تأثیر قدرت ها و تلخ و شیرین این دنیا به مردم و به دنیا عرضه شود فرزندان امروز اسلام، خدای نخواسته در آینده با تردیدها و وسوسه های ایمان بر باد ده، دست به گریبان خواهند شد.
۶- شش ماه است که عده ای از شخصیت های خدوم جمهوری اسلامی در بازداشت به سر می برند. خواسته های آنان همان خواسته های اصلاح طلبانه مردم ایران است. آنان در طول چندین ماه با تلاش های خالصانه خود کوشیدند تا انتخاباتی پرشور و با شرکت حداکثری مردم شکل بگیرد با این امید که آرای مردم تعیین کننده سرنوشت آنان باشد ولی نتیجه آن انتخابات این است که اکنون شش ماه را در زندان می گذرانند که چرا به نتایج به دست آمده معترضند؟ آیا اعتراض به نتایج اعلام شده و درخواست رسیدگی قانونی و بی طرفانه به آن نتایج یک خواست اصلاح طلبانه است یا اقدامی براندازانه؟! آیا بازداشت جمع کثیری از مردم و شخصیت ها از زن و مرد بدون رعایت قوانین صریحی که از حقوق شهروندان و حتی متهمان و مجرمان دفاع می کند نقض صریح قوانین کشور نیست؟ و آیا درخواست رعایت قوانین جاری کشور در دستگیری ها و بازداشت ها و رفتار در داخل بازداشتگاه ها و مراحل بازجویی و در زمان بازداشت و در انجام مکالمات و دیگر مراحل یک خواست اصلاح طلبانه است یا اقدامی براندازانه؟!
ما اکنون در پی باز کردن مجدد دمل چرکین بازداشتگاه کهریزک و دیگر حوادث دردناک این چندماهه نیستیم و تنها از خداوند که ملجأ بی پناهان است آزادی سرافرازانه این عزیزان را خواستاریم.
سلام بر همه شهیدان راه حق و عدل و آزادی و بر سرور و سالار آنان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران و اصحاب آن حضرت و بر خاندان و عترت رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم
مجمع روحانیون مبارز
منبع: کلمه

امیرحسین اردبیلی به ۵ سال زندان محکوم شد

۱۳۸۸ آذر ۲۵ 
راديو كوچه
دادستان فدرال امریکا امیر حسین اردبیلی، شهروند ایرانی، را که به جرم قاچاق اسلحه برای ایران اعتراف کرده بود را به ۵ سال زندان محکوم کرد.
مقامات ایرانی پیش از این به «اقدام غیرطبیعی» آمریکا در بازداشت اردبیلی اعتراض کرده و خواهان آزادی بی قیدو شرط او شدند.
به گزارش بی‌بی‌سی، به گفتۀ تحلیل‌گران با توجه به سخنان اخیر منوچهر متکی وزیرامورخارجه ایران در خصوص محاکمۀ سه کوهنورد آمریکایی، ایران ممکن است به دنبال استفاده از این اتباع بازداشتی برای آزادی شهروند خود باشد.

«درخواست موسوی و کروبی برای راهپیمایی تسلیم استانداری تهران شد»

روز دوشنبه، مهدى كروبى اعلام كرد: در تماس تلفنى با مير حسين موسوى تصميم گرفته شد كه براى راهپيماىى و محكوميت پاره كردن عكس آيت الله خمينى و نمايش آن در تلويزيون دولتى ايران درخواست مجوز راهپيمایی ارائه شود.
۱۳۸۸/۰۹/۲۵
محمد تقى كروبى، فرزند مهدى كروبى از رهبران مخالف دولت جمهورى اسلامى ايران به راديو فردا گفت كه آقايان موسوى و كروبى درخواست مشتركى را صبح روز چهارشنبه به استاندارى تهران تسليم كرده و خواستار راهپيمايى براى اعتراض به «هتك حرمت» آيت الله خمينى شده اند.

محمد تقى كروبى اظهار داشت: «در ارتباط با درخواست راهپيمايى كه آقاى موسوى و كروبى براى انجام راهپيمايى داشتند، تقاضايى امروز صبح با امضاى آنها به استاندارى تهران ارائه شد و منتظر پاسخ اين دوستان هستيم.»

وى افزود: «اين درخواست بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسى جمهورى اسلامى و بدنبال جسارت و توهينى كه به عكس امام و پخش اين موضوع از سوى صدا و سيما صورت گرفته است تهيه و تنظيم شده و در آن به طور عام درخواست راهپيمايى شده است.»

آقاى كروبى مى گويد: تاريخ و مكان راهپيمايى پس از اينكه با اصل آن موافقت شد اعلام مى شود.

مصاحبه علیرضا کرمانی با محمد تقی کروبی در باره درخواست راهپیمایی مخالفان - بشنوید

جنجال بر سر آنچه كه «هتك حرمت» بنيانگذار جمهورى اسلامى خوانده مى شود پس از آن آغاز شد كه تلويزيون دولت ايران به دنبال اعتراض هاى دانشجويان در روز ۱۶ آذر، تصاويرى از پاره شدن عكس آيت الله خمينى پخش كرد و آن را به دانشجويان نسبت داد.

اين اقدام تلويزيون با حمايت هواداران دولت و رهبر جمهورى اسلامى روبرو شد و آنها در اعتراض به پاره شدن عكس رهبر پيشين ايران در برخى از شهرها دست به راهپيمايى زدند.

رهبران مخالف دولت و معترضان به نتيجه انتخابات دهم رياست جمهورى با «مشكوك» خواندن اين تصاوير، صدا و سيما را به تنش آفرينى و زمينه سازى براى سركوب معترضان متهم كردند.

روز دوشنبه، مهدى كروبى اعلام كرد: در تماس تلفنى با مير حسين موسوى تصميم گرفته شد كه براى راهپيماىى و محكوميت پاره كردن عكس آيت الله خمينى و نمايش آن در تلويزيون دولتى ايران درخواست مجوز راهپيمایی ارائه شود.

قانون اساسى و راهپيمايى مردم

محمد تقى كروبى در بخش ديگرى از گفت و گو با راديو در خصوص برخى اظهار نظرهاى مقام هاى دولتى مبنى بر صدور مجوز راهپيمايى فقط براى احزاب گفت: «بر اساس قانون اساسى، راهپيمايى هايى كه مسلحانه و مخل مبانى اسلام نباشد در چارچوب حقوق افراد است و بسيارى از حقوقدانان معتقدند كه طبق اصل ۹ قانون اساسى، كسى نمى تواند اين حقوق را از افراد و اشخاص سلب كند.»

وى افزود: «جريان مقابل حتى با تبليغ صدا و سيما به راهپيمايى دعوت شدند و راهپيمايى خود را بدون داشتن مجوز در هر جاى ايران كه خواستند انجام دادند.»

آقاى كروبى مى گويد: «ما بر اين باوريم كه هر چه آن دوستان انجام دادند در شان و منزلت امام نبود، چرا كه اين جريان {مخالف}، قدرت آن را دارد كه بر خلاف راهپيمايى هاى كوچكى كه انجام شد با دعوت از مردم مى تواند در مقابل اين هتك حرمت كه از سوى صدا و سيما صورت گرفته، آن را پخش و چنين حركتى را علنى كرده است و به تنش در دانشگاه ها دامن زده است، راهپيمايى معقولى برگزار كند.»

وى اظهار داشت: «به همين خاطر، هم آقاى موسوى و هم كروبى طبق روال اين درخواست را داده اند و هم احزاب اصلاح طلب نظير مجمع روحانيون مبارز و مجمع اسلامى بانوان هم رسما درخواست خود را براى انجام راهپيمايى ارائه كرده اند.»

محمد تقى كروبى در واكنش به اظهارات استاندار تهران كه گفته است «براى حمايت از امام نيازى به راهپيمايى نيست» اظهار داشت: «تشخيص اين موضوع با شخصيت ها، گروه ها و مردم است كه در اين زمينه تصميم بگيرند و فكر مى كنم زمان آن رسيده است كه مقامات و مسئولين به جاى مردم فكر نكنند و اجازه دهند مردم بخشى از حقوق خود را حداقل مطابق فصل سوم قانون اساسى، در مقاطعى مطالبه كنند.»

وى گفت: حتى در صورتى كه مجمع روحانيون مبارز و مجمع اسلامى بانوان بتوانند مجوز دريافت كنند آقايان موسوى و كروبى بيانيه مشتركى خواهند داد و زمان و مكان راهپيمايى را اعلام مى كنند.

سیدمحمد خاتمی در نشست مجمع عمومی بنیاد باران: ملت ما راه‌های مبارزه با ناراستی‌ها و تجربه مقاومت را از محرم فراگرفته است

عصر چهارشنبه، 25 آذر 1388
رئیس بنیاد باران با انتقاد از وجود برخی تنگ نظری‌ها در کشور گفت: "برای باران علی‌رغم اینکه در چارچوب قانون کار می‌کند، تنگناها و مشکلاتی وجود دارد و از جمله اینکه 4 سال است که اجازه تاسیس پژوهشکده به آن داده نمی‌شود."

سید محمد خاتمی در نشست مجمع عمومی باران که با حضور اعضای آن برگزار شد، با اشاره به آغاز ماه محرم و گرامیداشت آن توسط مردم کشورمان در طول تاریخ، خاطرنشان کرد: این مساله همواره عاملی برای صبوری، مقاومت و استقامت ملت ما در برابر ناکامی ها بوده است که از آن درس های اخلاقی و راههای مبارزه با ناراستی ها و تجربه مقاومت در برابر موانع و مشکلات را فراگرفته است.
وی افزود: اگر این سرمایه نبود، مقاومت مردم در طول تاریخ در برابر مشکلات و ستم ها وجود نداشت و از صحنه تاریخ بیرون می رفتیم که اتفاقا شور و شوق مردم به این مناسبت در طول تاریخ همواره بیشتر شده که نشاندهنده عظمت کار اباعبدالله(ع) است. رئیس بنیاد باران با اشاره به پیوند ماه محرم با اتقلاب اسلامی که حادثه ای کم نظیر در تاریخ معاصر بود، تصریح کرد: این مساله نشانگر عظمت ملت ماست که نهضت اباعبدالله (ع)هم در فراگیری و درخشندگی چهره آن تاثیر داشته است و مهم ترین آن مقابله با ستم، تحقیرشدگی ملت، محروم ماندن از عرصه تعیین سرنوشت بود.
خاتمی با بیان اینکه مردمی که تازیانه استبداد را تحمل کرده بودند، در سایه انقلاب اسلامی در جست و جوی نظامی بودند که در آن مدار باشند و معنویت هم بر آن حاکم باشد، ادامه داد: مردم ما امام(ره) را پیرو مکتب اباعبدالله(ع) و بیانگر آرمانهای عاشورا و مظهر عظمت و بزرگی و والایی خودشان می دانستند؛ به همین دلیل هم امام همواره مورد احترام بوده و باید باشد.
رئیس جمهور سابق کشورمان با بیان اینکه ما در موضوع اصلاحات با ابا عبدالله(ع) نزدیکی پیدا می کنیم، گفت: جامعه اسلامی یک هدف عمده دارد و آن اصلاح دائم وضع جامعه است؛ چه اصلاح وضع حکومت یا ایجاد حکومت مطلوب و چه اصلاح اداره حکومت و روشهای رابطه با جامعه؛ امام حسین(ع) فرمورد که نه برای برتری جویی و ...بلکه برای اصلاح در امت جدم قیام کردم.
وی با اشاره به تبیین مبانی اصلاحات و سوابق تاریخی آن گفت: قبل از انقلاب هدف اصلاحات این بود که حکومتی برود و به جای آن حکومت جدیدی بیاید، اما اکنون که به برکت انقلاب نظام جمهوری اسلامی مستقر شده در جهت تقویت آن باید اصلاحات ادامه یابد؛ نباید خیال کنیم که به خاطر وجود عنوان «جمهوری اسلامی » همه چیز صحیح است و متعصبان، تنگ نظران و اقتدارگرایان هرچه می خواهند بگویند و بکنند، اصلاحات بهبود بخشیدن امور با همین معیارهای انقلاب و امام(ره) است و طبعا انتقاد هم امرلازمی است و رفع اشکالات با معیارهائی که به خاطر آن فداکاری ها شد، از رسالتهای ماست که این را هم از ابا عبدالله(ع) فراگرفته ایم.
رئیس بنیاد باران با تشکر از همه همکارانش در این بنیاد به خاطر همکاری با آن در طول 4 سال گذشته و روی پا نگه داشتن آن علی رغم مشکلات، اظهار داشت: گرچه ابری که باید ببارد، بخل می ورزد، اما انتظار باران هم مهم است که البته تاکنون قطراتی هم باریده است.
وی با تاکید بر اینکه باران یک حزب نیست و کار سیاسی به آن معنا انجام نمی دهد، تصریح کرد: ما در فعل و انفعلات مربوط به قدرت وکسب آن نبوده ایم، در عین حال که هر کدام مسئولیت سیاسی داریم، ولی باران کار سیاسی نمی کند. لذا در انتخابات مختلف شرکت نکرد یعنی نامزد نداشت و کار ستادی انجام نداد البته اگر کسی خواست، به او نظرات خود را ارائه کرد.
خاتمی ادامه داد: ما می خواستیم به نهادهای مدنی دیگر در کشور کمک کنیم و تفکر مدنی را بسط دهیم و در عرصه های مختلف، مشاوره دادن به بخش های دولتی و غیر دولتی کار کنیم. همچنین از نیروهای انسانی کشور بهره ببریم تا هدر نروند و احیانا تربیت نیرو صورت گیرد. وی با جامع دانستن اساسنامه باران گفت: منظور ما این نبوده که بزودی به همه آن اهداف می رسیم، اما ظرفیتهایی در نظر گرفته شده که در خدمت به جامعه و پاسخ به نیازها فعالیت کند.
خاتمی با اشاره به سابقه بنیادهایی چون باران در جهان گفت: این نهاد یا توسط افراد ثروتمند تاسیس شده اند و یا اینکه چهره های معتبر علمی، سیاسی و... بطور بی پرده از صاحبان شرکتها و صاحبان تمکن دعوت می کنند تا کمک کنند، مانند بنیاد ماندلا که منابع مالی فراوانی را جمع کرد و تاسیساتی را برای اهداف گوناگون ایجاد کرد که او هم انسان بزرگی است و یادش را گرامی می داریم.
وی ادامه داد: بنده ترجیحم این بود که افراد مختلف را جمع کنیم و بطور آشکار کمک بگیریم، زیرا دولت و نظام هم از کار ما اطلاع دارد و مشکلی وجود ندارد و بدون امکانات هم نمی توان کار کرد وهنوز هم خیلی دیر نشده است متاسفانه تنگ نظری هایی وجود دارد و برای باران علی رغم اینکه در چارچوب قانون کار می کند، تنگناها و مشکلاتی وجود دارد از جمله اینکه 4 سال است که اجازه تاسیس پژوهشکده به آن داده نمی شود.
رئیس بنیاد باران با اشاره به برگزارس نشستهایی مانند «نفت، توسعه و دموکراسی» در باران و گرامیداشت یاد محسن امین زاده که برگزاری آن را بر عهده داشت، تصریح کرد: امیدواریم دوستان اداره کننده جامعه روند مناسب تری را در پیش بگیرند، زیرا هیچ گاه روندهای اینچنینی نتایج مطلوبی برای خود فشار آورندگان هم نداشته است و باید در این زمینه به تجربیات دیگران هم نگاه شود.
وی تاکید کرد: اکثر کسانی که اکنون در بند هستند، دلسوز ترین افراد جامعه هستند و امیدواریم زودترآزاد شوند. خاتمی با تاکید بر ضرورت فعالبت کمیته های مختلف در باران گفت: در این کمیته ها افرادی باید بطور مستقر و دائم کار کند که همه اینها نیاز به امکانات دارد.
رئیس بنیاد باران با اشاره به سخنان گذشته خود گفت: نظر ما این است که دین در عرصه حیات اجتماعی دخالت می کند و نمی تواند نسبت به حکومت بی تفاوت باشد البته محور و مدار بودن مردم را هم پذیرفته ایم و خیلی مباحث اینگونه را باید بسط دهیم وتبیین کنیم، زیرا جوانان ما دچار تردیدها و مشکلات جدی شده اند و به عنوان اصلاح طلبان که به جمهوری اسلامی افتخار می کنیم، می توانیم در زمینه این مسائل تئوریک کار کنیم.
وی بر بالا بردن بعد دینی و روحانی باران برای ارتباط با کانون های جوشان دینی که حرفهای خوبی برای گفتن دارند، تا کید کرد و گفت: باید از اساتیدی که می توانند در این مورد کمک کنند، دعوت بکار کنیم. خاتمی همچنین توجه بیشتر به جوانان و گسترش بنیاد در شهرستانها را از برنامه های باران در آینده ذکر کرد و از زحمات اعضای باران در شهرستانها تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد به تقاضاهای دیگر پاسخ مثبت بدهند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد باران،پیش از سخنان سید محمد خاتمی ؛محمدرضا عارف رئیس هیات مدیره باران و مرتضی حاجی مدیرعامل بنیاد گزارشی را از فعالیتهای باران ارائه کردند. گفتنی است به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا برای برگزاری انتخابات هیات مدیره جدید بنیاد باران، این انتخابات به جلسه بعدی مجمع عمومی موکول شد.

مجیدانصاری:راهپیمایی جمعه محترم است اما منتظر مجوز راهپیمایی مستقل هستیم

88/09/25
جوان فردا :  عضومجمع روحانیون مبارزگفت:مجمع درخواستی رسمی برای راهیپیمایی مستقل به وزارت کشور داده است و منتظر دریافت مجوز برای برگزاری این تجمع هستیم.

مجیدانصاری در گفت و گو با خبرآنلاین در پاسخ به اینکه با توجه به آنکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از آحاد مردم برای حضور در راهپیمایی روز جمعه دعوت کرده است آیا در این راهپیمایی شرکت می کنید گفت: آن پیشنهاد شواری هماهنگی به جای خود محترم است اما همانطور که گروه های مختلف در چند روز اخیر راهپیمایی کردند ماهم درخواست خود را ارائه کردیم و منتظر اعلام نظر وزارت کشور هستیم.

وی تصریح کرد: در صورت دریافت مجوز زمان آن را اعلام می کنیم.

دعوت حامیان جنبش سبز برای شرکت در راهپیمایی 27 آذر

6:04 عصر چهارشنبه، 25 آذر 1388
برخی گروهای فعال حامی جنبش سبز با صدور بیانیه‌ای از مردم دعوت نمودند تا در راهپیمایی که روز جمعه 27 آذر در سراسر کشور برگزار می گردد شرکت فعال داشته باشند.

این راهپیمایی قرار است به دعوت شورای تبلیغات اسلامی پس از نماز جمعه در همه شهرهای ایران برگزار گردد. در تهران نیز این راهپیمایی از مقابل دانشگاه تهران آغاز خواهد شد. نماز جمعه این هفته را آیت‌الله امامی کاشانی اقامه خواهد کرد. تاکنون خبری در مورد احتمال شرکت مهدی کروبی و میر حسین موسوی در این راهپیمایی کسب نشده است اما به محض دریافت هر خبر موثقی در اینباره اطلاع رسانی خواهد شد. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
مردم ایران!
پنج شنبه 26 آذر ساعت 10 شب‌، فریاد الله‌اکبر سرخواهیم داد،‌ در این فرصت کوتاه نیاز به بسیج همه ابزارهای ارتباطی و اطلاع‌رسانی وسیع داریم. فرصت کوتاه است و رسانه شمایید! آخرین حربه کودتاچیان را از آنان بگیریم. ملت بزرگ ایران طی 6 ماه گذشته در برابر خشونت وحشیانه دولت دروغ و تجاوز مقاومت کرده است و اینک در آستانه ماه محرم به حساس‌ترین مرحله از مبارزات مدنی خود رسیده ایم. در این مدت کودتاچیان تمام ابزارهای خشونت و سانسور و سرکوب را به کار بردند تا مشعل سبز حق طلبی و آزادی خواهی ملت ایران را برای همیشه خاموش کنند و هر بار با هوشیاری و اتحاد ملت شکستی سخت را متحمل شدند.
آن‌ها در 16 آذر ماه، آخرین و کثیف ترین نمایش خود را تدارک دیدند تا ملت حق طلب ایران را به کینه توزی و انتقام جویی متهم ساخته و به این بهانه منتخبان واقعی ملت را حذف کنند. اما آگاهی شهروندان و هوشیاری منتخبان ملت سبب شد این نیرنگ به خودشان برگردد و جمعه 27 آذر ماه فرصتی دیگر برای حضور میلیونی ملت آزادی خواه ایران در خیابانها فراهم شود؛ و مکرو مکر الله و الله خیر الماکرین!
نمایش قرآن بر نیزه کردن کودتاچیان به فرصتی تبدیل شد که یک بار دیگر با حضور عظیم خود چشم جهانیان را خیره سازیم. ما همچون روز قدس سبز، روز 13 آبان و روز 16 آذر به خیابان می آییم که اثبات کنیم که با هیچ اندیشه ای سر ستیز نداریم. اما اجازه نمیدهیم که تحت هیچ عنوانی رای و سرنوشت مان را از ما بدزدند.
هیهات که سرنوشت ما این نیست که تحت حاکمیت دروغ و وقاحت زندگی کنیم! به خیابان می آییم که فریاد بزنیم میزان رای ملت است و هیچ کس حق ندارد خود را قیم این ملت رشید بداند. به خیابان می آئیم تا اجازه ندهیم دیکتاتوری خود را به نام دفاع از مذهب و روحانیت توجیه کنند. این بار هم مانند تجمع خودجوش 7 تیر، محتاج حمایت و همدلی تک تک شهروندان هستیم. فرصت کوتاه است و رسانه ها محدود شده اند، اما شب پرستان مخفیانه مشغول جمع آوری نیروهای خود برای نمایش قدرت در روز جمعه هستند. این بار هم رسانه شمائید.
دراین ساعات حساس باقی مانده، نیازمند اطلاع رسانی وسیع تک تک شهروندان مسئول و آگاه ایرانی هستیم جمعه 27 آذر 88 ، بعد از نماز جمعه، محل تظاهرات دولتی: مقابل سر در اصلی دانشگاه تهران برای حضوری عظیم و میلیونی نیازمند بسیج تمام امکانات برای اطلاع رسانی هستیم؛ رســانـه شــمایید.
 

هاشمي رفسنجاني : سالها است جواب من به آقای یزدی درخواست شفا برای ایشان است

چهارشنبه, ۲۵م آذر, ۱۳۸۸
هاشمی رفسنجانی در جواب جمعی از حضار که اجازه جواب به اظهارات اهانت آمیز آقایان یزدی و حسینیان و زیارتی (حمید روحانی) را خواستند، گفتند: سالها است که جواب من به آقای یزدی درخواست شفا برای ایشان است و ارسال سلام.متاسفانه ایشان براثر مشکلات جسمی گاهی دچار عصبانیت می‌شود و عجولانه اعلام نظر می‌کند.افرادی هم هستند که شهرت خویش را از راه اهانت به دیگران می‌خواهند که جواب اینگونه افراد هم سکوت است و دعا برای هدایتشان.

دانشجویان را برای اعتراف تحت فشار گذاشته اند

چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۸
آخرین اخبار زندانیان سیاسی و مطبوعاتی

فشار بر دانشجویان بازداشتی برای اعتراف به پاره کردن عکس بنیانگذار جمهوری اسلامی و عدم حضور مصطفی تاج زاده در دادگاه از مهم ترین اخبار روز گذشته زندانیان سیاسی ، مطبوعاتی و دانشجویی بود.

تاجزاده: در هیچ دادگاهی شرکت نمی کنم
مصطفی تاج زاده، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت که در جلسه دادگاه از خود دفاع نکرد،اعلام کرده است :" من به احترام قانون در دادگاه شركت كردم و بر نقش سي ساله خود در پيروزي انقلاب اسلامي، تأسيس نظام جمهوري اسلامي، حفظ دستاوردهاي انقلاب و خدمتگزاري مردم تأكيد دارم و ضمن رد كليه اتهامات وارده و در اعتراض به عدم رسيدگي به شكايتم از جنتي در دادگاه، از خود دفاع نكرده و تا فراهم نيامدن شرايط لازم، در هيچ دادگاه ديگري هم شركت نمي كنم."
این عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی افزوده است: "اگر همان ده سال پيش كه با تخلف از قانون توسط آقاي جنتي كه رئيس شوراي نظارت بر انتخابات بود و با سرپيچي از قانون انتخابات، بدعت گذاشته شد، شكايتم مورد رسيدگي قرار مي گرفت و همان طور كه براي من دادگاه تشكيل دادند، ايشان هم محاكمه مي شد، امروز شاهد اين مشكلات جدي براي كشور نبوديم."
تاج زاده ، در خصوص علت شكايت خود گفته است: "همچنان انتخابات آزاد را راه نجات كشور مي دانم و معتقدم بايد براي تحقق آن تلاش كرد."
 تاج زاده با اشاره به گفته هاي اخير مسئولان قوه قضائيه مبني بر عدم وجود حاشيه امنيتي براي هيچ صاحب قدرت و مقامي و اجراي قانون براي همه، از آنان خواست تا براي اثبات حقانيت اين ادعا هرچه زودتر دادگاه احمد جنتي را تشكيل دهند تا همه شهروندان ايراني شاهد برابري حقوق و عدم وجود حاشيه امن برای برخی افراد، باشند.

فشار به دانشجويان براي اعتراف
در حالیکه پخش تصاویر پاره شده آیت الله خمینی از سیمای جمهوری اسلامی، جامعه سیاسی ایران را به شدت ملتهب کرده است برخی خبرها از تحت فشار قرار دادن دانشجویان زندانی برای اعتراف دروغ به پاره کردن عکس بنیانگذار جمهوری اسلامی حکایت دارد.
سایت نوروز گزارش داده است که تعدادی از دانشجويان بازداشت شده در سلول انفرادي در بند 240 زندان اوین توسط بازجويان سپاه تحت فشار قرار دارند تا به پاره كردن عكس امام خميني اعتراف كنند.
پیش از  این دادستان تهران از بازداشت يكي از "عوامل پاره كردن عكس امام" خبر داده بود.

تجدید نظر خواهی عطریان فر و نوروزی
وكیل مدافع محمد عطریانفر و كامبیز نوروزی از درخواست تجدیدنظر خواهی نسبت به احکام موكلان خود خبر داد و گفت: "پس از ابلاغ احكام موکلانم در مهلت مقرر نسبت به حكم صادره از سوی شعبه 26 و 15 دادگاه انقلاب درخواست تجدیدنظر خواهی صورت گرفت."
محمد عطریانفر نیز از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به شش سال حبس تعزیری و كامبیز نوروزی از سوی شعبه 26 همین دادگاه به دو سال حبس تعزیری و 76 ضربه شلاق محكوم شده اند.
علیزاده طباطبایی ، وکیل این دو فعال سیاسی به خبرگزاری ایسنا گفته است که به دادگاه تجدیدنظر برای اطلاع از تعیین شعبه برای رسیدگی به پرونده موكلان خود مراجعه خواهد كرد.
وی همچنین از برگزاری دومین جلسه‌ دادگاه جهانبخش خانجانی در شعبه 15 دادگاه انقلاب در هفته‌ آینده خبر داده و با اشاره به اینكه حكم سعید لیلاز و شاپور كاظمی به تازگی ابلاغ شده است، گفته: "فرصت برای درخواست تجدیدنظرخواهی وجود دارد و ما نسبت به رای صادره اعتراض خواهیم كرد."

پرونده سحرخیز در دادگاه و بلاتکلیفی صالح دلدم
وکیل عیسی سحر خیز از اخذ آخرین دفاع از سوی بازپرس پرونده خبر داد و گفت: "درحال حاضر پرونده موکلم آماده صدور کیفرخواست وارسال به دادگاه است."
مینا جعفری در گفت‌وگو با ایلنا  اظهارداشت:‌ "با توجه به اینکه آخرین جلسه بازپرسی عیسی سحر خیز روز یکشنبه هفته جاری برگزار و وی به دفاع از خود پرداخت ،امیدوارم پرونده موکلم به دلیل شرایط جسمانی وی هرچه سریع‌تر به دادگاه ارسال شود."
وی فعالیت تبلیغی علیه نظام ، توهین به رهبر معظم انقلاب و اجتماع و تبانی به قصد برهم‌زدن نظم عمومی را از اتهامات سحر خیز عنوان کرد.
جعفری با بیان اینکه موکلش حدود ۶ ماه است که در بازداشت به سر می‌برد، ادامه داد: "تاکنون چندین بار نسبت به ادامه قرار بازداشت موکلم اعتراض کردیم اما همچنان قرار بازداشت وی از سوی بازپرس پرونده تمدید می‌شود."
مینا جعفری همچنین درباره صالح دلدم، موکل دیگرش که از 27 خرداد در بازداشت به سر می برد گفت: "با وجود گذشت 6 ماه از بازداشت صالح دلدم هنوز خبري از تعيين تكليف پرونده وي نيست."
وکیل صالح دلدم افزود: "متاسفانه با وجود پيگيري ما و خانواده ايشان و با وجود نامه نگاريهاي متعدد  با دادستان براي تعيين تكليف پرونده و دست كم پذيرش وثيقه تعيين شده توسط بازپرسي دوم دادسراي انقلاب تهران ، هيچ گونه پاسخ مثبتي دريافت نکرده ایم."
به گفته او، صالح دلدم دچار بيماري قلبي بوده و هم اكنون نيازمند عمل جراحي فوري در خارج اززندان است.

انتقال ساسان آقایی به بند عمومی
ساسان آقایی ، روزنامه نگار زندانی به بند عمومی منتقل شده است.
به گفته خانواده این روزنامه نگار، ساسان آقایی اکنون در کنار رضا نوربخش، احمد زیدآبادی، عبدالله مومنی، مهدی حسین زاده و مسعود باستانی، در یک بند زندانی است.
این روزنامه نگار با اتهام تبلیغ علیه نظام تا دیروز در سلول انفرادی بند 209 اوین ، زندانی بود.

پاره کردن و نشان دادن - ابراهيم نبوي


گاهی اوقات آدم واقعا نمی فهمد که چه چیزی بد است، چه چیزی خوب است. مثلا اگر وزارت کشور رای ده میلیون نفر را جابجا کند، اشکالی ندارد، ولی اگر ما خبر این کار وزارت کشور را اعلام کنیم، اشکال دارد. یا مثلا اگر جلوی دوربین یک خانم محترم بیگناه که کنار خیابان ایستاده بکشند، مثل هفتاد نفر دیگر، اشکالی ندارد، ولی اگر کسی خبرش را و فیلمش را پخش کند، ایراد دارد. یا مثلا اگر کسی زندانی را شکنجه کند اشکالی ندارد، ولی اگر خبرش اعلام شود، اشکال دارد.

با این مقدمات آدم به این نتیجه می رسد که اصولا اگر کسی چیزی را پاره کرد، چه ناموس مردم باشد، چه مقدسات برخی افراد باشد، در هر حال نباید نشان داده شود. پس تصمیم می گیریم قضیه را محکم بگیریم و به هیچ وجه نشانش ندهیم. بعد یک دفعه می بینی یکی دیگر، از همانها که با نشان دادن هرچیزی مخالف است، یک تصویری پیدا می کند، یا آن تصویر را درست می کند و بعد پیدا می کند، یا یکی از دوستانش آن را درست می کند و پیدا می کند، و بعد از کله سحر تا بوق سگ آن را نشان می دهند، انگار که فیلم عروسی شوهر ننه شان است. همین است که آدم نمی فهمد چه چیزی را باید نشان بدهد، یا نباید نشان بدهد.

البته من نمی خواستم در این مورد چیزی بنویسم، بلکه می خواستم در مورد پرتاب ذرت توسط آقای دال سین صورت گرفته بنویسم، و حتی می توان گفت نوشتم، اما وسط مطلب یک دفعه رفیقم سعید زنگ زد و گفت چه می نویسی؟ گفتم دارم در مورد داریوش سجادی می نویسم، خندید و گفت " دیوانه ای! این همه موضوع مهم در مملکت مانده، آن وقت تو رفتی سراغ لنگه کفش مندرس آن هم توی صحرای نوادا" تلفن را قطع کردم، از ده تا سووالی که در مورد سجادی نوشته بودم، دو تا را عوض کردم.

یک دفعه جون بائز زنگ زد، گفت چکار داری می کنی؟ گفتم دارم مطلبی می نویسم، گفت " حتما درباره جنبش سبزهاست، من عاشق سبزها هستم" گفتم بله، و ادامه دادم: " در مورد یک آقایی است که قبلا فکر می کرده جزو اصلاح طلبان ایرانی است و حالا رفته آمریکا و قرار بوده در برقراری رابطه ایران و آمریکا سر فرش قرمز را بدهند او پهن کند، حالا رفته....." حرفم را قطع کرد و با همان لهجه غلیظ مکزیکی آمریکایی اش گفت: " یعنی تو موضوع پاره کردن عکس آیت الله و احتمال دستگیری رهبران سبزها و نزدیک شدن تظاهرات مذهبی در ایران را ول کردی و چسبیدی به این آدم؟" و پرسید: " حالا این آقا کجاست؟" گفتم: " در آمریکا زندگی می کند." گفت: " با کی مصاحبه کرده؟" گفتم: " با خودش." گفت: " چه اهمیتی دارد؟"  گفتم: " هیچی" ، بعد هم تلفن را قطع کرد.

همه اینها کنار، رفیقم که در بروکسل زندگی می کند و قرار بود به خانه اش بروم، زنگ زد که چرا دیر کردی؟ گفتم: درگیرم، دارم چیز می نویسم. گفت: چی می نویسی؟ گفتم دارم جوابیه می نویسم. گفت: دستت درد نکند، حتما جواب خامنه ای را می دهی. گفتم نه، دارم... دوید توی حرفم و گفت: حتما داری جواب وزیر اطلاعات را می دهی؟ گفتم نه..... گفت: پس حتما داری جواب چرندیات احمدی نژاد را می دهی. گفتم: " نه، نه، نه، دارم جواب داریوش سجادی را می دهم." گفت: " حالا این کی هست؟"  گفتم: " سجادی، همان که در آمریکاست و از احمدی نژاد دفاع می کند."  گفت: " از این دارودسته حمید شب خیز است؟"  گفتم: " نه بابا، سیاسی است."  گفت: " پس چرا من نمی شناسمش؟" گفتم: " همان است که تا سه سال قبل مقاله در گویا می نوشت همه به او فحش ناموسی می دادند" تا گفتم فحش ناموسی، گفت: آهان! یادم آمد، داریوش سجادی. با خوشحالی گفتم بله، در موردش می نویسم. سکوتی کرد و گفت: این یارو هنوز زنده است؟ دیگر چیزی نگفتم و بحث تمام شد.


سووال اول: این سه جمله از کیست و چه زمانی و کجا گفته شده است؟" احمق بی شعور"، " اگر آقا لب تر کند خرخره این آقایون را می جویم."، " بعضی اسم خود را مهندس می دانند، ولی هیچ چیزی از مهندسی سازی نمی دانند."
گزینه اول: شعبان بی مخ، سال 32، بعد از کودتا
گزینه دوم: حسین رمضون یخی، سال 42، سبزه میدان
گزینه سوم: پری بلنده، سال 56، قلعه
گزینه چهارم: حجت الاسلام جعفر شجونی، دیروز، بالای منبر
گزینه پنجم: آیت الله شجونی، دو روز قبل، مسجد کرج

سووال دوم: با توجه به اینکه مهدی کوچک زاده، حامی اصلی احمدی نژاد در مجلس و عضو کمیسیون اعصاب و روان مجلس گفته است " اشتباه کردم به خاتمی رای دادم" در حالی که خودش قبلا بارها تصریح کرده است که اصلا هرگز به خاتمی رای نداده، علت اصرار شخص مذکور چیست؟
گزینه اول: فکر می کند برای اثبات طرفداری از احمدی نژاد حتما باید دروغ بگوید.
گزینه دوم: شنیده همه اعتراف دروغ می کنند، خودش را با قوه قضائیه هماهنگ کرده.
گزینه سوم: اصولا در مورد کوچک زاده چیزی جدی نیست.
گزینه چهارم: امکان ندارد چنین حرفی زده باشد.
گزینه پنجم: کوچک زاده است، بزرگ می شود یادش می رود.

سووال سوم: روح الله حسینیان گفت، موسوی و خاتمی کوچک تر از آنند که نظام بخواهد با آنها مقابله کند. بیمار مذکور دچار چه عارضه ای شده است؟
گزینه اول: خودبزرگ بینی
گزینه دوم: مشکل بینایی و عدم تطابق اندازه ها
گزینه سوم: نزدیک بینی شدید و مشکل آستیگمات
گزینه چهارم: یکی دست منو بگیره، من چیزی نمی بینم.


سووال چهارم  آیت الله خامنه ای گفت: " ما اگر با خدا باشیم، خدا باماست" از کجا می فهمیم خدا با شخص فوق الذکر است؟
گزینه اول: از گاز اشک آور
گزینه دوم: از باتوم و پنجه بوکس
گزینه سوم: از پوتین و بی سیم
گزینه چهارم: از زنجیر و چماق

سووال پنجم : آقای دال سین گفته است که " من از آمریکایی می آیم که هر روز 250 هزار نفر به لشگر بیکارانش اضافه می شود" با این حساب، اگر از شش ماه قبل بیکاری شروع شده باشد، تا چند ماه دیگر همه 180 میلیون نفر آمریکایی شاغل، کاملا بیکار می شوند؟ 
گزینه اول: تا یک سال و نیم دیگر
گزینه دوم: تا دو سال دیگر
گزینه سوم: تا یک سال و پنج ماه دیگر
گزینه چهارم: کلا تا 19 ماه دیگر همه آمریکایی ها بیکار می شوند.

سووال ششم : احمدی نژاد گفت: " دشمنان با توهین به مقدسات قصد انتقام از نظام را دارند." منظور این شخص از ادای این جمله چیست؟
گزینه اول: منظوری ندارد، غلط کرد، ببخشید.
گزینه دوم: اکبر عکس ها را آتش زده، با فائزه.
گزینه سوم: اگر هم اکبر نبوده، پولش را اکبر داده با مهدی و فائزه.
گزینه چهارم: اکبر و مهدی و فائزه و محسن و یاسر و عفت
گزینه پنجم: کلا از همه چیز منظورش همان است، گاهی می گوید گاهی نمی گوید.

سووال هفتم : اگر تعدادی زندانی شکنجه شده و یک نفر خبر آن را مطرح کند، و بخاطر مطرح کردن اتفاقی که افتاده است، زندانی شود، و کسانی که آن کار را کردند آزاد باشند، و در همان زمان افرادی که معلوم نیست چه کسانی هستند، عکسی را پاره کرده باشند و صدا و سیما هزار بار آن را نشان دهد، به نظر شما نشان دادن مهم تر است، یا پاره کردن؟
گزینه اول: اگر به نفع ما باشد نشان دادن بهتر است، اگرنه حرام است.
گزینه دوم: نشان دادن اصولا درست نیست، مگر اینکه آقا بفرمایند.
گزینه سوم: اگر نشان دادن پاره کردن خود آقا هم به نفع مان باشد اشکال ندارد.
گزینه چهارم: اصولا هر کاری ما بکنیم خوب است، ولی آنها بکنند بد است.

صحنه تکان دهنده پرت کردن يك دانشجو از طبقه دوم توسط بسیجی ها /16 آذر دانشگاه بوعلی همدان

براي مشاهده فيلم مربوطه اينجا را كليك كنيد .

مير حسين موسوي : نباید هراس داشته باشند که جوانان بی هراس بیندیشند

کلمه:انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به مناسبت برگزاری گردهمایی بزرگ دانشجویان و دانشگاهیان به مناسبت روز دانشجو با عنوان “سبزترین فصل سال” که روز گذشته (۲۳ آذر) در تالار شهید چمران دانشکده ی فنی برگزار شد پیامی را از جناب آقای مهندس میرحسین موسوی دریافت کرده بود که به دلیل مشکلات فنی این پیام روزگذشته نتوانست ارائه شود.اکنون متن کامل آن ارائه می گردد.
به گزارش کلمه متن کامل این پیام به شرح زیر است:
من خوشحالم که یک بار دیگر با شما دانشجویان عزیز صحبت می کنم و درودها و سلام های گرمم را به شما می رسانم. این اولین بار نیست که خدمت شما هستم، هر چند دوست داشتم که به جای پیام در میان شما می بودم و ان شاء الله در موقعیت های دیگری این فرصت پیش آید که با هم گفتگو داشته باشیم. این گردهمایی و جمع شدن در شرایطی برگزار می شود که کشور شرایط دشواری را پشت سر می گذارد و دانشجویان نقش بسیار عظیمی در گذر از این دشواری ها به دوش دارند و یقین داریم و امیدواریم که بر مبنای آن بشارت حضرت حق که – با هر سختی و دشواری، ‌راحتی و آسانی است – ان شاء الله در آینده این وضعیت دشوار کنونی به خیر و صلاح ملت ما تمام شود؛ با همت همه مردم و با کمک خداوند متعال.
بنده سال گذشته در همین سالن و در برنامه انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران صحبت کردم و گفتم که اهمیت انجمن های اسلامی و نقش عظیمی که بر دوش دارند، از دو جهت است: از یک سو در دانشگاه و با دنیای مدرن روبه رو هستند، تجربه های بشری در دسترشان است، در مرزهای دانش به سر می برند و تمام اتفاقات جهانی را رصد می کنند و از این منظر ذهنشان متوجه این تغییرات هست و از تجربه های بشری استفاده می کنند.
از سوی دیگر ایشان با سنتهای عمیق و گسترده و تمدن بزرگی در تماس اند و از این رهگذر هم ذخایر بزرگی برای هدایت هم جامعه دانشگاهی و هم ملت خودشان برمی گیرند. راز قدرت دانشجویان هم در همین دو جنبه بودن آنان است که از سویی به سمت سنت ها حرکت کرده و آنها را طرد نمی کنند و پشتوانه حرکت خود قرار می دهند و از سوی دیگر نگاه به سوی جهان مدرن دارند، آلوده خرافات نمی شوند و می دانند که عظمت کشور و عظمت انسانی ایشان در آن است که با بهره گرفتن از تجارب بشری به مملکت خدمت کنند و کشور را به مراتب بالاتری ارتقا دهند. هر یک از این دو جهت، مسئولیتی را بر دوش دانشجویان می گذارد.
البته مؤلفه دیگری نیز وجود دارد و آن حرکت های دانشجوییست که از ابتدای ایجاد در کشور، نسبت به مسائل مردم و کشورشان حساس بوده اند. تا جایی که یادم می آید جامعه دانشگاهی و انجمن های اسلامی همواره نسبت به مسائل مردم – اعم از اقتصادی و اجتماعی – حساس بوده اند و در این زمینه قویترین ارتباط ها را با مردم داشته اند. دانشجویان از این جهت آیینه تمام نمای اراده و خواست مردم و مطالبات ایشان بوده اند. از این نظر توجه به این نکته لازم است که مبادا شرایط خاص کشور و به ویژه مسائل سیاسی، جامعه دانشجویی را از توجه به مسائل معیشتی و روزمره مردم – بالاخص قشر مستضعف جامعه – غافل کند و این طور نشود که دانشجویان از این مسائل بی خبر باشند و به آنها اعتنا نکنند.
همه مسائل جامعه به هم پیوند خورده اند و چنین نیست که راه حل آنها فقط در یکی از رویکردهای سیاسی، اجتماعی یا معیشتی باشد. امروز حوزه های سیاسی، معیشتی و اقتصادی در هم تنیده اند و با هم تداخل می کنند و به جاست که باهم و در کنار هم دیده شوند؛ توجه به این موضوع به همه کسانی که می خواهند سهمی در حل مشکلات کشور داشته باشند، دید می بخشد.
دانشجویان در کشور ما جامعه بزرگی هستند و فراوانی آنها هم بسیار پرمعناست. فرای اینکه دانشجویان – به دلیل برخورداری از بصیرت و دید – از نظر کیفی اهمیتی فوق العاده دارند، خود فراوانی آنها هم نکته بسیار مهمی است. اگر جامعه دانشگاهی، انجمن های اسلامی و تمامی دانشجویان به یک فکر برسند، بر سر مسئله ای اجماع کنند و یا گفتمانی پیدا کنند، این موضوع – بدلیل فراوانی دانشجویان – در سطح ملی بازتابی بسیار گسترده از گذشته خواهد داشت. زمانی ۷۰-۶۰ هزار دانشجو و دو سه دانشگاه در کشور داشتیم، اما در حال حاضر ده ها دانشگاه دولتی، غیر دولتی و آزاد فعالیت می کنند و همه اینها به هم پیوسته اند. در چنین شرایطی به جاست که یک سری اصول و معیارها جلوی چشم همگان باشد و همواره به آنها توجه شود.
این معیارها با گفتگو و تعاملاتی که دانشجویان در سراسر کشور با هم دارند به دست می آید. جریاناتی که بعد از انتخابات اتفاق افتاد و بدنبال آن جنبش سبز یک سری معیارها و چارچوب هایی را مطرح کرد و به بحث گذاشت. این معیارها محصول تعامل انسان های بیشماری است و همین نقطه قوت آن است.
برای اینکه مسائل کشور راحت تر حل شود، هزینه کمتری پرداخت گردد و اجماع بیشتری هم داشته باشیم، بهتر آن است که حول قانون اساسی اجماع کنیم. بنده می خواهم خدمت شما دانشجویان عزیز عرض کنم که به دلیل حضور مردم و در صحنه و طرح مطالبات به حقشان، امروزه حساسیت ویژه ای نسبت به قانون اساسی بوجود آمده است. قانون اساسی متنی است خشک که بسیار کم مورد رجوع مردم عادی است و معمولاً در قوای مقننه، قضاییه و دولت به آن رجوع می کنند؛ اما امروزه می بینیم که تبدیل به متنی شده است که همه مردم، اعم از روشنفکران، جامعه دانشگاهی و مردم عادی به آن رجوع می کنند؛ به جاست که این میل و حساسیت را در جامعه گسترش دهیم.
وقوف مردم از چارچوب هایی که قانون اساسی برای حاکمیت ایشان بر سرنوشت خودشان ارائه می دهد، برای پیروزی این راه و پیشرفت کشور فوق العاده مفید است. به همین دلیل – پرداختن به قانون اساسی – رسالتی است که باید چه در جمع های دانشگاهی و دانشجویی و چه در جمع مردم عادی پیگری شود و به نظر من زمینه آن هم وجود دارد. البته خود دانشجوها توجه به این موضوع دارند.
ملت شاهد است که تلاش هایی برای مقابل هم قرار دادن گروه هایی از مردم در برابر گروه هایی دیگر صورت می گیرد و چه بسا در فضای دانشگاهی نیز چنین باشد. راه و مشی چنین برخوردهایی از طریق مسالمت آمیز و با اقناع و دلسوزی و محبت است و ما اعتقاد نداریم که هر چه در این برخوردها گفته می شود درست است. چه بسا حرف های درستی در جناح های گوناگون وجود داشته باشد. به نظر من می بایست تعاملی در سطح ملی صورت گیرد و همه حرف ها شنیده شود.
خصوصاً کسانی که از روی اعتقاد فکر و عمل می کنند بیشتر در معرض این هستند که طرف گفتگو قرار گیرند و با آنها تعامل صورت گیرد. ما حساب کسانی را که از بیرون دانشگاه می آیند، در دانشگاه آشوب به پا می کنند و کارهایی می کنند که سازگار با شأن علمی دانشگاه نیست، از دانشجویان جدا می کنیم و یقین دارم که در محیط دانشگاهی هم چنین برداشتی وجود دارد.
به هر حال راهی آغاز شده است که پایانی نخواهد داشت و هدف این است که قدم هایی به جلو برداریم و به پیشرفت برسیم. در این مسیر احتیاج به مشارکت همه اقشار مردم، گروه های فکری و گروه های مرجع داریم. خصوصاً دانشجویان و دانشگاه ها در این زمینه فوق العاده مهم اند و مرجع نیرومندی هستند که در سطح جامعه حضور دارند و پراکندگی خانوادگی آنها در سطح ملی به نقش ایشان اهمیتی صدچندان می بخشد.
من یقین دارم که هر پیامی در دانشگاه با قدرت مطرح شود و جا بیفتد و هر گفتمانی که در دانشگاه شکل بگیرد، بلافاصله جامعه را متأثر می کند؛ از قدیم هم چنین بوده است و در شرایط فعلی – به دلیل فراوانی و آگاهی بسیار دانشجویان ما – این تأثیرگذاری بیشتر هم شده است. الان موضوعاتی که از طریق مقالات، نوشته ها، رسانه های مجازی و کتاب های گوناگون انتقال پیدا می کند و در جو دانشگاه اثر می گذارد، بسیار بیشتر از سابق است و اصلاً در تاریخ کشور ما سابقه نداشته است و خود این امید زیادی ایجاد می کند.
قشر دانشجو از اندیشیدن هراسی ندارد. به نظر من کسانی که به مصلحت کشور و ایرانی پیشرفته فکر می کنند، نباید هراس داشته باشند که جوانان – بی هراس – بیندیشند و در فضایی مبتنی بر تعامل و گفتگوراه حل های جدیدی را برای اداره کشور پیش پا بنهند. گمان نمی کنم هیچ کشور و هیچ نظامی بدون گردش افکار و اندیشه ها در یک فضای شفاف، امکان پیروزی و پیشرفت داشته باشد. این {آزادی اندیشیدن} یکی از بزرگترین مطالبات ملت ما و دانشجویان است و دانشجویان در این زمینه کار می کنند. دانشجوبان، در طول تاریخ کشور نشان داده اند که حاضر به دادن هزینه اند و ابایی هم از آن ندارند.
همین هم از ایشان انتظار می رود و ملت هم همین انتظار را دارد. به هرحال همانطور که اشاره کردم به صلاح ملت و کشور ماست که تمام مطالبات در چارچوبی مسالمت آمیز و با رویکردی مسالمت آمیز مطرح شوند.
من برای همه شما آرزوی توفیق و پیروزی دارم و امیدوار هستم که شاهد روزی باشیم که اندیشیدن و بیان اندیشه در کشور کم هزینه باشد، فضای آزادی در کشور حاکم باشد و حرف ها گفته شود. ظرفیت هضم جامعه را بالا ببریم، به ملت خود اعتماد کنیم و بگذاریم همه حرف ها زده شود. مردم ما، با این پیشینه تاریخی و اعتقادات دینی یقیناً بهترین ها را در این میان انتخاب خواهند کرد. آن جامعه ای پیشرفته نیست که فقط گروهی اندک در میان میدان باشند، نام ملت بر خود بنهند و در مقابل حاشیه فربهی وجود داشته باشد که با عنوان “غیر و دیگری” تعریف شده و سهمی در اندیشیدن و ارائه راه حل در جامعه نداشته باشد.
ما نباید بترسیم که اقوام و افکار مختلف گرداگرد هم و در تعامل با هم راه حل های بهتری برای اداره کشور ارائه دهند. گمان می کنم که مهمترین مرکز برای چنین کاری دانشگاه های علاقه مند به کشور و انقلاب اند. یقیناً در این راه، دانشجویان مراقب توطئه ها، فشارها و کسانی که منفعتی در این طرز فکر ندارند، هستند و با هوشیاری خود آن را خنثی می کنند و من یقین دارم که شما این چنین هستید.
ان شاء الله همه شما موفق و پیروز باشید.

پاسخ کروبی به آیت الله یزدی : با موضعگيری های ناآگاهانه مردم فوج فوج از دين رانده می شوند


آرشیو

برچسب‌ها