با این همه ظلمی که سیاهی کرده است .... تردید ندارم که خدا هم سبز است !!!

آخرین اخبار

۱۳۸۸ آبان ۲۸, پنجشنبه

سپرده گذاری از شما، مصادره از ما



اطلاعات سپاه گزارشی تحقیقی از ریشه های جنبش سبز تهیه نموده و در بخشی از آن مدعی شده که این جنبش مربوط به اقشار مرفه بوده و اکثریت تظاهرکنندگان از مناطق شمال شهر و اعیان نشین می آیند. همچنین آماری از الله اکبر گویان شب 13 آبان ارائه می کنند که نشان می دهد در مناطق شمال شهر، الله اکبر با شدت و گستردگی بیشتری بوده و بهمراه آن توهینهایی نیز به مقام رهبری شده است.
این گزارش بر این نکته تاکید دارد که طبقه متمول و پولدار، گرداننده اصلی اعتراضات و تامین کننده مالی آن هستند. به ادعای اطلاعات سپاه، این قشر پولدار شامل ثروتمندان سنتی و قدیمی مناطق شمال شهر نمی شود، زیرا بخش اعظم آنها در دهه اول انقلاب از کشور خارج شده و ثروت خویش را نیز در صورت امکان با خود برده اند، بلکه اکثر ایشان افرادی هستند که بعد از انقلاب ثروتمند شده و همزمان با توسعه تراکم زیربنای مسکونی شمال شهر و ساخت و سازهای جدید، این امکان را یافته اند که از مناطق مرکزی یا جنوبی شهر به مناطق شمال شهر و محلات مرفه نشین نقل مکان نمایند. بخشی از این ثروتمندان نیز زخم خورده های اوایل انقلابند که به خارج مهاجرت نموده بودند و در دوران خاتمی و به ابتکار دولت اصلاحات، امکان بازگشت به کشور و سرمایه گزاری یافته و در صدد انتقام گیری هستند.
خزعبلات این گزارش به یک نتیجه گیری بسیار خطرناک منتهی می گردد، تهیه کنندگان گزارش پیشنهاد می دهند که باید شرایط را برای این قشر ناامن نموده و سبب خاموشی و سکوت آنها و یا فرارشان به خارج از کشور شد، ولی مهم این است که این مهاجرت بدون ثروت باشد و این افراد نتوانند دارائی های خود را خارج نمایند تا بوسیله آن در خارج از کشور باز هم به توطئه بر علیه نظام ادامه دهند. حسابهای بانکی کلان و همچنین دارائی های این اشخاص باید کنترل گردیده و لیست شده و در صورت لزوم بلوکه شوند.
گرچه بنظر می رسد این گزارش بیشتر از یک پس زمینه اقتصادی برخودار باشد تا یک پس زمینه امنیتی، ولی آمار و اطلاعات ارائه شده و تحلیل های مبتنی بر آن، توسط مقامات نظام جدی گرفته شده و با راهکارهای پیشنهادی آن موافقت نموده و خواستار تهیه دستورالعمل اجرایی در این زمینه شده اند.
مسلم است که نام بسیاری از فعالان اقتصادی بخش خصوصی که بنحوی رقیب فعالیتهای اقتصادی سپاه هستند در لیست سیاه قرار خواهد گرفت و مصادره های جدید، در حکم ثروتی بادآورده برای سپاه خواهد بود.
افرادی که دارای پس اندازهای قابل توجه هستند باید اقداماتی فوری برای پخش کردن اندوخته خود در حسابهای متعدد بنام افراد مختلف، یا تبدیل آن و امن کردن مکان نگهداری اش انجام دهند.
این نوع برخوردها و مصادره اموال تازگی ندارد، سنگین ترین موج آن پس از پیروزی انقلاب شکل گرفت و ثروت اشخاص را با کلاه شرعی "مصادره" از چنگشان خارج و به خودیها بخشیدند. بار دیگر در سال 1373با تشکیل ستاد تعزیرات حکومتی، همین حرکت با روشی دیگر انجام گردید و ثروت تعداد کثیری از افراد را به بهانه های واهی مصادره نمودند. در دهه هفتاد و در دوران وزارت فلاحیان، همزمان با ورود گسترده وزارت اطلاعات به فعالیتهای اقتصادی و راه اندازی هزاران شرکت پوششی در داخل و خارج از کشور، وزارت اطلاعات بصورت چراغ خاموش و بی سر و صدا به سراغ افراد ثروتمند می رفت و با تشکیل پرونده برای آنها و احضارشان به وزارت اطلاعات و ایجاد رعب و وحشت، وادارشان می کرد تا با رضایت!! خود، بخشی از ثروتشان را با شرکتهای اقماری وزارت اطلاعات شریک شوند تا بتوانند بخش دیگر را برای خودشان حفظ کنند.
سپاه نیز امروز بدنبال همین طرح تکراری و چند بار مصرف شده است ولی تلاش نموده که به آن رنگ امنیتی بدهد. کودتاچیان اشتهای سیری ناپذیری برای بلعیدن ثروت دارند و در این مسیر به هر مستمسکی متوسل می شوند. جالب ترین فراز گزارش اطلاعات سپاه می گوید: «در همه کشورها یا حکومت است که ثروتمندان و کارآفرینان را از بدنه طرفدار خودش می سازد یا اینکه ثروتمندان و کارآفرینان هستند که حکومتی نزدیک به خودشان را بقدرت می رسانند، ولی متأسفانه در کشور ما، سلاح ثروت همیشه خارج از دستان بدنه طرفدار حکومت و در اختیار نامحرمان و نااهلان بوده و این افراد که از صدقه سر حکومت و با بهره گیری از منابع میهن اسلامی به ثروت رسیده اند، ثروتشان را در راههای پلید و گسترش فساد و بیدینی بکار برده و اخیراً هم که با تحریک و حمایت بیگانگان و به امید رسیدن به یک حکومت لائیک و ضدمذهبی و از بین بردن ریشه های انقلاب اسلامی و تشیع، جسارت توطئه و آشوب گری یافته اند. ضرورت دارد که نظام مقدس اسلامی یکبار برای همیشه و با اتخاذی تصمیمی انقلابی، سلاح ثروت را از دست نااهلان و نامحرمان خارج نموده و آنرا بدستانی مطهر و پاک بسپارد.»

به نقل از سهرابستان

۵ نفر به اعدام و ۸۱ نفر زندان از شش ماه تا ۱۵ سال محکوم شدند!

اطلاعیه دادگستری استان تهران


Tue / 17 11 2009 / 22:08
ایلنا: دادگستری کل استان تهران باهدف اطلاع رسانی به ملت شریف وبزرگوار ایران اسلامی از روند نتایج رسیدگی به پرونده های اتهامی تشکیل شده در دادسرای عمومی وانقلاب تهران اطلاعیه ای صادر کرد .

به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان تهران در اين اطلاعيه آمده است :
در ارتباط با حوادث تاسف بار پس از برگزاری انتخابات شکوهمند و به یادماندنی دهمین دوره ریاست جمهوری که خود نقطه عطفی درحیات پویای این ملت به شمار می رود ،پرونده هایی تشکیل شد که به منظور جلوگیری از ترویج شایعات بی اساس و غیر واقعی از چگونگی صدور و مفاد احکام و آرای قضایی درباره آنها توضیحاتی به این شرح اعلام می شود..
الف-تعداد قابل توجهی از متهمان که از سوی ضابطان دادگستری بازداشت و به دادسرای عمومی و انقلاب تهران معرفی شده بودند ، بلافاصله پس از تشکیل پرونده و ارجاع به شعب دادسرا و انجام تحقیقات لازم با صدور قرار منع تعقیب ازاد شده اند .
ب - اتهامات برخی از متهمان که رسیدگی به انها در دادسرا ، منتهی به صدور قرار نهایی مجرمیت و کیفر خواست شده و به دادگاه ارسال شده است عبارتند از ..

1- اقدام بر ضد امنیت کشور ، موضوع مواد 498 و 512 قانون مجازات اسلامی
2- اجتماع وتبانی برای ارتکاب جرایم بر ضد امنیت کشور ، موضوع ماده 610 قانون مجازات اسلامی
3- تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران ، موضوع ماده 500 قانون مجازات اسلامی
4- اخلال در نظم عمومی واسایش و ارامش عمومی ، موضوع ماده 618 قانون مجازات اسلامی
5- تخریب و تحریق اموال دولتی ، عمومی و مردم ، موضوع مواد 676 و 687 قانون مجازات اسلامی
6- شرکت و یا معاونت در ضرب وشتم مردم و ماموران ، موضوع ماده 607 قانون مجازات اسلامی
7- محاربه و افساد فی الارض ،‌موضوع ماده 186 و 187 قانون مجازات اسلامی

ج- با وصول پرونده اتهامی هر یک از متهمان که در دادسرا منتهی به صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست شده بود و ارجاع ان به شعب مختلف دادگاه انقلاب اسلامی تهران ، دادگاه رسیدگی کننده با حضور متهمان و وکلای مدافع انان و نماینده دادستان ، مبادرت به تشکیل جلسات رسیدگی کرده ، به اتهامات انتسابی رسیدگی و پس از استماع دفاعیات متهمان و وکلای مدافع انان ، به صدور رای اقدام کرده است که تاکنون تعداد 89 نفر ازمتهمان محاکمه و برحسب مورد به مجازات اعدام برای 5 نفر که متهم به وابستگی وعضویت در گروهک های ضد انقلاب ، تروریستی و معاند بوده اند و حبس برای 81 نفر از شش ماه تا 15 سال محکوم شده اند .
ضمنا اجرای حکم مجازات حبس مقرر برای سه محکوم دیگرتعلیق شده است هم چنین سه متهم دیگر نیز از اتهامات انتسابی برائت حاصل کرده اند.
د - احکام صادره در بند (ج) این اطلاعیه غیر قطعی و برابر مقررات قانونی جاری قابل تجدید نظر است که تعدادی از محکومان و یا وکلای انان به احکام صادره اعتراض و درخواست تجدید نظر کرده و پرونده انان به مرجع تجدید نظر ارسال شد که برخی از این پرونده ها منتهی به صدور رای قطعی شده است و بقیه در جریان رسیدگی تجدید نظر قرار دارند.
ه - در پایان تصریح می کند که از ذکر نام ونام خانوادگی و سایر مشخصات هویتی محکومان به استناد تبصره ذیل ماده 188 قانون ایین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در ا مور کیفری خودداری می شود .
یاد‌آور می شود مفاد احکام صادره پس از قطعیت با ذکر مشخصات کامل محکومان متعاقبا اعلام خواهد شد .

اوباما بطور"جدی"جمهوری اسلامی را تهدید كرد

رئیس جمهور ایالات متحده روز پنج‌شنبه در هشداری شدیداللحن به جمهوری اسلامی در مورد پیامدهای پاسخ منفی به پیش‌نویس توافق‌نامه وین اعلام كرد كه «به ایران نشان خواهیم داد كه جدی هستیم».

رئیس جمهور ایالات متحده روز پنج‌شنبه در هشداری شدیداللحن به جمهوری اسلامی در مورد پیامدهای پاسخ منفی به پیش‌نویس توافق‌نامه وین اعلام كرد كه «به ایران نشان خواهیم داد كه جدی هستیم».

به گزارش رادیو فردا باراك اوباما كه اكنون در پایان نخستین سفر آسیایی خود در سئول كره جنوبی به سر می‌برد در نشست خبری مشترك خود با رئیس جمهور این كشور از احتمال آماده شدن «مجموعه‌ای از گام‌ها در چند هفته آینده» علیه تهران خبر داد «تا به ایران نشان دهیم كه جدی هستیم».

در حالی كه آمریكا و متحدان غربی‌اش تهدید كرده‌اند كه در صورت پاسخ منفی ایران به پیشنهاد مبادله اورانیوم تحریم‌هایی شدیدتر گریبان‌گیر این كشور خواهد شد، در مقابل وزیر خارجه جمهوری اسلامی روز چهارشنبه صحبت از تحریم‌های بیشتر علیه ایران را رد كرد و گفت كه غرب از «تجارب ناكام» گذشته درس گرفته است.

اشاره منوچهر متكی، وزیر امور خارجه دولت محمود احمدی‌نژاد، به سه قطعنامه تحریمی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است كه تحریم‌های گسترده‌ای را بر ایران و مردم این كشور تحمیل كرده است.

منوچهر متكى روز چهارشنبه با این گفته كه ایران اورانیوم غنى‌شده خود را براى غنى‌سازى بیشتر به خارج از كشور نمى‌فرستد در واقع به پیش‌نویس توافق‌نامه وین پاسخ منفی داد، گرچه آمریكا در واكنش به گفته او اعلام كرد كه این را پاسخ رسمی ایران تلقی نمی‌كند و در انتظار حكم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌ماند.

باراك اوباما در سئول ضمن اشاره به این كه وقت ایران نامحدود نیست گفت: «ایران پس از چند هفته هنوز به این پیشنهاد پاسخ مثبت نداده است... در نتیجه ما گفت‌وگوهای خود را با متحدان‌مان درباره اهمیت تعیین عواقب این كار آغاز كرده‌ایم.»

توکلی: خواسته احمدی نژاد تنها با تعطیل مجلس شدنی است



رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در نامه ای که در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه در اختیار نمایندگان قرار داد ، ضمن تشریح جزئیات گفتگو های مطرح شده در جلسه کمیسیون ویژه لایحه هدفمند کردن یارانه ها با احمدی نژاد، به بیان دلایلی برای غیر قابل اجرا بودن خواسته رئیس دولت دهم درباره این لایحه پرداخت.

به گزارش مهر، احمد توکلی در این نامه نوشته است: هفته گذشته بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه ها در مجلس به پایان رسید ولی رئیس جلسه به عذر اینکه ممکن است کمیسیون ویژه ماده ای الحاقی داشته باشد، ختم رسیدگی را اعلام نکرد. عصر شنبه 23/8/88 کمیسیون ویژه در قانونی بودن و لااقل مفید بودن ماده الحاقی مزبور، به نتیجه نرسید. درعین حال چون در ضرورت کمک به دولت برای اجرای این مهم اتفاق نظر وجود داشت، تصمیم گرفته شد ملاقاتی با دولت صورت پذیرد تا طرفین دغدغه های یکدیگر را استماع و چاره جویی کند. این ملاقات روز دوشنبه 25/8/88 با حضور ده عضو از کمیسیون ویژه و آقای ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس در حضور ریاست جمهور و تعدادی از معاونان و وزرا تشکیل شد. پس از مصاحبه آقای احمدی نژاد در رسانه ها در این باره، بر خورد لازم دیدم خلاصه گزارش این نشست را به اطلاع نمایندگان محترم و عموم مردم شریف برسانم.
الف: اهمیت این مصوبه و آثار آن، برای مردم و کشور بسیار بالاست. فشار اصلی کار نیز بر دوش قوه مجریه است. گرچه مجلس در فرآیند تصمیم گیری و نظارت دخیل است و زحمت کشیده و باید ناظر بر صحت اجرای کار باشد. ولی تقنین و نظارت کجا و اجرای قانون با پیچیدگی های عرصه عمل، کجا؟ کشیدن این بار برای این دولت نیز که عزم و همتش را مهیا کرده، سنگین است و هر چه بشود نباید از یاری دریغ نمود.
ب: همین سنگینی کار تفاهم بین قوا را برای اجرایی شدن ضروری می سازد. این تفاهم امری است که هم دلیل عقلی و هم دلیل نقلی برای آن وجود دارد. انجام کارهای بزرگ در کشور که آثار مثبت و منفی بزرگ برای آن محتمل است جز با همدستی قوای کشور شدنی نبوده و نیست. رهبر معظم انقلاب نیز مکررا همین مطلب عقلی روشن را به قوای سه گانه، به ویژه دولت و مجلس تذکر داده اند. البته تفاهم یک طرفه نیست بلکه جاده ای دو طرفه است که با نزدیک شدن طرفین به یکدیگر میسر است. (مفاد این بند سرآغاز سخن بنده در نشست دوشنبه بود.)
ج: در جلسه روز دوشنبه ابتدا آقای مصباحی مقدم و آقای ابوترابی فرد از دولت خواستند که صریحا درخواست اصلی خود را بیان دارند. عزیزی با ذکر مبانی کار بر ضرورت و انحصاری بودن راه اجرا تاکید کردند که به زعم ایشان چیزی جز صندوق با هویت موسسه عمومی غیر دولتی نمی تواند باشد. آقای رئیس جمهور در ادامه، مجددا مطالبی مشابه آنچه در جلسه علنی سه شنبه 12/8/88 بیان فرموده بودند، ارائه کردند محورهایی را که تاکید داشتند چنین بود:
- همه باید از صمیم قلب خواهان اجرای این کار باشیم
- خواستن، البته لوازمی دارد که از جمله آن چیزی است که آقای عزیزی گفت
- ما تنها با ساختار پیشنهادی دولت (صندوق) می توانیم اجرا کنیم و این ساختار لاجرم است.
- پنج ساله کردن دوره اجرا به جای سه ساله، به خدا به ضرر مردم است.
- ما اصرار نداریم با این همه بار موجود، بار جدید سنگینی را بپذیریم اما اگر ساختار پیشنهادی ما پذیرفته شود همه چیز را تضمین می کنیم. چه امنیتی، چه اقتصادی چه تولیدی و وضع 60-70 درصد مردم نیز بهتر و عادلانه می شود.
در مقابل گفته شد که خواسته دولت در دو مطلب خلاصه می شود:
اول: باز بودن دست دولت در اجرا برای سرعت و انعطاف عمل
دوم: ثبات تصمیمات در مسیر اجرا
استدلال شد که به دلایل عقلی و تجربی [در ادامه این سطور شرح داده می شود] و محدودیت های قانونی، تامین این خواسته ها در شکل صندوق نشدنی است. از جمله تاسیس صندوق با اصول 52، 53 و 55 قانون اساسی در تعارض است و علاوه بر آن در این مرحله به دلیل تصویب ماده 13 در مجلس هر تغییری خلاف قانون آیین نامه داخلی است.
به ویژه آنکه حتی اگر تاسیس صندوق را با مصالح و قانون سازگار می دانستیم و تصویب می کردیم، ثبات مورد نظر شما قابل تامین نبود، چرا که اختیار نمایندگان مجلس برای لغو، اصلاح، تخصیص، تقید و یا ملغی الاثر کردن موقت یا دائمی قانون سلب شدنی نیست. هر قانونی، با رعایت آیین نامه داخلی، بعد از تصویب با ارائه طرحی به امضای 15 نماینده می تواند در معرض تغییر قرار گیرد (اصل هفتاد و چهارم قانون اساسی). در واقع انتظار دستیابی به قانون هدفمند کردن یارانه ها در شکلی که تغییر پذیر نباشد در واقع تنها با تعطیلی مجلس ممکن است.
در عین حال با توجه به جمیع جهات کارشناسی و حقوقی اینجانب پیشنهادهای زیر را تقدیم کردم:
1- اعلام پایان رسیدگی به لایحه که طبق آیین نامه ناگزیر از آن هستیم بیش از این به تاخیر نیفتد و مصوبه به شورای نگهبان برود.
2- در مرحله رفع ایرادات شورای محترم نگهبان، هر قدر آیین نامه اجازه می دهد، برای آسانی اجرا، اصلاحات مقدور را انجام می دهیم.
3- قانون پس از نهایی شدن به دولت ابلاغ شود و دولت اصرار بر داشتن صندوق نکند.
4- برای خاطر جمع کردن دولت، در قانون بودجه سال 89 که دو ماه دیگر به مجلس می آید، تنخواه گردان مناسب به طور جداگانه در اختیار دولت قرار می دهیم.
5- دولت در چند ماه باقیمانده از سال تمام آیین نامه و دستورالعمل های لازم را تدوین و تصویب کند. کارت اعتباری یارانه ها را آماده سازد، حساب بانکی برای جامه هدف باز کند، از اول سال با استفاده از تنخواه تصویبی مجلس حساب ها را پر کند، بعد به اصلاح قیمت ها اقدام کند.
6- در قانون برنامه پنجم که تا پایان سال باید به تصویب برسد، قانون هدفمند کردن یارانه ها را به اصلاحات مقدور تقید می کنیم. تا تغییر آن تنها با رای دو سوم نمایندگان مقدور باشد. (ثبات نسبی)
7- در قانون بودجه و قانون برنامه مسئول اجرای قانون هدفمند کردن را وزارت اقتصاد و دارایی قرار می دهیم چون تمامی عوامل تشخیص، تسجیل، تعهد و پرداخت هزینه ها (چیزی که دولت را نگران از طوانی شدن اجرای تصمیمات می کند) و همچنین خزانه و بانک ها در اختیار این وزارتخانه است، کارها با اعمال اراده یک نفر به طور متمرکز قابل تعقیب است و قدرت انعطاف و حرکات بالا می رود.
8- بدین ترتیب چون کار قانونی و با تفاهم پیش می رود، اگر هم در عمل مشکل پیش آمد، مجلس آمادگی بیشتری خواهد داشت تا گره گشایی کند و اگر ضرورتی پیش آمد و چارچوب قانون مانع تصمیم گیری بود، رهبری برای حل مشکل به نفع مردم دخالت می فرمایند.
در ادامه بحث آقای رئیس جمهور بر مواضع قبلی تاکید کردند و فرمودند شما مثل فوتبال عمل کنید که دست کاپیتان را باز می گذارند تا تیم خود را آرایش دهد و هدایت کند و از او تنها نتیجه را می خواهند. مجری اینجا می گوید من تنها به ترتیب خاصی می توانم قانون را اجرا کنم، اگر ترتیب را عوض می خواهید بکنید، لایحه را رد کنید. البته آقای رئیس جمهور توجه نفرمودند که باز بودن دست کاپیتان در سازمان دادن به بازی تابع قواعد فیفا است، همانطور که قوای مجریه و مقننه مجبورند تابع قواعد قانون اساسی باشند. آقای احمدی نژاد اضافه کردند که تشکیل صندوق به شکلی که می خواهیم خلاف قانون اساسی نیست. آقای فرهنگی در پاسخ فرمود که در مرحله بررسی مجلس، تشخیص مغایرت یک ماده با قانون اساسی، با اکثریت نمایندگان است که در این مورد نزدیک به 180 نماینده رای به تغایر تاسیس صندوق با اصول 52 و 55 دادند بنابراین دولت از اصرار صرف نظر کند تا راه دیگری بیندیشیم.
آقای رئیس جمهور همچنین تاکید داشتند که هیچ وزارتخانه ای نمی تواند این ماموریت را اجرا کند بلکه به ساختار و ساز و کار مستقلی نیاز است. مثلا تنها برای اصلاح مستمر اطلاعات جمع آوری شده در هر شهرستان محتاج تاسیس یک دفترهستیم. رد و بدل مطالب ادامه یافت تا سرانجام چون نتیجه روشنی حاصل نشد قرا رشد از دولت و کمیسیون چند نفری بنشینند و به یک راه حل برسند. آقای رئیس جمهور نیز فرمودند من نامه استرداد لایحه را پس نمی گیریم تا ببینم نتیجه کار این کمیته چه می شود. کمیته مزبور نیز طی چند ساعت مباحثه به این نتیجه رسید که کمیسیون ویژه یک ماده به شرح زیر به عنوان ماده الحاقی به صحن علنی پیشنهاد کند:
ماده الحاقی - به دولت اجازه داده می شود ظرف مدت یک ماه پس از تصویب این قانون، قانونی به نام سازمان هدفمند سازی یارانه ها با استفاده از امکانات و نیروهای موجود دولت، جهت اجرای این قانون تاسیس نموده و وجوه حاصل از اجرا یاین قانون را که به خزانه واریز می شود، عینا پس از وصول به طور مستمر برداشت نموده و در اختیار سازمان مزبور جهت اجرای اهداف این قانون و تکالیف مندرج در آن قرار دهد تا برابر آن هزینه نماید.
اساسنامه سازمان مذکور شامل، ماهیت حقوقی، ارکان و چگونگی تشکیل و وظایف و اختیارات آن ظرف یک ماه توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری پیشنهاد و به تصویب هیئت وزیران می رسد.
د: نکته قابل توجه این است که آیا اساسا تشکیل صندوقی مستثنی از نظارت دیوان محاسبات، برای هزینه کردن مبالغ هنگفتی که اندازه آن با بودجه عمومی دولت قابل قیاس است و سپردن آختیار آن به موسسه ای که تحت نظر رئیس جمهور اداره خواهد شد (پیشنهاد دولت) به صلاح کشور و مردم است؟
و در مقابل ذکر مقدار درآمد حاصل از افزایش قیمت های حامل انرژی و کالهای اساسی در بودجه سالانه و تمرکز در یک حساب خزانه دولت و ذکر مقدار کلی خانوار ها، بنگاه ها اقتصادی و دولت از این درآمد در سه ردیف بودجه سالانه مانع کار و اسباب شکست است؟
جواب هر دو سئوال به دلایل زیر منفی است:
1- اینکه در قانون اساسی الزام شده که بودجه سالانه کل کشور شامل کلیه دریافت های دولت می شود و همه دریافت ها باید در خزانه داری کل متمرکز شود و همه پرداخت ها باید در حدود اعتبارات مصوب در بودجه صورت گیرد (اصل 52 و 53) و یا اینکه دیوان محاسبات کشور ملزم شده است که به تمامی هزینه های هر دستگاهی که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می کند، رسیدگی کند، حاصل از قرن ها تجربه بشری از ضرورت نظم و انضباط مالی و شفافیت عملکرد دولت هاست (صرف نظر از اشخاص) این امر ضروری کنترل قدرت از سوء استفاده احتمالی از ثروت متعلق به مردم است. شکستن این قاعده مهم مالیه عمومی به نیت خیر نیز که باشد زیانبار است هر دولتی می خواهد بر سکار باشد از این حیثت تفاوتی نمی کند.
2- این دولت فقط شخص ساده زیست و کم توقعی از نظر مواهب زندگی مانند آقای احمدی نژاد نیست. متاسفانه در دولت از بالاترین سطوح تا پایین ترین مراتب افراد ناسالمی هستند که میل شدیدی برای کسب منافع مادی از کیسه عمومی برای مقاصد شخصی یا سیاسی دارند.
صندوق مزبور با این سازوکار و سرمایه نجومی جمع شده در آن، بهترین جا برای سوء استفاده این افراد پلید است. مگر رئیس جمهور می تواند یک تنه کشور را با این همه مشکلات اداره کند و بر صندوقی که به اندازه یک سوم تا نصف بودجه عمومی کشور اعتبار دارد نیز نظارت نماید. این نشدنی است. مگر هم اکنون چند سال نیست که داد رئیس جمهور از فساد بانک ها بلند است و کاری هم صورت نگرفته است؟
3- بررسی سفرهای استانی و لوایح بودجه سالانه در سال های گذشته نشان می دهد که تصمیمات و تعهدات بدون منبع کافی مکررا صورت گرفته است. البته لوایح بودجه چون به مجلس می آید از این حیث کمی اصلاح می شود. آیا به پشتوانه چنین صندوقی که دخل و خرج آن نظارت مجلس را ندارد این روند نادرست که بدهکار کردن و بستن دست نسل بعدی است اتفاق نمی افتد؟ در همین سفر اخیر دولت به مشهد، یک هزار میلیارد تومان تعهد فرهنگی پذیرفته شده است به تصویب کجا؟ از چه منبعی؟
4- شفافیت یکی از پایه های بودجه ریزی و دخل و خرج دولت هاست. تمامی تحقیقات علمی داخلی و خارجی در این باره نشان می دهد که هر چه شفافیت بیشتر باشد سلامت مالی و کارآیی دولت ها و اقتصاد ملی بیشتر است. اهمیت این موضوع آنچنان بالاست که نام بزرگترین و معتبرترین سازمان بین المللی ضد فساد «شفافیت بین المللی» (Transparency International=TI) است.
وقتی صندوقی با آن مشخصات تشکیل شود کمترین حد شفافیت را خواهد داشت و بسیاری از اتفاقات خواهد افتاد که دودش هم به چشم ملت می رود، هم دولت، البته شاید تا موقع کشف فسادهای بعدی، دیگر دوره خدمت این دولت به سر رسیده باشد.
5- با اصراری که رئیس جمهور محترم بر تاسیس صندوق با سازوکار و ساختار مستقل و جدید دارد، باید منتظر بود تشکیلات عریض و طویلی در کنار وزارتخانه ها شکل بگیرد و مالکیت و دخالت دولت افزایش یابد. امری که با سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ( که انقلاب اقتصادی خوانده شده است) در تعارض آشکار است.
6- وقتی صندوقی مستقل باشد و دخل و خرجش به وسیله مجلس کنترل نشود، شیب حرکت دولت در گران کردن قیمت کالاهای مشمول قانون از کنترل خارج خواهد شد. رئیس دولتی که قسم جلاله می خورد که تعدیل دوره اجرای قانون از سه سال به پنج سال به ضرر مردم است با وجود این صندوق بی نظارت و کنترل، در مسیر اجرا چگونه عمل خواهد کرد؟ در آن صورت بر سر مردم و انقلاب چه خواهد آمد؟
7- مجلس به دلایل عقلی و کارشناسی و نیز مغایرت آشکار با قانون اساسی و قوانین مهم با تشکیل صندوق مخالف کرد. به جای آن ماده 13 را تصویب نمود که بر اساس آن هر سال دولت باید در یک ردیف درآمدی و سه ردیف هزینه ای مجلس را از برنامه یکساله خود در اجرای این قانون مطلع سازد. وقتی می خواهد بگوید در سال آینده از محل گران کردن چقدر درآمد کسب می کنم مجبور است جدول ترکیب قیمت ها را بگوید پس نمایندگان مردم می توانند با توجه به تحمل توده های ملت و تولید کنندگان این جدول را ارزیابی کند و با بالا و پایین بردن سقف درآمد، بدون بستن دست دولت در تدوین جدول، تصحیح مسیر کنند. وقتی هم که دولت سه ردیف هزینه ای برای جبران حذف یارانه و هدفمند ساختن آن ارائه می کند، اطلاعات مربوط به سال جاری را عرضه می کند و تا اندازه ای شفافیت حاصل می شود در پایان هر سال نیز دیوان محاسبات با ارزیابی استناد صحت عملکرد را می سنجد و چراغ راه را روشن می سازد.
8- واگذاری وظیفه اجرای این قانون به وزارت اقتصاد و دارایی و ملزم ساختن همه دستگاه ها به همکاری با اراده رئیس جمهور، باعث می شود که کارشکنی یا تعلل و ناهماهنگی به حداقل برسد. تمامی عوامل مالی ذیربط از خزانه دار کل تا ذیحساب ها و از بانک ها تا حسابرسان تحت امر وزیر اقتصاد و همه وزرا با تکلیف قانونی و اقتدار رئیس جمهور کمک کار وی هستند. با این تفاوت که مجلس با هزینه کمی می تواند وزیر را زیر سئوال و استیضاح بکشاند ولی آیا اگر صندوق بد عمل کرد سئوال و استیضاح رئیس جمهور کم هزینه است؟
ه - پیشنهاد اخیر کمیته دولت و چند عضو کمیسیون ویژه نیز اولا تامین کننده نظر دولت نیست؛ زیرا هر سازمانی طبق قانون مدیریت خدمات کشوی (مصوب 1386 - فصل اول - تعاریف) یا وزارتخانه است، یا موسسه دولتی یا شرکت دولتی یا موسسه عمومی غیر دولتی. دخل و خرج سه تای اول باید در بودجه سالانه بیاید که دولت خواهان آن نیست و چهارمی یعنی موسسه عمومی غیر دولتی (شکل پیشنهادی دولت) باید بیش از نصف بودجه سالانه اش از منابع غیر دولتی تامین شود که در این جا بی معنا و نشدنی است. علاوه بر این پیشنهاد به کمیسیون ویژه در این مرحله با مواد 150 و 152 قانون آیین نامه داخلی مجلس معارض است و ارجاع کار از طرف رئیس به کمیسیون نیز در این مرحله با آیین نامه ناسازگار است.
و - راه درست، همکاری و تفاهم در چارچوب های قانونی و نظرات رهبری است. کنار گذاشتن موقت هر قانونی نیز وقتی میسر است که رهبری دستوری صادر بفرمایند که آن هم بر اساس موازین و روحیات رهبر معظم انقلاب، تا ضرورت و مصلحت عامه اقتضا نکند محقق نمی شود. اصرار بر مواضع و عدم تنازل و توقعات فراقانونی مانع همکاری و تفاهم است. همه از این عیوب بپرهیزیم و در این امر مهم همراه شویم.

رسوايي بزرگي براي احمدي نژاد و دوستدارانش !!!




درود بر مردم با شرف تبريز - هموطن متشكريم !!!

“ترافیک سبز” بهترین ،ایده و طرح ممکن ، برای تحقق اهداف جنبش سبز ( توقف راس ساعت 17 و ایجاد ترافیک مصنوعی و ماندن در خیابانها )

در 13 آبان طرحی برای ماندن در خیابان تا تحقق اهداف جنبش سبز ،  برگرفته از تجارب انقلاب های اکراین .رومانی و گرجستان بود ارائه شد  که با اصلاحاتی بر اساس شرایط موجود ایران در وب سایتها و بین مردم تبلیغ وراهکارهای آن نیز ارائه  شد که مورد استقبال نیز قرار گرفت . اما حکومت دیکتاتوری در مقابل این حرکت مردمی ساکت ننشست و جلساتی را با حضور فرمانده بسیج و فرمانده نیروی انتظامی تهران  برگزار کرد  و در این جلسات راه حلی خشونت وار علیه این حرکت گرفتند که در 13 آبان آن را به وضوح ملاحظه کردیم  که نیروهای امنیتی کودتاگران با خشونتی بی سابقه با باتوم به جان زن و دختر . پیر و جوان  افتادند که نگذارند این کابوس وحشتناک ( ماندن مردم در خیابان ) به حقیقت و واقعیت تبدیل شود چرا که آنان از عواقب این طرح بسیار آگاه بودند . اما از سوی دیگر جنبش سبز نیز ساکت نخواهد نشست بخصوص وقتی که میبیند اینگونه علیه مردم بی دفاع خشونت بکار میبرد . جنبش مردمی سبز روزها و شبهای دیگری برای تجمعات خواهد داشت که از جمله آن میتوان به شب های محرم  ، عاشورا . تاسوعا و از همه مهمتر روز 22 بهمن اشاره کرد . جنبش سبز روز سبز دیگری را برای قرار خواهد داشت و آن روز دانشجو ( 16 آذر ) است . ولی از آنجا که در این روز قرار نیست تظاهرات . راهپیمایی و تجمع خیابانی مانند روز قدس و 13 آبان  از سوی حکومت و دولت کودتا صورت بگیرد و مردم زیر چتر امنیتی تظاهرات دولتی اعتراضات خود را اعلام کنند . حضور مردم در خیابانها در این روز میتواند بهانه برای سرکوب هر چه بیشتر توسط دیکتاتورها و کودتاچیان بدهد . از این رو طرح و ایده ای جالب ، هدفمند روی میز قرار گرفت که نسخه جدیدی از طرح و ایده “ماندن در خیابان تا تحقق اهداف جنبش سبز ” میباشد که بسیار بی خطر و با  شرایط کنونی خیابانهای پایتخت بخصوص ترافیک سنگین تهران وفق است . میتوان این جمله را نیز به کار بست که ” خیابانهای تهران آبستن چنین تظاهراتی با ابعاد گسترده  هست “طرح و ایده “ترافیک سبز” یک حرکت اعتراضی بسیار بی خطر برای مردم و بسیار پر خطر برای کودتاگران است و پایه های حکومت دیکتاتوری را سست و به شدت شکننده خواهد کرد . همچنین تداوم این طرح میتواند به آکسیون نهایی برای رسیدن به خواسته های جنبش سبز بدل شود .
این حرکت اعتراضی بسیار بی خطر،  و برای شرایط کنونی تهران که ترافیک در حالت عادی بسیار سنگین و در حد قفل است بسیارعملی میباشد
همانگونه که میدانید ترافیک در خیابانهای اصلی تهران بخصوص در روزهای غیر تعطیل و مهمتر از آن  در عصر ها بسیار سنگین است و در اکثر خیابانها به حالت قفل است . حال اگر با فراخوانی و اطلاع رسانی گسترده ،  مردم در یک روز مشخص ( 16 آذر که یک روز غیر تعطیل است ) و ساعت مشخص ( 5 عصر که اوج ترافیک است ) اتومبیلهای خود را بیرون بیاورند و در این حرکت اعتراضی شرکت کنند حداقل و یصورت بد بینانه 30% به تراکم ترافیک معمول در خیابانها افزوده میشود که این عملا یعنی قفل شدن و ساکن شدن اتومبیلها در خیابانها و بزرگ راه ها  . حال از آن سو مردم شرکت کننده در این حرکت قصدشان نیز ایجاد ترافیک عمدی و ماندن در خیابان برای نشان دادن اعتراضشان باشند . که این برای حکومت دیکتاتوری یعنی سکته قلبی ! چرا که دیگر عملا مهار چنین ترافیکی که عمدا ایجاد شده غیر ممکن است .
برخورد سرکوبگران و نیروهای امنیتی  با مردم معترض که با اتومبیلهایشان در ترافیک ( از دید نیروهای امنیتی )  گیر کرده اند چگونه خواهد بود ؟
در صورت ایجاد  ترافیک سبز نباید بهانه دست کودتاچیان و نیروهای سرکوبگر داد . از این رو زمانی که در دید آنها هستید از بوغ زدنهای ممتد و اعتراضی  جلوگیری کنید . آنها در برابر  ترافیک عظیمی قرار خواهند گرفت  که سر و ته آن و عاملان آن مشخص نیست و به سختی قابل تشخیص خواهد بود چنانچه ترافیک ساکن بسیار طولانی باشد که اینگونه نیزخواهد شد نمیتوانند اتومبیل شما را با زور باتوم و گاز اشک آور به کوچه ها و خیابانهای اطراف فراری دهند واز آن سو شما در مقابل آنها میتوانید نقش یک مخالف جنبش سبز را نیز بازی کنید که از ماندن در ترافیک شاکی هستید ! شما اگر در منطقه ای از ترافیک سبز بودید که با رفتن شما ترافیک آن محدوده کوچک از حالت قفل خارج میشود میتوانید با ایجاد یک تصادف مصنوعی ( مثلا انداختن چرخ ماشین در جوب آب ) و یا پنچری مصنوعی ( خالی کردن باد چرخ و عوض کردن زاپاس یا به همراه نداشتن زاپاس)  وقت کشی کنید . اگر از شما درباره علت پنچری پرسیده شد میتوانید علت را میخهای چند پهلویی عنوان کنید که مثلا سبزها آن را بر سر راه خودروهای امنیتی و سرکوبگر که برای دفاع از خود در خیابانها ریخته اند عنوان کنید و آنجا هم نقش یک مخالف جنبش را بازی کنید . در کل نیروهای سرکوبگر نمیتوانند اتومبیلهای شما را مهار کنند و شما ر ا از ترافیک سبز بیرون کنند . پس این حرکت اعتراضی بسیاربرای شرکت کنندگان کم خطر است
زمان  آغاز این حرکت  در مرحله اول 16 آذر ساعت 5 عصر کلید خواهد خورد 
این حرکت در مرحله اول برای 16 آذر پیشنهاد شده و در مراحل بعدی برای عصر ها و شب های محرم نیز تا زمان تحقق اهداف جنبش سبز ادامه خواهد داشت . تجربه نشان داده که حضور معترضین جنبش سبز در روزهای غیر تعطیل بیشتر بوده و از طرفی عصر برای این حرکت پیشنهاد شده که خیابانها و بزرگ راه های پایتخت در اوج ترافیک هستند و اجرا و اغاز این حرکت در این ترافیک یسیار آسان خواهد بود .
احتمال اینکه این ترافیک اعتراضی به سرتاسر خیابانهای پایتخت بکشد و تا صبح هم به طول بینجامد بسیار بالاست
پیشنهاد میشود به همراه خود مواد خوراکی . آب آشامیدنی و پتو داشته باشید که در صورت تداوم این حرکت که پیروزی را نیز نزدیک خواهد کرد بتوانید در اتومبیل خود اطراق و استرحت  کنید. ومطمئن باشید  خانه ها و مغازه های اطراف خیابان نیز با مردمی که در ترافیک سبز هستند همکاریهای لازم را به عمل خواهند آورد . تداوم این حرکت و ماندن مردم در خیابانها با اتومبیلهایشان تا صبح مطمئنا تعداد زیادی از مدارس . ادارات دولتی و خصوصی را نیمه تعطیل و تعطیل خواهد کرد که به این بهانه ( ترافیک ایجاد شده در خیابانها ) اعتصابات عمومی و سراسری آغاز خواهد شد و دامنه آن به دیگر شهرها کشیده خواهد شد
عابرین و افرادی که فاقد اتومبیل میباشند باید به پشتوانه ترافیک اعتراضی ایجاد شده به خیابانها بیایند
ملحق شدن عابران و مردمی که فاقد خودرو هستند حتی اگر برای تماشا می آیند بسیار مهم و ضروری است . البنه بوغ زدنهای ممتد و  اعتراضی در صورتی که شرایط مساعد بود و بهانه دست کودتاگران ندهد شور هیجان خاصی را ایجاد خواهد کرد و باقی مردم را از کوچه و خیابانهای اطراف به این ترافیک اعتراضی ملحق خواهد کرد و تهران در تسخیر مردم که همانا جنبش سبز هست خواهد افتاد و لرزه بر اندام کودتاچیان خواهد انداخت
نکته مهم : در خیابانهایی که منتهی به بیمارستان. اورژانس و حتی ایستگاه های آتش نشانی است و راه میان بر به خیابانهای دیگر ندارند ترافیک ایجاد نکنیم. و یا در صورت ایجاد ترافیک  بصورت نا خواسته ،  نهایت همکاری را با این خودروها داشته باشیم و راه را برای آنان باز کنیم .
در اتومبیل خود تعدادی از میخهای چند جهته را جاسازی کنید که در صورت رویت موتور سواران یسیج و خودروهای نیروهای امنیتی سر راه آنان بریزید و آنها را متوقف کنید . با این حرکت شما آنها نیز عامل این ترافیک خواهند شد و بهانه ای دیگر برای برخورد نخواهد بود
در این لینک آموزش ساخت این نوع میخهای چند جهته بصورت مصور داده شده است که ساختن آن بسیار آسان و کم هزینه است لطفا این آموزش را به دیگران برای این روزبدهید و از آنها بخواهید که به همراه خود تعدادی از این میخها برای دفاع از خود و مردم داشته باشند

استقبال سرد از احمدي نژاد در تبريز



آرشیو

برچسب‌ها