با این همه ظلمی که سیاهی کرده است .... تردید ندارم که خدا هم سبز است !!!

آخرین اخبار

۱۳۸۸ آذر ۲۹, یکشنبه

جوابیه مجمع روحانیون مبارز به وزارت کشور در پی عدم صدور مجوز راهپیمایی

یکشنبه, ۲۹م آذر, ۱۳۸۸
کلمه: مجمع روحانیون مبارزدر اطلاعیه‌ای به جوابیه مدیرکل سیاسی وزارت کشور مبنی بر درخواست مجوز این تشکل پاسخ داد.
به گزارش کلمه متن این جوابیه که به امضای مجید انصاری دبیر مجمع روحانیون مبارز رسیده است و خطاب به وزیر کشور می‌باشد، در ادامه می‌آید:
احتراما، پیرو نامه شماره ۱۷۲۱ مورخ ۸۸/۹/۲۴ و شماره ۱۷۲۳ مورخ ۸۸/۹/۲۵ و عطف به پاسخ اخیر مدیر کل سیاسی و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب به شماره ۱۶۲۴۶۸/۴۳ مورخ ۸۸/۹/۲۶ ، با تاسف شدید اعلام می‌داریم که با این پاسخ گمان قبلی ما مبنی بر بهانه جویی و کارشکنی مسؤولین ذی ربط در صدور مجوز راهپیمایی علیه هتک حرمت به ساحت مقدس امام خمینی(س) تبدیل به یقین گردید؛ لذا بدین وسیله نکات زیر به استحضار می رسد:
الف) انتظار می‌رفت در فضای ملتهب کنونی کشور که بیگانگان سعی بر القای اختلاف و شکاف اساسی در درون نظام و جریانات و نیروهای اصیل انقلاب دارند، وزارت کشور بیش از سایر دستگاه‌ها از پیشنهاد تجمع و راهپیمایی جهت محکومیت اهانت به حضرت امام توسط افراد و گروه های مختلف استقبال نموده و به سرعت تمهیدات لازم برای انجام آن تدارک می‌دید. نه این که با گذشت بیش از دو روز تقاضای مجمع روحانیون مبارز که تشکلی روحانی، انقلابی و ریشه دار در نظام و از یادگاران مدیریت الهی امام خمینی(س) است به بهانه این که در پرونده این تشکل سابقه ای از واگذاری حق امضاء رییس شورای مرکزی مجمع به دبیر اجرایی موجود نمی باشد بی‌پاسخ گذاشته شود!! در حالی که اولا چنین الزام قانونی مبنی بر اعلام واگذاری حق امضاء مکاتبات به دبیر مجمع به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وجود ندارد و ثانیا اگر مسؤولان امر در اظهارات خود صداقت داشتند بلافاصله اشکال مذکور را به نماینده مجمع که به وزارت کشور مراجعه کرده بود تذکر می‌دادند و ثالثا در گذشته نیز نامه ای با همین امضاء ارسال و پاسخ دریافت شده است. در هر حال اینک برای گرفتن هر گونه بهانه جدید تصویر نامه ریاست محترم شورای مرکزی مجمع در خصوص واگذاری حق امضاء مکاتبات رسمی به دبیر اجرایی به پیوست تقدیم می‌شود.
ب) تاکید نگارنده پاسخ وزارت کشور بر رعایت مفاد قانون در خصوص برپایی تجمعات و راهپیمایی‌ها مطلب درستی است و به همین جهت مجمع نماینده خود را جهت انجام هماهنگی‌ها و تامین تمام موارد مطروحه در آیین نامه اجرایی معرفی نموده و ایشان شخصا به وزارت کشور مراجعه و درخواست را تقدیم نمودند. کمیسیون ماده ۱۰ احزاب درصورتی که واقعا دنبال بهانه جویی نبود، می‌بایست قرار ملاقات و مذاکره و هماهنگی با ایشان را می‌گذاشت و نواقص احتمالی را گوشزد می کرد.
ج) با توجه به تجمعات و راهپیمایی‌های فراوان یک هفته گذشته و وظیفه وزارت کشور در اجرای قانون و آیین‌نامه اجرایی مذکور سوالات زیر مطرح است:
۱- آیا برای تجمعات گوناگون یک هفته گذشته از وزارت کشور کسب مجوز شده است یا خیر؟ اگر نشده آیا وزارت کشور برای این گونه امور کسب مجوز را لازم نمی داند؟ آیا سایر گروه‌ها و احزاب و اقشار مختلف مردم می توانند بدون اطلاع و کسب مجوز از وزارت کشور راهپیمایی و تجمع دفاع از امام برگزار کنند؟
۲- آیا تجمع لباس شخصی‌های مسلح در مرقد حضرت امام با مجوز وزارت کشور بوده است؟! اگر پاسخ مثبت است چرا مفاد ماده ۳۱ از آیین نامه اجرایی قانون احزاب که مقرر می‌دارد که گروه برگزارکننده تجمع و یا راهپیمایی باید تعهدی مبنی بر عدم حمل سلاح و… به وزارت کشور بسپارد رعایت نشده است؟
۳- با توجه به این که مطابق بند «و» آیین نامه مذکور که تعیین سخنران و موضوع سخنرانی را قبل از انجام آن ضروری می داند، آیا وزارت کشور مسؤولیت سخنرانی تند و خارج از همه اصول اخلاقی، قانونی و شرعی آقایان رسائی، حسینیان، ذوالنور و حسین شریعتمداری در تهران و نیز برخی دیگر از سخنرانان سایر شهر‌ها را می پذیرد و آیا موضوع سخنرانی آنان قبلا به اطلاع آن وزارتخانه رسیده است یا خیر؟ اگر رسیده، چگونه فحاشی و تهمت به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان رهبری را تایید کرده است؟ در حالی که ایشان در راس مجلسی است که مشروعیت رهبری نظام به انتخاب و تایید آن است! آیا وزارت کشور اهانت به بیت رفیع حضرت امام(س) و خورشید درخشان این بیت رفیع حضرت حجة الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی، و دیگر یاران ونزدیکان حضرت امام و چهره های پر فروغ انقلاب اسلامی از جمله فرزند فاضل و متدین امام، حجة الاسلام و المسلمین آقای خاتمی و نخست وزیر توانا و متقی و انقلابی دوران امام جناب آقای میر حسین موسوی و انقلابی نستوه حجة الاسلام و المسلمین کروبی و… را تایید کرده اید؟! اگر نکرده اید چه اقدامی برای جلوگیری از تکرار این هتاکی‌ها و اقدامات شرم آور و خلاف عقل، دین و قانون به عمل آورده‌اید؟
۴- آیا وزارت‌کشور قبلا شعارهای تجمعات و راهپیمایی‌های یک هفته گذشته را مطابق بند «ز» آیین نامه مذکور مورد تایید قرار داده است؟ شعارهای تند و زشت و خارج از نزاکت علیه جریان وسیع و فراگیر و ده ها میلیونی اصلاح طلب و بزرگان آن که افتخار همراهی با امام بزرگوار و انقلاب اسلامی از آغاز نهضت تاکنون را داشته و هم اکنون هم به دلیل دفاع اصولی از مبانی اندیشه سیاسی و سیره عملی امام خمینی(س) مورد انواع اتهامات و تهاجمات قرار گرفته‌اند؟!
د) رییس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در نامه خود نصیحت فرموده‌اند که مدعیان پیروی از خط امام صادقانه تر عمل کنند و شخصا از این جانب خواسته‌اند به جای تکاپو و نامه‌نگاری برای دفاع از امام ، به دعوت راهپیمایی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لبیک بگوییم و…، در این زمینه سخن فراوان است اما به چند نکته اکتفا می کنم:
۱- پی گیری و نامه نگاری این جانب اقدامی شخصی نیست،بلکه در اجرای مصوبه مجمع روحانیون مبارز می‌باشد.
۲- شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهادی دولتی و حکومتی است، هر چند زحمات ارزشمند این شورا در طول سالیان گذشته را ارج می‌نهیم و بر ضرورت پرهیز آن نهاد از جهت دادن مراسم فراگیر ملی و دینی به سمت اهداف و شعارهای افراطی برخی از عناصر تندرو و مشکوک تاکید می‌کنیم. اما هرگز وزرات کشور نمی‌تواند و نباید با این بهانه که شورای مذکور راهپیمایی برگزار نموده است، احزاب و گروه‌های قانونی کشور را از انجام وظایف قانونی، شرعی، ملی و انقلابی خود باز دارد و اصولا وزارت کشور وظیفه تامین آزادی و فعالیت احزاب و گروه‌ها را عهده دار است و باید بیش از سایر نهادها و دستگاه‌ها پاسدار حقوق اساسی مردم و گروه‌ها و احزاب باشد.
۳- آیا وزارت کشور حداقل مسؤولیت سخنرانی، سخنران تجمع روز جمعه تهران که شورای مذکور به پا کرده بود را به عهده می‌گیرد؟ درحالی که سخنران بدون توجه به الزامات عنوان نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و با نادیده گرفتن حرمت لباس روحانیت و سابقه خدمت در دفتر حضرت امام(س) زبان به هتاکی و تهدید می‌گشاید و حکم اعدام با اشد وجه!! صادر می کند. آیا این است نمایش اتحاد و همبستگی ملی؟ و آیا جریان گسترده اصلاح طلب و اقشار وسیع مردم می توانند در چنین مراسمی شرکت کنند؟
۴- اگر مسؤولان امر از جمله وزارت کشور صادقانه به دنبال محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس امام(س) و استفاده از این بستر برای نمایش همبستگی ملی در دفاع از آن حقیقت همیشه تابان انقلاب بودند، می‌بایست تدبیری اتخاذ می کردند تا به جای عقده گشایی عناصر افراطی و تندرو و اردوکشی خیابانی آنان، با دعوت از مسؤولان احزاب و گروه های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و شخصیت‌های محبوب مردم تدارک راهپیمایی و تجمعی بزرگ و میلیونی در خور شان حضرت امام می‌دیدند.
در پایان یک بار دیگر درخواست مجوز برای راهپیمایی جهت تجدید بیعت با راه نورانی حضرت امام و محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس آن حضرت (پیش از آن که موضوع منتفی شود) تقدیم و نماینده مجمع آقای طهماسبی را جهت انجام مراحل قانونی و توافق با وزارت کشور در خصوص زمان،مکان و سایر مسایل مربوطه معرفی می‌کنیم.

پدر معنوی جنبش سبز، آخرین سفارش‌ها را گفت و رفت

خود نويس : فرزندان دیرین و نوین او اکنون عهد و امانتی با او دارند. او گفت پای حق‌تان بایستید و این یعنی که بر حقی پا نگذارید و این انگار عصاره‌ی همه عمر او در راه دین بود.
رفت! رفت پیش خدا. پیش او که همه عمر دل در گروی او داشت. رفت و در این وانفسا فرزندانش را تنها گذاشت.

رفت تا صدای‌اش زین پس در جان‌ها شنیده شود. رفت تا شاید دشمنان‌اش دمی بیاسایند. چه باک اگر صدا و سیما و رسانه‌های رژیم اشغالگر نفس بریده‌اند وعقده و حناق در گلو دارند و دم بر نمی‌آورند؟ چه باک اگر از بدرقه‌ی پر شکوه پیکرش می‌ترسند؟ راستی چه باک؟ مگر نه این‌است که او در همین چند ماه فرزندان سبز بیشماری یافته؟ مگر نه اینکه هم‌اینان امروز داغ‌دار اویند؟ مگر نه اینکه در همین دوران چه بسیار شنیدیم که او را بسی دیر دریافتیم؟ مگر نه اینکه او آنقدر ماند تا بگوید آنچه را باید که با این نسل نو می‌گفت؟

آری . . . او به عشق این فرزندان سبزاش ماند تا بگوید ناگفته‌هایش، تا بنویسد از رنج و فراقش، تا بایستد همچون همیشه پای این سرو جوانش.

منتظری مرد خدا بود، نشانه‌ای از آیینی خدایی، آیینی که به راستی و درستی بیش از هر چه ارج مینهد، و ما چه مسلمان باشیم و چه نباشیم، او آبروی مسلمانی بود. او اعتبار دینش بود.

فرزندان دیرین و نوین او اکنون عهد و امانتی با او دارند. او گفت پای حق‌تان بایستید و این یعنی که بر حقی پا نگذارید و این انگار عصاره‌ی همه عمر او در راه دین بود. آری، این پدر معنوی این نسل سبز، پدر معنوی جنبش سبز، آخرین سفارش‌ها را گفت و رفت. گرچه همیشه می‌ماند در یاد ما، در جان این دنیای ما.

او که همه عمر سرخم نکرد،

چشمی به غفلت یا طمع هرگز نبست

او که همه عمرایستاد پای حق،

رُخ در رُخ زر، رُخ در رُخ زور

اکنون سربلند و سرفراز است، در درگاه نور
یادش گرامی، تنش آسوده، روحش بر بلندای آسمان.

اختصاصی جرس / استقرار تیمی از وزارت اطلاعات در چاپخانه روزنامه ها

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۸۸
مطالب مربوط به آیت الله العظمی منتظری سانسور شد
جنبش راه سبز (جرس): تیمی از سوی وزارت اطلاعات در چاپخانه روزنامه ها مستقر شده است.
به گزارش خبرنگار جرس، این تیم امروز با حضور در چاپخانه ها اقدام به سانسور مطالب مربوط به درگذشت آیت الله العظمی منتظری کرده است.

مرجع آزاده! آزادی‌ات مبارک !

 فاطمه شمس
نوروز : حالا دیگر هر چقدر تلاش کنند در کوچه‌های منتهی به خانه‌ات پرنده هم پر نزند، هر چقدر تلاش کنند آن حسینیه کوچک، مثل همه این سال‌ها آرام بماند، هر چندتا باجه سیاه و نیروی امنیتی سر کوچه‌های منتهی به حسینیه کوچکت بگذارند، هر چقدر تلاش کنند مردم نامت را بلند در خیابان‌های شهری که تو را سال‌ها از زندگی اجتماعی در آن محروم ساخته بودند فریاد نزنند، فایده‌ای نخواهد شد. حالا دیگر همه شهر یکپارچه نام تو را فریاد می‌زند. حصرت شکسته‌ شده است آیت‌الله وارسته!
عمری نام تو را از کوچه‌های شهربرچیدند. امشب اما نام تو آزادترین نام برای تلفظ کبوترهاست. همه با مرگ می‌میرند. اما نام تو تازه با رفتنت در کوچه‌های شهر زنده شده است. شهری که سال‌ها تو را در آن حصر کرده بودند. آن‌ها می‌خواستند تو را در حصر و سکوت، روانه قبر کنند. آن‌ها سال‌ها آرزوی مرگ بی‌سروصدای تو را داشتند. اما مانده‌ام در کار خدا که چه روزهایی را برای رفتنت برگزید.
هم‌‌نام مولایت حسین بودی، هم‌سفر روزهای شهادتش هم شدی. سالیان عمرت نیز در تاسی به شیوه و راه حسین‌بن‌علی (ع) گذشت. اصلاح‌گری و حق‌طلبی. و خداوند هم تو را اینچنین خواست و فرا خواند. تو را چنان نزد خود خواند که هفتمین روز رفتنت با غوغای عاشورا هم‌زمان شود. تویی که زنده بودنت باری بود بر دوش حق‌کشان و متجاوزان و مرگت هراسی در دل آنان. حالا از پیکر بی‌جان تو هم می‌ترسند. و چنین است شیوه زیستن مردان خدا که پیوسته موجی در دل ناآرام جائران زمان خویشند. متبرک باد نام تو که اینچنین وارسته و آزاد سر بر شانه‌های خدا گذاشتی و رفتی.
آزادی‌ات مبارک مرجع آزاده!

آیت‌الله طاهری اصفهانی: آیت‌الله منتظری همواره بر استیفای حقوق مردم پافشاری کرد

تاریخ انتشار: ٢٩ آذر ١٣٨٨
پارلمان‌نیوز: امام جمعه مستعفی و محبوب اصفهان و از یاران فقیه مجاهد حضرت آیت‌الله منتظری ارتحال این مرجع تقلید  را تسلیت گفت.
به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، آیت الله طاهری اصفهانی چندی پیش و به مناسبت فرارسیدن عید فطر در نامه‌ای سرگشاده به آیت‌الله العظمی منتظری، از مواضع شجاعانه و روشنگرانه ایشان درخصوص وقایع پس از انتخابات تقدیر کرده بودند.
در پیام تسلیت امام جمعه سابق اصفهان كه خطاب به احمد منتظری نوشته شده است،آمده:
روح بلند مجاهد نستوه و فقیه عالی قدر مرجع مظلوم و آزادیخواه جهان تشیع حضرت آیت‌الله العظمی منتظری رضوان‌الله تعالی علیه در ایام شهادت اسوه مظلومان و آزادگان جهان سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) به ملكوت علی پیوست و عالم اسلام را غرق در عزا و ماتم نمود.
آن بزرگ مرد كه استوانه فقاهت، تقوی، زهد، مجاهدت و عرفان بود سراسر عمر خویش را در ترویج معارف حقه قرآن و اهل بیت و نمایاندن چهره ناب اسلام محمدی(ص) سپری نموده و همواره بر استیفای حقوق حقه مردم پافشاری نمود.
نوای دلنشین تفسیر نهج‌البلاغه‌اش همواره فریاد امام علی(ع) را در گوش انسان‌ها نوا در می‌دهد.
اینجانب این ضایعه عظمی را به ساحت مقدس امید مستضعفان جهان حضرت بقیه‌الله امام زمان(عج) امت اسلام به ویژه حوزه‌های علمیه تشیع و مراجع عظام تقلید، فضلا و شاگردان آن مرحوم و جنابعالی و فرزندان و بیت مكرم و عموم علاقه‌مندان تسلیت عرض نموده از حضرت احدیت علو درجات و غفران الهی و صبر و اجر جمیل برای بازماندگان و دوستداران مسئلت می‌نمایم.

زندگی‌نامه آیت‌الله منتظری - پدر معنوی جنبش‌های مردمی ایران

حسینعلی منتظری در سال 1301 شمسی در نجف‌آباد اصفهان در خانواده‌ای کشاورز متولد شد و در سن 12 سالگی وارد حوزه علمیه اصفهان شد.
حسینعلی منتظری که در سن 19 سالگی وارد قم شد فقه و فلسفه را نزد آیت‌الله محمد‌حسین بروجردی، آیت‌الله روح‌الله خمینی و علامه محمدحسین طباطبایی فرا گرفت و به درجه اجتهاد رسید.
اهمیت این روحانی در پیروزی انقلاب اسلامی و ترویج مرجعیت روح‌الله خمینی به اندازه‌ای است که آیت‌الله خمینی در زمان تبعید، او را به عنوان نماینده خود در ایران تعیین کرد و در سال‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از مسایل فقهی و سیاسی را به او ارجاع می‌داد.
آیت‌الله منتظری که پس از انقلاب اسلامی ریاست مجلس خبرگان رهبری را بر عهده گرفت نقش مهمی در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی و گنجاندن اصل ولایت فقیه در آن ایفا کرد.
مجلس خبرگان رهبری در سال 1364 آیت‌الله منتظری را به عنوان جانشین روح‌الله خمینی برای ادامه رهبری انقلاب اسلامی پس از مرگ او برگزید.

بازداشت و اعدام مهدی هاشمی، برادر داماد آیت‌الله منتظری که در افشای ماجرای «ایران – کنترا» نقش داشت و اعدام هزاران زندانی سیاسی دیگر در سال 67 اختلافاتی میان آیت‌الله خمینی و آیت‌الله منتظری را رقم زد چنان‌چه در سال 68 آیت‌الله خمینی با انتشار نامه‌ای برکناری آیت‌الله منتظری از قائم مقامی خود را با عنوان استعفای او اعلام کرد.
ماجرای «ایران – کنترا» که به ماجرای «مک – فارلین» نیز معروف است، به معامله تسلیحاتی ایران با آمریکا و اسراییل در اواسط دهه 60 شمسی باز می‌گردد که به رسوایی بزرگی در هر سه کشور منجر شد.
سال‌های مبارزه با رژیم پهلوی
آیت‌الله منتظری در فاصله سال‌های 1345 تا 1357 به دلیل مبارزات سیاسی خود با حکومت پهلوی و ترویج اندیشه‌های اسلامی بارها دستگیر و تبعید شد و سال‌ها در زندان به سر برد.
وی که در تبعید و زندان نیز از مبارزات خود دست نکشید و با اقامه نمازهای جمعه در شهرهای مختلف و در زندان به یک مبارز سیاسی خطرناک برای حکومت پهلوی تبدیل شده بود در سال 54 به تحمل 10 سال زندان محکوم شد.
بسیاری از روحانیون و فعالان سیاسی مخالف حکومت پهلوی در آخرین دوره محکومیت منتظری با او در زندان بودند و در مجالس بحث او و نماز جمعه‌هایی که به امامت وی در زندان برگزار می‌شد حاضر می‌شدند.
در پی شدت گرفتن مبارزات مردمی و عقب‌نشینی حکومت پهلوی، آیت‌الله منتظری در هشتم آبان 1357 از زندان آزاد شد و به دیدار آیت‌الله خمینی که در نوفل‌ لوشاتو در حومه پاریس به سر می‌برد رفت و نظرات او را درباره شکل‌گیری حکومت اسلامی دریافت کرد.
سال‌های حذف آیت‌الله منتظری از صحنه سیاسی
در پی برکناری آيت‌الله منتظری از جانشینی آیت‌الله خمینی، نام منتظری از کتاب‌های درسی،خیابان‌ها و مکان‌های عمومی حذف شد، رساله‌ها و تالیفات وی جمع‌آوری شد و مطالب زیادی در اهانت به شخصیت این روحانی منتشر شد.
در سال 76 پس از اعلام خطر آیت‌الله منتظری درباره مساله مرجعیت شیعه و حکومتی شدن آن و دخالت ارگان‌های دولتی در مرجعیت، نیروهای دولتی به خانه و حسینیه اش حمله کردند و چند سال او را در حبس خانگی نگه داشتند.
حبس خانگی آیت‌الله منتظری با پایان دوران ریاست‌جمهوری محمد خاتمی شکسته شد، اما نظارت‌ نیروهای امنیتی بر زندگی وی تا آخرین لحظه‌های عمرش ادامه داشت.
در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دهم و اعتراض‌های گسترده مردمی به نتایج آن، آیت‌الله منتظری یکی از روحانیان حامی حقوق مردم بود و ضرب و شتم و کشتار مردم را نشانه آشکار مخالفت با قانون اساسی مبنی بر حاکمیت ملت بر سرنوشت خود دانسته و آن را حرام اعلام کرده بود.
بر اساس فتوای آیت‌الله منتظری که از او به عنوان پدر معنوی جنبش مردمی ایران یاد می‌شود، عاملان و مباشران اعترافات ساختگی که با شکنجه و تهدید گرفته شده‌، گناهکارند و مستحق مجازات خواهند بود.
او در آستانه سی‌امین سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام، گفت که اشغال سفارت آمریکا کار درستی نبوده است.
کانون مدافعان حقوق بشر روز 19 آذر ماه برابر با روز جهانی حقوق بشر آیت‌الله منتظری را به عنوان برنده «تلاشگر حقوق بشر» در سال 88 برگزید.
آیت‌الله منتظری در پی جنجال‌سازی رسانه‌های وابسته به دولت درباره پاره شدن عکس آیت‌الله خمینی در بوق و کرنا کردن این مساله را کار صحیحی ندانسته و گفته بود: آیت‌الله خمینی مرد بزرگی بودند اما معصوم نبودند و خود ایشان هم هیچ‌گاه ادعای عصمت نکردند.
حسینعلی منتظری 28 آذر ماه 1388 به دلیل کهولت سن در منزل خود در شهر قم درگذشت.

بازداشت گسترده خانواده های زندانیان سیاسی

هم ميهن : ماموران امنیتی با حمله به اتوبوس حامل خانواده های زندانیان سیاسی که برای شرکت در مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری عازم قم بود، گروهی از همسران زندانیان سیاسی را بازداشت کردند.
اتوبوس حامل خانواده های زندانیان سیاسی ساعت 21:30  عازم قم برای شرکت در مراسم درگذشت آیت الله منتظری بود که در میدان انقلاب تهران توسط نیروهای لباس شخصی که خود را ماموران پلیس امنیت می نامیدند متوقف شد.
ماموران امنیتی پس از 45 دقیقه معطلی با بیسیم از مقامات مافوق خود کسب تکلیف کردند و در نهایت با گرفتن کارت شناسایی و تلفن های همراه مسافران اتوبوس، برخی از آنان را از اتوبوس خارج کردند.
گفتنی است در این اتوبوس همسران عبدالله مومنی، پیمان عارف، فیض الله عرب سرخی (به همراه دو دختر او)، مصطفی تاج زاده، بهمن احمدی عمویی، مسعود باستانی، علی تاجرنیا و نیز زهره آغاجری و شیوا نظرآهاری و .. حضور داشتند.

شیرین عبادی خطاب به آیت الله العظمی منتظری: تو پدر “حقوق بشر” در ایران هستی‌

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۸۸
همه ما در حق تو کوتاهی کردیم و مقصریم
جنبش راه سبز (جرس): شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل با انتشار پیامی خطاب به آیت الله العظمی منتظری اعلام کرد: تو پدر "حقوق بشر" در ایران هستی‌ و میلیون‌ها چون من فرزند و مرید داری. نیازی هم به قدر دانی‌ و سپاس ما نداری. اما همه ما در حق تو کوتاهی کردیم و مقصریم.

به گزارش خبرنگار جرس، شیرین عبادی در این پیام ضمن تسلیت به مناسبت در گذشت این مرجع عالیقدر خطاب به ایشان نوشته است: ترا پدر می‌‌خوانم، زیرا حمایت از زندانیان سیاسی را از تو فرا گرفتم که بخاطر آنان از کلیه مناصب دولتی و حتی رهبری حکومت جمهوری اسلامی ایران چشم پوشیدی- ترا پدر می‌‌خوانم زیرا از تو آموختم چگونه از مظلوم دفاع کنم بدون آن‌ که علیه ظالم دست به خشونت زنم- از تو یاد گرفتم که سکوت مظلوم یاری رساندن به ظالم است و نباید که ساکت بنشینیم- پدر فراوان از تو آموختم، هر چند که رسم شاگردی و فرزندی را به جا نیاوردم.

متن کامل پیام شیرین عبادی بدین شرح است:

پدر مرا به بخش
پدر مرا به بخش که قدرت را ندانستم.
پدر مرا به بخش که در سال‌های سختی که علیه رژیم ستم شاهی‌ مبارزه می‌‌کردی ترا یاری نکردم زیرا ابلهانه می‌‌پنداشتم، حکومتی که مجهزترین ارتش خاور میانه را دارد با فریاد چند روحانی ساقط نخواهد شد - حتما به یاد می‌‌آوری که حتی تا چند ماه مانده به پیروزی انقلاب، تعداد روحانیونی که مخالف شاه بودند، تا چه حد اندک بود- شاید هم از ترس چنین می‌‌اندیشیدم و می‌‌خواستم بی‌ تفاوتی خود را توجیه کنم.

پدر مرا به بخش، زمانی‌ که پس از تحمل سال‌ها زندان و شکنجه، آزاد شدی برای تبریک به دست بوست نیامدم زیرا که جاهل بودم. نمی‌‌دانستم در زندان تو تنها پناهگاه زندانیان بودی. نمی‌‌دانستم چه نقش مهمی‌ در نزدیک ساختن گروه‌های مسلمان مبارز و چپ انقلابی‌ داشتی.

پدر مرا ببخش، زمانی‌ که همراه آیت الله خمینی به تهران آمدی و مهم‌ترین مشاور سیاسی رهبر انقلاب بودی، درایت و تیزهوشی ترا نادیده گرفتم و معنای سخنانت را نمی‌‌فهمیدم.

پدر مرا به بخش، هنگامی که در آذر ماه ۱۳۶۴ طبق تصمیم مجلس خبرگان رهبری، به عنوان جانشین امام خمینی و رهبر آینده ایران انتخاب شدی، برای تبریک نزدت نیامدم زیرا می‌‌پنداشتم که دین را به دنیا فروخته ای. بیشتر دوست داشتم ترا مجاهد و مبارز ببینم تا حاکم.

پدر مرا به ببخش، در سال‌های ۶۶ و ۶۷ که به کشتار زندانیان سیاسی اعتراض کردی و انتقادات خود را به عملکرد غلط حکومت علنا بیان کردی، هر چند سخنانت را شنیدم، اما واکنشی در خور نشان ندادم.

پدر مرا به بخش، سال‌ها در حبس خانگی بودی ولی‌ به علت سکوت مرگباری که ایران را فرا گرفته بود و خفقانی که گلوی ما را می‌‌فشرد، مظلومیت ات را فریاد نزدم و ستمگران را رسوا نکردم.

پدر حلالم کن، که هر گاه از پاسخ در می‌‌ماندم، از خرمن دانش تو توشه بر می‌‌گرفتم، حتی در آخرین روز عمر پر عزتت نیز از تو استفتأ کردم.

ترا پدر می‌‌خوانم، زیرا حمایت از زندانیان سیاسی را از تو فرا گرفتم که بخاطر آنان از کلیه مناصب دولتی و حتی رهبری حکومت جمهوری اسلامی ایران چشم پوشیدی- ترا پدر می‌‌خوانم زیرا از تو آموختم چگونه از مظلوم دفاع کنم بدون آن‌ که علیه ظالم دست به خشونت زنم- از تو یاد گرفتم که سکوت مظلوم یاری رساندن به ظالم است و نباید که ساکت بنشینیم- پدر فراوان از تو آموختم، هر چند که رسم شاگردی و فرزندی را به جا نیاوردم.

تو پدر "حقوق بشر" در ایران هستی‌ و میلیون‌ها چون من فرزند و مرید داری. نیازی هم به قدر دانی‌ و سپاس ما نداری. اما همه ما در حق تو کوتاهی کردیم و مقصریم.

پدر ما را به بخش که تو بزرگواری. پدر کوتاهی فرزندانت را تاریخ جبران خواهد کرد. تاریخ در مورد ستمی که بر تو رفت و آزاده گی تو کتاب‌ها خواهد نوشت. تو در یادها زنده هستی‌ تا عدالت و انسانیت زنده است.
یکی‌ از میلیون‌ها مرید و شاگردت
شیرین عبادی

سید عطاالله مهاجرانی : تو در نماز عشق چه خواندی؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۸۸
آیه الله العظمی منتظری درگذشت.  چراغ عمری سرشار از افتخار و مهر و مردم دوستی و آزادیخواهی به ظاهر خاموش شد. صدای گرم و صمیمانه ای که از جنس صداقت و وفا بود، دیگر به گوش نخواهد رسید.  مرجعی که پناهگاه مردم بود و ملجا آنانی که بر تن و روح خود زخمی از استبداد داشتند، دم فرو بست.

با اطمینان می توان گفت که کارنامه عمر آیه الله العظمی منتظری، کارنامه ای بی نظیر است. او عدالت و حقیقت خواهی و حق گویی را به عنوان محور و مدار زندگی خویش انتخاب کرد و همه عمر او هزینه های سنگینی بود که با روی باز و تبسم تحمل کرد. هیچگاه تسلیم ستم نشد، اما تحمل کرد. حکیم بود و استطاعت صبر داشت.

 در دوران حکومت فاسد پهلوی از این زندان به آن زندان کشانده شد. شش ماه حبس انفرادی را تحمل کرد، بسیار شکنجه شد تا به تعبیر ازغندی، بازجوی جنایتکار ساواک، خمینی دیگری تحقق نیابد. یک بار او را از تبعید در شهر سقز کردستان به زندان اوین بردند. در هر شهری که تبعید بود، حضور او اسلام و مسلمانی را که سرشار از مهر و محبت و تواضع بود، نشان می داد. در دوران زندان به تدریس فقه و فلسفه پرداخت و تمام علمای دین که همبند او بودند، از حضور ذهن و تسلط او بر اسفار و متون فقهی به شگفتی می آمدند. او اگر از نهج البلاغه سخن می گفت، سخنش تشریفات نبود، دستش در تمام عمر به خون کسی آلوده نشد. غباری از کلمات او بر خاطر پیراسته ای ننشست...

او تبدیل به حجت مسلمانی ما و معیار سنجش دیگران شد. انسانی که تمام عمر حق جو و حق خواه است، خود تبدیل به معیار می شود. انسان هایی هستند که در زندگی به اعتبار آنچه از قدرت و ثروت می اندوزند، قدر و قیمت می یابند، آیه الله منتظری با آنچه از دست داد، ارزشی تاریخی آفرید. او با رفتارش و اندیشه و سخنش نشان داد، در برابر عدالت هر امر دیگری از جمله قدرت و حکومت بی ارزش و بی اعتبارست.

تفحص او در متون فقهی و اصولی و حدیث و تفسیر و فلسفه و منطق مثال زدنی است. چه کسی می تواند دشوارترین مباحث را مثل او آن قدر روان و آسان بیان کند؟ همان دروس منظومه را که در دوران حبس خانگی برای فرزندان و نوه هایش گفته است، بشنوید. فرزندان و نوه هایی که سهمشان در ماه های گذشته حبس و هتک بود.

بصیرت همان بود که آیه الله منتظری داشت. درست است که رسانه های دولتی و حکومتی هنوز  حتی پس از رحلتش از بغض و هتک خالی نیستند، حتما هیچگاه از رسانه حکومتی رحلت او به عنوان عزای عمومی اعلام نخواهد شد، اما در ژرفای جامعه نام و یاد آیه الله منتظری با  وجدان ملت ایران و تمام آزادیخواهان و انسان دوستان آمیخته شده است. شعار دانشجویان دانشگاه علم و صنعت:

 منتظری زنده است
مرجع پاینده است

گوشه ای از بروز و ظهور وجدان عمومی ملت ایران است. مردم خود، دانشجو و دانش آموز و کارمند و کارگر، زن و مرد و پیر و جوان بایست یاد و نام او را گرامی دارند، نام و یاد او پاسداشت آزادی و مردم دوستی و محبت است.

بیش از همه از مراجع عظام تقلید و عالمان وارسته دینی و دانشگاهیان انتظار می رود، در این سوگ عظیم سخن بگویند. حکومت بی تردید پریشان و سرگردان خواهد بود که با تشییع جنازه ایشان چه کند. سال ها پیش وقتی آیه الله منتظری از زندان شاه آزاد شده بود، امام خمینی در پیامی برای ایشان نوشتند:
"جنایتکاران به شما و ملت، از سایه شما رجال عدالتخواه می ترسند."

آن واهمه ها همچنان باقی ست. تا استبداد زنده است،  نام و یاد آیه الله منتظری مثل چراغی می سوزد. مثل آیه نور شعله می کشد و راه را نشان می دهد. در روزگاری که تحریف دین و ارزش ها مهمترین فتنه است و آدمکشان- گزارش جوان کشی شان را در زندان کهریزک اعلام کردند- با امامان معصوم سنجیده می شوند و منتقدان و مخالفان هتک می شوند و تهدید به زندان و طرد...نام آیه الله منتظری یک حجت است که اسلام و مسلمانی روایت دیگری دارد بری از قتل و آزار و حبس و شکنجه و دروغ و خرافه.

تو در نماز عشق چه خواندی
که سال هاست
این شحنه های پیر
 از مرده ات هنوز پرهیز می کنند؟

مسيح علي نژاد : نسلی که برای منتظری، منتظر اعلام عزای عمومی آقایان نماند برای مرگ خود آقایان چه خواهد کرد؟

88/09/29
به گزارش رسانه های آزاد، مستقل و غیر مجیز گوی دولت ایران ، آیت الله منتظری منتظر دستور شکستن حصر خانگی اش از سوی حاکمان نماند و دیشب حصر شکست و از بند رهید و آزاد شد. آنگاه که حماسه سبز یک ملت برای آزادی را دید، آرام پلک برهم گذاشت و آزاد شد. درست در روزهایی که شایعه مرگ کسی خانه به خانه می رود و مردم در به در دنبال یک سرنخ ساده می گردند تا شایعه مرگ سلطان را تایید کنند، خبر واقعی مرگ منتقد سلطان را کسی اما باور نمی کند و همه دنبال بهانه و سرنخی بودند تا خبر را تکذیب کنند.
در رسا و حسن حسینعلی منتظری همه خواهند نوشت من اما می خواهم از عزاداری یک نسل «بی باور»، برای یک آیت الله بنویسم. از گریه های دیجیتالی یک نسل «لاقید» برای یک مرجع عالیقدر. نسلی که گردن زیر گیوتین می گذارد اما با فرمان و دستور، مقلد نمی شود و فتوای مراجع عظمی نمی خرد و قبای تقلید آقا به تن نمی کند و ولایت ولی ناخوانده نمی پذیرد و صفت معظم به منبر نشینان عطا نمی کند. باورش دشوار است اما مرجع پیری در قم ، در یک شهر سنتی و مذهبی در گذشت و نسلی در دنیای مدرن و مجازی عزای عمومی اعلام کرد.
نسلی که می گویند از روحانیت متنفر و منزجر شده است، نسلی که مظنون است به بی ادبی و اوباشی گری و خس و خاشاکی و بی اعتقادی و براندازی . نسلی که تبعید به گناباد را به جان می خرد اما گناه تن دادن به ولایت آنانی که فرمان شلیک به یک ملت بی پناه را صادر می کنند ، نه. نسلی که زیر شکنجه، دنده هایش می شکند اما به دوربین هایی که برای اعتراف به ابراز مهرش به آقا چیده شده اند لبخند نمی زند.
فیس بوک، توییتر، گودر، وبلاگستان و شبکه های اجتماعی و اینترنتی، شده اند مسجد و معبد عزاداران دنیای مجازی. کاربران اینترنتی، تن شریف یک مرجع بی جان را که مرجع آدمیت نامش گذاردند، بر شانه های مجازی خود تشیع می کنند. انگار دنیا قم شده است و دلها غم. پیرمردی در قم پس از سالها حبس و حصر خانگی، باورش نبود که آزادی اش را ملتی چنین غمگنانه اما پرشکوه در یک کشور بی رسانه به سوگ نشیند.
درست است که فارس و ایرانا و باقی خبرگزاران رسمی و دولتی پا روی جنازه بی جان مخالفان و منتقدان هم می گذارند و لگد پراکنی می کنند اما برای ارشد مخالفان ، کسی منتظر بیانیه رسمی از خبرگزاراری های رسمی حاکیمت نماند و هنوز هوا روشن نشده ، آدرس خانه شیخ بر شبکه های اینترنتی ثبت شد و دست به دست گشت و کسانی که در ایران بودند راهی شدند آنان که دور از خانه ماندند، همپای عزاداران، انگار فرسنگ ها پیاده روی کرده اند در دنیای مجازی.
این روزها از خیابان های تهران در رسانه های رسمی و ملی جمهوری اسلامی ایران، به دو شیوه گزارش می شود. به عکس ها خوب نگاه کنید، به دیوارها، خوب نگاه کنید. شهر پر از شعار مرگ بر دیکتاتور است و زیر پای یک نسل خشمگین، پر از عکس های یک مرجع خود خوانده. و در سوی دیگر برشانه های همین نسل، عکس های یک مرجع طرد شده تشیع می شود. اما آنچه رسانه های رسمی گزارش می دهند این نیست.
عکس آیت الله خمینی را هم پاره کردند و در کنارش کمرنگ، نمایی هم از پایین کشیدن عکس حاکم زنده را بلاخره در تلوزیون رسمی تحت نظارت رهبری نشان داده اند تا شاید در فراخوانی که برای تقبیح عکس پاره شده امام اعلام شده بود، بعیت با ولایت هم به نمایش عمومی گذاشته شود. اما آنان که آمده بودند، آنقدر اندک بودند که هیچ کس نتوانست فخر بیعت ملت ایران با ولایت را به جهان بفروشد.
و حالا یک مرجع مظلوم بی رسانه، به تعبیر خبر اولیه اما حدف شده خبرگزاری فارس « مرد» آنگاه به یکباره همان نسل، سوگوار شد. نه سوگوار یک حاکم، نه سوگوار یک روحانی یا سوگوار یک مرجع تقلید. سوگوار یک انسان که وقتی هنوز جان داشت، جسارت هم داشت که بگوید روحانیت خدا نیست و پاره شدن یک عکس را هم کفر اعلام نکرد و حتی مثل باقی رهبران جنبش سبز هم نبود و سبز تر بود و سبز تر می نمود، آنگاه که گفت امام هم بی اشکال نبود.
حال صادقانه قضاوت کنید برای یک مرجع پیر از حصر رهیده در شهر چه می کنند و برای یک مرجع خود خوانده اگر برود از این دنیا چه خواهند کرد؟ برای مرگ یکی عزای عمومی اعلام نکرده ملتی رخت عزا می پوشند و به خیابان می آیند، برای دیگری اما باید همان نهادهای امنیتی را آماده باش گذاشت تا مبادا ملت به پایکوبی در خیابان بیایند

محسن كديور : در سوگ استاد

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا

شیخنا الاستاد آیت الله العظمی حسینعلی منتظری نجف آبادی پس از عمری پربار و حیاتی پرعزت و کارنامه ای درخشان به رحمت ایزدی پیوست و روح بلندش از عالم خاک به ملکوت اعلی رهسپار شد. جهان اسلام و مکتب اهل بیت (ع) یکی از بزرگترین عالمانش را از دست داد. حوزه های علمیه تشیع در سوگ یکی از استوانه های فقاهت سوگوار شدند. اسلام سیاسی بزرگترین نظریه پرداز معاصر خود را از کف داد. ملت ایران پدر مهربان خود را از دست داد. جنبش سبز ملت ایران در عزای رهبر معنوی خود عزادار است.

آیت الله منتظری به عالم اسلام و تشیع خدمات ارزنده ای کرد. شاگردان فراوانی تربیت کرد، آثار ارزشمند علمی در فقه، اصول، کلام و شرح احادیث اهل بیت به رشته تحریر در آورد. او صاحب ابتکارت بدیع فقهی و آراء جدید علمی متعددی در حوزه اسلام سیاسی، حقوق بشر و فقه معاملات بود. انسانی وارسته، مسلمانی پاک نهاد، مومنی مهذب و موحدی خالص بود. او مصداق بارز "عالم ربانی" بود که عظمت حق را باور کرده بود و همواره ضوابط اخلاقی بر تمامی افعال و اقوالش مسلط بود. عمری را به مبارزه علیه ظلم و بی عدالتی سپری کرد. حقاً مجاهد فی سبیل الله بود و در اعتلای کلمه حق از هیچ کس و هیچ چیز نهراسید و دریا دلانه به مقام و موقعیتهای زودگذر دنیوی پشت پازد و همواره از حقوق مردم دفاع کرد. یار مظلومان و دشمن ظالمان بود. برای تحقق ارزشهای قرآن و تعالیم نبوی و تشیع علوی دهه ها زحمت کشید. در کردار و گفتار و رفتار پیرو راستین امام علی (ع) بود. در اقتدا به رسول الله (ص) مرامش رحمت بود، و با مردم ساده و صمیمی سخن می گفت. سخنش که از دل برخاسته بود لاجرم بر دل می نشست. در تأسی به قرآن کریم "انصاف" - حتی با آنها که در حق او ظلم کرده بودند - در سرلوحه رفتار متین او بود.

در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی پس از رهبر فقید انقلاب شاخص ترین چهره بود. سالها زندان و شکنجه و تبعید در کارنامه درخشان مبارزاتی او ثبت است. نام منتظری و طالقانی هرگز از ذهن و ضمیر دوستداران نهضت اسلامی پاک نمی شود. در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی به عنوان رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی بیشترین نقش را داشت. اگر چه سالها به عنوان قائم مقام رهبری از سوی مجلس خبرگان انتخاب شده بود، اما "نصیحت به ائمه مسلمین" را فدای دستیابی به قدرت ظاهری نکرد و در دفاع از حقوق زندانیان و پافشاری بر حقوق شهروندی ملت ایران از قدرت کنار گذاشته شد. هرچند تا پایان عمر کوشید جمهوری اسلامی را که خود از باغبانانش بود، از علف هرز "استبداد دینی" اصلاح کند. 

انتقادات صریح آن فقید سعید از دیکتاتوری در 13 رجب سال 1376 به پنج سال و شش ماه حصر خانگی یک مرجع تقلید منتقد در جمهوری اسلامی انجامید. لگه ننگ این حصر خانگی هرگز از دامان حاکمان جمهوری اسلامی پاک نخواهد شد. آیت الله منتظری در حصر هم از امر بمعرف و نهی از منکر و نصیحت به ائمه مسلمین دست نکشید. و همواره حاکمان را به عدالت و دادگری و رعایت حقوق ملت فراخواند. آن رادمرد همواره از منظری دینی به نقد قدرت می پرداخت و ضوابط رحمت نبوی و عدالت علوی را به حاکمان متذکر می شد. آیت الله منتظری عمیقا به حقوق انسان - از آن حیث که انسان است - باور داشت و از حقوق بشر صمیمانه دفاع می کرد. او پیش کسوت آزادی خواهان ایران بود. مجاهدتهای حق طلبانه و دفاع منصفانه او از حقوق همه مظلومان از هر صنف و مذهب و مرام، همگان را شیفته او کرده بود.

منتظری در اوج عزت دار فانی را وداع کرد. عاش سعیدا و مات سیعدا. رحلت او نیز مانند حیات او ظلم ستیز و آزادی بخش است. ارباب قدرت، والیان جائر و حاکمان ستمگر با زور و سرکوب و خشونت و زندان و سرنیزه و بخشنامه خود را "معظم" می پندارند، اما منتظری با دفاعش از حق و عدالت و آزادی و اخلاق فاتح قلوب ملت ایران شد. راه منتظری سبز است. پیام منتظری تأسی به رحمت نبوی، عدالت علوی و ظلم ستیزی حسینی است. این راه بی بازگشت ملت ایران است.

آیت الله منتظری در چند ماه اخیر بیشتر از گذشته سخن گفت، بیشتر نوشت و واضحتر از همیشه با مردم و حاکمان مستبد اتمام حجت کرد. گوئی رحلت خود را پیش بینی کرده بود. ایشان به صراحت حکومت فعلی را نه جمهوری و نه اسلامی اعلام کرد. او رضایت و رأی مردم را شرط لازم هر نوع تصدی گری در حوزه عمومی می دانست و در فتوای تاریخی 19 تیر 88 خود جائران بی تدبیر را خودبخود معزول  دانست. 

اینجانب با قلبی شکسته و چشمی گریان و دلی پرخون این مصیبت بزرگ را به بیت رفیع آن مرجع عالیقدر بویژه حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ احمد منتظری و  جناب آقا سعید منتظری و دیگر بازماندگان معزز، علمای اعلام و همه آزادی خواهان و حق طلبان بویژه معترضان سبز ایرانی تسلیت عرض می کنم. برای آن فقید سعید رحمت و رضوان و برای بازماندگان و داغداران – یعنی قاطبه ملت مظلوم ایران – صبر و اجر و ادامه راه آن عالم ربانی - یعنی حق طلبی و آزادی خواهی - را مسئلت دارم.


انتقاد علی مطهری از عملکرد شورای نگبهان و نیروهای نظامی

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۸
احمدی نژاد میل به استبداد دارد
شبکه جنبش راه سبز (جرس): علی مطهری نماينده مردم تهران در گفتگویی که امروز از سوی خبرگزاری فارس منتشر شد به شدت از عملکرد و رفتار شورای عالی امنیت ملی، صداوسیما و نیروهای نظامی و انتظامی انتقاد کرد.

به گزارش جرس، مطهری با انتقاد از عدم دعوت از رهبران جنبش سبز برای حضور در تلوزیون گفت: بهتر اين بود كه آقايان موسوي و كروبي با حضور در صدا و سيما با مسئولان اجرايي انتخابات مثلاً آقايان محصولي و دانشجو مناظره مي‌كردند تا فضا براي مردم شفاف‌تر و بسياري از ابهام ها رفع شود. من خودم با آقاي ضرغامي در اين خصوص گفتگو كردم و اين پيشنهاد را به ايشان ارائه دادم.

وي در خصوص عدم پذيرش پيشنهاد خود از سوي رئيس سازمان صداوسيما گفت: ايشان تلاش خود را انجام داد ولي آقاي ضرغامي تنها فرد تصميم‌گير در صدا و سيما نيست و در اين موارد بايد زير نظر شوراي عالي امنيت ملي كار كند.

مطهري بيان داشت: به نظر من، ما بايد به گونه اي بحران را مديريت مي كرديم كه نيازي به ورود رهبري نباشد.

وي در پاسخ به اين سؤال كه منظور شما از كلمه "ما " چه كساني هستند گفت: منظور من از "ما " همان شوراي عالي امنيت ملي است كه در اين خصوص تصميم‌گير بود. اين شورا ابتدا مديريت بحران را به عهده نيروي انتظامي گذاشت، سپس بسيج را وارد ميدان كرد و در نهايت، برخورد با معترضان را به عهده قرارگاه ثارالله قرار داد.

هدف نیروهای نظامی تنها ضرب و شتم معترضان بود نه پراکنده کردن آنها
عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: متاسفانه ما خيلي زود فضا را امنيتي كرده و شروع به برخورد خشن و بازداشت معترضان كرديم، در حالي كه بايد فقط با كساني كه دست به تخريب و آسيب رساندن به اموال عمومي زدند برخورد مي كرديم و صرف شعار دادن نبايد موجب ضرب و شتم و بازداشت باشد.

مطهري در ادامه اضافه كرد: متاسفانه در حوادث اخير، هدف نيروهاي امنيتي و انتظامي پراكنده كردن معترضان نبود بلكه در برخي شرايط ، هدف ، تنها بازداشت معترضان و ضرب و شتم آنها بود.

حمایت شورای نگهبان از یک کاندیدا عاقلانه و عادلانه نبود

وي با انتقاد از اعلام حمايت اعضاي شوراي نگهبان از كانديداي خاص يادآور شد: رفتار شوراي نگهبان مبني بر حمايت از كانديداي خاص رفتار عاقلانه‌اي نبود. يك قاضي و داور بايد علاوه بر عدالت ، متهم به جانبداري از يك طرف نباشد. رفتار شوراي نگهبان موجب شد تا طرف مغلوب مدعي شود و بگويد كه داوري شوراي نگهبان را قبول ندارد.

احمدی نژاد میل به استبداد دارد

وي با اشاره به لايحه هدفمندكردن يارانه‌ها و رفتار رئيس‌جمهور در اين خصوص تصريح كرد: محتواي سخنان رئيس‌جمهور در روزي كه به صورت سرزده وارد مجلس شد اين بود كه ماده 13 طرح هدفمند كردن يارانه‌ها را آن طور كه من مي گويم تصويب كنيد، در غير اين صورت آن را پس مي گيرم . اين ، رفتار مناسبي از سوي ايشان نبود. البته به نظر من ايشان از روي بي‌پيرايگي اين گونه عمل مي‌كند اما متاسفانه ظاهر قضيه مي‌گويد كه اين فرد، ميل به استبداد دارد.

حوادث پس از انتخابات ربطی به بیگانگان ندارد

اين استاد دانشگاه با بيان اينكه اعتقادي به نقش بيگانگان در حوادث بعد از انتخابات ‌ندارم، افزود: البته طبيعي است كه آنها هميشه از اين گونه حوادث استفاده مي كنند و خوشحال مي‌شوند. زماني كه كشور به هم بريزد طبيعي است كه دشمن خرسند شود، ولي اين را كه بگوييم برنامه‌ريزي اساسا كار بيگانگان بوده، را قبول ندارم. كل ماجرا در نتيجه هواهاي نفساني ، توهمها ، بي تدبيريها و بي انصافي هاي خودمان پديد آمد .

پیام تسلیت مهدی کروبی به مناسبت درگذشت آیت الله منتظری

ايلنا: مهدی کروبی با صدور اطلاعیه درگذشت آیت الله منتظری را تسلیت گفت .
در بخشي از اين پيام آمده است: ارتحال تاسف‌انگیز فقیه عالیقدر و مجاهد نستوه مرحوم آیت‌الله العظمی منتظری (رحمه‌الله‌علیه) را به ساحت مقدس ولی‌الله‌الاعظم و علما اسلام و ارواحنا فداه ، حوزه‌های علمیه، امت اسلامی به ویژه بیت شریف آن فقید سعید تسلیت می‌گویم . از خداوند منان خواستارم در برابر این ضایعه بزرگ به همه علاقه مندان ، مقلدان و وابستگان معظم له صبر و شکیبایی و اجر جزیل عنایت فرماید.
كروبي در ادامه پيام خود به سوابق آيت‌الله العظمي منتظري اشاره كرده و آورده است: مرحوم آیت‌الله العظمی منتظری از معدود علما و فقهای بزرگواری بود که همواره با تدریس و پرورش طلاب و اساتید و مجتهدان بزرگ از نخستین روزهای نهضت اسلامی در خدمت حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و ملت مبارز و در برابر رژیم سیاه پهلوی چون کوهی استوار ایستادگی کرد و سالها رنج سیاه چالهای ستم شاهی و تبعید و سایر محدودیت‌ها را به جان خرید .
آن فقیه عالی مقام به پیروی از امام راحل (ره) حکومت اسلامی را با قرائت مردم سالاری دینی متکی به آرای مردم از متن کتاب و سنت استنباط و استخراج نمود و تا آخرین لحظه حیات در دفاع از آزادی و استقلال کشور و از حریم دین و مذهب درنگ نکرد .
آیت الله العظمی منتظری در سالهای آغازین انقلاب اسلامی سخاوتمندانه فرزندی رشید ، مجاهد و اندیشمند چون حجت الاسلام والمسلمین شهید محمد منتظری را در راه خدا تقدیم كرد.آری آن فقیه مجاهد سهم عظیمی در پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس جمهوری اسلامی و تصویب قانون اساسی دارد . امید است که دستاوردهای حضرت امام خمینی (ره) و سایر مجاهدین فی سبیل الله و دسترنج ملت شهید پرور و انقلابی از گزند و آسیب بدخواهان و بدسیرتان مصون و محفوظ بماند .

احمد قابل بازداشت شد!

جنبش راه سبز (جرس): احمد قابل، پژوهشگر دینی و از شاگردان آیت الله العظمی منتظری بازداشت شد.
حوالی ساعت چهار بعد از ظهر یکشنبه 29 آذر احمد قابل که به اتفاق خانواده و برخی دوستان خود از مشهد به سمت قم در حرکت بود توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مشهد بازگردانده شد.

احمد قابل یکی از شاگردان مرحوم آیت الله العظمی منتظری بود و عازم سخنرانی ایام محرم بود.

این مجتهد منتقد جمهوری اسلامی بارها به زندان افکنده شده بود او چندی پیش با انتشار نامه ای انتقادی به رهبر جمهوری اسلامی ، از استبداد دینی و سوء تدبیر وی در اداره کشور به شدت انتقاد کرده بود.

هادی قابل ، برادر وی بعد از تحمل چهار سال زندان، ماه گذشته آزاد شده است.
از بازداشتگاه احمد قابل و دستگیرکنندگان وی اطلاعی در دست نیست.

"محمد نوري‌زاد" بازداشت شد

تابناك : "محمد نوري‌زاد" به اتهام توهين به مسوولين و تبليغ عليه نظام جمهوري اسلامي بازداشت شد.

به گزارش ايسنا روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران شامگاه يكشنبه در اطلاعيه‌اي با اعلام اين مطلب افزود: متعاقب اعلام جرم مدعي‌العموم عليه نوري‌زاد، نامبرده احضار و پس از تفهيم اتهام از سوي داديار شعبه رسيدگي كننده، براي وي قرار وثيقه صادر شد كه متهم به دليل عجز از توديع وثيقه به زندان معرفي شد.

عباس جعفري دولت‌آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران پيش از اين اعلام كرده بود: دادستاني با كساني كه به مقامات رسمي كشور توهين كنند، برخورد خواهد كرد.

اختصاصي جرس/تماس تهديد آميز وزارت اطلاعات؛ در مراسم “آيت الله العظمي منتظري” شركت نكنيد

شبكه جنبش راه سبز(جرس): ماموران وزارت اطلاعات عصر امروز(يكشنبه) در تماس تلفني با گروهي از فعالان سياسي و مطبوعاتي آنها را تهديد كردند در صورت حضور در مراسم تشييع پيكر"آيت الله العظمي منتظري" بازداشت خواهند شد.
تاكنون چندين نفر از فعالان سياسي در گفت و گو با خبرنگار "جرس"، خبر تلفن تهديد آميز وزارت اطلاعات را تاييد كرده اند.

يكي از اين افراد به جرس گفت كه ماموران او را تهديد كرده اند اگر قصد شركت در تشييع پيكر آيت الله العظمي منتظري را داشته باشد پيش از رسيدن به شهر قم بازداشت خواهد شد.

پيش از اين نيز در آستانه راهپيمايي 13 آبان گروهي از فعالان سياسي و مطبوعاتي از سوي وزارت اطلاعات تهديد شده بودند كه اگر قصد شركت در تجمع را داشته باشند بازداشت خواهند شد.

در پی درگذشت آیت الله منتظری : برگزاری مراسم سوگواری در میدان محسنی تهران


یکشنبه ۲۹ آذرماه ۱۳۸۸
شبكه های اجتماعی جنبش سبز در عزای مرجع عالیقدر شیعه،آیت الله العظمی حسینعلی منتظری از هواداران این جنبش دعوت كرده اند تا پس از غروب آفتاب با حضور در میدان محسنی مراسم سوگواری برگزار كنند.

به گزارش  رویداد پیشنهاد برگزاری مراسم سوگواری آیت الله العظمی منتظری در میدان محسنی از ساعاتی پیش در شبكه های اجتماعی جنبش سبز طرح شده و تا این لحظه استقبال خوبی از آن شده است.

گزارشهای دریافتی دیگر نیز حاكی از تجمع های پراكنده در برخی از نقاط دیگر تهران است.

پيام تسليت خاتمي و رفسنجانی به مناسبت درگذشت آيت الله منتظري



سیدمحمد خاتمی، رييس جمهور پیشین كشورمان با صدور پيامي در گذشت آيت الله العظمي منتظري را تسليت گفت.

متن كامل اين پيام بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
هو الباقي

رحلت عالم زاهد ومجتهد والاقدر، مجاهد نستوه، فقيه، كلامي، جامع معقول و منقول حضرت آيت الله العظمي منتظري رضوان اله عليه را به ساحت مبارك حضرت ولي الله الاعظم، به حوزه هاي علميه، به همه ارادتمندان، دوستداران آن فقيد سعيد و بيت شريف و بستگان و فرزندان محترمشان از صميم قلب تسليت عرض مي كنم.

عالم و متفكر و فقيه بزرگواري رخ در نقاب خاك كشيد كه در عرصه علم و عمل همه عمر پربركت خود را در مسيري كه رضايت خداوند را در آن مي دانست مصروف كرد و براي خدا و خدمت به بندگان او و دفاع از ميهن و مردم،رنجها،در به دري ها و زندانها و شكنجه ها را با سينه اي گشاده تحمل كرد و عزيز ترين سرمايه اش يعني فرزند عزيز و مجاهدش حجه الاسلام والمسلمين محمد منتظري را نيز تقديم انقلاب و راه خدا كرد.

آن بزرگ از ارادتمندان حضرت امام و از سردمداران و پايه هاي انقلاب بزرگي بود كه به رهبري ممتاز حضرت امام بالمال به پيروزي رسيد.

بدون ترديد فقدان اين عالم رباني براي اسلام و تشيع و بخصوص حوزه هاي علميه خسارتي بزرگ است و از خدا مي خواهم كه آنرا به لطف بيكران خود جبران نمايد و روان پاك اين عزيز را در بحبوحه رضوان و بهشت خود متنعم گرداند.

سيد محمد خاتمي
پیام تسلیت هاشمی
آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام و رييس مجلس خبرگان رهبري با صدور پيامي درگذشت آيت‌الله حسينعلي منتظري را تسليت گفت.
متن این پیام به شرح زیر می باشد:
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت حضرت آیت الله منتظری باعث تاسف و تالم خاطر گردید.
فقدان این فقیه برجسته، مجاهد نستوه و مبارز ،عالم و بزرگوار ثلمه ای برای حوزه های علمیه و جامعه اسلامی است كه انشاء الله مجموعه آثار گرانقدر، خلاء وجودی ایشان را برای دوستداران، علما، فضلا، روحانیون و طلاب جبران می نماید.
با تسلیت این مصیبت به آیات عظام و شاگردان ایشان و حوزه های علمیه، مقلدان و مردم شریف استان اصفهان و شهرستان نجف آباد، و مخصوصا به بیت مكرمشان علو درجات آن فقیه سعید را از درگاه احدیت خواستارم.
اكبر هاشمی رفسنجانی
 رئیس مجلس خبرگان رهبری
 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
،حجج اسلام نوری شاهرودی و علمی حسینی رئیس دفتر ریاست خبرگان ومشاور امور روحانیون مجمع تشخیص مصلحت نظام فردا به نمایندگی از آیت الله هاشمی در تشییع پیكر آیت الله منتظری شركت خواهند كرد.

مهدي كروبي فردا ضمن سفر به قم در مراسم تشيع پيكر آيت الله منتظري حضور مي يابد

یکشنبه، 29 آذر 1388

ادوار نيوز : در پی درگذشت ناگهانی آیت الله العظمی منتظری، حسین کروبی در گفتگو با خبرنگار تغییر اعلام کرد، آقای کروبی فردا صبح در مراسم تشیع پیکر آن فقیه عالیقدر شرکت خواهند نمود.
حسین کروبی در ادامه خاطر نشان کرد که آقای کروبی ضمن ابراز تاسف و تاثر از درگذشت این عالم جلیل القدر، در جمع مردم عزادار حضور خواهند یافت.

موسوی و کروبی دوشنبه را عزای عمومی اعلام کردند

يکشنبه, 29 آذر 1388


نوروز : رهبران جنبش سبز در بیانیه مشترکی ضمن اعلام عزای عمومی در روز دوشنبه 30 آذر 1388(فردا) از عموم ایرانیان در خواست کردند در مراسم تشییع جنازه آیت الله منتظری، فقیه عالیقدر که فردا ساعت 9 صبح از مقابل بیت معظم ایشان در قم (بلوار شهید محمد منتظری، کوچه دوازدهم) تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می شود شرکت کنند.
گفتنی است تعدادی از مراجع عظام تقلید از جمله آیات عظام صانعی و بیات زنجانی فردا را عزای عمومی اعلام کردند.
به گزارش نوروز، متن کامل اطلاعیه میرحسین موسوی و مهدی کروبی از این قرار است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
پیرو فراخوان تعدادی از مراجع عظام تقلید، برای سوگ‌یاد درگذشت مرجع گرانپایه تشیع، فقیه عالیقدر و مجاهد آزاده، حضرت آیت الله العظمی حسینعلی منتظری فردا - دوشنبه 30 آذر 1388- را عزای عمومی اعلام می کنیم و از مومنان عزادار آن فخر جهان تشیع دعوت می نماییم در مراسم تشییع پیکر پاک آن اسطوره مجاهدت، فقاهت و معنویت شرکت نمایند.
میرحسین موسوی و مهدی کروبی

انا لله و انا الیه راجعون

انا لله و انا الیه راجعون
من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه ومنهم من ینتظرو ما بدلوا تبدیلا
بزرگ پاسبان تشیع علوی، رادمرد قهرمان و شجاع اسلام و ایران ، اسطوره مقاومت ، مجاهدت، فقاهت و دینداری، سرمایه کم یاب مسلمانی و آزادگی فقیه عالیقدر و مجاهد نستوه آیت الله العظمی منتظری حاج شیخ حسینعلی منتظری(قدس الله نفسه الزکیه )، شربت وصال نوشید و روی در حریم یار نهاد. آن پیکر رنجور و دردکشیده اینک آرام یافته و آن روح خدایی اینک در جوار رحمت رب قرار گرفته است. آن دل دردمند که عمری در غم اسلام و مردم و حقوق آنان تپید و پروای حق داشت، دیگر از تپش افتاده است. فقیه بزرگ شیعه و اسلام شناس بی بدیل و روح ربانی امت اسلام امروز در جوار پیامبر رحمت (ص) و اهل بیت مطهر(علیهم السلام ) اوست.
منتظری رفت اما خاطره مبارزات او برای تحقق جمهوری اسلامی باماست. منتظری رفت اما حق گویی و آزادگی او چراغ راه کسانی است که حلاوت سیره علوی را از درس نهج البلاغه او می جستند و در زندگی و روش او می یافتند. سالها زندان، شکنجه، تبعید، شهادت و جانبازی و تحمل مصائب در دوران ستمشاهی، خیرخواهی و سخت کوشی در رشد و بالیدن نهال انقلاب و جمهوری اسلامی و تلاش مسؤولانه و صادقانه همراه با رهبر فقید انقلاب(ره) از او الگویی بی نظیر برای روحانیت شیعه ارائه کرد. زندگی او همه به تعلیم و تحقیق و تلاش برای عملی ساختن حقایقی که یافته بود، گذشت . مرگ او نیز بی شک جانها و دلها را بیدار، و یاد او برای همیشه خاطره معطر انسان علوی(ع) و حسینی(ع) را تداعی خواهد کرد.
این مصیبت جانکاه را به ولی اعظم خدا و امید جهان نور و عدالت ، به همه حق طلبان و آزادگان به همه مبارزان راه خدا در سرتاسر جهان به همه عالمان و فقیهان و به حوزه های علمیه و خصوصا شاگردان و ارادتمندان آن فقید سعید تسلیت می گوییم.
قم المقدسه – سوم محرم الحرام 1431 ق
1388/9/29


پدر معنوي جنبش سبز آزادمرد ايران و ايران زمين دار فاني را وداع گفت و به درگاه حق شتافت . روحش شاد و يادش چون ديگرا رادمردان اين سرزمين در جان و دل ما هميشه جاودان !


اختصاصي از فرداي ايران : براي تو ( آيت اله العظمي حسينعلي منتظري )

اين دستهاي سبز ما
اينك
حضورتان را
كم دارد آقا


كاشكي
فرصتي مي يافتيم
براي ديدارتان آقا

آن نفسهاي قدسيتان را اين روزها
كم داريم آقا

آن كلام بي دروغ و تزويرتان را اين روزها
كم داريم آقا

آن دستهاي لرزانتان را آقا

آن حضورت روشنتان را
كم داريم آقا

آقا
اسطوره ها
پر نمي گيرند
به خيال
در باور مردم
آنگاه كه در لمحه اي مانده تا آرمانهايت
همه را
فروختي
براي انسانيت و آزادي
ما
براي فرداهايمان

وجود سبزتان را

كم داريم آقا
 
تكيه گاهي بود
آن دستهاي مهربان و گرم
مي دانيم نيالودي اش
به خون هر كس و ناكس
ما براي صبح آزادي
گرماي پرمهرتان را
كم داريم آقا

آن گاه
كه مردانه پذيرفتي
ره به خطا رفتي و نادمي از آن
ما فهميديم
براي پذيرش دردهاي اين دنيا
چون تو
يگانه باوري را
كم داريم آقا

بي صدا رفتي
اما غوغايي بر مي خيزد
از نبودنت آقا



حرفهايت هميشه
آتشي بود به خرمن طاغوت
و مرهمي براي ما

براي رفتن و خواندن
حرفهاي نافذت را اين روزها
چقدر كم داريم آقا

در زميني كه مردگانش
بيشتر مي ارزند
تا زندگاني كه مرده اند انگار
تو
در زندگي
اسطوره سبز ما بودي آقا

روحت شاد و جاودانه !
و آن گونه كه وعده كرده بود قرآن با تو مي گويم :
يا ايتها النفس المطمئنه ، ارجعي الي ربك راضيه مرضيه ، فادخلي في عبادي ، وداخلي جنتي

فرداي ايران
29 آذر 88

متن کامل نامه کروبی : سخنی با مردم در باب افاضات رئیس قوه قضائیه

سايت شخصي مهدي كروبي 
بسم الله الرحمن الرحیم
مردم شریف و آزاده ایران
اینجانب پس از انتخابات پرحاشیه ریاست جمهوری اخیر نامه ای خطاب به ریاست قوه قضائیه آیت الله صادق لاریجانی نوشتم و برخی نکات و انتقادات را مصلحانه با ایشان در میان گذاشتم، باشد که اصلاحی صورتی بگیرد. متاسفانه اما آن نامه در بایگانی ماند و نه تنها هیچ تاثیری در روند حاکم بر کشور و عملکرد دستگاه قضایی نگذاشت که امروز می بینم آقای لاریجانی قضاوت را رها کرده و در کار سیاست شده و به جای رسیدگی به امور قضایی نطق های سیاسی ایراد می کند. اینچنین بود که تصمیم گرفتم با شما مردم شریف ایران سخن بگویم و نکاتی را در خصوص گفته های سیاسی رئیس قوه قضائیه بیان کنم؛ باشد که آقای لاریجانی گمان نکند که با این شاخ و شانه کشیدن ها مهدی کروبی به کنجی می خزد و از میدان به در می رود.
آیت الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضا در ایران که باید سنجیده و مبتنی بر عدالت سخن بگوید بی توجه به جایگاه خود و بی محابا در بیاناتی جدید سخنانی بدیع بر زبان آورده و زبان به گفتار سیاسی گشوده و از پرونده سنگین سران فتنه سخن گفته و گویی که مهدی کروبی و میر حسین موسوی سران فتنه هستند، آنها را با منافقین اول انقلاب مقایسه کرده و سخنانی بی ارزش و لغو از این دست بر زبان آورده است. الله اکبر! که بر من بسیار سنگین امد مقامی قضایی سخنانی تا این حد سیاسی و بی پایه حقوقی بر زبان آورد و آبرو از دستگاه قضا در ایران ببرد. دستگاهی که جایگاهش نه همسطح با قوه مقننه و قوه مجریه که بسی بالاتر از آنهاست آنچنانکه تاسیس عدالتخانه اصلی مهم در تاریخ مبارزات سیاسی در ایران از عصر مشروطه بوده است و با وقوع انقلاب اسلامی نیز قانون نویسان اول بنا بر اهمیت این قوه مقرر کردند شورای عالی قضایی با ترکیبی پنج نفره شکل بگیرد که از آن میان نیز تنها دو نفر با انتخاب حضرت امام تعیین می شدند و انتخاب سه نفر دیگر بر عهده شورای قضات بود. امام نیز با توجه خاصی که به اهمیت این قوه داشتند چهره ای همچون آیت الله بهشتی را در راس این قوه قرار دادند که نسبت به دیگر روحانیون از جایگاهی ویژه برخوردار بود و همچنین مقاماتی را برای دستگاه قضایی معرفی کردند که چهره هایی ممتاز بودند آنچنانکه اکنون دو نفر از آنها مرجع تقلید به شمار می آیند.
اما دیروز کجا و امروز کجا؟ تاسف باید خورد که جایگاه و کیفیت دستگاه قضا در این مملکت به جای آنکه به مرور زمان سیری صعودی بیابد، سیری نزولی پیدا کرده تا بدانجا که امروز در راس این قوه فردی قرار گرفته است که صرفنظر از سواد علمی، نه سابقه ای اجرایی و قضایی در ایشان سراغ می توان گرفت و نه سابقه ای انقلابی. عجیب هم نیست. چه آنکه زمانی که امثال این حقیر در زندان بودند جناب آیت الله لاریجانی در دامان مادر مکرمه شان به شیر خوردن مشغول بودند و به هنگام انقلاب و خون دادن نیز ایشان سرشان در درس و کتاب دبیرستان بود. ما البته مخالف جوانگرایی نیستیم اما دستگاه قضا حساستر از آن است که گرفتار بی تجربگی شود. و البته ای کاش که سکان دستگاه قضایی در دستان همان کسانی بود که هم اکنون از پشت صحنه هدایت دستگاه قضا را برعهده دارند؛ چه آنکه آنها اگر خودشان به جای هدایت پنهانی، بر صندلی ریاست قوه قضا تکیه زده بودند، با سابقه ای که در امور قضایی دارند هیچگاه چنین سخنانی بر زبان نمی آوردند که آقای لاریجانی بر زبان می آورد.
آقای لاریجانی افاضه کرده اند که «کار شما کار منافقین اول انقلاب است همین کار را اول انقلاب انجام می دادند و دانشجویان را به خیابان ها می کشاندند». پسندیده تر آن بود که آقای لاریجانی به سراغ برادران بزرگترشان و داماد مکرمه شان آیت الله سید مصطفی محقق داماد می رفتند و از آنها سابقه و عملکرد منافقین را جویا می شدند تا سخنانی نگویند که مضحکه عام و خاص گردد. من اما بر خود می بینم که در مقام یک انقلابی شناسنامه دار، برای ایشان توضیح دهم که منافقین که بودند و ریشه آنها به لحاظ تاریخی در کجا بود تا دیگر بار شاهد سخنانی چنین بی پایه نباشیم.
و اما درس تاریخ: بچه مسلمان های انقلابی که از دل گروههایی اسلامی همچون موتلفه، نهضت آزادی، حزب ملل اسلامی و گروه ابوذر و روحانیون سیاسی بیرون آمده بودند گروهی به نام سازمان مجاهدین خلق را سامان دادند که این گروه نیز پس از مدتی به علت التقاط فکری و تلفیق اسلام و مارکسیسم دچار اختلاف گردید و بدینسان سه جریان از این سازمان منتج شدند. گروهی مارکسیست شدند، گروهی به کل از این سازمان جدا شدند و بعد از انقلاب نیز در خدمت نظام درآمدند و گروهی نیز همچنان التقاطی باقی ماندند و پس از انقلاب به دلیل رویارویی با مردم و جنگ مسلحانه و جمع آوری سلاح و تشکیل خانه تیمی و ترور بسیاری از مسئولین ، منافق نامیده شدند. آری پس از انقلاب در یکسو امام بود و یارانش و دولت و موج خروشان مردم و در سوی دیگر مسعود رجوی و موسی خیابانی و زرکش و یعقوبی و اعضای سازمان. حال تصویر سازی ناشیانه آقای صادق لاریجانی را ببینید که کروبی و موسوی و هاشمی و خاتمی و محمدعلی دستغیب و بیت حضرت امام و برخی مراجع تقلید را در جایگاه رجوی و خیابانی می نشاند و احمدی نژاد و مشایی و فاطمه رجبی و حسین شریعتمداری و رحیمیان و رسایی و جمعی سردار سپاه در مجلس را در جایگاه حضرت امام و یاران شهیدش همچون بهشتی و مطهری و محمد منتظری و رجایی و باهنر و بسیاری دیگر از نمایندگان و وزرا و شهدای محراب. جابجایی در تاریخ را ببینید و هنر آقای صادق لاریجانی را؟ چه کسی را با چه کسی مقایسه می کنیم؟ چه کسی را در جایگاه امام حسین و یارانش میگذاریم و چه کسی را در جایگاه یزید و سپاهیانش؟ چه کسی را در جایگاه منافقین قرار می دهیم و چه کسی را در جایگاه امام خمینی؟ آیا مضحکه آمیز نیست که دفتر نشر آثار امام را در جایگاه منافقین تصویر سازی کنیم و احمدی نژاد و یارانش که بعضا امام را از نزدیک نیز ندیده اند در جایگاه امام و یارانش؟ ما نیز البته مخالفان خود را با خوارج و منافقین و یزیدیان مقایسه نمی کنیم و به آنها چنین نسبت هایی نمی دهیم. و صرفا معتقدیم که جنگ قدرت است و آقایان چون از رای مردم کم آورده اند متوسل به زور و ارعاب و تهدید شده اند. نه کسی منافق است و نه کسی یزیدی، مسئله بر سر سلامت یک انتخابات است و رعایت قانون و خواندن رای مردم چنان که هست، نه چنانکه باید و مبتنی بر دستور! آقای صادق لاریجانی اما ما را سران فتنه می خواند لابد به این دلیل که رعایت قانون را مطالبه می کنیم و از ضرورت اجرای همه اصول قانون اساسی از جمله اصول 9 و 32 و 38 و 27 و99 که بر حقوق سیاسی و آزادی های مدنی تاکید دارد، سخن می گوییم. امید دارم که برادران آقای لاریجانی به ایشان یادآوری کنند که چگونه وقتی فردی توسط منافقین به شهادت می رسید موج خروشان مردم در مقابل منافقین به حرکت درمی آمد و در مجلس ختم او شرکت می کرد ، تا آقای لاریجانی دیروز را با امروز که با شرکت کنندگان در مراسم سالگرد شهید بهشتی، چنان برخوردی خشن و بی سابقه می شود، مقایسه نکند.
آقای لاریجانی از سران فتنه سخن می گوید و آنها را با منافقین قیاس می گیرد. حال آنکه مگر می توان موج سه میلیونی معترضین در خیابانهای پایتخت که تنها شعارشان سکوت بود و صرفا به نتیجه انتخابات معترض و خواهان بازنگری بودند را منافق خواند؟ مگر می توان عملکرد چنین جنبش مدنی ای را که نسبتی با خشونت نداشت -اما از قضا بسیار خشونت دید- با عملکرد فرقه ای مقایسه کرد که کارش ترور و خون ریختن بود؟ عجبا که موج مردم را با اقلیتی منافق مقایسه می کنند و خودشان تجمع چند هزار نفری در حمایت از امام برگزار می کنند و اما مجوز تجمع به مخالفان نمی دهند تا در مقابل دوربین های رسانه ملی مشخص گردد که چه کسانی اقلیت هستند و چه کسانی اکثریت ؟ تجمع می گذارند و فرد بی شخصیت و ضعیف النفسی را می آورند و او برای مردم نطق می کند و حکم اعدام برای ما صادر می کند و بدینسان راه را برای ترور می گشایند و آنگاه منطق مسالمت جوی منتقدان خود را با منطق منافقین که فرقه ای اهل ترور بودند مقایسه می کنند. مردم را اقلیتی منافق می نامند اما برای مقابله با این اقلیت در روز 16 آذر با اتوبوس، دانشجویانی 15 ساله و 60 ساله و جمعیتی سازمان دهی شده به دانشگاه می برند. الله اعلم بالذات الامور!
ای کاش آیت الله لاریجانی به جای چنین سخنانی سخیف و سیاسی کمی به وضعیت قضا و عدالت در کشور می پرداخت و پرونده کهریزک را سامان می داد و مرگ مشکوک پزشک وظیفه را پیگیری می کرد که درباره مرگش از از همه نوع علتی از غذای مسموم تا خودکشی و مرگ طبیعی و سکته قلبی، سخن گفته شده است و مردم حیرانند. ای کاش به جای این سخنان ایشان تحقیق می کرد که در زندان های جمهوری اسلامی بازجوها از چه ادبیاتی در بازجویی های خود استفاده می کنند؛ ادبیاتی که تازه آزادشدگان از زندان، بازگو می کنند و من اما شرح مفصل آن را برای فرصتی دیگر می گذارم. طرح چنین دیدگاههایی از سوی رئیس قوه قضائیه تنها یک نتیجه در برخواهد داشت و آن نیز چنین است که اگر افراد صالحی در دستگاه قضایی و زندانها حضور داشته باشند و بخواهند شرح آنچه از بی قانونی دیده اند را به ایشان منتقل کنند، نیز دچار لکنت زبان خواهند شد و حقیقت را به حکم مصلحت از ایشان پنهان خواهند ساخت.
آقای لاریجانی در بخش دیگری از افاضات خود فرموده اند:«کسانی دختر فراری را فرزند شهید جلوه دادند و برایش مجلس ترحیم به پا کردند، همین سران فتنه بودند که پدر و مادر آن دختر را شهید اعلام کردند در حالی که اینگونه نبود….چیزهایی را به عنوان تجاوز در بازداشتگاهها مطرح کردند که کذب محض بود». جالب است که سعیده پورآقایی را در شیپور کرده اند و یک روز دادستان کل کشور ماجرای آن را بازگو می کند و یک روز رئیس قوه قضائیه و یک روز یک مقام دیگر و خلاصه این ماجرا را دست به دست می چرخانند. انگار که همه مستندات تجاوزها، سعیده پورآقایی بود و آن همه سندی که ما دادیم باد هوا بود و یک گوش آقایان در بود و یک گوش دیگرشان دروازه. و البته که ماجرای سعیده پورآقایی هم از آن ماجراها و صحنه سازی های مضحکی است که نمونه آن را در ماجرای قتل های زنجیره ای و ادعای بازداشت عده ای به اتهام طراحی انفجار حرم امام پیشتر دیده و تجربه کرده بودیم. خلافی می کنند و آن را می خواهند با خلافی دیگر پنهان کنند. شرح ماجرای سعیده پور آقایی داستانی تکراری است که دوباره نمی خواهم شرح کامل آن را بازگو کنم. همین حد اما بگویم که این سند بر خلاف دیگر سندهایی که اینجانب به کمیته تحقیق ارائه کردم، سندی بود که صرفا به صورت شفاهی مطرح شد و قرار ما بر این بود که در جلسه بعدی اسناد مشخص آن ارائه شود؛ من اما از آنجایی که متوجه شدم این ماجرا بوی صحنه سازی و تله گذاری می دهد و خبر کشته شدن و نشان دادن جنازه نیز توسط یکی از اعضای نهاد ریاست جمهوری- که نمی خواهم نام او را ببرم- به خانواده پورآقایی منتقل شده است، به کنه ماجرا پی بردم و در جلسه بعدی کمیته، خود پیش از دیگران و در آغاز جلسه به سست بودن این ماجرا اشاره کردم. جالب آنکه خواهر سعیده پورآقایی نیز که در همان زمان پیگیر ماجرا شده بود اکنون در توصیف ان سناریوی ساختگی چنین ادعا کرده است:«به عمد اطلاعات غلط به مادر سعیده داده شده بود و ایشان با توجه به علایمی که روی جسد دیده بود تصور می کرد که دخترش کشته شده است…شماره ای هم به او داده و از او خواسته بودند که با آنها در تماس باشد و هروقت او با این شماره تماس می گرفته این آقایان که ظاهرا ماموران امنیتی بوده اند به او می گفته اند:سعیده را فراموش کن و زینب وار تحمل کن.. و زمانی که من داشتم تحقیقات ام را انجام می دادم، پیش از آنکه سعیده را به تلویزیون بیاورند از سوی وزارت اطلاعات مرا احضار کردند و به من گفتند که: باید موضع ات را مشخص کنی. چند روز دیگر سعیده پیدا می شود و این قضیه کاملا تمام می شود». خواهر سعیده که امروز از ترس جان خود – همچون ابراهیم شریفی و ابراهیم مهتری- از کشور خارج شده است اکنون توضیح می دهد که تحت چه شرایطی سعیده و مادرش را برای مصاحبه در تلویزیون آماده کردند و این ماجرا از ابتدا با چه دروغ ها و صحنه سازی هایی همراه بوده است. آری ماجرای سعیده پورآقایی را بهانه کرده اند تا آن همه پیراهن حیایی که دریده شد را در لوای آن پنهان کنند. غافل از آنکه مگر می شود پنهان کرد حقیقت را با انداختن پارچه و پوششی بر آن؟
مردم شریف ایران
آیت الله صادق لاریجانی بر این گمان است که جنبش مدنی و معترض امروز مردم ایران وابسته و قائم به شخص است و با حذف و کنار زدن مهدی کروبی یا میرحسین موسوی این حرکت می خوابد و سرکوب می شود. دیدیم که جمعی از خدمتگزاران این مملکت و انقلاب که سابقه وزارت و معاونت و نمایندگی مجلس در این کشور داشتند را نیز به همراه روزنامه نگاران و جمع زیادی از مردم با همین توهم، شبانه بازداشت کردند و به زندانها بردند و تحت فشار قرار دادند و دادگاه فرمایشی برگزار کردند و این جنبش اما نه تنها از حرکت بازنایستاد که بارورتر نیز شد. برای آنها گران است پذیرش این واقعیت که این جنبش، مبتنی بر حرکتی خودجوش است و بر اعتقاداتی راسخ شکل گرفته است. من نیز همیشه صرفا خدمتگزاری کوچک برای مردم بوده ام و خواهم بود و البته چنین سخنانی بی پایه و اساس، همچنانکه شما می دانید عزمم را در دفاع از حقوق مظلومان و کسانی که بر آنان ستم رفته است نه تنها سست ترنخواهد کرد که راسخ تر نیز خواهد کرد. صادق لاریجانی را ببین که گمان می کند با تهدید و ارعاب و سخن گفتن از پرونده در دستگاه قضایی، مهدی کروبی مرعوب می شود و از ترس زندان، تب می کند. خیر، مهدی کروبی بر سر پیمان خویش با مردم ایستاده است.
والسلام
مهدی کروبی
28 آذر 1388

احضار ۸۰ دانشجو معترض دانشگاه آزاد مشهد به کمیته انضباطی

شنبه، ۲۸ آذر، ۱۳۸۸
در پی برگزاری تجمعات با شکوه هزاران تن از دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد در روزهای 13 آبان و 16 آذر در اعتراض به کودتای انتخاباتی و سرکوب گسترده مردم، بیش از هشتاد تن از دانشجویان این دانشگاه به کمیته انضباطی احضار شدند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر از فعالین دانشجویی مشهد، مسئول کمیته انضباطی این دانشگاه با تهدید دانشجویان و نشان دادن حکم اخراج به دانشجویان به آنها اعلام کرده است که احکامشان را برای امضا به دفتر رئیس دانشگاه فرستاده و به هیچ کس اجازه تنظیم دفاعیه داده نشده است.

احضار این دانشجویان در حالی صورت گرفته است که با افرادی که اجازه ورود عوامل لباس شخصی به دانشگاه را دادند برخوردی صورت نگرفته است.

در تجمع روز 13 آبان نیروهای امنیتی و لباس شخصی با حمله به داخل صحن دانشگاه آزاد مشهد دانشجویان را به شدت ضرب و شتم کرده و بیش از 20 تن از دانشجویان معترض این دانشگاه را بازداشت کردند.

در انتهای تجمع 16 آذر نیز گارد یگان ویژه مستقر در اطراف دانشگاه به داخل دانشگاه گاز اشک آور پرتاب کرد که منجر به زخمی شدن برخی از دانشجویان شد. در آن روز هم تعدادی از دانشجویان معترض دانشگاه آزاد مشهد بازداشت شدند.

علیرغم یورشها نیروهای سرکوبگر مادران عزادار راه پیمائی خود را برگزار کردند

نابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،با وجود بازداشت بازجویی و تهدید مادران و دختران در پارک لاله امروز ده ها نفر ازمادران و دختران در پارک لاله به نشانه اعتراض به بازداشت ها و کشتارها و شکنجه ها در مقابل ضلع جنوبی پارک لاله ( ورودی جنوبی ) مقابل بلوار کشاورز تجمع کردند.
همزمان با تجمع مادران در ساعت 17:10 پنج مامور نیروی انتظامی با 4 لباس شخصی به سمت مادران آمدند و قصد داشتند با تهدید و فریاد مانع حرکت مادران شوند و آنها را متفرق کنند مادران به سمت وصال حرکت کردند که ماموران جلوی مادران ایستادند و مانع حرکت آنها به سمت وصال شدند اما مادران مصمم و با اراده به سمت امیر آباد حرکت کردند. ماموران در پشت و کنار مادران حرکت می کردند و دو لباس شخصی دائما از مقابل و پشت سر از مادران فیلم و عکس می گرفتند و با هر فیلم و عکسی که می گرفتند مادران لفظ مزدور و دیکتاتور را برای آنها به کار می بردند و می گفتند هر چقدر دوست دارید عکس و فیلم بگیرید تا خسته شوید ما نمی ترسیم .
یک روز هم ما از شما و جنایت های شما فیلم تهیه می کنیم فیلمی که در تاریخ ثبت خواهد شد.به راحتی خستگی و کلافگی ماموران را می شد در لحن صحبت کردن و فریاد زدنشان دید.به طوری که حتی خود اظهار کلافگی می کردند و می گفتند خسته شدیم تمام بعد از ظهر شنبه شما ما را از کار و زندگی انداخته اید چی می خواهید؟
مامورین لباس شخصی و نیروی انتظامی چند بار اقدام به متفرق کردن مادران نمودند ولی هر بار باز هم مادران به هم پیوستند و به اعتراض خود ادامه دادند.
مادران در سکوت به حرکت خود ادامه می دادند و در راه مردم را از این حرکت خود آگاه می کردند وقتی ماموران می دیدند مادران با مردم صحبت می کنند جلو می آمدند و می گفتند با اینها کاری نداشته باشید اینها آمریکایی هستند اما در جواب مردم به مادران می گفتند آفرین باز هم ادامه دهید .ماموران لباس شخصی که می دیدند مادران مصمم هستند و با فحاشی و داد و فریاد متفرق نمی شوند دائما با بی سیم می گفتند اگر اجازه می دهید با باتوم آنها را بزنیم و یا 10 نفر از آنها را بازداشت کنیم .
اینجا هم تضادو درگیری لفظی بین لباس شخصی ها و نیروی انتظامی عیان بود که ماموران نیروی انتظامی ولباس شخصی سر بازداشت و عدم بازداشت و همچنین ضرب و جرح مادران در طی مسیر مشهود بود .حرکت مادران در سکوت تا ساعت 17:35 ادامه داشت
مادران عزادار قرار گذاشته اند که تا رسیدن به خواسته های خود هر شنبه بعد از تجمع در پارک لاله به نشانه همدردی با مادران عزادار به خانه یکی از شهدا بروند .
امروز بعد از تجمع مادران در خانه ندا آقا سلطان جمع شدند و با هم هم پیمان شدند که تا رسیدن به خواسته هایشان یعنی بازداشت و محاکمه عاملین و آمرین کشتارٰ بازداشت و شکنجه و تجاوزبه جوانان در خیابان ها وبازداشتگاهها به حرکت خود ادامه دهند و در نهایت مادران در خانه ندا آقا سلطان با سر دادن 5 الله اکبر برای شادی روح تمامی شهدا به خصوص ندا و5 الله اکبر برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی به حرکت اعتراض خود پایان دادند.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
28 آذر 1388 برابر با 19 دسامبر 2009

آیا سپاه پاسداران به خودکشی دست خواهد زد؟

وبلاگ انقلاب سبز مردم ایران: همه آثار و شواهد حکایت از تدارک سران خائن سپاه برای یک کودتای خونین دارد . اینها که همه ترفندهای سرکوب را آزموده اند و نتیجه ای از آن ندیده اند اکنون به خیال خود میخواهند آخرین تیر ترکش را از آستین به در آورند و آن همان کود تای خونین از قماش کودتای شیلی در سال 1973 است . این کودتا با آن که ما سبزها کودتایش مینامیم و مقصودمان در آوردن احمدی نژاد از صندوق رای در 22 خرداد است فرق دارد . این یک کودتای فیزیکی است که در دو جبهه انجام خواهد شد . در یک جبهه برنامه دستگیری گسترده و ناگهانی تمام سران جنبش سبز قراردارد . به رسم معمول همه کودتاها ، لیستها از هم اکنون آماده است ، آدرسها را دارند و فقط منتظر فرمان صدور کودتا هستند تا همه را یکباره دستگیر کنند .در جبهه دیگر سرازیر کردن تانکها و مسلسلها به خیابانها با آمادگی برای یک کشتار و خونریزی گسترده است تا با ایجاد رعب و وحشت در جامعه جنبش سبز را سرکوب کنند . نزدیک شدن محرم ، گسترش هرچه بیشتر مخالفت و مبارزه در بدنه جامعه و همه اقشار اجتماعی ، به نتیجه نرسیدن همه ترفندهایی که تا کنون به کار برده اند آنان را درمانده و هراسان ساخته است . روش معمول همه دولتهای دیکتاتور درهنگامی که از جنبش مردم به هراس می افتند یکی است . ضربه ناگهانی به امید سرکوب خیزش مردم . با نتیجه گیری از همه اخبار یک هفته اخیر بی هیچ تردید باید گفت که سران رانت خوار و قدرت طلب سپاه و نوکران حلقه به گوش آنان خامنه ای را تحت فشار قرار داده اند تا فرمان کودتا را صادر کند . تبلیغات گسترده در مورد سوزاندن عکس خمینی یک مرحله از این طرح است . مسئله جدی است ، نباید این خطر را دست کم گرفت به خصوص اکنون که جنبش سبز واقعا گسترده شده و میرود که در روزهای محرم ضربه ای دیگر بر پیکر لرزان حکومت وارد آورد . تمام شواهد حاکی از آن است که خامنه ای مردد و متزلزل هنوز حاضر نشده فرمان کودتا را تایید کند . او نگران عکس العمل شدید مردم در صور ت دستگیری سران جنبش سبز است و هنوز جرات ابراز دستور کودتا را نیافته . ولی اگر فشار سران سپاه بر او ادامه یابد سرانجام خواهند توانست این پیر ضعیف و بیمار و متزلزل را نیز با خود همراه کنند. آنگاه است که کودتای سپاه در یک آن ، در یک شب ، شکل خواهد گرفت . دوباره تکرار میکنیم ، خطر جدی است ، آن را دست کم نگیریم . شبکه های جنبش سبز باید برنامه های لازم برای مقابله با کودتا را تدارک ببینند

اختصاصی جرس / شواهدی دیگر در اثبات کودتای انتخاباتی 22 خرداد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): اخبار و گزارش‌های جدید و موثقی در مورد «کودتای انتخاباتی 22 خرداد» از برخی شخصیت‌های مرتبط با نظام سیاسی در روزهای اخیر منتشر شده است.
به گزارش جرس،  برمبنای این اخبار، یکی از شخصیت‌های ارشد دستگاه قضایی کشور که ازجمله منتقدان احمدی ‌نژاد نیز محسوب می‌شود، به برخی از مقام‌های ارشد نظام گزارش داده که در جریان برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری دهم، بیش از 7 میلیون رأی به نفع احمدی ‌نژاد به صندوق‌‌های رأی تزریق شده است.
این مقام ارشد قضایی با توجه به شناختی که از رهبری نظام دارد و پیش‌بینی واکنش وی، حاضر نشده (و به عبارتی خود را فاقد این جرأت و جسارت دانسته) که گزارش خود را مستقیم به رهبر جمهوری اسلامی ارائه کند.
همچنین به گزارش خبرنگار جرس،  محمدی ری‌ شهری، تولیت آستان عبدالعظیم حسنی و مسئول رسمی کاروان جمهوری اسلامی در حج، در برخی محافل خصوصی از حجم عظیم تقلب و جابجایی آرا و دستکاری کلان در نتیجه انتخابات 22 خرداد، به‌خصوص در منطقه جغرافیایی تحت پوشش او (یعنی شهر ری) گزارش‌ها و مستندات مهمی ارائه کرده است.

براي تو مي نويسم ( يادداشتي براي مريم صبري )

وبلاگ يادداشتهاي خودموني : این روز‌ها همه از مجید می‌نویسند. همه با او همراه شدند. هر کسی کمپینی راه انداخته و میگه «من هم یک مجید هستم» «او تکثیر شد و نه تحقیر» اما من از تو می‌نویسم. تو خواهر خوبم. تویی که در این غائله بی‌سرانجام به قول برخی «مصونیت خود را از دست رفته» می‌بینی.

آری! خواهر من! مریم صبری عزیز.

این روزها کم‌تر جایی مرام و معرفت پیدا میشه. یاد جوونمردی‌ها با مرگ قهرمانان جوونمرد  فیلم‌های فارسی مرده. این روزها اخبار سخنرانی فلان شخصیت تاریخ مصرف گذشته که در صحبت‌هایش فقط یک‌بار گفته «جنبش سبز» از خبر حمله و ضرب و جرح تو مهم‌تره.

برای تو می‌نویسم ...
نمی‌دونم اگه شخص من این اتفاق برایش می‌افتاد تاب تحمل داشت یا نه
این روزها همه در حمایت از زنان سرزمینم روسری بر سر می‌کنند
اما همه یادشون رفته که «مرد ترین زن» در گوشه‌ای از این کره خاکی توسط یک مشت مزدور مورد ضرب و جرح قرار می‌گیره. اون هم توی بدترین فشارهای روحی.

چقدر حس کثیف بودن بهم دست داد از مردی خودم وقتی این خبر رو خوندم.

مریم عزیز
دوست دارم بنویسم و بکوبم و هر چه که گفتنی هست رو بگویم
اما چه گویم که بعضی حرفا رو باید زد بعضی حرفا گفتنی نیست.
فقط با نوشتن این چند خط خواستم بگم فراموش نشدی

دفتر تحکیم وحدت: اقتدارگرایان در سرکوب اعتراض های دانشجویی شکست خوردند

۱۳۸۸/۰۹/۲۸
دفتر تحکيم وحدت، بزرگترين تشکل مستقل دانشجويی در ايران، با صدور بيانيه ای به مناسبت هفته دانشجو، با اشاره به ادامه مبارزات ضد استبدادی جنبش دانشجويی و پيوند عميق جنبش دانشجويی و جنبش سبز، بر اعتراض مسالمت‌آميز و عاری از خشونت تأکيد کرد.

به گزارش «خبرنامه امير کبير»، اين تشکل دانشجويی، همچنين اعلام کرد نيروهايی که آنها را «اقتدارگرا» ناميد، در سرکوب اعتراض‌های دانشجويی در روز ۱۶ آذر، شکست خورده‌اند.

دفتر تحکيم وحدت که بسياری از فعالان آن در هفته‌های اخير بازداشت و يا احضار شده‌اند، با قدردانی از حضور دانشجويان در تظاهرات روز دانشجو  گفته است که «حجم گسترده اعتراضات دانشجويی و ادامه آن در روزهای بعدی با وجود سرکوب چند ماهه مردم و دانشجويان سبب اميدواری بيشتر مردم به آينده شد».

اين تشکل مستقل دانشجويی اشاره کرد که تظاهرات روز دانشجو نشاندهنده گسترش بيشتر جنبش دانشجويی بود و «نشان داد که برخلاف ساليان گذشته تنها محدود به جمعی از فعالان دانشجويی و يا تشکل‌ها نيست.»

دفتر تحکيم وحدت همچنين در مورد آنچه درک نادرست نيروهای امنيتی از فضای جديد دانشگاه توصيف کرد، افزوده است که آنها «گمان می‌کردند با احضار و بازداشت گسترده فعالان شناخته شده دانشجويی و تهديد مداوم تشکل های دانشجويی مستقل می‌توانند اعتراضات دانشجويی را مهار کنند» اما ۱۶ آذر نشان داد که چنين تصوری باطل بوده است.

در روز ۱۶ آذر، برخوردهای شديدی با هزاران دانشجوی تظاهرکننده در دانشگاه‌ها صورت گرفت و به گفته مقام‌های جمهوری اسلامی ايران، بيش از ۲۰۰ نفر بازداشت شدند.

در بيانيه دفتر تحکيم، با تأکيد بر مسالمت‌آميز بودن اعتراض‌های دانشجويی گفته شده است : «دانشجويان با وجود به کارگيری حجم بالای خشونت از سوی نيروهای امنيتی، انتظامی و لباس شخصی از دست زدن به اقدامات متقابل پرهيز می‌کنند.»

دفتر تحکيم وحدت با اشاره به تلاش جريان اقتدارگرا برای «تحريک مردم و دانشجويان» برای دست زدن به خشونت نوشته است: «اين جريان می‌خواهد برای خشونت‌های پيشين خود ... توجيه اخلاقی ايجاد کند و هم اينکه مجوزی برای خشونت‌های گسترده آتی بيابد.»

دفتر تحکيم وحدت در بخش ديگری از بيانيه خود اقدامات حکومت در روز ۱۶ آذر، روز دانشجو، در مورد برخورد با دانشجويان را «نمايشی مضحک» خوانده و اضافه کرده است که «هنگامی که انتقال نيروهای شبه نظامی به درون دانشگاه و استفاده از خشونت عريان برای انتقال عصبانيت، آشفتگی و گسترده کردن راديکاليسم و در نهايت ايجاد انحراف در خواسته های بر حق و قانونی جنبش سبز و مدنی راه به جايی نبرد،  کل ماجرا وارد فاز جديدتری شد.»

اشاره اين تشکل دانشجويی به پاره کردن تصوير آيت‌الله خمينی در روز دانشجو است که حکومت آن را نتسب به مخالفان کرده است، اما مخالفان با رد اين اتهام، پاره شدن تصوير بنيانگذار جمهوری اسلامی و نمايش آن از تلويزيون دولتی ايران را مشکوک توصيف کرده‌اند.

دفتر تحکيم وحدت نيز در بيانيه خود، هدف از اين جنجال را « محاکمه رهبران جنبش سبز» دانسته است.

دفتر تحکيم وحدت در پايان با ابراز نگرانی جدی از وضعيت زندانيان سياسی، به ويژه ميلاد اسدی و عباس حکيم زاده، دو عضو شورای مرکزی اين تشکل دانشجويی، از مجيد توکلی، فعال دانشجوی دانشگاه امير کبير پشتيبانی کرده و او را  شرف جنبش دانشجويی ايران خوانده است.

افروغ: ضرغامی باید از دولت مدال بگیرد

پايگاه خبري فرارو : عماد افروغ گفت: باید بگویم آقای ضرغامی الحق والانصاف رسالت جناحی خود را تا به امروز خیلی خوب ایفا کرده است و باید از دولت مستقر مدال افتخار دریافت کند.

رييس كميسيون فرهنگي مجلس هفتم معتقد است عملكرد سال‌هاي اخير سازمان صدا وسيما در حوزه سرگرمي و توجه به دغدغه‌هاي واقعي مردم بسيار نامطلوب بوده است.

عماد افروغ افزود: عطف به این مطلب که صداوسیما رسانه ملی نامیده شده است و باید اهداف ملی و اندیشه‌های متعالی حضرت امام(ره) و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را دنبال کند، متاسفانه امروز باید بگویم صداوسیما در دوره آقای ضرغامی به هیچ وجه ملی نبوده است.

وی گفت: صداوسیما دستخوش دیدگاه‌های خاص وجناحی قرار گرفته است و در سیر این روند روزبه‌روز از جایگاه اصلی خود فاصله گرفته تا جایی که ابزار استیلای یک جناح خاص شده و در این خصوص و با توجه به تلقی خاص از مخاطبان خود به صورتی بسیار شفاف وآشکار عمل کرده و با مخاطبان به مثابه خمیری برخورد می‌کند که استعداد هرگونه شکل‌پذیری را دارد.

وی اضافه کرد: به اعتقاد من صداوسیما نه تنها به رسالت ملی خود پایبند نبوده است بلکه این روزها آشکارا عامل تحریک سیاسی، نمایش‌های کاذب و انشعاب و اختلاف بین طبقات مختلف جامعه براي سست کردن حمایت‌های مردمی از جمهوری اسلامی و ارکان رکین آن شده است و عملکرد آن به هیچ وجه با اندیشه‌های متعالی بنیانگذار انقلاب اسلامی همسو نیست.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی سمت وسوی سازمان صداوسیما در محور سیاسی، ملی نیست قطع یقین این نگرش در حوزه‌های دیگر مانند سريال و برنامه‌هاي نمايشي نیز اثرگذار خواهد بود، به نحوی که امروز شاهد آن هستیم که سازمان در محورهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... نیز به تعهدات ملی خود عمل نمی‌کند.

وی افزود: ما فکر می‌کردیم آقای ضرغامی بعد از دریافت حکم مشروط، دوره جدید ریاست خود را با اعتدال و توجه بیشتری آغاز می‌کند ولی اکنون مشاهده می‌کنیم که ایشان در دوره جدید ریاست خود با شتاب و پافشاری بیشتری بر مواضع سابق خود تاکید می‌کند.

افروغ گفت: باید بگویم آقای ضرغامی الحق والانصاف رسالت جناحی خود را تا به امروز خیلی خوب ایفا کرده است و باید از دولت مستقر مدال افتخار دریافت کند.

وی اضافه کرد: البته گاهی از سوی طرفداران دولت انتقاداتی هم به سازمان صداوسیما وارد شده که آشنایان به مسایل سیاسی و نظریه‌های مربوط به صنعت فرهنگ با چنین اقداماتی غریبه نیستند.

نماینده مجلس هفتم ادامه داد: ما در مجلس هفتم یک شورای سیاست‌گذاری به منظور تدوین مستمر استراتژی‌ها و سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی صداوسیما متشکل از نظریه‌پردازان فرهنگی و صاحب‌نظران حوزه رسانه پیشنهاد کردیم که با مخالفت شدید مسوولان رسانه ملی روبرو شد و امروز شدیدا به چنین شورایی نیاز داریم.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد شورای نظارت یا به وظیفه خود خوب عمل نمی‌کند و یا اهرم‌های لازم را که می‌تواند یکی از این اهرم‌ها شورای سیاست‌گذاری باشد، در اختیار ندارد و در چنین شرایطی امکان مانور فردی ریاست صداوسیما تشدید می‌شود.

گزارش تصویری؛ استفاده ابزاری از زنان در ام القرای اسلامی!

خواهان صلح : استفاده ابزاری از زنان تنها این نیست که بیکینی تن شان بکنی و آنها را بگذاری در کنار بی ام و یا عورشان کنی و یک یوزی بدهی دست شان.
استفاده ابزاری از زنان این هم است که حکومتی که ادعای معنویت و رهبری دنیای اسلام را دارد، عکس رهبران دینی اش را بیاویزد بر گردن زنان زیبارو.
کدام ابلهی نمی داند که همین زنان در روزهای عادی بخاطر لباس یا حتی چهره زیبای شان با حاکمیت، نیروی انتظامی، سپاه و… مشکل دارند.
این طرح نیز قدیمی است که نشان دهید که حکومت در میان تمام اقشار جامعه نفوذ دارد و محبوب است. اگر به خودتان مطمئن بودید اینچنین نمی کردید.
وای بحال حکومتی که ادعای معنویتش دنیا را برداشته اما بوسیله زنان رهبرانش را تبلیغ می کند. خدا به داد همگی ما برسد.
گزارش تصویری را ببینید؛

 
 
 
 
 
 


دعاگو: کسانی‌که بر طبل خشونت می‌کوبند سربازان مناسبی برای امام زمان نیستند

تاریخ انتشار: ٢٨ آذر ١٣٨٨
پارلمان‌نیوز: امام جمعه شمیرانات گفت: کسانیکه بر طبل خشونت می‌کوبند سربازان مناسبی برای امام زمان نیستند.
به گزارش ایلنا، حجت الاسلام محسن دعاگو در خطبه دوم نماز جمعه شمیرانات، به مبحث «اهانت» باعنوان «اهانت گرایی تقابل با آفریدگار هستی» پرداخت و اظهار داشت: اهانت، کوچک شمردن و خوار کردن است. با بدزبانی و بدرفتاری شکل می‌گیرد، اهانت به انگیزه‌های کوچک شمردن دیگران، کاهش نفوذ و توان دیگران، تخریب‌گرایی، تحریک به ارتکاب ناهنجاری برای بهره‌برداری‌های سیاسی اجتماعی، فتنه‌سازی و شیطنت سیاسی، جبهه‌سازی علیه رقبای سیاسی، کنترل افکارعمومی در بسترهای تعیین شده سیاسی، بی‌دینی و ناهنجارگرایی، مزدوری برای دشمنان، اعلام بیزاری از فرد، جمع و یا جبهه سیاسی، خصومت ورزی، انتقام جویی و بدمنشی صورت می‌گیرد.
وی حوزه اهانت را بستر گناهکاری و بسترساز طغیانگری توصیف كرد و گفت: توهین به لحاظ گستره، توهین به فرد، جمع، خاندان، قوم و قبیله، تبار، ملت، امت، مقدسات دینی و ملی «خدا، پیامبران، امامان، پیامهای دینی، شخصیت‌ها و ارزشهای ملی» و انسانیت را شامل می‌شود و براساس آموزه های دینی، پیام های آسمانی و منش برآمده از سرشت انسانی، ناهنجار، ناروا، ناپسند، جرم‌گرایی و معصیت کاری است. اهانت درهیچ مکتب و مذهبی و در فرهنگ هیچ ملت و امتی شایسته و پسندیده نیست. نوعاً اهانت با دروغ، تهمت، غیبت و ناسزاگویی همراه می شود و در ساختارش از گناهان کبیره استقبال می کند.
عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز تصریح كرد: همه ادیان آسمانی و همه فرهیختگان و خردورزان در مجموعه‌های انسانی اهانت را تقبیح می‌کنند و اهانت کنندگان را سزاوار توبیخ می‌دانند. خداوند دعای گرفتاران در عذاب جهنم را بدلیل به مسخره گرفتن مؤمنان و به فراموشی سپردن یاد آفریدگار انسان نمی پذیرد و ستمکاران اهانتگر را از سخن گفتن نهی می فرماید.
دعاگو اضافه کرد: خداوند در سفر معراج پیامبر(ص) اهانت به ولی‌اش را آغاز جنگ با ذات اقدسش می‌داند، از شتاب در یاری اولیاءاش سخن می‌گوید و آزار ولی‌اش را کمین نشینی برای جنگ با آفریدگار هستی می‌داند رضایتش را در عبادت، خشمش را در معصیت و ولی‌اش را در بین مردم قرار داده است برای جلب رضایتش بر عبادت و برای دوری گزینی از خشمش ترک معصیت و برای حرمت داری و نگهداری از ولی‌اش بر ترک اهانت تکیه فرموده است.
خطیب جمعه شمیرانات رفتار منطقی در برابر اهانت اشخاص حقیقی و جبهه‌های سیاسی را گوناگون و ناهمگون و رفتار معصومین پاک با اهانت کنندگان را راهنما و راه‌گشا نامید و گفت: پاسخ اهانت افراد حقیقی مقابله به مثل یا عفو آلوده به گناهکاری است. علی(ع) به جمعی که با دیدن زنی زیبا هیجان زده شدند توصیه فرمود به همسرانشان توجه کنند و از این فضای زشت خارج شوند فردی از خوارج به علی(ع) دشنام داد و با شگفتی دانا و باهوشش خواند، اصحاب حضرت قتلش را جایز شمردند و برای کشتنش بسیج شدند تجسم عدالت علوی از زیاده روی بازشان داشت و پاسخ مرد جسور را مقابله به مثل یا بزرگواری و گذشت دانست.
وی اهانت جبهه‌های سیاسی به مقدسات دینی و ملی را نگران کننده و فضای خداباوری و میثاق گرایی را از این ناهنجاری پاکیزه دانست و افزود: اهانت جبهه‌های سیاسی به مقدسات دینی و ملی خطرساز، تحریک کننده و نیازمند روشنگری و پاسخگویی مناسب سیاسی است. اگر جبهه سیاسی به مقدسات دینی و ملی تعرض کند با محکومیت اندیشه همگانی و وفاداران به میثاق‌های دینی و ملی روبرو م‌ شود. هنجارگرایان دیندار و میثاق گرایان وفادار و فداکار و ایرانیان وطن دوست هرگز به هنجارشکنی و اهانت به مقدسات دینی و ملی نمی‌‌گرایند و از تعادل به تندروی و تغافل روی نمی‌آورند.
دعاگو از حضرت امام(ره) بعنوان شخصیتی انقلابی، مرجع برجسته دینی، برخوردار از انگیزه الهی و رویکرد ملی، جهان اسلامی و جهانی، رهبر انقلاب و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی یاد كرد و گفت: هیچ دانشجوی خردمند و ارزش‌گرا و هیچ جبهه وفادار به میثاق‌های دینی و ملی و منافع و مصالح جمهوری اسلامی توهین به امام(ره) را بر نمی‌تابد. اهانت کنندگان به رهبر بزرگ انقلاب اسلامی عناصر مزدور و ضدانقلاب و دشمنان اسلام ناب هستند. امروز رهبری معظم نظام، مسئولیت آرامش آفرینی و وحدت و امنیت ملی را برعهده دارد، در شأن مقدس ولایت فقیه حفظ حریم و حرمتش در مبانی اعتقادی و قانون اساسی ریشه دارد و در هیچ شرایطی تعرض به حوزه رهبری با مبانی دینی و منافع و مصالح ملی سازگار نیست.
وی تفرقه گرایی، تنش آفرینی، اهانت به شخصیت‌های دینی و ملی و بسترسازی خشونت و رفتارهای مغایر با دیانت و مدنیت را منافی با پیامهای مقام معظم رهبری دانست و تأکید کرد: کسانیکه بر طبل خشونت می‌کوبند حفاظت نظام را در جوسازی‌های سیاسی، برخوردهای غیرمنطقی، اتهام پراکنی می‌دانند افسران و سربازان مناسبی برای امام زمان و نایب برحقشان نیستند، آبروی اسلام و نظام و رهبری را با سایش و فرسایش روبرو می‌کنند، بذر کینه می‌پاشند و محصول خصومت‌ورزی و پراکندگی برداشت می‌کنند. امروز نیاز کشور ما گفتگوی منطقی، قانون گرایی، وحدت و امنیت ملی در پرتو خردورزی سیاسی و مهرورزی آراسته به راستی و شایسته گرایی است.

بنیان های لرزان حاکمیت در بعد رسانه ای

آرش سيگارچي : با کنار هم قراردادن چند خبر رسمی ، می توان پی برد که بنیان های رسانه ای دولت و حاکمیت بشدت متزلزل است.
راهپیمایی دیروز همزمان شد با اول محرم. می شد حدس زد که ستاد کودتا با یک برنامه ریزی همجانبه از هفته پیش ، تدارک این روز را دید. نمی توان گفت کسی به خیابان نیامد چون طیف حامیان دولت و طرفداران دو آتشه نظام ولایی آمدند اما واقعا کم بودند. این را می توان با یک مقایسه ساده فهمید. به حجم تبلیغات صدا و سیما برای تشویق مردم پیش ازجمعه توجه کنید. حالا ببینید چقدر از این تبلیغ محصول به دست آوردند. معمول است که وقتی فراخوانی اینچنین داده می شود با توجه به حضور مردم تا مدتها و تقریبا یک هفته صدا و سیما به آن می پردازد. اما اکنون علیرغم اینکه دیروز تمام برنامه های صدا و سیما مربطو به راهپیمایی جمعه بود اما می توان درک کرد ، که صدا و سیما دستش بسته است.
دو خبرگزاری ایرنا و فارس ، همه توان ستاد کودتاست که گاه برای صدا و سیما برنامه می نویسد. کیهانیان هم که با کوچ به جام جم ، عملا خط دهنده هستند اما مگرمی توان نادیده گرفت بدنه صدا و سیما را. بدنه ایرنا را.   همین زاکانی نماینده اصولگرا بود که گفت از هشتصد رای صندوقی در صدا و سیما ، ۷۵۵ رای مال موسوی بود. منبع / مگر می شود این را نادیده گرفت.
هیچ برای من تعجب ندارد که این روزها همه فشار بر مطبوعات داخل ایران است. محمد علی رامین به روزنامه فرهیختگان می رود و به روزنامه نگاران توهین می کند (منبع)  ، بخشنامه می کند که خامنه ای را امام بنامید(منبع) ، یا امروز که به مطبوعات اخطار می دهد چرا “حرکت عمومی ملت ایران” را در روز جمعه در روز شنبه در رسانه های شان منعکس نکرده اند. (منبع)
آیا این ترس نیست. حاکمیت با یک رسانه صدا و سیما ، چند خبرگزاری و ده ها روزنامه ، هنوز نگران چند روزنامه باقیمانده است. روزنامه هایی که شاید کل تیراژ شان به یک میلیون نرسد اما حاکمیت می خواهد آن ها هم حرف او را بزنند. بگویند ، مردم روز جمعه راهپیمایی کردند. بگوید مردم خیلی بودند ، بگویند جنبش سبز مورد نفرت قرار گرفت و …. چقدر شما حقیرید آقایان کودتا چی !
————-
بیشتر بخوانید :
“صدا و سیما” گزارشهای شانزده آذر را تکمیل کرد / کاظم نیکخواه

بي بي سي : تذکر وزارت ارشاد به روزنامه ها بخاطر 'پوشش نامناسب' تظاهرات روز جمعه

وزارت ارشاد ایران به چند روزنامه این کشور به دلیل "سانسور" راهپیمایی روز جمعه ۲۷ آذر در محکومیت "اهانت" به عکس آیت الله خمینی تذکر قانونی داده است.
در اطلاعیه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران آمده است که این معاونت به روزنامه های "اندیشه نو" و "جهان اقتصاد" به دلیل "سانسور کامل" این راهپیمایی در شماره روز شنبه ۲۸ آذر و به روزنامه های "اعتماد" و "مردم سالاری" به دلیل "تحریف تصویری حرکت مردم" تذکر داده است.
این معاونت بر اساس بند ۲ قانون مطبوعات و تبصره این ماده، "تحکیم ارزش ها و وحدت ملی" را وظیفه روزنامه ها، و خودداری مطبوعات از انجام این وظیفه را "موجب از دست رفتن فلسفه وجودی آنها" دانسته است.
معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد همچنین نوشته است که راهپیمایی روز جمعه، "در تمام رسانه های ضد ایرانی غرب مطلقا سانسور شد تا افکار عمومی جهان از پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی ایران بی اطلاع بمانند."
روز جمعه و بعد از برگزاری نماز جمعه، تظاهراتی در تهران و تعداد زیادی از شهرهای ایران به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که نهادی حکومتی است و در واکنش به "اهانت" به عکس آیت الله خمینی برگزار شد.
مخالفان دولت ایران از جمله میرحسین موسوی و مجمع روحانیون مبارز که ریاست آن را محمد خاتمی بر عهده دارد اعلام کرده بودند در این راهپیمایی شرکت نخواهند کرد و منتظر صدور مجوزی برای یک راهپیمایی جداگانه ربای محکومیت "اهانت" به عکس آیت الله خمینی خواهند ماند.
در روزهای منتهی به جمعه، صدا و سیما و رسانه های نزدیک به دولت تبلیغات گسترده ای برای تشویق مردم به شرکت در این راهپیمایی انجام دادند، اما گزارش های رسیده از استقبال نه چندان زیاد مردم تهران از این راهپیمایی حکایت دارد.
اگر چه خبرگزاری های نزدیک به دولت حضور مردم را "میلیونی" خوانده اند، اما وب سایت خبری "جنبش راه سبز" (جرس)، از وب سایت های نزدیک به اصلاح طلبان که عطاءالله مهاجرانی و محسن کدیور از جمله گردانندگان آن هستند، از حضور ۷ تا ۱۰ هزار نفر در اهپیمایی شهر تهران خبر داده است.

مطهری:اشتباهات دولت و نظام موجب زنده ماندن جنبش موسوی شده است/ اگر این اتفاقات در دولت خاتمی می‌افتاد کفن‌پوشان، کیهان و یالثارات چه کارها که نمی‌کردند‌

تاریخ انتشار: ٢٨ آذر ١٣٨٨
پارلمان‌نیوز: یکی از نمایندگان شاخص اصولگرای منتقد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه«اگر جنبش حامیان موسوی در چارچوب قانون اساسی باشد، باید بگوییم كه همه ملت ایران عضو این جنبش است»، گفت:«اشتباهاتی كه در دولت صورت می‌گیرد به عاملی برای پیشرفت جنبش سبز تبدیل می‌شود.»
به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، علی مطهری در گفتگویی تفصیلی که با فارس انجام داده به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در زمینه‌های مختلف پرداخته است.
او در بخشی از این مصاحبه درباره شخصیت میرحسین موسوی اظهار داشت:«آقای موسوی انسان خوش ذات و خوش طینتی است. به‌طور كلی از نظر شخصیتی و روحی، موسوی را انسان معتدلی می‌دانم اما به لحاظ فكری معتقدم كه ایشان فردی روشنفكر است. روی آوردن وی به سمت انقلاب و اسلام از طریق دكتر شریعتی و دكتر پیمان بوده است. همسر ایشان نیز جزء شاگردان دكتر پیمان بود. »
نماینده مردم تهران گفت:«معمولاً این گونه افراد روحانیونی مانند امام را استثنا دانسته و اعتقاد چندانی به روحانیت ندارند.»
وی اضافه كرد:«عملكرد موسوی در دوره امام (ره) در مجموع خوب بود اما عملكرد در دوره امام نمی تواند تنها ملاك باشد زیرا در آن دوره برخی افراد عقاید واقعی خود را ابراز نمی كردند.»
مطهری با بیان اینكه اگر كسی در شرایطی خاص دچار لغزش سیاسی شد ما نباید وی را به خروج از نظام متهم كنیم، ابراز داشت:«اگر جنبش حامیان موسوی در چارچوب قانون اساسی باشد، باید بگوییم كه همه ملت ایران عضو این جنبش است ولی اگر این جنبش طرفدار شعارهایی است كه در روز قدس و 16 آذر سر داده شد، باید بگویم كه این جنبش از مسیر انقلاب اسلامی خارج شده است.»
این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه آیا موسوی توانایی اداره جنبش حامیان خود را دارد یا نه؟ گفت حوادث روز قدس و 16 آذر نشان داد كه رهبری این جنبش ضعیف است و نمی تواند اهداف و شعارهای خود را حفظ كند و به عبارت دیگر این جنبش یك جنبش بی سر است.
وی در عین حال به این نکته اعتراف کرد که «نباید منكر این بشویم كه در كشور ما عده‌ای غرب‌گرا بلكه غربزده وجود دارند كه می‌خواهند با آزادی‌های غربی سبك زندگی اروپایی را جایگزین زندگی اسلامی كنند. این افراد همواره دنبال فرصت بودند تا به اهداف خود برسند. این تیپ افراد امروز در داخل جنبش سبز نفوذ كرده و اهداف خود را دنبال می‌كنند كه این امری خطرناك است. البته اینكه اینها شعار می دهند جمهوری ایرانی ، باید بدانند كه جمهوری ایرانی همان جمهوری اسلامی است زیرا یكی از عناصر مهم سازنده ملیت ایرانی، اسلام است.»
این استاد دانشگاه  با بیان اینكه باید رهبران این جنبش اهداف و شعارهای خود را مشخص كرده واجازه تغییر دادن آنها را به غربگرا ها ندهند، تصریح كرد:«رهبران جنبش سبز باید راه خود را از غرب‌زده‌ها جدا كنند.»
عضو كمیسیون فرهنگی مجلس همچنین به اعتراض مردم بعد از اعلام نتیجه انتخابات اشاره کرد و گفت:«نظام باید با مردم بیشتر گفتگو می كرد و به آنها اجازه تجمع می‌داد تا هیجانها فروكش كند. قبل از انتخابات ما شاهد فضای دوستی میان طرفداران كاندیدا ها بودیم اما این خیلی روشن بود كه ما باید برنامه‌ای برای مدیریت فضای بعد از انتخابات می داشتیم.»
وی با بیان اینكه به علت حضور گسترده حامیان كاندیداها در خیابان‌ها نگران فضای بعد از انتخابات در صورت هر نتیجه‌ای بودم، اضافه كرد:«اگر موسوی در انتخابات پیروز می‌شد، شاید برخی از حامیان احمدی‌نژاد نیز به خیابان‌ها می ریختند، اما قطعا به این شكلی كه حامیان موسوی به خیابان‌ها ریختند، نمی‌توانست باشد، چون آنها معمولاً ملتزم به ولایت فقیه اند و فرمان رهبری را گوش می كنند. »
مطهری با بیان اینكه برای بهبود فضا بهتر بود بلافاصله بعد از انتخابات از كاندیدای معترض دعوت می‌شد تا در صداو سیما حاضر و با مردم سخن بگویند، گفت:«در 10 روز اول صدا و سیما هیچ اقدامی مبنی بر دعوت از آنها انجام نداد اما زمانی كه آشوب را احساس كرد، به این فكر افتاد كه از آقای موسوی برای حضور در صدا و سیما دعوت به عمل آورد، كه آقای موسوی در پاسخ به در خواست صداوسیما گفته بود كه حاضر است یك طرفه در صدا و سیما حاضر شود.»
نماینده مردم تهران گفت:«البته بهتر این بود كه آقایان موسوی و كروبی با حضور در صدا و سیما با مسئولان اجرایی انتخابات مثلاً آقایان محصولی و دانشجو مناظره می‌كردند تا فضا برای مردم شفاف‌تر و بسیاری از ابهام ها رفع شود. من خودم با آقای ضرغامی در این خصوص گفتگو كردم و این پیشنهاد را به ایشان ارائه دادم.»
وی در خصوص عدم پذیرش پیشنهاد خود از سوی رئیس سازمان صداوسیما گفت:«ایشان تلاش خود را انجام داد ولی آقای ضرغامی تنها فرد تصمیم‌گیر در صدا و سیما نیست و در این موارد باید زیر نظر شورای عالی امنیت ملی كار كند.»
مطهری بیان داشت:«به نظر من ما باید به گونه ای بحران را مدیریت می كردیم كه نیازی به ورود رهبری نباشد.»
وی در پاسخ به این سؤال كه منظور شما از كلمه "ما " چه كسانی هستند گفت:«منظور من از "ما " همان شورای عالی امنیت ملی است كه در این خصوص تصمیم‌گیر بود. این شورا ابتدا مدیریت بحران را به عهده نیروی انتظامی گذاشت، سپس بسیج را وارد میدان كرد و در نهایت، برخورد با معترضان را به عهده قرارگاه ثارالله قرار داد.»
عضو كمیسیون فرهنگی مجلس گفت:«متاسفانه ما خیلی زود فضا را امنیتی كرده و شروع به برخورد خشن و بازداشت معترضان كردیم، در حالی كه باید فقط با كسانی كه دست به تخریب و آسیب رساندن به اموال عمومی زدند برخورد می كردیم و صرف شعار دادن نباید موجب ضرب و شتم و بازداشت باشد.»
مطهری در ادامه اضافه كرد:«متاسفانه در حوادث اخیر، هدف نیروهای امنیتی و انتظامی پراكنده كردن معترضان نبود بلكه در برخی شرایط ، هدف ، تنها بازداشت معترضان و ضرب و شتم آنها بود.»
مطهری در این گفتگو همچنین با اشاره به برگزاری بازی‌های آسیایی تكواندوی جوانان در جزیره كیش، تاكید كرد:«متاسفانه برگزاری مختلط این بازی‌ها از نظر ورزشكار و داور در حالی كه این ورزش مستلزم لمس بدنهاست نمونه ای از لیبرالیسم فرهنگی یعنی رهایی فرهنگی است.اگر بتوانیم در این گونه مسابقات، بانوان در محیط جداگانه مسابقه بدهند به طوری كه هنگام حضور دختران با لباس معمول ورزشی خود هیچ مردی حضور نداشته باشد امر پسندیده‌ای انجام داده‌ایم. اما زمانی كه توان این كار را نداریم چه اصراری بر برگزاری این بازی‌ها در كشورمان و حضور بانوان در میان آقایان داریم.باید توجه داشته باشیم كه قرآن برای مسئله عفاف كه موجب استحكام خانواده هاست ارزش زیادی قائل است برخلاف دنیای غرب كه این موضوع را مهم نمی داند و در نتیجه با مشكلات فراوان مواجه شده است.»
این استاد دانشگاه با اشاره به نحوه مدیریت و رهبری جنبش موسوی ابراز داشت:«این جنبش از نقاط ضعف طرف مقابل استفاده می‌كند. اشتباهاتی كه در دولت صورت می‌گیرد به عاملی برای پیشرفت جنبش سبز تبدیل می‌شود.»
مطهری با اشاره به اصرار دولت بر صندوق مستقل بدون نظارت ، برای واریز درآمدهای حاصل از افزایش قیمتها در لایحه هدفمند كردن یارانه‌ها و افراط در بازداشت سران جریان اصلاح طلبی یا توقیف برخی روزنامه‌ها گفت:«برخی اشتباهات از طرف دولت و نظام موجب زنده ماندن جنبش موسوی شده است. اگر دولت بتواند بهتر عمل كند و سخت‌گیری بیجا نكند و خودش مدعی آزادی بیان و رعایت حقوق اجتماعی مردم باشد این جنبش حرفی برای گفتن نخواهد داشت.معتقدم اگر طرف پیروز دست از سخت‌گیری‌ها بردارد جنبش موسوی آرام آرام به نقطه پایان خود نزدیك خواهد شد.»
این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه آیا رفتار و عملكرد مجلس در دوران حوادث پس از انتخابات كافی بود یا نه،‌ گفت:«با پیگیری ماجرای كهریزك و كوی دانشگاه و مجتمع سبحان به عنوان سوپاپ اطمینان عمل كرد و موجب تسلی خاطر برخی آسیب‌دیدگان شد.»
عضو كمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تشكیل كمیته‌های حقیقت‌یاب مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت:«به نظر من تشكیل كمیته های حقیقت یاب از سوی مجلس امری مناسب بود گرچه هنوز گزارشات این كمیته ها در مجلس قرائت نشده و به نظر می رسد كه ملاحظات سیاسی بر حق گرایی و عدالت ورزی غلبه كرده است. اما مجلس می توانست بهتر از آنچه كه انجام داد و مثلاً نقش میانجی را بازی كند و هیئتی مركب از افراد مورد اعتماد دو طرف را جهت گفتگو با طرفین مامور نماید . اما ملاحظات سیاسی باعث شد كه مجلس وارد این میدان‌ها نشود.»
این نماینده مردم تهران گفت:«شاید مجلس احساس می‌كرد كه رهبری صلاح نمی‌داند كه آنها وارد این قضیه شوند در حالی كه ورود مجلس به بخش سیاسی حوادث بعد از انتخابات كمك به رهبری بود.»
مطهری یادآور شد مجلس باید از نمایندگان روحانی موجه كه مورد اعتماد دو طرف بود نیز در این هیئت استفاده می‌كرد.
این استاد دانشگاه در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات كروبی گفت:«به نظر من این اظهارات از روی فشار روحی و صداقت و خیر خواهی آقای كروبی بود. اخباری كه به ایشان رسیده بود تكان دهنده بود ، لذا ایشان نتوانست بازگو نكند . در دیداری كه همراه كمیته حقیقت یاب مجلس با ایشان داشتیم به وی گفتم كه اگر من جای شما بودم بیشتر صبر می كردم و به مسئولان فرصت بیشتری برای تحقیق و روشن شدن حقیقت می دادم.»
وی در ادامه با بیان اینكه به هر حال برخی از نخبگان از هر دو طرف لغزش پیدا كردند گفت:«شرایط آن روزها به گونه ای بود كه تقوا نیز مانع از لغزش نبود.»
مطهری با اشاره به برخی مشكلات فرهنگی در دولت نهم و دهم گفت:«اگر اتفاقات ضد فرهنگی كه در دولت آقای احمدی‌نژاد رخ داد، در دولت اصلاحات پیش می‌آمد، روزنامه‌‌های اصولگرا از جمله كیهان و یالثارات چه برخوردی با آقای خاتمی می‌كردند؟ آیا كفن پوشان به خیابان‌ها نمی‌ریختند؟»
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به نقش و اهمیت اصل امر به معروف و نهی از منكر در بهبود فضای اجتماعی و اخلاقی جامعه گفت:«ما باید دایره امر به معروف و نهی از منكر مناسبی داشته باشیم كه متاسفانه اكنون نداریم. شهید مطهری در همان روزهای اول پیروزی انقلاب گفته بودند كه دایره امر به معروف و نهی از منكر مستقل از دولت و زیر نظر روحانیت تاسیس شود و در آن افرادی برای امر به معروف و نهی از منكر مناسب و صحیح آموزش ببینند چون هر كسی حق امر به معروف در هر زمینه‌ای را ندارد. البته امر به معروف و نهی از منكر شامل موارد زیادی از قبیل كم فروشی و گرانفروشی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت حقوق اجتماعی دیگران و بهداشت و نظافت و مسائلی از قبیل بیرون انداختن آشغال از درون خودرو نیز می شود و منحصر به موارد مربوط به عفاف جامعه نیست.»

آرشیو

برچسب‌ها