با این همه ظلمی که سیاهی کرده است .... تردید ندارم که خدا هم سبز است !!!

آخرین اخبار

۱۳۸۸ آبان ۱۶, شنبه

خاكريزهايي كه به نوبت فتح ميشوند ، اينبار 16 آذر ، يك يا حسين ديگر

جنبش سبزي كه در 22 خرداد شكل گرفت ،‌ نوزادي نو رسته بود كه 30 سال دوره آبستي را گذراند ، اما به ناگاه اين نوزاد همچون چريكي كهنه كار جنبش سبزي را فراهم آورد ، نداي آزادي سرداد و سهراب گونه به جنگ تورانيان رفت . اينك اين سردار وارث اشكانيان به جنگ تاريكي رفته و از آن نور استخراج ميكند خاكريز فتح ميكند . خاكريز هايي همچون روز قدس ، 13 آبان و... اما در 13 آبان هم ميهنان جان بركف شوري آفريدند فراتر از حد تصور، حماسه اي ساختند جهان شمول كه تمامي خبرگذاري هاي دنيا مجبور به اعتراف به پيروزي اين جنبش شدند ،‌ حتي بي بي سي كه سعي دارد نشان از بي طرفي دهد اما متمايل به جناح حاكم است نيز مجبور به اين اعتراف شد. اما در اين بين ي سوال پيش آمد كه خيلي ها به دنبال جواب آن گشتند اما هرگز كسي براي آن جواب درخور توجهي پيدا نكرد ، و سوال اين بود كه چرا در حالي كه در روز قدس حكومت اسلامي مقابله آنچناني با مردم نكرد در اين روز يعني 13 آبان به شديدترين نحو ممكن به مقابله با مردم پرداخت و به زشت ترين شكل ممكن مردم را مورد تاخت و تاز قرار داد !؟ براي اين سوال جوابهاي بسياري داده شد از جمله اينكه :
1 - حكومت اسلامي پس از آن همه قتل و غارت و شكنجه تصور نميكرد ديگر مردم در خيابانها حاضر شوند چون از قبل تهديد هم كرده بود كه به شديد ترين شكل با مردم برخورد خواهد كرد.
2 - 13 آبان براي حكومت اسلامي بسيار روز مهم و حساسي بود و نميخواست كه آن روز را از دست بدهد.
3 - در روز قدس تمامي طرفدران حكومت اسلامي از چماقداران گرفته تا پليس ها ، همه در غالب مردم خودجوش طرفدار حكومت ، در صفوف نماز جمعه بودند ، اما در روز 13 آبان اين وظيفه به تعدادي دانش آموز سپرده شده بود تا چماقداران با فراغ خاطر به سركوب مردم بپردازند.
بدرستي ميتوان تمامي موارد فوق را قبول كرد و پذيرفت اما به گمان ، مورد سوم بسيار به جواب نزديك تر است. هرچند حكومت اسلامي سعي داشت با سانسور اخبار ، قطع سيستم موبايل ، و انتشار تصاوير جعلي و ساختگي جلوي حقيقت را بگيرد اما بدتر هم شد و البته تصاوير كتك زدن دختران بي دفاع توسط دژخيمان حكومت اسلامي خصوصا در صحنه اي كه يك دختر بي گناه و معصوم توسط ستوان يكم محمد جواد ابراهيمي از ناحيه سر مورد ضربه واقع ميشود. به جرات ميتوانم بگويم اين فيلم در بيش از 10 خبرگذاري بصورت تيتر يك پخش شد و نشان از پيروزي قاطع مردم ايران داشت. حالا پس از اين پيروزي بزرگ و فتح اين خاكريز عظيم نوبت به فتح خاكريز هاي ديگر است. راستي خاكريز بعدي 16 آذر است و البته خاكريز هاي بعدي ماه محرم ، تاسوعا ، عاشورا و البته 22 بهمن ماه
تا خاكريز بعدي يك يا حسين ديگر

علي مطهري - در مسايل سياسي مي‌‌توان نظر رهبري را رد كرد

سلام:رهبري به اين علت از احمدي‌نژاد حمايت كردند چون بر اين گمان بودنداگر كسان ديگري به قدرت برسند به كشور آسيب مي‌رسد و اگر مطمئن بودندديگراني بودند كه مي‌توانستند كانديداهاي رقيب را شكست بدهند مطمئنا ايشان از احمدي‌نژاد حمايت نمي‌كردند.
نماینده مردم تهران گفت: در حال حاضر اعضای هیات‌دولت یا از دانشگاه علم و صنعت و یا از همکاران رئیس‌جمهور در شهرداری و استانداری اردبیل بوده‌اند، این روش حکومت‌داری نیست، بلکه حکومت موفق آن است که نخبه‌ها را یافته و از آنان استفاده کند به همین دلیل مرجعی باید باشد تا این نخبگان را شکار کند.
به گزارش سلام، علی مطهری طی سخنانی با موضوع نقش احزاب در دهه چهارم انقلاب در اولین مجمع عمومی جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی با اشاره به اصل 26 قانون اساسی زمینه توسعه احزاب در کشور را فراهم دانست و گفت: ما باید در ابتدا بررسی کنیم که آیا حزب صرفا برای کسب قدرت است یا خیر. پاسخ این است که حزب برای کسب قدرت تاسیس می‌شود اما بین قدرت‌طلبی و قدرت‌پرستی فرق است.
وی افزود: هر شخص باید قدرت‌طلب باشد و اگر به دنبال قدرت‌طلبی نباشد، یک نقصی دارد.
نماینده مردم تهران تاکید کرد: آنچه مذموم است قدرت‌پرستی است که برای رسیدن به آن از هر وسیله‌ای برای رسیدن به مقام استفاده کند و اگر دید شخص صالح‌تری از او وجود دارد کنار نکشیده و اصرار بر اینکه خود باید به این مقام برسد.
مطهری با تاکید بر تفکیک قدرت‌پرستی و قدرت‌طلبی خاطرنشان کرد: اینکه شخصی برای ریاست‌جمهوری اقدام کند بد نیست و باید دید او قدرت را برای اجرای عدالت و توسعه پیشرفت می‌خواهد و یا اینکه از آن به نفع خود می‌خواهد استفاده کند.
نماینده مردم تهران تاکید کرد: اگر کسی بگوید من ذاتا از قدرت بدم می‌آید یا دروغ می‌گوید یا مشکل روانی دارد.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه یک حزب باید از پشتوانه علمی برخوردار باشد گفت: حزبی برای اینکه صرفا به قدرت برسد در حالی که از پشتوانه علمی برخوردار نباشد کار خطرناکی است و مشخص نیست که از کجا سر در بیاورد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه احزاب ما بر اساس اسلام تشکیل می‌شود، باید در آنها اسلام شناس حضور داشته یا با اسلام‌شناسان مرتبط باشند. گروه فرقان و مجاهدین خلق گفتند که ما برای اسلام‌شناسی نیاز به اسلام‌شناس نداشته و تنها کتب دینی را مطالعه می‌کنیم که همین امر موجب شد آنان از اسلام فاصله گیرند.
نماینده مردم تهران با بیان اینکه اگر نمی‌توانیم به جامعه ایده‌آل برسیم، حداقل باید تلاش کنیم که به آن نزدیک شویم گفت: ما به دنبال جامعه ایده‌آل هستیم و به همین دلیل یک پشتوانه ملی برای تاسیس یک حزب لازم است و همانگونه که انسان می‌تواند تک‌بعدی باشد، حزب هم می‌تواند همین‌گونه باشد.
مطهری در ادامه به بیان آثار مثبت حزب پرداخت و گفت: در گام اول حزب موجب تقویت نقش مردم در حکومت شده که از آن مردم‌سالاری دینی تعبیر می‌شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ما دموکراسی غربی و مطلق را قبول نداریم، اظهار داشت: به تعبیر شهید مطهری به کار بردن لفظ دموکراسی غربی یا مطلق اکراه دارد. دموکراسی غربی یعنی اینکه ما به ناکجا آباد می‌رویم، یک روز مردم می‌خواهند شرب‌خمر کنند، ما این اجازه را به آنان می‌دهیم. روز بعد آنان از این کار صرف نظر می‌کنند، ما شرب‌خمر را ممنوع می‌کنیم. یک روز مردم از هم‌جنس‌بازی خوششان می‌آید، روز بعد به دلیل اکراه آنان این کار را ممنوع می‌کنیم‏، اما ما می‌گویم صراط مستقیمی داریم که باید در این مسیر گام برداریم و دموکراسی در جایی است که ما انتخاب مجری کنیم.
وی دومین اثر مثبت حزب را مهار قدرت عنوان کرد و ادامه داد: وقتی یک حکومت و دولتی حس کند، احزاب مانند دیده‌بان بر کار او نظارت دارند مراقبت بیشتری می‌کنند تا زمانی که احساس کنند کسی کاری به اعمال او ندارد. رصد کردن اعمال دولت می‌تواند به مهار قدرت منجر شود.

مطهري با تاکید بر اینکه انتقاد در یک جامعه امری لازم و ضروری است خاطرنشان کرد: امام علی(ع) خطاب به مردم می‌گوید شما وظیفه دارید که مرا نصیحت کنید و اساسا وظیفه دارید که به من هم در خفا و هم آشکارا انتقاد کنیدزمانی که معصوم چنین سخنی می‌گوید ما نباید به دنبال بت‌سازی باشیم.
اين نماينده مجلس به جلسه اخیر نخبگان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در آن جلسه کار دانشجویی که در مقابل رهبری ایستاد و انتقاد کرد. شاهد هستیم که رهبری نیز از این کار استقبال کردند، البته بین حکم شرعی و نظرات سیاسی فرق است،‌ ولي فقیه زمانی که حکم شرعی صادر می‌کند همه باید تابع باشیم‏‎، اما در مسائل سياسي فرق مي‌كند
مطهری ادامه داد: مثلا رهبری مایل است که الف در انتخابات انتخاب شود اما ما می‌گوییم که ب مناسب‌تر است، اصل انتخابات این است که هر کس نظر خود را ارائه دهد.

نماینده مردم تهران سومین فایده حزب را تربیت نیرو برای اداره کشور دانست و اظهار داشت: حزب می‌تواند کادر سازی کرده و به مقامات بگوید این اشخاص برای پذیرفتن مناصب مناسب‌تر هستند. ما بعد از 30 سال نتوانستیم این کار را انجام دهیم، زمانی که رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود اطرافیان محدود خود را به هیات‌دولت آورده و به آنان پست می‌دهد.
مطهری حلقه واصل بین مردم و حکومت را مزیت چهارم احزاب عنوان کرد که مردم از این طریق نظرات خود را ارائه دهند و افزود: پنجمین مزیت حزب این است که با تشکیل اتاق فکر کارشناسان احزاب می‌تواند نظرات خود را ارائه دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به بیان آثار منفی حزب پرداخت و گفت: اولین آثار منفی یک حزب بت شدن یک حزب است گاهی حزب برای اعضای آن و رهبر آن بت شده و اعضا استقلال فکری خود را از دست می‌دهند و بعد می‌گویند هرچه شوراهای مرکزی حزب بگوید.

مطهری تعصب فردی را دومین اثر منفی حزب عنوان کرد و ادامه داد: افرادی که در حزب حضور دارند دیگر حقایق را نمی‌بینند و از جایی که به حزب عشق می‌ورزند هیچگاه عیوب آن را نمی‌پذیرند لذا حزب گاهی به بت و معشوق تبدیل می‌شود و چون در کشورهایی که به دین اهمیت نمی‌دهند، پرچم، حزب و مکتب غیرالهی را معبود می‌کنند اما در کشور ما مکتب الهی و خدا معبود است.
فرزند شهيد مطهري تاکید کرد: احزاب کشور ما به دلایل تاریخی جایگاه خود را به دست نیافته و قانون احزاب فعلی مربوط به سال 60 است و نیاز به تغییر آن احساس می‌شود به همین دلیل قانونی برای احزاب و گروه‌های سیاسی در حال تهیه است.

وی به بیان نحوه تاسیس حزب جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: حزب جمهوری اسلامی در شرایط دیگر و پس از موج پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شد. امام خمینی(ره) و شهید مطهری با تشکیل این حزب مخالف بودند اما آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و شهید بهشتی برای تاسیس این حزب اصرار داشتند که بالاخره تاسیس شد.

اين نماينده مجلس در مورد مخالفت شهید مطهری با تاسیس این حزب گفت: از آنجایی که شهید مطهری تاسیس حزب را برای رسیدن به قدرت می‌دانستند معتقد بودند که روحانیون نباید در جایگاه قدرت‌طلبی حضور داشته باشد بلکه باید به وظایف خود بپردازد و پست‌های دولتی را برعهده نگیرد.
مطهری در ادامه با بیان اینکه گاهی برداشت نادرست از اصل ولایت فقیه مانع انجام درست وظایف احزاب در کشور ما می‌شود اظهار داشت: گاهی برخی احزاب و گروه‌ها نگاهی به ولایت فقیه دارند که اساسا تشکیل حزب را بی‌معنا می‌کند، اگر برداشت ما از ولایت فقیه این باشد که هر کاری می‌خواهیم انجام دهیم باید اجازه بگیریم، دیگر تاسیس حزب معنا ندارد.
وی به استیضاح علی کردان در مجلس هشتم اشاره کرد و گفت: زمانی که موضوع استیضاح وزیر کشور وقت مطرح شد برخی گفتند آیا از آقا این موضوع را سوال کرده‌اید در حالی که استیضاح از وظایف نمایندگی است. اینگونه نیست که هر روز صبح به نزد ولي‌فقيه رفته و اخبار را از ایشان جویا شویم. این چاپلوسی و تملق است. ما در استیضاح کردان با برخی از نمایندگان درگیری داشتیم و بعد از اینکه این کار را انجام دادیم رهبری نیز با این موضوع مشکلی نداشتند.
وی به توصیه رهبری به نمایندگان برای دادن رای اعتماد به وزرا اشاره کرد و گفت: ایشان گفتند سعی کنید به همه رای دهید ما این موضوع را قبول نداشتیم اما به آن عمل کردیم این توصیه رهبری به معنای این نیست که ما ابراز نظر نکنیم و ولی فقیه به معنای تعطیلی فکر نیست.
مطهري خاطرنشان کرد: ما باید در جاهای حساس و تعیین کننده و جایی که جنبه ایدئولوژیک دارد باید خدمت مقام معظم رهبری رسیده و از ایشان سوال بپرسیم اما برای تاسیس حزب به هر کاری که نباید خدمت ایشان رسید.
وي معتقد است كه در مسائل سياسي برخلاف مسايل فقهي اشكالي ندارد كه از نظر رهبري پيروي نكنيم و آن را رد كنيم.
اين نماينده مجلس به انتخابات رياست جمهوري اخير اشاره كرد و گفت:رهبري به اين علت از احمدي‌نژاد حمايت كرد كه فكر مي كردند اگر كسان ديگري به قدرت برسند به كشور آسيب مي‌رسد و اگر مطمئن بودند كه ديگراني بودند كه مي توانستند كانديداهاي رقيب را شكست بدهند مطمئنا ايشان از احمدي نژاد حمايت نمي كردند.زيرا رهبري شيفته احمدي نژاد نيست.
وی در ادامه درباره فعالیت احزاب مخالف گفت: ما معتقدیم کسی که اعتقاد به اسلام ندارد، نباید سخنان خود را در قالب اسلام بیان کند این خیانت است.
مطهري افزود: شهید مطهری معتقد بود احزاب مخالف و حتی احزاب طرفدار عقاید مارکس و حزب کمونیسم نباید عقاید خود را در قالب عقاید اسلامی بیان کنند، بلکه آنان می‌توانند در تجمعات و راهپیمایی‌های خود عکس مارکس و یا لنین را در دست گیرند.
وي در پایان گفت: برای دهه چهارم باید احزاب قوی تاسیس شود که بتواند مشکلاتی از لحاظ مهار قدرت، تربیت نیرو و تقویت نقش مردم در حکومت‌داری را افزایش دهد.

حاصل آوردن پول نان سر سفره های مردم

یک کیلو پنیر لیقوان+نیم کیلو گردو+4عدد نان سنگک = 20هزارتومان
حاصل آوردن پول نان سر سفره های مردم و طرح تثبیت قیمتهای امثال احمد توکلی

زندان خورین جانشین بازداشتگاه کهریزک شد

خانواده ده ها زن و دختری که در تظاهرات 13 آبان دستگیر شده اند، شب گذشته اعلام کردند که پس از مراجعات مکرر به وزارت کشور و نیروی انتظامی برای یافتن خبری از ناپدیدشدگان خود، این دو نهاد از خود سلب مسئولیت کردند و تلویحا گفتند که سرنوشت دستگیر شدگان در دست فرمانده بسیج، یعنی سردار محمدرضا نقدی است. همین خانواده ها توانستند اطلاع پیدا کنند که بدستور نقدی، زندان "خورین" در نزدیکی ورامین به بازداشتی های 13 آبان اختصاص داده شده و خود وی مسئولیت مستقیم این زندان را برعهده گرفته است. زندان یا بازداشتگاه "خورین" در طرح باصطلاح امنیت اجتماعی جهت مقابله با اراذل و اوباش برپا شد و اکنون مشخص شده که اساسا آن طرح، تمرینی بوده برای سرکوب مردم و نه مقابله با اوباش، چرا که اوباش خود اکنون در کنار نیروی انتظامی و لباس شخصی ها علیه مردم وارد عمل شده اند.
درحالیکه سیمای جمهوری اسلامی در پخش خبر تحریف شده و سراپا مونتاژ شده تظاهرات مردمی 13 آبان، این تظاهرات را کار عده معدودی از فریب خوردگان و دست نشاندگان خارجی معرفی کرد، اکنون خبر می رسد که تنها در تهران بیش از 400 تن بازداشت شده اند. این عدد خود نشان دهنده وسعت حضور مردم در خیابان ها، با استفاده از فرصت 13 آبان برای ادامه مخالفت با کودتای 22 خرداد است. امری که تمام خبرگزاری های جهان آن را با توجه به تظاهرات گسترده در بسیاری از شهرهای ایران تائید کرده اند.
بموجب آخرین اطلاعاتی که خانواده ها بدست آورده اند تاکنون 80 زن و دختر که روز 13 آبان درتهران دستگیر شده اند شناسائی شده اند که گفته می شود آنها را به "خورین" برده اند. پس از مراجعه خانواده ها به این زندان، به آنها گفته اند که بازداشتی ها را به اوین برده اند.

علی خامنه ای می رود تا ایران را غرق جنگ خیابانی کند

دو عنصر را از مجموعه نکاتی که دراین گزارش می خوانید، اگر در کنار هم قرار دهیم، نتیجه ناگواری می تواند به عنوان نتیجه بدست آید.
الف- وسعت جغرافیائی حضور دیروز مردم در خیابان های شهرهای مختلف، درعین پراکندگی جمعیت.
ب- خشم مردم که علاوه بر پاره کردن پوستر خامنه ای در یکی از خیابان های تهران و لگد مال کردن آن، در تفاوت شعارهای دیروز با شعارهای هفته اول بعد از کودتا در آن مشهود بود. خشمی که حتی در مقاطعی به تقابل با نیروهای نظامی و بسیجی برای نجات دستگیر شدگان انجامید.
نتیجه: ادامه سیاستی که سکان آن دراختیار رهبر و گروهی از فرماندهان سپاه در راس و یک پله پائین تر، در دست احمدی نژاد و احمد جنتی است، می رود تا ایران را درگیر یک جنگ پراکنده خیابانی کند. طبیعی است که چنین حادثه ای یکشبه بوقوع نخواهد پیوست، اما فراهم آمدن مقدمات آن قابل انکار نیست. اگر چنین فاجعه ای آغاز شود، آنگاه نام علی خامنه ای نه بعنوان قهرمان اتمی کردن ایران، بلکه بعنوان مجرمی در تاریخ ثبت خواهد شد که نه تنها فن آوری اتمی ایران را برباد داد، نه تنها زمینه دخالت خارجی را درکشور فراهم کرد، بلکه ایران را غرق یک جنگ شهری و درنهایت، تکه پاره کردن ایران کرد.

آقاي خامنه اي چه شد كه اين همه تحقير شديد ؟؟؟

عزیزی می گفت "عزت و ذلت با خداست". اما همیشه فکر می کردم این ما انسان ها هستیم که شرایطی را رقم می زنیم که در جایگاه های مناسب و نا مناسب قرار بگیریم.
دو دهه پیش چه کسی فکر می کرد  در خیابان های تهران روزگاری برسد که فریاد مرگ به جز برای دول بیگانه و منافقان اینبار برای رهبر جمهوری اسلامی ایران طنین انداز گردد.
گرچه شاید پیش از این در حادثه 18 تیر و چند حادثه مشابه چنین تصاویری دیده شد اما این بار چنان این شعار عمومیت یافته است که دیگر کمتر کسی از شنیدن آن تعجب می کنم.
دانشگاه تهران دیروز شاهد فریاد صدها دانشجو بود که معتقد بودند ، جنایات کودتا گران تحت حمایت های رهبری ایران انجام گرفته است. شیراز، اصفهان، تبریز، و رشت تیز همین شعارها شنیده شد.
دیروز اتفاق دیگری افتاد. عکس بزرگ رهبر ایران را به پایین کشیدند و روی آن رژه رفتند. سبز پوشان اینبار به جای پرچم کشورها تصویر کسی را لگدمال کردند یک دهه قبل تصور انتقاد به وی از ذهن کمتر کسی می گذشت.
گرچه اعتقاد دارم مشکل ایران "آیت الله خامنه ای" ، "ولایت فقیه" و "جمهوری اسلامی" نیست. مشکل امروز ایران، درد صدها ساله ی ماست که درمان نشده است.
درد عدالت ، آزادی و برابری. و تا زمانی که جامعه با تمام وجود خود این سه را بخواهد و در راه دستیابی به آن حاضر به پرداخت هزینه باشد، هزینه ای که بسیار متفاوت با هزینه یک انقلاب و تغییر بنیادین نظام حاکم است، ثبات و توسعه حاصل نمی گردد.
به هر حال اتفاقات پس از انتخابات رخدادهای مبارکی بودند که امید می رود به نتیجه آن نیز بهبود شرایط موجود باشد. گرچه در این میان باید برای برخی همچون رهبر ایران متاثر بود که به واسطه اعمالشان اینچنین مورد کینه و نفرت عمومی قرار گرفته اند.

آرشیو

برچسب‌ها