با این همه ظلمی که سیاهی کرده است .... تردید ندارم که خدا هم سبز است !!!

آخرین اخبار

۱۳۸۸ دی ۹, چهارشنبه

به اندازه کافی کار حسینی انجام گرفته بعد از این می بایست زینبی رفتار کرد!

آزادمرد : تظاهرات فردا به علت کم بودن وقت برای اطلاع رسانی برپا نشود بهتر است ، در حال حاضر به اندازه کافی کار حسینی انجام گرفته بعدازاین می بایست زینبی رفتار کرد بدین نحو که این قوم کوفیان (فریب خوردگان ولایت) را میبایست آگاه نمود وبه صف مردم برگرداند واین از طریق دیوار نویسی اسکناس نویسی وپخش فیلم ها ی چنایت رژیم جهت آگاهی از جنایت رژیم شرط اولی است .

فرداي ايران : دوستان نظر اين دوست خوبمان به نظر كاري است بسيار بي هزينه تر از ساير گزينه ها كه در اين چند وقت از انجام آن كوتاهي كرديم ، بسيار لازم است كه به اين نقش مهم جنبش سبز يعني آگاه كردن فريب خوردگاني كه جز رسانه هاي دروغ پراكني كودتا وسيله اي براي اطلاع داشتن از حوادث ندارند و بايد به آنها حق داد كه فريب گفته ها و سناريوهاي پيش ساخته حكومت را بخورند از اين به بعد سعي كنيم تمركز بيشتري روي اين موضوع داشته باشيم !

امشب از اوین بوی شرافت برمی خیزد!

09 دی 1388

مهران امیر احمدی

امشب از اوین بوی شرافت بر می خیزد چرا که گوشه گوشه ی سلول های تنگ و سردش با بوی تن شریف ترین روزنامه نگاران وطنم عطر آگین شده است، رایحه ای که هیچگاه از بدن چرک آلود" پاستور نشینان" برنخاست! دنیا نیز امشب بوی شرافت را از اوین استنشاق کرد!

منصفانه بگویم اوین سالهاست رایحه ی شرافت تراوش می کند ،باور نمی کنید اندکی در فضای اطراف آن نفس بکشید!

و اما سخنی با سیاه دلان اندیشه ستیز؛ به شرافت قلم سوگند با نوک خامه هایمان مغزهای گندیده تان را متلاشی می کنیم همانگونه که در طول این سالها کردیم. می دانم که جماعت روز نامه نگار خواب از شب هایتان ربوده ،اما مطمئنا روز را نیز بر شما شب خواهیم کرد. راستی کمی به آینده اندیشیده اید! ما به بند، آوارگی و زخم عادت داریم و شما به بی شرفی و خونریزی ! آیا به اوینی که قرار است در آینده ای نه چندان دور به واسطه ی تن های بی مصرف تان آلوده گردد فکر کرده اید، آن وقت دیگر از اوین بوی شرافت بر نمی خیزد چون مقدر است شما در آنجا باشید. بهراسید که آن روز چندان دور نیست چون ما هرگز از پای نخواهیم نشست. آری امروز نوک قلم هایمان را برای برچیدن پایه های حکومت فاسد تان تراشیده ایم و فردا در ایرانی آباد و آزاد با پردیس نشینان اوین، تاریخ را از اعمال ننگین تان به تاثر وا می داریم. یادتان باشد ما باز ماندگان همان روز نامه نگار لب دوخته ایم که سرود:

رسم و ره آزادی یا پیشه نباید کرد
یا آنکه زجان دادن اندیشه نباید کرد

دیروز عیسي سحر خیز، بهمن احمدی امویی و... زید آبادی را در بند کردید و امروز شمس الواعظین، حشمت الله طبرزدی و... بدرالسادات مفیدی این نوامیس آل قلم این دیار را در حبس نمودید،ولی با میلیون ها ایرانی که هر کدام یک رسانه اند چه خواهید کرد ؟! از یاد نبرید و همچنان در هراس باشید که ایران امروز سراسر رسانه است، چیزی که حتی از شنیدن نام آن بدن های متعفن تان بر خود می لرزد، آری همچنان بترسید که ایران یکپارچه روزنامه نگار است، روز نامه نگار، روزنامه نگار، روزنامه نگار ،روزنامه نگار، روزنامه نگار و... روزنامه نگار! آنقدر می گوییم و می نویسیم روزنامه نگار که دق کنید ،نیک می دانم که تکرار این واژه بیش از پیش قلب های سیاه و پر غل و غش تان را می آزارد پس باز می نویسیم روزنامه نگار! تا همچنان در وحشت، روزگارتان سیاه شود!!!

سگی که پارس می کند ترسیده است !

سيپريسك : سگ ها وقتی بوی خطر به مشامشان می رسد واق واق می کنند. همین موضوع در مورد سران حکومت اسلامی هم صدق می کند. آن ها چنان از اراده ی مردم برای پیروزی ترسیده اند که تمام اراذل و اوباش های دربار ولایت را جمع کرده اند و دارند یک صدا واق واق می کنند. نمایندگان مزد بگیر مجلس اسلامی می خواهند حکم محارب با خدا برای زندانیان صادر فرمایند. لاریجانی به عرعر افتاده و ما را از اشد مجازات می ترساند. فرمانده اوباشان و چماق به دستان می گوید که تا به حال با ما شوخی می کرده و حالا قرار است جدی شود و دمار از روزگار مخالفین ولایت در آورد. علم الهدای ابله ملت را بزغاله می نامد. غافل از این که تمام این تهدیدات را سی سال است که بطور بسیار جدی داریم تجربه می کنیم. از سنگسار بدتر هم مگر دارید؟ سی سال است با ما مثل بزغاله های دربار ولایت رفتار کرده اید، تازه امروز یادتان افتاده. این واق واق کردن ها اگر از روی ترس و زبونی و درماندگی نیست پس چیست؟ فکر کردید با کشاندن یک مشت آدم درمانده که از روی نا آگاهی ناچاری و فقر و فلاکت به خیابان می آیند و از نخستین کسانی خواهند بود که سرنگونی شما را جشن خواهند گرفت، می توانید چراغ جنبش مردم ایران را خاموش کنید؟

با این تهدیدها نمی توان کسی را که طعم شیرین همبستگی و آزادی را چشیده ترساند. تا دیر نشده گوش هایتان را باز کنید و پیام مردم را بشنوید، دوران بردگی به پایان رسیده است.




فرداي ايران : به ميمنت و شادي هيچ يك از خبرگزاريهاي كودتا و صدا و سيما نتوانست حتي يك تصوير از بالا از ملت چماق پرور و مفت خور هميشه در صحنه را به نمايش بگذارد . دوستان اين ها هر روز به حماقتهاي خويش ما را در رسيدن به اهداف نيكمان يعني ساختن ايراني آزاد و به دور از استبداد دارند ياري مي كنند . اين يعني يك پيروزي كه هر روز از چماقداران و فريب خوردگانشان بيش تر از پيش كم مي شود به درياي خروشان ملت مي پيوندد .
بگذاريد به خيال خامشان با هتاكيها و پرده دريهايشان چند روزي خوش باشند . كه هنوز حتي نمي دانند هتاكي يعني چه و چون گوسفنداني بي دليل به يك چوب چوپانجهت عوض مي كنند و سويي ديگر مي روند . ما يك تشكر بزرگ به تمامي كودتاچيان به خاطر كارهايي كه دارند انجام مي دهند بدهكاريم بالخص بزرگ ايشان ولي خود خوانده آقاي خامنه اي ! اندكي صبر سحر نزديك است !

اختصاصي از فرداي ايران : درگير شايعه سازي ها نشويد - هنوز هيچ منبع موثقي خبر دستگيري را تائيد نكرده است !

ایرنا از حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی خبر مي دهد . بر اساس اطلاعاتي كه به ظاهر در بولتن داخلي ايرنا منتشر شده است . متن اين خبر بدين شرح است :

بولتن داخلی ویژه خبرگزاری دولتی ایرنا اعلام کرد: اعضاء اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات پس از جمع بندی شرایط حفاظتی موسوی و کروبی که به دلیل شعله ور شدن آتش خشم مردم تهران از اعمال آن دو از وضعیت قرمز عبور کرده بود ، با هدف حفاظت از جان موسوی و کروبی ، آنان را در یکی از شهرکهای کلارآباد مازندران پناه دادند. خبرگزاری دولت به نقل از یک منبع آگاه نوشته است: در حال حاضر موسوی و کروبی تحت کنترل شدید نیروهای وزارت اطلاعات و سپاه بوده و در کلارآباد مستقر هستند.

اما در مصاحبه اي كه پارلمان نيوز با فرزند آقاي كروبي در ساعت 21 داشته اند اين خبر توسط ايشان تكذيب شده است . متن اين گفتگو بدين شرح است :

حسین کروبی:کسانی از مردم فرار می‌کنند که ظلم و جنایت کرده‌اند/پدرم در تهران است و به جد پیگیر مسائل روز

پارلمان‌نیوز: فرزند دبیرکل حزب اعتماد ملی در واکنش به انتشار برخی شایعات مبنی بر خروج میرحسین موسوی و مهدی کروبی از تهران و حرکت آن‌ها به سمت شمال کشور، این شایعات را زائیده ذهن کسانی دانست که چون می‌دانند به آرزوی خود دست نمی‌یابند می‌خواهند با انتشار شایعاتی از این دست حداقل برای دقایقی در قالب خبر به این آرزو دست پیدا کنند.

حسین کروبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، گفت:«کسانی از مردم فرار می‌کنند که ظلم و جنایت کرده‌اند نه کسی مانند پدرم که سوابق روشنی دارند و امروز آقای کروبی و موسوی با مردم و مردم مخالف ظلم با آن‌ها هستند.»

وی افزود:«آقای کروبی مانند روزهای قبل در تهران هستند و به جد پیگیر مسائل روز و مطالبات مردم هستند.»

کروبی خاطر نشان کرد:«انتشار شایعاتی اینچنینی توسط کسانی صورت می‌گیرد که چون می‌دانند به این آرزوی خود دست نمی‌یابند می‌خواهند با انتشار شایعات دروغی مانند آنچه امروز منتشر کرده‌اند برای دقایقی احساس کنند که به آرزوی خود رسیده‌اند و احساس سرخوشی کنند.»


و دقايقي پيش سحام نيوز نيز به نقل از حسين كروبي قوياً اين خبر را تكذيب مي كند . متن اين خبر بدين شرح است :

تکذیب شایعه انتقال مهدی کروبی به شمال کشور در مصاحبه با حسین کروبی

حسین کروبی در مصاحبه با سحام نیوز خبر منتشر شده توسط خبرگزاری های دولتی را کذب محض دانست. وی در ادامه گفت: کسانی که در روز عاشورا به مردم حمله و در این ماه حرام مردم را کشتند؛ باید در دادگاه آخرت محاکمه شوند. حسین کروبی که در حدود ساعت ۹ امشب به دیدار پدرش رفته بود، افزود: برخی سعی در ایجاد فضای وحشت و ارعاب در جامعه دارند و با پخش شایعات دستگیری و تبعید سعی در تحت فشار قراردادن ایشان دارند که این گونه رفتار عملاً شیوه ای نخ نما شده است.



انقلاب سبز نيز در فيسبوك اين خبر را به نقل از منابع آگاه تكذيب كرده است .

و بعيد است كه چنين كاري صورت گرفته باشد . بيشتر لازم است كه خونسردي خود را حفظ كرده و درگير شرايطي كه ستاد كودتا با شايع پراكني قصد ايجاد آن را دارد نشويم .

اما در صورت انجام اين كار ، يعني دستگيري آقايان موسوي و كروبي با آن كه بارها و بارها به سران كودتا اخطار داده ايم باز در اينجا اعلام مي كنيم :

با دستگيري آقايان موسوي و كروبي و يا رساندن هرگونه آسيبي به اين عزيزان ، مسئوليت آن را به عهده سران جمهوري اسلامي ، نيروي انتظامي ، قوه قضائيه ، سپاه ، بسيج و اراذل و اوباش دنباله روي آنها مي دانيم و بعد از اين هم قسم مي شويم كه جان و مال و ناموس و فرزندان تمامي عواملي كه دست در كشتار مردم و آسيب رساندن به رهبرانمان داشته باشند در امان نيست . و به همان شكلي كه تا كنون با ما و فرزندان اين آب و خاك رفتار كرده اند صدها برابر بدتر با آنها برخورد مي كنيم . و سراسر ايران را به جهنمي بزرگ براي تك تك آنها و حاميان آنها بدل مي كنيم .

اين هشداري است كه شايد بيدار كند كودتاچيان را از خواب غفلتي كه انگار نمي خواهند بيدار شوند از آن .


شما دوستان و همراهان عزيز نيز دل قوي داريد كه خدا با ماست و هر اتفاقي ، حادثه اي كه در پيش باشد با فضل الهي پشت سر مي گذاريم و خواهش بزرگي داريم از تك تك شما عزيزان ، گرفتار جو سازي و شايعه پراكني اين سفاكان و جلادان كه از هر حربه و دروغ و نيرنگي براي بحران سازي در ميان ما استفاده مي كنند نشويد . و احساس نگارنده بر اين است كه اين شايع پراكني ها بيشتر به جهت مشاهده عكس العمل گروه ها و سايتها و خبرگذاري ها در برابر خبر بازدداشت اين عزيزان توسط كودتاچيان مي باشد و صحت ندارد .

اندكي صبر ، سحر نزديك است !
فرداي ايران
88/10/09
23:00

سناریو سازی وزارت اطلاعات برای حوادت روز عاشورا

خبرگزاری هرانا - حقوق شهروندان، اندیشه و بیان: روز گذشته دو تن از زندانیان سیاسی که به اتهام همکاری با سازمان مجاهدین خلق بازداشت و 3 ماه نیز در بند 350 محبوس بوده اند به بند 209 جهت تطمیع و تهدید منتقل شدند.

به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماموران وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین دو تن از زندانیان سیاسی به نامهای محمد علی کاظمی و جعفر آقایی محبوس در بند 350 را به سلولهای انفرادی 209 منتقل کردند و از آنها خواستند تا اقرار کنند که در تجمعات اعتراضی روز عاشورا نقش داشته اند و در صورت عدم قبول چنین خواسته ای آنها را به اعدام محکوم خواهند کرد که دو زندانی مذکور اتهامات را نپذیرفته و پس از مدتی به بند عمومی منتقل شدند.

لازم به ذکر است صبح امروز وزیر اطلاعات نیز در مصاحبه ای با خبرنگاران، معترضین را ضد انقلاب و از اعضای گروه های مارکسیستی و مجاهدین خلق معرفی کرد و در خصوص قتل خواهر زاده مهندس موسوی که در روز حادثه (عاشورا) ترور شده بود عنوان داشت " دراینکه منافقین در این غائله دست داشته اند ، شکی نداریم"

اقدامات وزارت اطلاعات در سناریو سازی برای متهمان سابقه دیرینه دارد و در آخرین اقدام مشابه از عناصر جدا شده از گروه های چون مجاهدین خلق و مرتبطین انجمن پادشاهی که پیش از انتخابات به کشور بازگشته اند با تهدید و تطمیع به عنوان عوامل اغتشاش پس از انتخابات نام برده و در دادگاه های غیر علنی آنها را به اعدام محکوم نمودند.

لازم به یادآوریست محمد رضا علی زمانی، احمد کریمی، حامد روحی نژاد، آرش رحمان پور، ناصر عبدالحسینی از جمله قربانیان اخیر سناریو سازی وزارت اطلاعات ایران می باشند که به اشد مجازات ( اعدام) محکوم شدند.

مالک خودرویی که قاتلان خواهرزاده موسوی سوار آن بودند بازداشت شد!

تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۸۸

دیدار ماموران امنیتی بامیرحسین موسوی

جنبش راه سبز (جرس): سایت متعلق به روزنامه ایران از قول یک منبع آگاه مدعی شد:نتیجه تحقیقات به عمل آمده از افرادی که علی موسوی را در همان محل ترک کردند، نشان داد که آنان به دلیل ترس از متهم شدن در این واقعه مشکوک، از انتقال او به بیمارستان امتناع ورزیده اند.


براساس ادعای سایت روزنامه ایران، این منبع مطلع گفته است: "خواهر زاده موسوی با وجود خونریزی در کتف خود، چندین ساعت در این پارک زنده می ماند اما پس از آن و در حال انتقال به بیمارستان سینا از دنیا می رود."


او افزود: "ماموران پس از بررسی های مختلف اطلاعاتی، مالک این خودرو را شناسایی کردند که پس از آن و با احضار مالک جزئیات تازه تری از این ترور آشکار شده است."


سایت خبرآنلاین به نقل از سایت مذکور نوشته است: "مالک خودروی مذکور در جلسه بازپرسی عنوان کرده است که ماشین او چند روز پیش از این واقعه به زور ربایش شده و او تاکنون موفق به پیداکردن آن نشده بود.با این حال از آنجا که مالک خودرو این موضوع را در همان زمان مورد ادعا به مسوولین انتظامی اطلاع نداده بوده ، از سوی مامورین به عنوان متهم بازداشت شده است و هم اکنون در زندان به سر می برد.


این مقام آگاه سلاح مورد استفاده مهاجمان به علی موسوی را غیرسازمانی و مخصوص تیم های ترور اعلام کرد.


براساس این گزارش نتیجه تحقیقات مذکور درباره ترور علی موسوی در جلسه ای که مامورین امنیتی کشور با میرحسین موسوی داشته اند به اطلاع او رسانده شده که وی نیز پس از اطلاع از جزئیات این پروژه ترور به شدت نگران و متاثر شده است.

خواسته های خود را از یاد نبریم. نگذاریم خشم منطق ما را کور کند.

8 دي 88
آرش حجازي : طاب این یادداشتم هم سردمداران نظام جمهوری اسلامی ایران است و هم مردمی که هفت ماه است برای احیای حقی قانونی، حق مشارکت در انتخاباتی سالم، دست از جان شسته‌اند.

چه چیز منجر به مشارکت عظیم و بی‌سابقه‌ی مردم ایران در انتخابات خرداد ماه ۱۳۸۸ شد؟ شعارهای میرحسین موسوی چه بود که میلیون‌ها نفر را به وجد آورد و حتی کسانی را که سال‌ها بود از مشارکت در انتخابات سر باز می‌زدند، به پای صندوق‌های رأی کشاند؟ پس از انتخابات، چه عاملی میلیون‌ها نفر را در روز ۲۵ خردادماه ۱۳۸۸ به خیابان آزادی کشاند؟

و چرا در برابر تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم در تقاضای ابطال و برگزاری مجدد انتخابات، جوانان کشورمان را به خاک و خون کشیدند؟

اگر حاکمیت ایران در برابر راهپیمایی تاریخی ۲۵ خرداد ۱۳۸۸، روشی قانونمند در پیش می‌گرفت، کار به اینجا نمی‌رسید که تهران عزیزمان به میدان جنگ مبدل شود. اما حاکمیت، با حرکات نسنجیده‌ی خود و با دست‌کم گرفتن قدرت عظیم بغض انباشته‌ی یک ملت، فقط خشم ملتی را رها کرد که در پاسخ پرسش ساده و قانونی خود «رأی من کجاست؟» اجساد فرزندانش را تحویل گرفت. آن روز که سینه‌ی ندا آقاسلطان را شکافتند، آن روز که امیر جوادی‌فر و روح‌الامینی و جوانان بی‌گناه دیگر را در زندان کشتند، آن روز که دادگاه‌های نمایشی برگزار کردند و فیلمنامه‌ی نخ‌نمای اعتراف‌گیری را از سر گرفتند، شاید باور نمی‌کردند که نسل تازه‌ای در ایران روییده که به لطف سال‌ها سرکوب، بر این باور است که چیزی برای از دست دادن ندارد.

همه‌چیز از آنجا آغاز شد که رئیس‌جمهور دولت نهم، محمود احمدی‌نژاد، با شعارهای مردم‌پسندانه بر سر کار آمد، اما در پایان چهار سال، از هرآنچه در این سی سال به دست آمده بود، ویرانه‌ای بیش به جا نگذاشت. صنایع داخلی ورشکست شدند، آمار بیکاری به اوج رسید، خفقان و سانسور نفس تمام اهل فرهنگ و هنر را برید، وضعیت معیشتی مردم رو به وخامت گذاشت، تورم اقشار کم‌درامد را فلج کرد، روابط رو به بهبود ایران با کشورهای دیگر جهان به خصومت مبدل شد، و تمام این‌ها در هنگامی که ایران به بالاترین درامدهای نفتی خود در تاریخ دست یافته بود.

مردم ابله نبودند، مردم واقعیت را می‌دیدند، و عزم مردم برای ایجاد تغییر زمانی جزم شد که در برابر تمامی این نابسامانی‌ها و ویرانی‌ها، با دروغ‌های دولتی روبه‌رو شدند که همه‌ی این واقعیت‌های چون روز روشن را انکار می‌کرد و بر این گمان بود که با در دست داشتن رسانه‌ی ملی و سرکوب رسانه‌های مستقل، می‌تواند واقعیت را قلب کند.

شکاف میان مردم و حاکمیت روزبه‌روز عمیق‌تر می‌شد. سؤال‌ها و درخواست‌های نهادها و تشکل‌های قانونی غیردولتی با بی‌تفاوتی دولت روبه‌رو می‌شد. در پایان دوره‌ی چهارساله‌ی دولت نهم، عملاً تمام ارتباطات میان مردم و نهادهایشان با دولت و حاکمیت قطع شده بود.

در این هنگام بود که در انتخابات دولت دهم، میرحسین موسوی سعی کرد به مردم بگوید که برقراری دوباره‌ی این اعتماد ممکن است. گفت همین قانون اساسی جمهوری اسلامی، ظرفیت‌های تحقق‌نیافته‌ای دارد که می‌تواند در مسیر سعادت و اعتمادسازی میان حاکمیت و ملت و ترمیم رابطه‌های گسسته‌ی ملت و دولت به کار گرفته شود.

مردم به او اعتماد کردند. موسوی شد ملجأ مردم برای نجات از افسردگی و غبار مرگی که بر روحشان نشسته بود.

در انتخابات تقلب شد. دروغی دیگر بر انبوه دروغ‌های دولت نهم افزوده شد. مردم منتظر ماندند تا ببینند حاکمیت در قبال این دروغ عظیم چه واکنشی نشان می‌دهد. احمدی‌نژاد آن‌ها را خس و خاشاک خواند. نیروهای شبه‌نظامی لجام‌گسیخته به خوابگاه دانشجویان ریختند و پنج نفر دانشجو را در خوابگاهشان کشتند. نیروهای پلیس به خانه‌های منتقدان دولت ریختند و بدون توجیه قانونی، صدها نفر را بازداشت کردند.

به اذعان شهرداری تهران، روز ۲۵ خرداد ۱۳۸۸، سه میلیون نفر فقط در شهر تهران در راهپیمایی عظیمی شرکت کردند تا اعلام کنند که خس و خاشاک نیستند، تا اعلام کنند که نتیجه‌ی انتخابات را دروغ می‌دانند.

نیروهای مسلح در آن روز هشت نفر از مردم را که خواهان ابطال انتخابات بودند، کشتند.

مردم روز ۲۶ خرداد، راهپیمایی سکوتی از میدان هفت تیر تا میدان انقلاب برگزار کردند و در آن تنها دو انگشت خود را به نشانه‌ی امید به پیروزی بالا گرفتند. همه معتقد بودند که حاکمیت با دیدن این حجم مردم، می‌پذیرد که نسبت بالایی از مردم ایران به نتایج انتخابات اعتراض دارند، به عنوان نماینده‌ی ملت، حق قانونی آن‌ها را برای اعتراض به رسمیت می‌شناسد و برای ایجاد دوباره‌ی اعتماد میان مردم و حاکمیت، انتخابات را باطل می‌کند. مردم همه چشم به حاکمیت دوخته بودند، با امیدی پرفروغ به آشتی و احقاق حق خود.

اما حاکمیت اعلام کرد که انتخابات هیچ خدشه‌ای نداشته و روز شنبه ۳۰ خرداد، بیشتر از ۳۰ نفر از جوانان معترض، از جمله ندا آقاسلطان، به خاک و خون کشیده شدند و ۴۰۰۰ نفر بدون حکم قضایی دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل شدند. خانواده‌ها از فرزندانشان بی‌خبر بودند. تصویر مرگ خونین ندا جهان را درنوردید و دل‌های میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان به درد آورد.

حاکمیت اعلام کرد که ندا آقاسلطان زنده است و مرگ او سناریویی بیش نیست. دروغی دیگر بر دروغ‌ها افزوده شد.

ثابت شد که ندا آقاسلطان زنده نیست و به راستی به دست نیروهای خودسر شبه‌نظامی کشته شده است.

حاکمیت اعلام کرد حالا که دیگر نمی‌تواند ادعا کند ندا زنده است، پس به دست نیروهای خارجی کشته شده است.

دروغی دیگر بر دروغ‌ها افزوده شد.

جسد سهراب اعرابی به خانواده‌اش تحویل شد.

جسد اشکان سهرابی به خانواده‌اش تحویل شد.

حتی اجازه ندادند خانواده‌های داغدار بر مرگ عزیزانشان بگریند.

بر ملا شدن مرگ محسن روح‌الامینی، شایعه‌های شکنجه و قتل را در زندان کهریزک ثابت کرد. همه چشم به حاکمیت و قوه‌ی قضائیه دوختند تا ببینند آیا هنوز اثری از عدالت بر جای مانده؟

اعلام شد که روح‌الامینی بر اثر مننژیت درگذشته است. دروغی دیگر شکاف پیشاپیش ژرف میان مردم و حاکمیت را گستراند. و به جای محاکمه‌ی آنانی که جوانان بی‌پناه زندانی را کشته بودند، محاکمات نمایشی کسانی برگزار شد که حتی از جنبش‌های خیابانی مردم خبر نداشتند.

آیت‌الله منتظری درگذشت. صدها هزار نفر در خاکسپاری او شرکت کردند. برگزاری مراسم برای این مرجع تقلید شیعه ممنوع شد.

و عاشورا… روز عاشورا، مردم را دوباره به خاک و خون کشیدند و بار دیگر آن‌ها را اغتشاشگر خواندند. این بار، بعد از هفت ماه جنبش عدم خشونت، مردم اختیار بر خشم خود از دست دادند… و این دور و تسلسل ادامه خواهد یافت.

آن قانون اساسی که موسوی از آن سخن می‌گفت، هنوز همان قانون اساسی است.

یک دروغ به صدها دروغ انجامیده است، راهی نمانده است جز از میان برداشتن دروغ اولیه و مادر دروغ‌های بعدی. آنچه مردم به دنبالش هستند، همان است که در روز ۲۵ خرداد می‌خواستند؛ هرچند حرکات نسنجیده‌ی حاکمیت باعث شده که خشم مردم زبانه بکشد و خواسته‌های دیگری هم مطرح کنند. برای جلوگیری از خشونت و جنگ خیابانی، خواسته‌های به‌حق نباید فراموش شود. هر تغییر دیگری تنها با حرکت تدریجی میسر است. هر هدف بزرگی دست‌یافتنی است، اگر به هدف‌های کوچک تقسیم شود.

هنوز فرصتی برای ترمیم زخم‌ها وجود دارد، با:

1. ابطال انتخابات و برگزاری مجدد آن.
2. معرفی و محاکمه‌ی جانیان خودسری که چه در زندان‌ها و چه در خیابان‌ها ده‌ها نفر از معترضان مسالمت‌جو و غیرمسلح را به قتل رساندند.
3. آزادی تمامی زندانیان و بازداشت‌شدگانی که صرفاً به دلیل اعتراض به نتایج انتخابات، ماه‌هاست بلاتکلیف هستند.

این خواسته‌ها تحقق‌یافتنی است. در یادداشت‌های بعدی به روش‌های تحقق این خواسته می‌پردازم.

حمله وحشیانه نیروهای انصار حزب الله دانشگاه آزاد مشهد را به خاک و خون کشید

چهارشنبه، ۹ دي، ۱۳۸۸

امروز چهارشنبه در دانشگاه آزاد مشهد افراد گروه انصار و بسیج وارد دانشگاه شده و با سر دادن شعارهایی در حمایت از آیت الله خامنه ای و با در دست داشتن چاقو و قمه، دانشگاه آزاد مشهد را به خاک و خون کشیدند.


به گزارش خبرنامه امیرکبیر در پی برگزاری مراسم عزاداری سوم شهدای عاشورا توسط دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد، در حوالی ساعت 1 بعدظهر چندین اتوبوس حامل نیروهای انصار و بسیج وارد محوطه دانشگاه شده و بیش از 500 تن را پیاده کردند. این افراد مسلح به چاقو و قمه به سمت دانشجویان حمله کردند که در پی آن بیش از ۸ دانشجو به بیمارستان منتقل شدند.


بنابرگزارش ها یکی از اساتید دانشگاه آزاد مشهد نیز با ضربه چاقو نیروهای حامی ولایت مجروح شده و یکی از دانشجویان دختر نیز به دلیل ضربه چوب به شدت از ناحیه سر آسیب دیده است.


این افراد غیردانشجو بدون هیچ گونه ممانعتی و به شکلی سازماندهی شده وارد دانشگاه شده و دانشجویان را که در مقابل دانشکده معماری تجمع کرده بودند به صورت وحشیانه ای مورد ضرب و شتم قرار دادند.


دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد امروز به مناسبت سوم شهدای روز عاشورا تجمع سکوت برگزار کرده و سرکوب مردم را محکوم کردند.


گرچه دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد برنامه گرامیداشت شهدای روز عاشورا را «تجمع سکوت» اعلام کرده بوده و هیچ گونه شعاری سرندادند اما با حمله نیروهای انصار و بسیج با چوب، قمه و اسپری فلفل مواجه شدند.


به گفته شاهدان عینی همزمان نیروی انتظامی خیابان های منتهی به دانشگاه را مسدود و با گاز اشک آور مردم و دانشجویان را پراکنده کردند.


به گزارش خبرنامه امیرکبیر نیروهای انصار دانشجویان را به بیرون دانشگاه منتقل کرده و نیروهای امنیتی آنان را بازداشت می کردند.


از تعداد دقیق بازداشت شده گان اطلاع در دست نیست ولی بنابر گزارش ها بیش از 70 نفر از دانشجویان و مردم بازداشت و به کلانتری قاسم آباد منتقل شدند.

در پی این حمله وحشیانه نیروهای انصار با چاقو و زنجیر و قمه، کلاس‌های درس این دانشگاه تعطیل شده است.

اطلاعیه محسن سازگارا و محسن مخملباف، نه دی ماه

چهارشنبه ۹ دیماه ۱۳۸۸

مردم سبز ایران
1- شما در عاشورای امسال جهان را متقاعد کردید که جنبش سبز ماندنی است و حکومت استبداد رفتنی است.
مطبوعات ورسانه های دنیا و بیانیه دولت های جهانی سراسر ستایشگر شجاعت و استقامت شما شده اند و از رفتنی بودن استبداد خامنه ای سخن می گویند. روس ها اعلام می کنند که ما پشت حکومت ایران نبوده ایم تا آبروی خود را برای آینده حفظ کنند. چینی ها اعلام می کنند که ساعت دموکراسی در ایران سریعتر از ساعت ساخت بمب اتم حرکت می کند.

آمریکائیهایی که می گفتند مسائله ما بمب اتم است و امور داخلی ایران به ما مربوط نیست، با صدای بلند اعلام می کنند بدون رعایت منافع دموکراتیک ایرانیان هر معامله ای با حکومت فعلی بی فایده است و تمام اروپا یکپارچه سرکوب عاشورا را محکوم و حکومت را به عقب نشینی در مقابل خواست شما دعوت می کنند.
درود بر شما مردمی که سیاست خارجی ملی تان را در کف خیابان های سرخ از خون تان با حرکت آرام سبزتان تعیین کردید.
2- خامنه ای که در روز عاشورا حداقل 38 نفر را شهید کرده است، خود دستور ربودن پیکر شهدا را صادر کرده است تا تعداد شهدا معلوم نشود و مردم ایران امکان تشییع با شکوه 38 شهید را نداشته باشند.
خامنه ای آخرین نیروی خود را بسیج کرده است تا امروز 4شنبه با اتوبوس ها از شهرها و روستاهای دوردست با پرداخت پول برای تهران سیاهی لشگر جمع کنند و با قرآن بر سر نیزه کردن و فریب مردم، یزید بودن خود را پنهان کند. غافل از آن که این بار در نقش معاویه ظاهر می شود.
برای بی اثر کردن توطئه های کودتاچیان، تمامی رهبران جنبش از مردم می خواهند آرامش و خونسردی خود را حفظ کنند و روز چهارشنبه 9 دی ماه برای ادامه تظاهرات به خیابان ها نیایند تا یکبار دیگر معلوم شود خامنه ای و طرفداران آدم کش و متجاوز او چقدر اندکند.
3- چنانچه خامنه ای پیکر 38 شهید عاشورا را برای تشییع به ملت پس ندهد؛ مردم ایران پنج شنبه ساعت 3 بعد از ظهر در تمامی شهرها با حضور در خیابان ها مراسم تشییع سمبلیک شهدا را برگزار خواهند کرد، باشد که تسلی خاطر خانواده شهدا شود. (محل راه پیمایی ها همان مسیرهای عاشوراست. چنانچه با نیروهای سرکوبگر مواجه شویم با تغییر مسیر در نقاط مختلف شهر، حرکت آرام و بدون خشونت خود را ادامه می دهیم.)
4- دانشجویان دانشگاه ها مکررا درخواست کرده اند برای اعتراض به دستگیری های گسترده از روز شنبه 12 دی ماه به دانشگاه ها بروند اما به عنوان اعتراض سر کلاس های درس و جلسه امتحان حاضر نشوند و از مردم خواسته اند در صورت دستگیری موسوی و کروبی و خاتمی سراسر کشور به اعتصاب دانشجویان بپیوندند.
ضمن اطلاع رسانی و قدر دانی از حرکت هوشمندانه دانشجویان، از مردم ایران درخواست می شود تا برای مرحله اعتصابات گسترده علیه حکومت کودتا آماده شوند.


چهارشنبه 9 دی ماه 1388
محسن سازگارا
محسن مخملباف

ناجا:مدرک بدهیدماشین ما معترضان را زیرگرفته است

چهارشنبه, ۹م دی, ۱۳۸۸
کلمه:فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر وجود فیلم مبنی بر زیر گرفتن مردم توسط ماشین پلیس گفت: نباید حرف بی‌ربط زده شود. باید تصاویر و مدارک خود را ارائه کنید.

وی ادامه داد:آشوبگران نباید وارد هر ساختمانی شوند و در آنجا احساس امنیت کنند. اگر آشوبگر و مجرم از دست پلیس فرار کند می‌توانیم برای تعقیبش وارد هر مکانی شویم.

به گزارش فارس، سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز در جمع خبرنگاران گفت: دوره مدارا با آشوبگران و اغتشاشگران تمام شده و از این به بعد هر کس در این گونه تظاهرات شرکت کند پلیس برخورد شدید و قاطعی خواهد داشت. علاوه بر این دستگاه قضایی هم شدت برخورد خود را افزایش داده است.

وی اظهار داشت: پلیس پیش از این سعی می‌کرد با خشونت حداقلی با تجمعات اعتراضی برخورد کند اما متأسفانه از این اقدام پلیس سوءاستفاده شده است.

سردار احمدی مقدم گفت: در حوادث روز عاشورا سردار رجب زاده، فرمانده پلیس تهران که آشوبگران را دعوت به آرامش می‌کرد زخمی شد و یک نفر از مأموران پلیس نیز از ناحیه چشم مصدوم شده است.

فرمانده ناجا اعلام کرد: از قبل خود را برای برقراری امنیت ۷۰ میلیون عزادار در سراسر کشور آماده کرده بودیم همه جای کشور مراسم روز عاشورا بسیار خوب و در امنیت کامل برگزار شد اما جریان فتنه در تهران مراسم عاشورا را به هم زد و باعث بی‌حرمتی به عاشورا و امام حسین شد.

وی اظهار داشت: معترضان باید صف خود را از اغتشاشگران جدا کنند زیرا آشوبگران به پلیس حمله می‌کنند و به اموال عمومی خسارت می‌زنند.

سردار احمدی مقدم افزود: در روز عاشورا وقتی به پلیس حمله کردند تعدادی از آشوبگران را دستگیر کردیم و از این به بعد با دستگیرشدگان مدارا نخواهیم کرد و تا تحقیقات کامل نشود، این افراد را آزاد نمی‌کنیم.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در حوادث روز عاشورا ۲خودرو و چند موتورسیکلت پلیس توسط آشوبگران به آتش کشیده شد و آشوبگران وسایل مردم از قبیل موتورسیکلت، خودرو، مغازه‌ها، بانک‌ها و اموال عمومی‌ را به آتش کشیده و خسارت وارد کردند.

وی اظهار داشت: هدف جریان فتنه به راه انداختن کشته سازی برای پیشبرد اهداف شومشان است.

سردار احمدی مقدم گفت: خسارتهای وارده به پلیس مهم نیست بلکه جریان برانداز نشان داد که مسئله‌اش از انتقاد و سیاست گذشته و به اهداف براندازانه فکر می‌کند.

وی اظهار داشت: روز عاشورا آشوبگران با استفاده از یک خودروی سرقتی ۲ نفر را زیر گرفته و کشتند. تلاش برای یافتن این افراد ادامه دارد که هدفشان ضربه زدن به انقلاب بود.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: در مورد علت مرگ کشته شدگان روز عاشورا منتظر نظر نهایی پزشک قانونی هستیم.

فرمانده ناجا اذعان کرد: سید علی موسوی خارج از منطقه آشوب توسط سرنشینان یک خودرو ترور شده است که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

*دستگیری ۵۰۰ نفر در اغتشاشات روز عاشورا

وی اظهار داشت: در حوادث روز عاشورا پلیس ۵۰۰ نفر از اغتشاشگران را دستگیر کرد اما ممکن است برخی از این افراد آزاد شده باشند. البته وزارت اطلاعات و دیگر ضابطان هم دستگیری‌هایی داشته‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر وجود فیلم مبنی بر زیر گرفتن مردم توسط ماشین پلیس گفت: نباید حرف بی‌ربط زده شود. باید تصاویر و مدارک خود را ارائه کنید. این گونه نیست که سؤالی دروغ بپرسیم و سوء استفاده کنیم.

سردار احمدی مقدم تاکید کرد: هیچ تصویری در خصوص زیر گرفتن مردم توسط خودرو پلیس وجود ندارد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی برورود نیروهای پلیس به خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: قرار نیست پلیس برای تعقیب آشوبگران و مجرمان مجوز ورود بگیرد، پلیس برای برخورد با مجرمان در طی روز می‌تواند به هر مکانی وارد شود و احتیاجی به مجوز نیست.

وی در ادامه افزود: خبرنگار و رسانه برای پلیس محترم است اما آشوبگران نباید وارد هر ساختمانی شوند و در آنجا احساس امنیت کنند. اگر آشوبگر و مجرم از دست پلیس فرار کند می‌توانیم برای تعقیبش وارد هر مکانی شویم. با مطرح ساختن چنین سؤالاتی و به راه انداختن فضاسازی رسانه‌ای برای پلیس مشکل فراهم نکنید.

فرمانده ناجا در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اطلاعیه پلیس درباره کشته شدگان حوادث اخیر گفت: پلیس اطلاعیه‌ای نداده است گزارش اشتباهی بر روی سایت پلیس مندرج شد که روز گذشته این اطلاعیه را اصلاح کردیم.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: پلیس در دفاع از خود مجاز به استفاده از امکانات است هیچ جای دنیا پلیس از دست آشوبگران کتک نمی‌خورد. ادامه روند فعلی در اغتشاشات باعث می‌شود که آشوبگران جری شده و گستاخ‌تر شوند.

وی اظهار داشت: برخورد پلیس از این به بعد شدیدتر خواهد شد.

سردار احمدی مقدم گفت: روند ورود سلاح به کشور شرایط نامطلوبی دارد و این سلاح ‌ها عمدتاً از کشور عراق و با پشتیبانی سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای غربی وارد کشور می‌شوند و پلیس هم در این زمینه دستگیری‌ها و کشفیات فراوانی دارد.

بيانيه دفتر تحيکم وحدت به مناسبت تراژدی تلخ حوادث تاسوعا و عاشورای حسينی

جامعه دانشگاهی تاب تحمل اين جنايت و خونريزی را ندارد !

الذين يکفرون بايات الله و يقتلون النبيين بغير الحق و يقتلون الذين يامرون بالقسط من الناس فبشرهم بعذاب اليم.
داغ جنايت ها و کشتار مردم سبزپوش در ماه های اخير هنوز کهنه نشده، اما جانيان و آمران آن جنايت ها خشمگين و ناتوان از يافتن علت واقعی اعتراضات مردم، عنان بريده اند و بار ديگر متعرض جان و مال مردم شده اند. خيابان های تهران بار ديگر به خون جوانان رنگين شد. بغض نفرت و خشم از ستمکاران در روز عاشورا گلوی آزادی خواهان را فشرد و روز حق خواهی ملت ايران در عاشورای حسينی روزی تاريخی و سرنوشت ساز را رقم زد. ديروز در تهران عاشورا برپا بود. در يک سوی آن مسلمانانی پاک ايمان بودند و در دگر سو پليد چهرگانی شناخته شده. بت پرستانی که ردای اسلام را بر تن داشتند و به قصد قدرت، قرآن به سر نيزه ها می کردند و بازيچه ای بودند برای اشرافيت و جاهليت جديد

درد اور است که عده ای در موضع قدرت، داعيه ی اقدام عاشورايی دارند و با سر دادن شعار های حسينی بر عليه اکثريتی مظلوم عقده گشايی می کنند، حيات آدميان می ستانند تا بر کاخ قدرت مطلقشان گردی از انتقاد يا مشروطيت ننشيند، در حالی که پيام کربلا بينش عاشورايی است و نه ترويج خشونت گرايی و قتل مردم در تظاهرات مدنی.
اری می شود با عشق حسين بهتر زيست اما حسينی که ازادی خواه و عدالت طلب بود و وقتی بدويت و جهل همه راه ها را بر او بست دست به شمشير برد.
از روز تلخ وفات حضرت ايت الهه منتظری (ره) تا به امروز حوادث ناگواری در کشور روی داده است و رفتار حاکمان موج خشونت را بر عليه رهبران و هوادران جنبش سبز ايران گسترده و فشارها را روز به روز تشديد کرده است.
طی هفته گذشته، حمله به بيوت مراجع عاليقدر شيعه چون حضرات ايات صانعی و طاهری، بازداشت اعضای بيت مکرمه فقيه عالی قدر مرحوم آيت الله منتظری و حمله چماق به دستان به رهبر شجاع جنبش سبز اقای کروبی دلواپسی ها را افزايش داده بود. اين در حاليست که نگرانی در مورد حفظ جان مراجع در حکومتی که داعيه حفظ دين و حوزه های علميه را دارد مايه رسوايی و ننگ است. در کنار اينها، حادثه روی داده در تاسوعای حسينی برای سيد محمد خاتمی در حسينيه جماران و حمله و هتاکی به ملت عزادار ايران موج بی اعتمادی را در جامعه بيش از بيش گسترده کرد.
ضرب و جرح مردم عزادار و نيز بازداشت گسترده و فله ای صورت گرفته در طی ۲۴ ساعت گذشته، از جمله بازداشت مهدی عربشاهی، دبير تشکيلات دفتر تحکيم وحدت، عمادالدين باقی فعال حقوق بشر و دکتر ابراهيم يزدی دبير کل نهضت آزادی ايران، جز نشانی از بی ثباتی و بی مسئولتی آقايان علامت ديگری را در خود ندارد.
دفتر تحکيم وحدت شهادت چهار تن از هموطنانمان در روز عاشورا را به خانواده های اين شهيدان گرانقدر و نيز ملت سبزمان تسليت عرض می نمايد و سنت الهی را به ياد بازماندگان می آورد که «شهدا زنده اند». سناريوسازی های حکومت نيز که از شامگاه ديشب آغاز شده و جنايت های صورت گرفته را به زمين و زمان نسبت می دهد کوس رسوايی است که مدت هاست نوای شومش به گوش هوشياران رسيده است و از قبال آن سودی برای افسانه سرايان وجود ندارد. حاکميت کاری نکند که خاطرات عاشورای ۴۲ و ۵۷ در سومين دهه پس از انقلاب شکل واقعيت به خود بگيرد.
و هشدار می دهيم که جامعه دانشگاهی ايران تاب تحمل جنايت و خونريزی را ندارد. از سويی جا دارد ساير مراجع مکرم موضع شفاف خود را بر چنين حوادثی اعلام دارند تا سيه روی شود هر که در او غش باشد.
از ملت سبز ايران می خواهيم که اعتراضات خود را چارچوب های مدنی و مسالمت آميز دنبال کند، تا پياده نظام تا دندان مسلح دولت کودتا که سرسپرده ی خشونت و ترور است بيش از اين دست تجاوز به جان و حيثيت مردم بلند نکند. راه ما راه آزادی و پيشرفت ايران است، حريم مان جان انسانها و شرافت پاک نهاد انسانی است و پيمانمان برای پيشبرد جنبش سبز مردم ايران تا لحظه پيروزی پا برجاست.

اتحاديه انجمن های اسلامی دانشگاه های سراسر کشور
دفتر تحکيم وحدت
۷ دی ماه ۱۳۸۸

عبداله شهبازي : در انديشه فردا

چهارشنبه، 9 دي 1388
يادداشتهاي پراكنده : مي‌دانم فردا، و روزهاي پس از آن، چه رخ خواهد داد. نگران خود نيستم؛ نگران سرزمينم، نگران مردمم هستم. آماده‌ام براي هر حادثه. به يقين، اجازه نخواهم داد تحقيرم کنند. بارها تا آستانه مرگ رفته و احساس مردن را تجربه کرده‌ام. اين بار به استقبالش خواهم شتافت پيش از آن‌که تحقير شوم، پيش از آن‌که به حقارت بکشانندم. مردن چون پدر آرزوي ديرين من است. اين ميراث خاندان من است.

هيچگاه به افراط دعوت نکردم. صادقانه عليه فساد کوشيدم. بهروزي جامعه‌ام را از صميم قلب آرزومند بودم. پيام من در اين وبلاگ دعوت به پرهيز از خشونت بود و دعوت به اعتدال. افسوس، که گوش شنوايي نيافتم در ميان آنان که بايد خود منادي آرامش در جامعه مي‌بودند. سبک‌سرانه، اعتراضي معقول و معمول به نتيجه يک انتخابات را به جنبشي بنيان‌فکن بدل کردند و مملکتي با تاريخ و ميراثي گران‌سنگ را در يک کفه ترازو نهادند و کوته‌قامتاني سبک را در کفه ديگر.

احساسي مبهم دارم؛ احساس فرجامي غريب و ناشناخته. نمي‌دانم روزهاي پسين را خواهم ديد يا نه. اميد که روزهاي بهتر را ببينم. اگر نديدم چه غم. آن‌چه را که وظيفه‌ام بود انجام دادم و از زندگي بيش از نمي‌خواهم.

امروزه پنجاه و چهار سال و چهار ماه و هشت روز از زندگي‌ام مي‌گذرد. چهل سال از اين عمر را در تکاپوي پرشور سياسي، با دلبستگي به آرمان و اميد، سپري کردم. قريب به پنج سال آن را در زندان، و بيش‌تر در سلول انفرادي، گذرانيدم. در اين چهل سال، فراز و نشيب فراوان داشتم. راه‌هاي گوناگون را از سر کنجکاوي آزمودم. امروز، صادقانه مي‌گويم. آرزويم اين است که مسلمان بميرم؛ با اعتقاد عميق به خداوند، پيامبر اسلام (ص) و با ايمان ژرف به معنويت و حيات جاودان. ربنا لا تزع قلوبنا بعد اذ هذيتنا و هب لنا من لدنک رحمه.

پي نوشت: اين تنها بيان يک احساس است نه بيش.

نحوه به خاکسپاری سید علی موسوی حبیبی

نوشته شده توسط احمد باطبی
چهارشنبه، ۰۹ دی ۱۳۸۸

باز دیروز شایعه دستگیری مهندس موسوی و رهنورد را به همه گفته اند پخش کنیم. علت آن ترساندن سبزهاست و سنجش عکس العمل مردم برای چنان روزی.بعد جمعیت را متفرق کردند و مهندس موسوی و خانم رهنورد به سر مزار خواهر رهنورد رفتند و از آن جا به خانه برگشتند.شهید سید علی موسوی حبیبی در قطعه ۹ ردیف ۳۴ قبر ۳۹ دفن شد. فامیل از میرحسین می پرسیدند: "کی مراسم می گیرند؟" مهندس موسوی گفت: "خون شهید ما از بقیه شهدا رنگین تر نیست. هر وقت همه شهدا را پس گرفتیم یک مراسم جمعی می گیریم."

در بیرون بهشت زهرا و یک گوشه دورتر گارد ویژه آماده باش بود. نیروی انتظامی رفتار متفاوتی نسبت به لباس شخصی ها داشت.چون بیشتر فامیل ترک بودند یکی از فامیل دو بیت شعر از حیدر بابا خواند که همه با شنیدن آن زار می زدند، من معنی آن را نفهمیدم چون ترکی نمی دانم اما از چشم های مهندس گوله گوله اشک می آمد. ماموران و بچه های درون جمعیت ساکت بودند اما مراقب همه بودند.موقع خواندن زیارت عاشورا وقتی نوبت به لعن معاویه و یزید رسید آمین ها و گریه ها بلند تر شد به خصوص وقتی که به جمله "امتاً قتلتک و امتاً ظلمتک و امتاً سمعت و راضیاً به" رسید. (گروهی که تو را کشتند و گروهی که به تو ظلم کردند و گروهی که شنیدند و راضی بودند....)

بعد از نماز فقط شعار لا اله الله داده شد. یک شهید دیگر را هم آورده بودند. تعدادی از مردم که بی خبر سر خاک اقوام خود بودند با دیدن مهندس موسوی که جلوی جمعیت حرکت می کرد به سمت موسوی دویدند و پشت سر او راه افتادند تا سر خاک رسیدیم جمعیت سه برابر شد. موقع نماز کارمندان یونیفورم پوش غسالخانه و کارمندان اداری بهشت زهرا از اتاق هایشان بیرون آمده بودند و با احترام و اشتیاق به مهندس نگاه می کردند. دستور داده بودند فامیل حق برداشتن عکس ندارند و دوربین دو نفر از فامیل توقیف شد. و چند زن جیغ زدند "ای خدا نمی گذارند عکس نمازمان را بگیریم. در کربلا هم اینطور نبود." ماموران درون جمعیت هیس هیس کردند.در این لحظه میرحسین را آوردند. یک گروه ۱۵ نفره از دور و نزدیک از تک تک فامیل عزادار عکس و فیلم برداشتند. موقع نماز دوربین ها روی میرحسین زوم کردند و تمام نماز را فیلم برداری کردند.در غسالخانه به سرعت شهید را شستشو دادند و فامیل را به محوطه پشت غسالخانه بردند تا بتوانند نماز بخوانند.ساعت ۸:۳۰ پیکر شهید را آوردند و نیم ساعت اجازه عزاداری به خانواده داده شد، بعد پیکر سید علی موسوی را به غسالخانه بردند. تقریبا یک پادگان لباس شخصی و نیروی انتظامی و گارد ضد شورش دور فامیل چیده بودند. از صبح زود مخابرات هماهنگ با بچه های اطلاعات سپاه موبایل های منطقه بهشت زهرا را قطع کردند تا امکان خبر شدن مردم وجود نداشته باشد. به محافظین مهندس از اطلاعات سپاه دستور داده شد، مهندس موسوی را در آخرین لحظه برای نماز بیاورند. حدود ۲۰۰ نفر از فامیل دور و نزدیک موسوی جمع شده بودند. تعدادی مرد و زن به ظاهر عزادار هم از بچه های اطلاعات سپاه وارد فامیل عزادار شدند تا جمعیت را از داخل کنترل کنند.از دیروز وحید از طرف بیت آقا مسئول شد با همکاری بچه های اطلاعات سپاه قضیه خاکسپاری خواهرزاده موسوی ر ا فیصله دهند. ساعت ۲:۳۰ نیمه شب توسط یک تیم از بچه های اطلاعات سپاه به خانواده شهید موسوی اطلاع داده شد که خاکسپاری بایستی فردا صبح زود انجام شود و فقط فامیل نزدیک حق حضور در مراسم تشییع را دارند. به پدر شهید اخطار داده شد چنانچه غیر از فامیل نزدیک، در مراسم خاکسپاری حاضر شوند، عواقب آن به عهده موسوی و فامیل اوست...

گزارش از یک مامور سبزدر بیت رهبری

احضار سفیران ایران توسط دولتهای اروپایی

تاريخ انتشار: 9 دی 1388
آينده : سفرای ایران در كشورهای فرانسه و سوئد به دلیل حوادث اخیر به وزارت خارجه این دو كشور احضار شدند.

به گزارش عصر ایران، وزارت امور خارجه فرانسه روز سه شنبه، سفیر ایران در پاریس را برای ابراز نگرانی از تحولات اخیر در ایران احضار كرده است.

این برای دومین مرتبه در هشت روز گذشته است كه سفیر ایران در پاریس به وزارت خارجه فرانسه احضار می شود.فردریك دیزانیو سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در این باره گفت كه كشورش از سفیر ایران خواست تا دوباره درباره اعتبار انتخابات ریاست جمهوری اخیر شفاف سازی كند.

در این احضار ، پاریس اظهارات غیرقابل قبول مقامات ایرانی درباره كشورها و سران كشورهای خارجی را نیز محكوم كرده است.

همچنین در سوئد، وزارت امور خارجه این كشور با احضار سفیر ایران، "پیام جدی" را درباره نگرانی های استكلهم از وضعیت ایران را به وی ابلاغ كرد.

"سیلسیلیا جولین" سخنگوی وزارت امور خارجه سوئد به خبرگزاری فرانسه گفت كه فرانك بیلفراج وزیر مشاور در امور خارجه سوئد با سفیر ایران ملاقات و نگرانی های جدی درباره جدیدترین تحولات ایران را ابلاغ كرد.

وی همچنین" اظهارات برخی مقامات ایران درباره تخریب بین المللی انتخابات اخیر ایران را رد كرد و خواستار شفاف سازی درباره نتایج آن شد.

گفتنی است منوچهر متكی وزیر امور خارجه نیز دیروز سه شنبه با انتقاد از دخالت های بیگانگان در امور داخلی كشورمان نسبت به عواقب این اقدامات و تاثیرات آن بر روابط با ایران هشدار داد.

در صورت دستگيري موسوي يا كروبي يا خاتمي اعلان اعتصاب عمومي مي كنيم !

اگر سران كودتا بخواهند حماقت عظيم خود يعني دستگيري آقايان موسوي ، كروبي يا خاتمي را انجام دهند ، جنبش سبز ايران اعلان اعتصاب عمومي مي كند . و با خارج كردن پولهاي خود از بانكها و عدم پرداخت قبوض آب و بر ق و تلفن فلج سازي دولت كودتا را به معني تام كلمه به نمايش مي گذارد .

اين اخطاري است كه پيشاپيش به تمامي سران كودتا مي دهيم تا شايد كمي بيشتر به خود آيند !
و زنگ خطري باشد براي شايد معدود عاقلان موجود در حكومت كه با خارج شدن رهبري جنبش سبز از ايران ديگر درنگي براي سرنگوني كامل آنها باقي نمي ماند !

تحليل تايمز از ناآرامی های تهران : فروپاشی انقلاب نزديک می شود !

سه شنبه ۸ دى ۱۳۸۸
مايکل بينيون

يک شورش چه وقت به انقلاب تبديل می شود؟ در طول تاريخ، راهپيمائی ها، تظاهرات و شورش ها جمعيت را به خيابان ها کشانده و دولت ها را تهديد کرده اند. در اغلب کشورها، يک سرکوب سريع همراه با سازش های سياسی، معمولاً به مهار ناآرامی های مردمی منجر می شود. اما هنگاميکه خشونت، خشم و سرکوب شديد می شود و دولت ها کنترل خود را از دست می دهند، نقطه فروپاشی فرا می رسد و انقلاب آن سرزمين را دربر می گيرد. آيا ايران به نقطه فروپاشی رسيده است؟

انقلاب های کلاسيک که به تغيير روابط جهانی منجر شده اند، هنگامی رخ می دهند که سرکوب ديگر نمی تواند نقش يک مانع را ايفا کند. شورش دهقان های فرانسه پيش از انقلاب فرانسه و يا کارگران در روسيه تزاری، چندين سال به درازا کشيد. تنها زمانيکه تلاش برای پاسخگوئی به درخواست های آنها آغاز شد، انقلابيون شهامت طغيان پيدا کردند. ديکتاتوری فرانسه توان سرکوب را از دست داد و آنها را از صحنه روزگار حذف کرد. تزار هم عقب نشينی کرد و دولت الکساندر کرنسکی از اصلاحات گسترده سخن گفت و بلشويک ها به اين وسيله شانس خود را امتحان کردند. سازش های سياسی اغلب نشانه نزديک شدن انقلاب هستند.

در کشورهائی که يک دولتِ مورد تهديد، حجم سرکوب را دوبرابر می کند و نيروهای نظامی را برای شليک به سوی مردم و بازداشت آنها به خيابان می کشاند، ممکن است شورش متوقف شود. صدام حسين در سال 1991 و پس از شکست در جنگ خليج فارس با يک شورش همگانی در جنوب کشور روبرو شد، اما وقتی نيروهای گارد صدام به سرکوب شديد جمعيت شيعه دست زدند، شيعيان در زير وحشی گری های دولت، مغلوب شدند. صدام و رژيمش از آن شورش جان سالم به در بردند.

گاهی نيروهای خارجی نيز می توانند طغيان را سرکوب کنند. شورش های سال 1953 در آلمان شرقی و تظاهراتی که در برلين شرقی در برابر دولت اقماری کمونيست والتر اولبريخت به راه افتاد، سريعاً به کمک نيروهای اشغالگر اتحاد جماهير شوروی سرکوب شد. ناآرامی های مجارستان نيز در سال 1956 با تهاجم تانک های اتحاد جماهير روبرو شد. 12 سال بعد و همزمان با حمله تحت رهبری مسکو مطابق مفاد پيمان ورشو، بهار پراگ در چکسلواکی به زمستان تبديل شد.

در تمام اين موارد، هيچ امتيازی به مخالفان داده نشد و هيچ تلاشی برای سازش با آنان و يا دادن مشروعيت سياسی به آنها به عمل نيامد. اين اتفاقات، با موج انقلاب های به راه افتاده در اروپای شرقی در سال 1989 متفاوت بود. رهبران آلمان شرقی کمونيست برای سرکوب همراه زور، بر روی مسکو حساب می کردند، اما ميخائيل گورباچف از ادامه اين پشتيبانی خود داری کرد. پيام او به ساير اقمار اتحاديه جماهير اين بود که بايد از اصلاحات تحت رهبری وی پيروی کنند، در غير اينصورت به حال خود رها خواهند شد. اولين شکاف ها در آلمان شرقی تحت رهبری اريک هونکر، رئيس حزب کمونيست کشور، به وجود آمد. معترضان جسارت پيدا کردند و ارتش از گشودن آتش به سوی معترضان منع شد. جمعيت به سوی ديوار برلين هجوم برد و رژيم حاکم تنها با يک فشار ناچيز از هم فرو پاشيد.

نظير همين رويداد در مجارستان، چکسلواکی و بلغارستان رخ داد. قضيۀ رومانی متفاوت بود. هيچ سازشی رخ نداد و هيچ رهبر انقلابی در کار نبود. تنها در يک لحظۀ مبهوت کننده و اعتراض آميز، هنگاميکه نيکلای چائوشسکو از خود ضعف نشان داد، حتی فرمانبرداری نظاميان را نيز از دست داد. به محض آنکه رژيمی حمايت پليس و نيروهای نظامی را از دست می دهد، وقوع انقلاب اجتناب ناپذير می شود.

بر اساس گزارش های رسيده از ايران، عده ای از نظاميان اين کشور نيز از گشودن آتش به سوی تظاهرکنندگان خودداری کرده اند. در شرايط فعلی، آقای احمدی نژاد به پشتوانۀ شبه نظاميان بسيج، مجلس و سپاه پاسداران، مطمئن و دلگرم به نظر می رسد. او هيچ تلاشی برای کسب رضايت معترضان از طريق سازش و يا دادن هرگونه پاسخ احتمالی به تقاضا هايشان به خرج نداده است.

رژيم از اين نگران است که سرکوب مخالفان به نتيجه نرسد، با اين حال تندروها همچنان به کار خود ادامه خواهند داد. رابرت موگابه رئيس جمهور زيمباوه هم فکر می کرد «وفاداران» و نيروهای خشن او می توانند مخالفانش را مرعوب کنند، اما وقتی سربازهايش نيز نشان دادند که پول و غذا ندارند، وی مجبور به سازش شد و مورگان تسوانگياری را وارد دولت کرد. او فعلاً دوام آورده اما کشمکش در زيمباوه هنوز پايان نيافته است.

سرکوب و وحشی گری شديد و طولانی معمولاً می تواند وقوع انقلاب را برای مدت طولانی به تعويق بياندازد. رژيم استالينی در کره شمالی توانسته بيش از آنچه خارجی ها فکر می کردند و عليرغم از هم پاشيدگی اقتصادی و فقر غذائی، هنوز دوام بياورد.

رهبران ايران از امتياز سه نسل خودکامگی بهره مند نيستند. درواقع سابقه خود آنها در به راه انداختن يک انقلاب عليه شاه، خاطره زنده و يک مشوق برای ميليون ها ايرانی است که اين حادثه را تکرار کنند. ممکن است رسيدن به نقطه فروپاشی، زودتر از ناآرامی ها در جاهای ديگر دنيا فرا برسد.



منبع: تايمز آنلاين- 29 دسامبر

ابراهيم نبوي : به کدامین گناه خودشان را کشته شدند؟

چهارشنبه ۹ دى ۱۳۸۸
در راستای اینکه علی موسوی خواهرزاده میرحسین موسوی در روز عاشورای 1388 کشته شده و به گفته فرمانده پلیس تهران، وی ترور شده است، و به گفته همین فرمانده تروریست ها مشکوک بوده و احتمالا از لندن رهبری می شدند و همچنین به گفته حسین شریعتمداری، میرحسین موسوی خودش قاتل خواهرزاده خودش است، با سردار وجب زاده، فرمانده پلیس تهران مصاحبه ای انجام دادیم که زوایای پنهان و حتی آشکار همه واقعیات روشن حوادث اخیر را تاریک و واقعیات مخفی همین حوادث را فاش می کند.



ما: لطفا بفرمائید آقای علی موسوی خواهرزاده آقای میرحسین موسوی چگونه مورد اصابت گلوله قرار گرفت؟



سردار وجب زاده: براساس اطلاعاتی که در دست ماست، یعنی در همین دست راست من است، ولی دستم را باز نمی کنم که همه اش را ببینید، آقای علی موسوی راس ساعت 11 صبح تا 4 عصر، دقیقا در همین زمان، با شلیک یک گلوله که توسط یک نفرکه هویت او آشکار نیست، به قتل رسیده. گلوله ای که باعث قتل این جوان شده است، از نوع گلوله 766 است که این اسلحه سلاح سازمانی نیروی انتظامی نیست، و به همین دلیل حدس می زنیم که یک نیروی پنهان از داخل یا خارج کشور، وی را مورد اصابت گلوله قرار داده و کشته است. این قتل آنقدر واضح است که نیروی انتظامی جسد متوفی را فعلا تحویل خانواده وی نخواهد داد، چون ممکن است محل گلوله و نوع آن را تغییر بدهند و حکومت را متهم کنند.



ما: با توجه به اینکه هفت نفر دیگر هم توسط نیروی انتظامی کشته شده اند، آیا این احتمال وجود ندارد که مرحوم علی موسوی هم توسط همین نیروی انتظامی کشته شده باشد؟



سردار وجب زاده: نه، ما این احتمال را نمی دهیم، چون در سایر مواردی که مقتول توسط برادران نیروی انتظامی کشته شده است، معمولا شلیک گلوله در حالی صورت گرفته که مقتول همزمان از پل پائین افتاده یا حتی در مواردی بعد از شلیک از پل بالا رفته است. در یکی دیگر از موارد، مقتول همزمان با اصابت گلوله با ماشین برخورد کرده و با وجود اینکه ماشین مذکور ماشین نیروی انتظامی بوده، و گلوله هم گلوله سلاح سازمانی بوده، اما پزشکی قانونی گواهی کرده که مقتول تعمدا خودش را جلوی گلوله پلیس پرت کرده و چون موفق به کشته شدن نشده، برای لجبازی با نظام خودش را چند بار زیر ماشین انداخته است. اینها نشان می دهد که دشمنان نظام با برنامه دقیق و مشخصی علیه امنیت ملی اقدام کرده و حتی در این راه تعداد زیادی از آنها خودشان را جلوی گلوله انداخته و حدود هزار نفر به زور وارد زندان شده اند که آبروی حکومت را ببرند.



ما: در روز گذشته افراد مختلفی در مورد بی حرمتی از سوی جنبش سبز در روز عاشورا تاکید کردند، لطفا بگوئید که با توجه به اینکه خونریزی در این روزها حرام است، این بی حرمتی چگونه صورت گرفت؟



سردار وجب زاده: البته ممکن است کسانی فکر کنند که کشتن افراد یا کتک زدن افراد در ماه محرم الحرام گناه دارد، این یک نظر است، از نظر ما هم این افراد می توانند نظرشان را داشته باشند و حتی آن نظرات را اعلام کنند، هیچ اشکالی ندارد، فقط ما آنها را دستگیر و زندانی می کنیم و بعد که مننژیت گرفتند، ممکن است اگر زنده باشند با یک میلیارد تومان وثیقه به مدت یک روز بتوانند با خانواده شان ملاقات کنند تا خانواده شان را هم دستگیر کنیم، این موارد هم وجود دارد، اما چیزی که دل اسلام و بخصوص مسلمین، که همه شان فامیل ما و رهبر معظم انقلاب هستند، به درد آورده و بازهم به درد خواهد آورد، این فاجعه بزرگ است که برخی افراد در روز عاشورا حرمت ها را شکستند و کف زدند و سوت کشیدند، این فاجعه بسیار بزرگی است که همه ما را تکان داده و حتی برخی از مسوولان امر دچار پارکینسون شده اند و هنوز تکان می خورند، حالا ممکن است تعدادی هم کشته شده یا زندانی شده باشند، بالاخره کشته ها را می توان دفن کرد یا زندانیان را آزاد کرد، ولی کسانی که سوت کشیدند و حرمت شکنی کردند باید چه کنیم؟ این موضوعی است که بسیاری از علما را نگران کرده است.



ما: لطفا نام علمایی که در اثر این اقدام نگران شده اند ببرید؟

سردار وجب زاده: علمای بسیاری بودند که نگران شدند، از جمله سردار رادان و سردار احمدی مقدم و سردار فیروزآبادی و سردار وحیدی و سایر علمایی که واقعا نگران شدند.



ما: در روز عاشورا گروهی از لباس شخصی ها به حسینیه جماران حمله کرده و به آنجا که حسینیه آیت الله خمینی بود بی حرمتی کردند، کلا نظرتان در مورد بی حرمتی به آیت الله خمینی چیست؟



سردار وجب زاده( با آمدن نام امام خمینی بشدت منقلب می شود و ده دقیقه گریه می کند، بعد توی سرش می زند، بعد یک زنجیر از جیبش بیرون آورده و پنج دقیقه زنجیر زنی می کند، بعد دو گاز اشک آور از پنجره به بیرون پرتاب می کند و بعد از زدن یک قمه به خبرنگار به سووال پاسخ می دهد): بی حرمتی به امام خمینی واقعا از زشت ترین کارهایی بود که در کارنامه سیاه جنبش باصطلاح سبز ثبت شده و قلب ما را سولاخ سولاخ کرده و واقعا اسلام با همین بی حرمتی خیلی لکه دار شد. مردم دیدند که عکس عزیز امام خمینی جلوی دوربین به آتش ها کشیده شد و شاید در یک روز ده هزار بار تصویر آن پخش شد و هر بار انگار یک عکس جدید آتش می گرفت که ما دائم تلویزیون نگاه می کردیم و اشک می ریختیم.



ما: برخی معتقدند تحت فشار قرار دادن خانواده آیت الله خمینی و تهدید آنها به زندان و حمله به حسینیه جماران و زیرپا گذاشتن دستورات آیت الله خمینی از پاره کردن عکس وی مهم تر است، آیا شما به این موضوع معتقد نیستید؟

سردار وجب زاده: پاره کردن و آتش زدن عکس امام قلب آدم را آتش می زند، در حالی که حمله به حسینیه جماران و فشار به خانواده امام قلب آدم را آتش نمی زند، این تفاوت را باید مردم بفهمند، و اگر نفهمند طبیعتا برادران ما چه با لباس شخصی و چه با لباس نظامی و انتظامی فرقش را توی چشم مردم می کنند.



ما: گفته می شود که عکس امام را خود صدا و سیما آتش زده و فیلمش را به همین دلیل بارها پخش کرد، در این مورد نظرتان چیست؟

سردار وجب زاده دوباره خشمگین می شود و نظرش را با زدن چند شیئی سخت به چند منطقه نرم خبرنگار نشان می دهد.



ما( زخمی): شما گفتید که مرحوم علی موسوی توسط سبزها ترور شد، نظرتان در مورد کشته شدن ندا آقا سلطان و سایر کسانی که در خیابان کشته شدند چیست؟

سردار وجب زاده: در مورد کشته شدن شهید نداآقا سلطان به دست عوامل انگلیس که توسط فیلمبردار بی بی سی با کمک مترجم پائولو کوئیلو صورت گرفت، جای شکی باقی نمانده است، اتفاقا تعدادی از برادران و خواهران ما هم که واقعا از همکاران زحمتکش و بی طرف ما هستند، در یک نمایش خیابانی حجت را تمام کردند و مردم ما به عینه دیدند که چه کسانی با چه ترفندهایی او را به قتل رساندند. در موارد دیگر هم جنبش سبز تلاش بسیار زیادی کرد تا نیروهای ما را که با متانت و آرامش معترضان را هدایت می کردند و گاهی اوقات در جریان هدایت احتمالا چند نفری کشته شدند، تحریک کند که دست به خشونت بزنند، ولی نیروهای ما جز در روزهای بعد از انتخابات و جز در جریان درگیری و یا بازجویی و یا دستگیری و یا در داخل کشور، در هیچ جایی رفتار خشونت آمیز نداشتند. البته این طبیعی است که وقتی کسی از ماموران دولت مظلومانه دست به شلیک می زند، مردم نباید جلوی اسلحه او بایستند.



ما: شما در یکی از مصاحبه هایتان گفتید که هیچ کس در کهریزک کشته نشده ولی سازمان قضائی نیروهای مسلح اعلام کرد سه نفر از دستگیرشدگان در کهریزک به دلیل قتل عمد کشته شدند، در این مورد نظرتان چیست؟



سردار وجب زاده: ما حرف متفاوتی نزدیم، ما گفتیم که کسی کشته نشده است، و سازمان هم اعلام کرد سه نفر کشته شدند. و تعدادی هم به همین دلیل زندانی شدند و مجازات خواهند شد. ما در این مورد دروغ نگفتیم، فقط آنها گفتند که قتل اتفاق افتاده در حالی که از نظر ما قتل اتفاق نیافتاده بود. این دلیل نمی شود که ما دروغ گفته باشیم. مثلا یکی از فرماندهان سپاه گفته بود تعداد راهپیمایان روز قدس دو میلیون نفر بود، بعدا ایشان اعلام کرد که تعداد راهپیمایان پنج هزار نفر بوده، این که دروغ نیست.



ما: ولی نهایتا قتل اتفاق افتاده بود، درست است؟

سردار وجب زاده: بله، سه نفر در کهریزک کشته شدند، در این شکی نیست.



ما: ولی شما گفتید که کسی کشته نشده.

سردار وجب زاده: من نمی فهمم این دو مورد چه تفاوتی دارد؟ اینکه سه نفر کشته شده باشند یا کسی کشته نشده باشد. از نظر نیروی انتظامی تهران بزرگ هیچ فرقی نمی کند که کسی کشته شده باشد یا سه نفر کشته شده باشند. مثلا سبزها می گویند که هیچ بسیجی در درگیری ها کشته نشده، در حالی که بیش از بیست نفر از نیروهای بسیج در این درگیری ها کشته شدند.



ما: لطفا نام این شهدای بسیجی را ببرید تا مردم از آنها قدردانی کنند؟

سردار وجب زاده: بسیاری از این شهدا راضی نیستند نام شان برده شود، چون نمی خواهند کاری که برای رضای خدا کردند با مسائل دنیوی آلوده گردد.



ما: پس لطفا بفرمائید جسدشان کجا دفن شده که ما برویم دسته گلی روی مقبره آنها بگذاریم.

سردار وجب زاده: این موارد محرمانه است و بسیاری از برادران بسیجی ما در صحنه های مختلف بشهادت رسیده اند، بدون اینکه راضی باشند جسدی از آنها بجا بماند. این از بزرگی و ارادت آنها به امام زمان است و بیشتر از این هم سووال نکنید وگرنه همچین می زنم توی سرتان که باد کنید. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

هشدار: احتمال دستگيری قريب‌الوقوع ميرحسين موسوی

تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۸۸

جنبش راه سبز (جرس): عده ای قصد دارند پس از راهپيمايی روز چهارشنبه که به دعوت شورای هماهنگی تبليغات اسلامی برگزار می شود، در مقابل دفتر ميرحسين موسوی واقع در خيابان کارگر شمالی، کوچه فردوسی، دست به تحصن بزنند.

سایت هم میهن گزارش داده است که دعوت به اين تحصن با دو هدف صورت گرفته است:در مرحله اول، تحت فشار قرار دادن قوه قضائيه برای دستگيری ميرحسين موسوی و در صورت عدم موفقيت حمله به دفتر ايشان، تخريب و رساندن آسيب فيزيکی به رهبر جنبش سبز ايران.

مشخصات قاتل خواهر زاده میرحسین موسوی و شهدای روز عاشورا

تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۸۸


جنبش راه سبز (جرس): د ر حالیکه مسولان جمهوری اسلامی ادعا می کنند شهدای روز عاشورا به صورت مشکوک و یا در اثر ترور کشته شده اند ، اطلاعات تازه ای از مشخصات قاتل سید علی حبیبی موسوی و سایر شهدای عاشورا به دست آمده است.

براساس گزارش شاهدان عینی، روز عاشورا حوالی ساعت 1 تا 2 بعدازظهر یک اتومبیل پاترول مشکی رنگ به شماره ۷۵۲م۸۷ – ایران۱۱ با چهار سرنشین لباس شخصی با سرعت هرچه تمام تر به سمت مردمی که در خیابان شادمان حضور داشتند یورش برد که ابتدا دونفر را زیر گرفت و از روی یکی از آنها به طور کامل رد شد، نفر کنار راننده هم مسلح به کلت بوده و در طول حرکت ، چند گلوله به سمت مردم شلیک کرد و سپس طول خیابان شادمان را به همین صورت طی کرده، دور زد به سمت خیابان آزادی برگشت. بعد از رفتن پاترول چند نفر زخمی و تیرخورده روی زمین افتاده بودند که مردم به کمک
آنها رفتند. با توجه به شواهد خواهرزاده میرحسین موسوی هم در همین منطقه تیر خورده و به شهادت رسیده است.

براساس این گزارش دو یا سه موتورسوار نیز اتومبیل پاترول را همراهی می کردند و هزاران نفر مردمی که در خیابان شادمان حضور داشتند شاهد این صحنه بوده و برخی حتی می توانند چهره ضارب را شناسائی کنند.


گفتنی است سرنشینان اتومبیل فوق بعد از انجام این جنایت وارد اتوبان یادگار شده، در لاین شمال به جنوب توقف کرده و با نیروهای بسیجی مستقر در محل به گفتگو پرداخته اند و بسیاری از اتومبیل هایی که در ترافیک اتوبان یادگار بودند نیز این خودرو و سرنشینان آن را دیده اند.

طبق مشاهدات شاهدان عینی، شخص ضارب که با کلت به مردم شلیک می کرد جوانی 19-20 ساله با ریش و سبیلی کم پشت و هنوز سبز نشده بوده و لباس کرم رنگ به تن داشته است.

پادگان عشرت آباد شده همان كهريزك !

بازداشتگاه عشرت آباد گویی روی کهریزک را سفید کرده است . هم میهنان چرا نشسته ايد ؟ زندانهاي مخوف سپاه در ميدان هفت تير ، خيابان دبستان ، پاسداران و بسياري از مكانهاي ديگر در همين شهر به ظاهر آرام هر روز شاهد شكنجه و كشتار شير زنان و مردان ايران است .

آقايان نيروي انتظامي و سپاه ، شمائي كه به ظاهر در كناري نشسته ايد ، آقايان و خانمهاي مجري صدا و سيما ، مجلسي هاي به ظاهر پشتيبان مردم ، والله را شاهد مي گيريم كه تك تك شما نسبت به جنايت و كشتاري كه توسط اين جلادان انجام مي شود مسئوليد . مبادا خيال كنيد كه چون در مشايعت و همراهي اين جلادان نبوده ايد از بار مسنوليتي كه بر عهده شماست آزاديد . فردا در دادگاه مردم ايران و دادگاه عدل الهي چه جوابي داريد .

ما بيش از اين صبر كردن نمي خواهيم ، هر كس كه اطلاعي از اين زندانها و بازداشتگاه ها دارد با اطلاع دادن از مكان آنها ، ما را در نجات دادن جان عزيزانمان ياري كند . اين يك وظيفه ملي است .


هم اکنون در پادگان عشرت آباد بیش از پانصد دستگیر شده در روز عاشورا در وضعیت بسیار نامناسب و دردآوری که تن هر انسانی را میلرزاند در بازداشتگاه این پادگان به سر میبرند . وضعیت نگهداری این دستگیر شدگان به حدی وحشتناک است که دو تن از اجساد این دستگیرشدگان که در این بازداشتگاه جان باختند که یکی از آنها دختر جوانی بود نیمه های شب گذشته از این پادگان به مکانی نامعلوم برده شد . توضیحات بیشتری نمیتوانم بدهم و فقط به خاطر حفظ جان این بازداشت شدگان و نه چیز دیگری این خبر را به آنهایی که کاری از دستشان برای حفظ جان این بازداشت شدگان بر می آید میدهم . و خواهش میکنم که هر کاری که از دستشان بر می آید برای پایان بخشیدن به این وضعیت وحشتناک دربازداشتگاه متروکه پادگان عشرت آباد که اکنون صدها نفر در آنجا بازداشت هستند انجام دهند .

درخواستي از سران كودتا

ما همين جا عاجزانه از سران كودتا ، اراذل و اوباش بسيج و شخص آقاي خامنه اي تقاضا داريم تا مرتكب اين حماقت عظيم شوند و آقاي موسوي و كروبي و خاتمي را دستگير كنند و يا دست به اعدام بازداشت شدگان بزنند تا شاهد باشند كه چه جهنمي به وسعت تمامي ايران براي آنها مي سازيم كه هيچ يك از سران نيروي انتظامي و قوه قضائيه ، بسيج و سپاه و خانواده هاي آنها و تمامي بسيجيان مستقر در پايگاه ها و مساجد و بسيج ادارات نتوانند زنده و سالم از آنها بيرون بيايند . توجه داشته باشيد اين شما هستيد كه بايد از خشم مردم ايران بهراسيد . شمايي كه ديگر حتي براي سركوب مردم ماسك مي زنيد . شماياني كه در سوراخهاي هزارتوي خود آرام آرام مي خزيد . ما ديگر از ترسيدن گذشته ايم و بارها در اين شش ماه اين را ديده ايد .

اين انقلاب را آقاي خامنه اي شما با آن دست چلاغتان كليك زده ايد ، ما را ديگر خيال ايستادن نيست ، پس تصور نكنيد در خيال خامتان كه ما محدود به بيانات آقاي موسوي هستيم كه مثلا توانسته ايد آن رادر حصر خانگي جلادان نگاه داريد .اينك هر يك از ما يك مير حسين است ، يك آزاده ، يك ايراني . از هم اكنون به همراه ساير سرداران و رانت خواران و جلادنتان به فكر جايي براي فرار باشيد كه بعيد مي دانم همان لبنان يا سوريه نيز پذيراي وجود نجستان باشد .

ما همچنان بر بي خشونت بودن مبارزه خود پافشاري مي كنيم . آقاي خامنه اي و دوستان جنايت كار ايشان ، مبادا كاري كنيد كه روزشمار عمرتان را محدود به همين ساعتها و روزها كنيد . كاري كه در عاشورا كرديد به معناي واقعي اعلان جنگ عليه مردم و مقدسات مردم و شكستن حرمتهاي مردم ايران بود . مبادا خيال كنيد كه صبر مردم تا بينهايت ادامه دارد .

مي توانيد به حماقتهاي خود ادامه دهيد و هيچ كس مانعتان نمي شود . ما تنها خواستيم اتمام حجتي با شما و جميع جنايتكاران سفاك و جلاد شما داشته باشيم !


بسم الله !

حرفي هم با آيت الشيطانهاي بزرگ نوري همداني و مصباح يزدي ، بيش از اين تقلا نكنيد ! جايي نمي يابيد براي رفتن و آن حجره هاي شيطاني اتان در شهر مقدس قم را نزديك است كه روي سرتان خراب كنيم . بعيد مي دانم آن سينه چاكان ولايت و تجاوز در آن روز به حمايت شما جيره خواران يزيد بيايند . نزديك است آن روز . بيش از اين چون خراني گير كرده در گل تقلا نكنيد آقايان ! سحر نزديك است .


حرفي هم با بسيجيان و نيروي انتظامي و سپاه ، هر كدام از شما را هستند بي شماراني كه مي شناسند و مي دانند داريد چه با جوانان اين مرز و بوم مي كنيد . پس خيال نكنيد مي توانيد با زدن ماسك يا كلاه كاسكت از شناسايي مردمان آزاده در امان باشيد . و خدا را شاهد مي گيريم فردا مفري نمي يابيد كه به خيالتان همراه اين حيوان صفتان بتوانيد از انتقام مردم برهيد . از هم اينك توبه كرده و به مردم سبز ايران بپيونديد . دستهاي سبز ايران بخشنده تر از جيره مواجب ناچيزي است كه با آن به شما پول خونتان را مي دهند . كمي عاقل باشيد . باور كنيد مي رسد هنگامه روزهايي كه ديگر راهي نداريد براي پيوستن به مردم !

والسلام !

احتمال دستگیری قریب‌الوقوع میرحسین موسوی - اما ما نمي گذاريم !

خبرهای رسيده به هواداران جنبش سبز در ايران، حاکی از آن است که عده‌ای قصد دارند پس از راه‌پيمايی فردا که به دعوت شورای هماهنگی تبليغات اسلامی برگزار می‌شود، در مقابل دفتر ميرحسين موسوی واقع در خيابان کارگر شمالی، کوچه فردوسی، دست به تحصن بزنند. اين تحصن با دو هدف صورت می‌گيرد: در مرحله‌ی نخست، تحت فشار قراردادن قوه‌ی قضائيه برای بازداشت ميرحسين موسوی و در صورت عدم موفقيت حمله به دفتر وی، تخريب و رساندن آسيب فيزيکی به موسوی.
بر اساس این اخبار دعوت به این تحصن با دو هدف صورت گرفته است:در مرحله اول، تحت فشار قرار دادن قوه قضائیه برای دستگیری میرحسین موسوی و در صورت عدم موفقیت حمله به دفتر ایشان، تخریب و رساندن آسیب فیزیکی به رهبر جنبش سبز ایران.

در پی حوادث دلخراش روز عاشورا و شهادت چندین نفر از هموطنانمان، طی دو روز اخیر شاهد بازداشت های گسترده ای بوده ایم.

خبرهای رسیده در چند ساعت گذشته حاکی از آن است که عده ای قصد دارند پس از راهپیمایی فردا که به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شده است، در مقابل دفتر میرحسین موسوی واقع در خیابان کارگر شمالی، کوچه فردوسی، دست به تحصن بزنند.

بر اساس این اخبار دعوت به این تحصن با دو هدف صورت گرفته است:در مرحله اول، تحت فشار قرار دادن قوه قضائیه برای دستگیری میرحسین موسوی و در صورت عدم موفقیت حمله به دفتر ایشان، تخریب و رساندن آسیب فیزیکی به رهبر جنبش سبز ایران.

آقای موسوی، فرمان آخر را بده! امير بيگلری

جناب آقای موسوی، رييس جمهور منتخب ايرانيان،

جنبش مردمی ايران که پس از انتخابات اخير رياست جمهوری شکل گرفت، روز های سختی را پشت سر گذاشته و امروز در لحظه ای تاريخی قرار دارد. در عاشورای امسال نقاب ريای حکومت و حکومتيان به طور کامل برداشته شد : هم ميهنانمان را کشتند، کتک زدند، دستگير کردند، ... در دو روز پس از عاشورا نيز فعالان سياسی بسياری را بر زندانيان سياسی قبلی افزودند. بار ديگر سرعت اينترنت را به حداقل رساندند، پيامک و تلفن را مختل کردند و پارازيت های راديو يی و تلويزيونی را چند برابر کردند. همه نشان از وحشت حکومت و اجرای نمايشنامه ای جديد از کودتاچيان است.

جنبش مردمی ايران همواره مسالمت آميز بوده و همچنان بر اين اصل پای می فشارد. امّا چه کنيم که هر چه شما نجيبيد و صادق و شريف، رقيب ملت ايران ناجوانمرد است و نا راست و ناپاک. صحنه، صحنه جنگ است، يکی از طرفين به شکل مدنی و آرام می جنگد، ديگری وحشيانه و خشن. مستان باده قدرت با مردم ايران همان می کنند که سربازان اسراييلی با مردم فلسطين.

جناب آقای موسوی،

خوب می دانيد که شخص شما نيز در وضعيت پر مخاطره ای قرار داريد. خوب می دانيد که حکومت مدعی دينمداری که در روز عاشورا چنين می کند، در روز های ديگر ابايی از هيچ جنايتی نخواهد داشت. خوب می دانيد که ا قليتی اسلحه به دست تا آنجا که می تواند، با اکثريت معترض بی رحمانه رفتار می کند. متأسفانه بايد گفت که کشور در معرض نوعی جنگ داخلی قرار گرفته است.

جناب آقای موسوی!
شما امروز در جايگاهی به غايت مهم قرار گرفته ايد : اکثريت مردم شما را رييس جمهور و نماينده خود می دانند. مرجع تصميم گيری جنبش مردمی ايران شما هستيد. امروز که قلم و کاغذی در اختيار داريد، چنان کنيد که نفس های حکومتی که به شماره افتاده را هر چه زودتر پايان بخشيد. با بيانيه ای قاطعانه بر چند نکته حساس تأکيد کنيد تا ملت ايران با کمترين هزينه پيروزی بر استبداد را برای آخرين بار جشن بگيرد :
۱) دعوت از کليه مردم برای اعتصابات عمومی (ادارات، مدارس، دانشگاه ها، مشاغل خصوصی، ...). با اين روش کسی در خيابان ها نخواهد بود که حکومتيان با آنها بر خورد کنند و به علت گسترده بودن حرکت، امکان اخراج و آزار و اذيت به حداقل می رسد.
۲) انتخاب رسمی و علنی رهبرانی در خارج از کشور که در صورت دستگيری احتمالی شما، عمل آنها حمل بر "خود رهبر بينی" نشود و بتوانند با موانع کمتری وظيفه رهبری خود را به سر انجام برسانند.
۳) مأمور کردن عده ای از متخصصان امر هم برای نوشتن قانون اساسی جديد و هم برای تدوين برنامه ای برای دوران گذار از اين حکومت به حکومت جديد.
۴) معرفی کابينه. به نظر من اين کار بايد همزمان با معرفی کابينه رييس جمهور انتصابی به مجلس انجام می گرفت. هم اکنون نيز با انجام اين کار هم عزم خود را در پاسداری از حقوق مردم نشان می دهيد و هم مردم آسوده خاطر خواهند بود که پس از سقوط حکومت فعلی، هرج و مرج کشور را فرا نمی گيرد.
۵) دعوت از نيروهای نظامی و امنيتی برای پيوستن به مردم.
۶) فراخوانی روحانيون خاموش يا کم کار در ماه های اخير برای حمايت از مردم.

جناب آقای موسوی،
من به عنوان يک ايرانی نگرانم. چنان کنيد که مردم را بيش از اين به خاک و خون نکشانند. مردم منتظر فرمان آخر شما هستند. امروز نيازمند جسارت سبزتان هستيم.

ستاد کودتا سرگردان در دور باطل بازداشت فعالان، صدوربیانیه و برگزاری تظاهرات

تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۸۸
بهار یکتا

شبکه جنبش راه سبز(جرس): در حالی که مردم حتی برای برپایی مراسم سوگواری مرجع تقلید خود با محدودیت های بسیاری رو به رو هستند و عزاداری آنان برای سالار شهیدان هم به خون کشیده می شود, شورای هماهنگی تبلیغات برای چندمین بار فردا در حمایت از دولت راه پیمایی برگزار می کند.

اخبار و گزارش های ماههای اخیر نشان از مضیقه شدید برای مردمی است که از برپایی مراسم دعا، احیا،تشییع، سوگواری و .... محروم هستند و حتی مراسم سنتی آنان بعلت خشونت و زورگویی افرادی که خود را جان نثار رهبر می نامند، به تعطیلی کشیده می شود. عده ای هر گاه اراده کنند، با مجوز و بی مجوز به خیابان می آیند. تمامی رسانه ها در خدمت آنان به دعوت می پردازند تا بلکه بتوانند چند هزار نفری را جمع کنند. آنها به خیابان می روند و به همه مقدسات مردم بی حرمتی می کنند و با توهین و اتهام و افترا به صاحبان اصلی انقلاب و جمهوری اسلامی مراسم خود را به پایان می رسانند و هیچ کسی هم برای آنان مزاحمتی ایجاد نمی کند. تمامی امکانات حکومتی برای چاپ و انتشار عکسها و تراکتهای رنگی در تیراژ وسیع در اختیارشان است و نیروی انتظامی در حد اعلای اقتدار امنیت تظاهر کنندگان را به عهده می گیرد و خون هم از بینی کسی نمی آید.



این گروه متشکل از بسیجیان، دانش آموزان مدارس، سربازان ، مقرری بگیران و تعدادی از مردم عادی را صداو سیما با هر زحمتی است پوشش خبری می دهد و جمعیت چند صد نفری آنان را میلیونی جلوه می دهد و رسانه های وابسته به حکومت با آب و تاب به درج گزارش ها می پردازند و سرمقاله های روزهای پیش خود را بعنوان سخنرانی خطیبان به چاپ می رسانند. از هیچ، همه می سازند و می خواهند به همه بباورانند که این ها همه " ملت " اند و علیه عده ای می شورند که همه " بیگانه" اند.



این گروه بزعم دولتیها "بیگانه" که خودجوش است، رسانه ای ندارد، جز همین پیامک ها ؛ دهان به دهان به هم اطلاع می دهند. با نظم به خیابانها می آیند؛ کسی امنیت آنها را به عهده نمی گیرد، بلکه همه نیروهای نظامی و انتظامی هم قسم می شوند که اینها بسلامت به خانه هایشان بازنگردند. به کسی توهین نمی کنند فریاد مرگ بر استبداد و دیکتاتور سر می دهند و ..............





باز هم منافقان



از همان روزهای اول حرکت خودجوش جنبش سبز، حامیان افراطی احمدی نژاد در یک اقدام هماهنگ تلاش گسترده ای را برای منتسب کردن حرکتهای مردمی به کشورهای بیگانه و گروههای مطرود سیاسی آغاز نمودند. انتشار اخبار دستگیری مجاهدین و کشف خانه های تیمی و سلاح و مهمات از همان ابتدا نشان از آن داشت که این بار نیز افرادی در وزارت اطلاعات و سپاه می خواهند با منحرف نمودن حرکت مردم، به سرکوب و ارعاب دوباره بپردازند.



اما بازماندگان " خودسر" های اطلاعات که ید طولایی در منافق یابی دارند و در هر رویدادی تنی چند از آنان را آماده به رکاب دارند تا بیاید و همه مسئولیتها را برعهده بگیرد، از پس از انتخابات 22 خرداد بی وقفه می کوشد تا حرکت مردم را باز به منافقان نسبت دهد، ولی هر چسبی به کار می برد و کارآیی ندارد. گستردگی اعتراضات مردم در شهرهای مختلف کشور به گونه ای بود که حتی برپایی جلسات اعترافات ساختگی و اقرار تنی چند از دستگیر شدگان به وابستگی به گروه های خارج از کشور و سلطنت طلب نتوانست ادعاهای آنان را به جایی برساند.





خودسرها شوکه شدند



شوک حضور مردم در مراسم تشییع پیکر پاک آیت الله منتظری در شهر مذهبی قم در حضور علما و مراجع قدرت تصمیم گیری را باز از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ربود. مردمی مومن و معتقد با شعارهایی هماهنگ و متحد با نظمی وصف ناپذیر، در سوگواری مرجع خود ناخواسته مانور قدرتی دادند که تمامی تبلیغات چند ماهه رسانه های حکومتی را نقش برآب کرد و حریف زخمی با تعطیلی مراسم ترحیم آن عالم ربانی سعی در جبران این ضربه داشت.



سیر حوادث یک هفته ای پس از مراسم تشییع نشان می دهد که همان " خودسر" ها، باز به حربه قدیمی خود متوسل شدند و سناریو " کارناوال عاشورا" را که در زمان انتخابات خاتمی با خفت و شکست روبه رو شده بود؛ یک بار دیگر به صحنه آوردند.



برای همه آنها که حضورسبز مرد م در روز عاشورا را دیدند، روشن است که مردم تنها همان شعارهایی را فریاد می کردند که امام شهیدشان در کربلا در مقابل لشکر تا بن دندان مسلح آل زیاد و آل مروان. اما این شبیه سازی آنقدر قافیه را بر افراطیون حامی حکومت تنگ کرد که بیانیه های از پیش آماده خود را که بنوعی برگردان سرمقاله ها و سخنان تکراری رسانه های حکومتی و سران سپاه و نزدیکان به فرقه مصباحیه است برای مقابله با این حرکت عظیم شاید بعنوان تک خال آخر خود به زمین زدند. سناریویی که منجر به دستگیری بیشتر نزدیکان به رهبران اصلاح طلب و فشار بیشتر بر جنبش سبز شد. کیهان ، رسالت، ایرنا،فارس، صدا و سیما، جامعه روحانیت، شورای نگهبان، جامعه مدرسین و ..... با جنجال فریاد واسلاما سر دادند و گفتند که صبر مردم تمام شده و باید که سران فتنه دستگیر شوند!!!





بازی با کارت های سوخته



در این اظهار نظرها بدون هیچ اشاره ای به شهادت مظلومانه هموطنان و زخمی شدن سوگواران سالار شهیدان بدست نیروهای تحت امر ولایت، " حرمت شکنی عده ای اغتشاش گرو آشوب طلب" محکوم شده است تا در فضا سازی مصنوعی ایجاد شده، حرکت شنیع و غیر قابل دفاع نیروهای امنیتی را تحت الشعاع قرار دهند. در این بیانیه ها بطور هماهنگ از حرکتی یاد شده است که در هیچ فیلم و عکس و گزارش منتشر شده ای از مراسم روز عاشورا مشاهده نشد. در این اعلام نظرها حتی شهامت بیان شعارها و خواسته های مردم نیست، اکتفا به کلی گویی در ساختار شکنی! اشاره به " کف و سوت ، رقص و پایکوبی " که نشان از همان اتفاقاتی است که در شهرک غرب در زمان انتخابات ریاست جمهوری خاتمی رخ داد، باز هم حکایت از شکست برنامه افراطیون دارد. اما این تحرکات نشان می دهد که ستاد کودتا براستی دیگر هیچ کارتی برای بازی در برابر بازیگران متبحر ایران زمین ندارد و ناچار است که با کارتهای سوخته خود بازی کند. بیانیه های تکراری در محکومیت امری که وقوع خارجی نداشت، دستگیری گسترده حامیان جنبش سبز، برگزاری راهپیمایی های طرفداران همه نشان می دهد که سرداران به آخر خط رسیده اند و در برابر خلاقیت مردم در خلق حماسه ها زانو زده اند.

هوشيار باشيم! حاكميت كودتا خواستار جنگ داخلي در ايران است

صبح سبز : پس از روزها انتظار صبح عاشوراي حسيني در ايران فرا ميرسد مردم عزادار كه از روزهاي پيش مي دانستند كه در اين روزهمه يك صدا فرياد هاي خشمشان را بر سر ديكتاتور و حاكميت كودتا خواهند كشيد به خيابان ها مي آيند و تظاهرات ضد ديكتاتوري و حاكميت كودتا به شكل وسيعي شكل مي گيرد . بديهي است عمال دولت كودتا كه از اين حركت يكپارچه به وحشت افتاده اند دست به كار شده و وحشيانه تر از دفعات پيشين شروع به حمله و ضرب و شتم معترضان عزادارميكنند ، شيشه ي اتومبيل ها و خانه هايي كه به مردم پناه داده اند را ميشكنند 8 تن از هم و طنانمان را شهيد و عده ي كثيري را مجروح مي كنند در پي اين اتفاقات خونين در روز عاشورا حاكميت شروع به باز داشت بسيار گسترده فعالان سياسي و حقوق بشر و روزنامه نگاران مي كند و با استفاده از رسانه هاي دروغ پردازي چون صدا و سيما و نشريات دولتي همه ي وقايع را وارونه تر از هميشه جلوه داده و سعي در تشويش اذهان عمومي كه دسترسي به رسانه ي آزاد ندارند و از چگونگي وقوع حوادث اخير بي خبرند دارد و با پنهان كردن اصل ماجرا سعي در سوق دادن اذهان عمومي به هتك حرمت عاشوراي حسيني دارند ولي سوال اينجاست هتاكان به حرمت عاشورا و خون امام حسين (ع)چه كساني هستند ؟

مردمي كه آزادگي را از مولايشان حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) آموخته اند و در دهاي امامشان را قبل از زخمهاي تنش شناخته اند و براي رساندن صداي اعتراضشان به خيابان ها آمده اند و در برابر ظلم و استبداد قيام كرده اند يا كساني كه در شب تاسوعاي حسيني به حسينيه جماران حمله ور شده و سعي در ارعاب عزاداران و به هم زدن مراسم عزاداري سيد و سالار شهيدان مي كنند ومزدوراني كه حتي در روز عاشورا به مردم بي دفاع رحم نكرده و آنها را به خاك و خون مي كشند ؟!

ما ايمان داريم كه شهداي هموطن روز عاشوراي تهران و ساير شهرستان ها به حضرت سيد الشهدا (ع) لبيك گفتند وبه مبارزه با يزيديان زمان برخاستند در روز محشر با مولايشان محشور خواهند شد .حقا كه آزاده اند و در راه آزادگي به شهادت رسيده اند.

مردم شريف ايران هوشيار باشيد كه اينبار كودتاچيان در صدد راه اندازي جنگ داخلي در كشور هستند و با پنهان كردن اصل ماجرا ي روز عاشورا در تهران سعي در نشر اكاذيب دارند تا مردم را بر عليه مردم بشورانند و خود از آبي كه گل آلود كرده اند به مقاصد شومشان دست يابند.

هشدار فاطمه کروبی : چنانچه اتفاقی برای من و خانواده ام رخ دهد مسئولیت آن با حکومت است

تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۸


از دست نیروهای لباس شخصی امنیت جانی نداریم

شبکه جنبش راه سبز (جرس): در روزهای اخیر به ویژه پس از تظاهرات عظیم مردم در روز عاشور و شهادت حدود 37 تن از هموطنانمان از جمله سید علی موسوی خواهرزاده میرحسین موسوی، محدودیت های فراوانی برای رهبران جنبش سبز پدید آمده است. از جمله برای مهدی کروبی که در چند ماه گذشته با حضور در برخی از راهپیمایی های اعتراضی روحیه مضاعفی به هواداران جنبش سبز داده بود.



در حصار محافظان



حسین کروبی فرزند ارشد مهدی کروبی در گفتگو با دویچه‌وله از خانه‌نشینی پدرش و کم کاری محافظان وی خبر داد و گفت:پدرم تقریبا نیمه حبس است. چند روز است که محافظانش او را این طرف و آن طرف نمی برند. آنها تحت فرمان نیروی انتظامی هستند و معلوم است از جایی دستور دارند. طوری شده که پریشب که می‌خواست روضه برود ، من او را با ماشین خودم بردم.



حسین کروبی با اشاره به خشم پدرش از مشاهده رفتار ماموران با مردم در روز عاشورا می‌افزاید: پدرم در تظاهرات خرداد سال ۴۲ شرکت داشته و می‌گوید از نزدیک کاخ مرمر رد شدیم و شعارهای تندی دادیم. می‌گفتیم خمینی خدا نگهدار تو، بمیرد دشمن خونخوار تو. اما آن روز چون عاشورا بود، نگهبانان کاخ و پلیس و ماموران امنیتی به ما کار نداشتند. تنها دو روز بعد بود که آمدند هم امام خمینی را گرفتند و هم دیگران را. آنها حرمت عاشورا را نگاه داشتند اما این‌ها نه.



مهدی کروبی، روز دوشنبه (هفتم دی‌ماه) در پیام تسلیتی به مردم، خشونت و خونریزی در روز عاشورا را گناه و مصیبتی بزرگ خواند و خطاب به مسئولان حکومتی گفت که اگر دین ندارید، لااقل آزاد مرد باشید.





از دست نیروهای لباس شخصی امنیت جانی نداریم

از سوی دیگر فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی که خود وی نیز سالها به عنوان چهره ای سیاسی شناخته شده است با نگارش نامه ای سرگشاده ضمن تاسف از برخورد برخی ازمسئولان برای هتک حرمت بزرگان نظام ، با اشاره به گفتار و رفتار برخی از مسئولان جهت تحریک نیروهای خودسر برای برخورد با مهدی کروبی نسبت به تامین امنیت خود و خانواده اش ابراز نگرانی کرد . وی در این نامه حکومت را مسئول هرگونه اتفاق احتمالی در برابر آنچه در قبال خانواده اش روی دهد خواند .





خانم کروبی در این نامه نوشت: سالها مبارزه کردیم که نهضت انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی به ثمر نشیند تا با استقرار نظام جمهوری اسلامی مردم ایران با اتکا به فرموده بنیان گذار جمهوری اسلامی ، خویش حاکم بر سرنوشتشان شوند ؛ اما اینک جای بسی تاسف است مردان و زنانی که روزهای نه چندان دور ماهها در این راه مبارزه کرده و زندان های ساواک و شکنجه و تبعید را تحمل کرده اند اینک در نظامی که خود برای به ثمر رساندش تلاش کرده اند منافق و ضد انقلاب خوانده شده و حتی از امنیت جانی در منزل شخصی خود برخوردار نیستند .



او افزود: امروز من فاطمه کروبی ، همسر شیخ مهدی کروبی که از همان اولین سال تشکیل زندگی مشترک و شروع مبارزه در عرصه حضور داشتم و از سال 42 همواره رنج دوری همسرم را تحمل کرده و فرزندانم سالهای طولانی از پشت میله های زندان و یا در تبعید با پدرشان ملاقات می کردند ، متاسفم از اینکه باید نامه ای بنگارم تا بگویم بعد از گذشت 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی اینک من و فرزندانم باید باز هم بیم آن داشته باشیم که شبانه به منزلم بیایند و امنیت من و خانواده ام را سلب کنند ، و این جای بسی تاسف است که اینک نه در رژیم پهلوی و نه از سوی نیروهای ساواک بلکه در نظام جمهوری اسلامی و از سوی نیروهای خودسری که نام انقلابی بر خود گذاشته اند چنین تهدید می شویم .





کروبی بیمی از زندان و شکنجه ندارد



دبیرکل مجمع بانوان همچنین نوشت: امروز که چنین نامه ای را می نویسم رسانه های وابسته به طیف فکری دولت محترم از بازداشت مهدی کروبی خبر دادند ، شایعه ای که از همان لحظه انتشارش در سطح گسترده پخش شد و فریاد های اعتراضی مردم را به همراه داشت ؛ ولی اینها غافل از آنند که شیخ مهدی کروبی سالهای سال در زندان های ساواک هرگونه شکنجه و خطری را در راه رسیدن به هدف با آغوش باز تحمل کرده ، اینک بیم آن ندارد که در نظام جمهوری اسلامی ایران به زندان رود ، ولی تنها متاسف و رنجور و نگران است از اینکه خود باید شاهد آن باشد در نظامی که سالها برای پیروزی آن رنج کشیده و بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی ، در مناصب عالی آن در جهت پیشبرد آرمان های اولیه انقلاب اسلامی و حفظ اصول و ارزشها و اندیشه امام خمینی (ره) حرکت کرده به جرم دفاع از حقوق شهروندی ، آزادی و حاکمیت مردم بر اجرای همه اصول قانون اساسی باید چنین برخوردی را تحمل کند .





مردم یا نیروهای لباس شخصی؟؟؟



همسر مهدی کربی افزود: اما در این وادی ، آنچه جای تامل دارد رفتار و گفتار مسئولانی است که به راحتی با اتکا به جایگاه خود هرسخنی را بر زبان می آورند ! دوشنبه شب وقتی شبکه دوم رسانه ملی را نگاه می کردم متاسف شدم از اینکه در میزدگرد برنامه خبری ساعت 10:30 برخی از مسئولان به راحتی شخصیت های مبارز و انقلابی را سران فتنه می نامند و با زیرکی اعلام می کنند که نیازی به برخورد مسئولان با این بزرگواران نیست بلکه مردم خود باید با آنها برخورد کنند و مردم این شرایط را تحمل نمی کنند ! و این اندیشه همان سخنی است که متاسفانه از زبان رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم که باید خود کارشناسی برای بررسی تامین امنیت در کشور باشد بیان می شود و البته در رسانه های مکتوب وابسته به این جریان بروز می کند و آنها تیترها و صفحات خبری خود را به بیان دیدگاه و سخنان وابستگان به این جریان اختصاص می دهند .





در ادامه این نامه آمده است: تکرار چنین سخنانی تنها این را به ذهن ها متبادر می کند که برخی از مسئولان قصد آن دارند تا به نیروهای خودسر و افرادی که در محافل خاصی آنها را آموزش داده اند تا هرگونه اعمال غیراخلاقی ، غیرقانونی و غیرشرعی را انجام دهند چراغ سبزی نشان دهند که تحت عنوان مردمی انقلابی ! می توانند خود به برخورد با بزرگان نظام که در اندیشه آنها سران فتنه هستند بپردازنند . هرچند که این روزها این نیروهای خودسر از هیچ کوششی برای هتک حرکت ساحت این بزرگان دریغ نکرده اند و در حاشیه هر مراسمی که برای ختمی و یا روضه ای در عزاداری امام حسین (ع) برپا شده بود با فحاشی ، شکستن شیشه های ماشین و سنگ پرانی به حریم این شخصیت های نظام هجوم برده اند .



اگر اتفاقی بیفتد..



فاطمه کروبی در ادامه نامه سرگشاده خود آورده است: بنابراین امروز لازم می دانم در برابر چنین تصمیماتی که از سوی برخی از مسئولان گرفته می شود اعلام کنم ، من و خانواده ام از هیچ گونه امنیتی در قبال هجوم شبانه نیروهای خودسر به منزل خود برخوردار نیستیم ، و قبل از آنکه هرگونه اتفاقی روی دهد هشدار می دهم چنانچه اتفاقی برای من و خانواده ام رخ دهد مسئولیت آن با حکومت خواهد بود ، و پس از آن لازم نیست که مسئولان امر وقت خود را صرف بررسی و شناسایی عاملان آن کنند .



امید است که با هوشیاری مسئولان امر غائله آشوب هایی که به واسطه جریانی تندرو ، متحجر و ضد انقلاب که اعتقادی به جمهوری اسلامی و مردم سالاری ندارند ، شکل می گیرد ختم شود و از تداوم هتک حرمت به شخصیت های نظام جلوگیری شود تا اینکه حرمت اصل جمهوری اسلامی محفوظ بماند

اختصاصی جرس / بولتن ویژه ایرنا: سی و هفت کشته در روز عاشورا در سراسر کشور

تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): مطابق خبر بولتن ویژه خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) تعداد کشته شدگان روز عاشورا در شهرهای مختلف ایران سی و هفت (37) نفر بوده است.




به گزارش خبرنگاران جرس از نقاط مختلف کشور شواهد قطعی نشان می دهد که هدایت تظاهرات به سمت خشونت و آتش زدن اتومبیل پلیس و ... از سوی مأموران حکومت برنامه ریزی شده بوده است.


روز عاشورا و پیش از آغاز تظاهرات یعنی حدود ساعت ده صبح تمام منطقه امام حسین تهران در تسخیر کامل نیروهای نظامی و لباس شخصی ها بود
درحالی که مردم در پیاده روها حضورداشتند. موتورسوارهای بسیج با باتوم مانور می دادند و با لبخند انگشتشان را به عنوان پیروزی به مردم نشان می دادند تا مردم را تحریک کنند.


خشونت با ضرب و شتم وحشیانه مردمی آغاز شد که حتی شعار هم نمی دادند و در پیاده روها راه می رفتند، همچین وحشیانه به اتومبیل هایی که در خیابان بودند حمله می کردند.


هدف از این برنامه آن بوده است که پس از عاشورا تبلیغات سهمگین و شدیدی را آغاز کرده و فضای لازم برای دستگیری گسترده فراهم آوردند تا به زعم خود "فتنه" را به طور کلی جمع کنند

اینجا ایران است /محدودیت های بی سابقه اطلاع رسانی در سرزمین آزادی های نزدیک به مطلق

سه شنبه, ۸م دی, ۱۳۸۸
کلمه:در کشوری که محمود احمدی نژاد رییس دولت حاضر برای آن ادعای آزادی نزدیک به مطلق را دارد،دسترسی به ساده ترین روش های اطلاع رسانی برای مردم با محدودیت شدید روبرو است. در کنار قطع موبایل،اینترنت ،پیامک،تحدید،تهدید و توقیف مطبوعات ،بازداشت خبرنگاران و روزنامه نگاران ارسال اخبار بر روی سایت ها هم تقریبا دیگر ناممکن شده است.

اینجا ایران است.”سرزمینی با آزادی های نزدیک به مطلق” البته به گفته محمود احمدی نژاد!

به گزارش کلمه متاسفانه در روزهای اخیر در پی حوادث رخ داده در عاشورای حسینی که منجر به شهادت تعدادی از هموطنان عزیزمان از جمله فرزند خواهر مهندس میر حسین موسوی و بی حرمتی به عزاداران حسینی در روز عاشورا شد، محدودیت شدید و بی سابقه ای برای جریان اطلاع رسانی ایجاد گردید تا برخی به زعم خود به هر نحوی که دوست دارند اخبار راست و دروغ را به ملت تحویل دهند.این محدودیت ها از شب عاشورا آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

محدودیت در اطلاع رسانی در شرایطی ادامه دارد که در روزهای اخیر جمع گسترده ای از فعالان سیاسی مدنی و روزنامه نگاران بازداشت شده و شنیده ها حکایت از وجود لیست صدها نفره دیگری برای ادامه بازداشت ها دارد.

سایت کلمه پیش از این با ارسال خبری در مورد اهداف برخی دربر پا کردن کارناوال عاشورا در روز جمعه و روز عاشورا خبر داده بود و به نظر می رسد در همین راستا و برای جلوگیری از اطلاع رسانی صحیح به مردم محدودیت های شدید برای جریان اطلاع رسانی در کشور ایجاد گردید.

البته دولتمردان فعلی از شب انتخابات ریاست جمهوری و حوادث پس از آن نشان داده اند که قبل و بعد از وقوع هر حادثه ای اولین کار آنها قطع کردن اینترنت ،جریان اطلاع رسانی و هرگونه کانال ارتباطی مردم با یکدیگر است.شیوه ای که خوشبختانه برایشان سودی هم در بر نداشته و صرفا تاییدی بر اقدامات خلاف قانون و تلاش های بی ثمر آنها بوده است.

سایت کلمه ضمن عذر خواهی از مخاطبین خود به دلیل مشکلاتی که در روزهای اخیر در ارسال به موقع و متناسب شرایط فعلی به دلیل حملات شدید به سایت از نقاط مختلف دنیا که ارسال خبر از نقاط مختلف جهان بر روی سایت را با مشکل مواجه کرده است اعلام می کند تمام تلاش خود را برای اطلاع رسانی شفاف و به هنگام به مخاطبان خود به کار خواهد گرفت و اجازه نمی دهد فعالیت خبری و اطلاع رسانی شفاف دچار اختلال گردد.

مخاطبین عزیز می توانند از طریق آدرس info@kaleme.com با ما در تماس باشند.

اختصاصی جرس / دفتر و بیت آیت الله العظمی منتظری در محاصره نیروهای لباس شخصی

تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۸


ورودیهای کوچه بیت و دفتر را مسدود کرده و گاها اقدام به پرتاب سنگ می کنند

جنبش راه سبز (جرس): در طی چند روز گذشته نیروهای لباس شخصی و بعضآ انتظامی دو سمت ورودی به کوچه دفتر و منزل مرحوم آیت الله العظمی منتظری را مسدود کرده اند.

یکی از نزدیکان آیت الله العظمی منتظری به خبرنگار جرس گفت: از رفت و آمد آزادانه افراد به بیت و دفتر آیت الله العظمی منتظری جلوگیری به عمل می آورند مدام شعارهای بسیار توهین آمیز سر می دهند و گاهی نیز اقدام به پرتاب سنگ به سوی بیت و دفتر می کنند.


وی در خصوص برخی شایعات مطرح شده درباره حمله و پلمپ دفتر آیت الله العظمی منتظری گفت: تا کنون وارد دفتر نشده اند

حمله همزمان آشوبگران به مسجد قبا، حوزه علمیه اباصالح و بیت آیت الله دستغیب

تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): مطابق خبر بولتن ویژه خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) تعداد کشته شدگان روز عاشورا در شهرهای مختلف ایران سی و هفت (37) نفر بوده است.




به گزارش خبرنگاران جرس از نقاط مختلف کشور شواهد قطعی نشان می دهد که هدایت تظاهرات به سمت خشونت و آتش زدن اتومبیل پلیس و ... از سوی مأموران حکومت برنامه ریزی شده بوده است.


روز عاشورا و پیش از آغاز تظاهرات یعنی حدود ساعت ده صبح تمام منطقه امام حسین تهران در تسخیر کامل نیروهای نظامی و لباس شخصی ها بود
درحالی که مردم در پیاده روها حضورداشتند. موتورسوارهای بسیج با باتوم مانور می دادند و با لبخند انگشتشان را به عنوان پیروزی به مردم نشان می دادند تا مردم را تحریک کنند.


خشونت با ضرب و شتم وحشیانه مردمی آغاز شد که حتی شعار هم نمی دادند و در پیاده روها راه می رفتند، همچین وحشیانه به اتومبیل هایی که در خیابان بودند حمله می کردند.


هدف از این برنامه آن بوده است که پس از عاشورا تبلیغات سهمگین و شدیدی را آغاز کرده و فضای لازم برای دستگیری گسترده فراهم آوردند تا به زعم خود "فتنه" را به طور کلی جمع کنند

اختصاصی جرس / حمله سازمان يافته لباس شخصي ها به دفاتر آيت الله صانعي

تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): دفاترآيت الله صانعي در شهرهاي تهران، مشهد، کرمان، ساري، گرگان و شيراز مورد هجوم افراد لباس شخصي قرار گرفت.




گزارشهاي موثق از اين شهرها حاکي از آن است که اين افراد ضمن هتاکي به ساحت مرجعيت شيعه و سر دادن شعارهائي عليه اين مرجع تقليد، ضمن تخريب تابلوهاي اين دفاتر اقدام به سنگ پراني و خرد کردن شيشه هاي اين دفاتر نمودند .


اين گزارش مي افزايد: در شهر مقدس مشهد حمله سازمان يافته لباس شخصي ها طي دو روز پياپي و در حضور مأموران امنيتي صورت پذيرفته است در کرمان نيز دفتر اين مرجع تقليد دو مرتبه مورد هجوم و هتاکي افراد لباس شخصي قرار گرفته است .


اين گزارش مي افزايد: افراد لباس شخصي در شهر قم نيز امروز سه شنبه با انجام يک راهپيمايي اعلام نشده و تجمع در مقابل دفاتر آيات عظام مکارم شيرازي و سبحاني خواستار موضع گيري آنها در خصوص وقايع ظهر عاشوراي تهران و صدور بيانيه توسط آنها شده اند . گزارشها حاکي از آن است که عليرغم حضور افراد لباس شخصي در مقابل بيوت آيات عظام وحيد خراساني و صافي گلپايگاني و موسوي اردبيلي و تقاضاي صدور بيانيه توسط آنها، با درخواست منفي اين مراجع روبه رو شده اند.

بیانیه فراکسیون خط امام مجلس درباره حوادث روز عاشورا

سه شنبه, ۸م دی, ۱۳۸۸
کلمه:فراکسیون خط امام(ره)مجلس: امام فرموده بودند پس از من به احتمال قوی برای انتقام‌جویی از من به بعض نزدیکان و دوستانم تهمت‌هایی بزنند و به صورت دفاع از من، انتقام مرا از آنها بگیرند

به گزارش پارلمان نیوز در پی جسارت‌های چند روزه اخیر به سالار شهیدان و امام راحل، فراکسیون خط امام(ره)مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از سکوت مسئولان، رسانه ملی و دلسوزان جریان اصولگرا در این رابطه، تاکید کردند که دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی درخصوص گروههای سازمان‌یافته که بعضا مورد حمایت غیررسمی بوده و در اقدامات غیرقانونی خود از مصونیت قابل توجهی برخوردار هستند برخورد جدی به عمل آوردند.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة

نهضت حسینی در طول تاریخ اسلام و تشیع همواره الهام‌بخش امت اسلامی برای مبارزه با ظلم و تامین‌کننده عزت و سربلندی ملت بزرگ ایران بوده است و انقلاب اسلامی ملت ایران به جد وامدار آموزه‌های محرم و عاشورا می باشد. ولی عاشورای امسال در فضای پرتنش سیاسی کشور حال و هوای دیگری یافت و پس از حرکت های مشکوکی که در آستانه این ماه پیروزی خون بر شمشیر در اهانت به امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی صورت گرفت (که علیرغم امکانات وسیع دستگاه‌های امنیتی و اعلام مقامات قضایی درخصوص دستگیری عوامل آن متاسفانه هیچگاه به مردم معرفی نشدند) و متعاقبا شاهد حمله تعدادی افراد سازمان‌یافته به حسینیه جماران در شب عاشورا و حین برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان بودیم که هم به امام حسین (ع) و هم به امام خمینی (ره) جسارت شد و در مقابل این جسارت و هتک حرمت به مقدسات مردم و امام، متاسفانه شاهد هیچگونه عکس العملی از سوی مسئولان و رسانه ملی و دلسوزان جریان اصولگرا نبودیم.

بی تفاوتی و سکوت در مقابل این قانون‌شکنی‌ها و عدم امکان ابراز نظر به اقشاری که ضمن پایبندی به ارزشهای اسلام و انقلاب انتقاداتی به وضع موجود داشتند، زمینه‌ساز حوادث تلخی شد که عده‌ای معدود با سوء‌ استفاده از التهابات سیاسی در روز عاشورا دست به حرکتهای ساختارشکنانه بزنند و با مداخله گروهها و افراد غیرمسئول تعدادی از هموطنان بیگناه کشته و مجروح گردیدند.

فراکسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی ضمن اعتقاد راسخ به نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه و ابراز تاسف از قانون‌شکنی‌هایی که از یک‌سو به نام طرفداری از اسلام، امام حسین (ع) و امام خمینی و از سوی دیگر جمعی ساختارشکن صورت گرفته و می‌گیرد بر ضرورت ریشه یابی دقیق و غیرجانبدارانه این حوادث در جهت تامین منافع ملی و وحدت جامعه تاکید می‌نماید. در این راستا:

۱٫لازم است رسانه ملی که متاسفانه در چندماه گذشته عملکردی قابل انتقاد و برخلاف مصالح ملی و معیارهای عدالت و بی‌طرفی نشان داده است، ضمن گزارش صادقانه همه ابعاد حوادث اخیر، از فضاسازی یکسویه و متناسب با خواست و اراده عناصر افراطی اجتناب نموده و فضای لازم را برای طرح نظرات و دیدگاههای مختلف فراهم نماید.

۲٫ از دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی انتظار دارد درخصوص گروههای سازمان یافته که بعضا مورد حمایت غیررسمی بوده و در اقدامات غیرقانونی خود از مصونیت قابل توجهی برخوردار هستند و در زمینه‌سازی حوادث اخیر نقش غیرقابل انکاری داشته اند برخورد جدی به عمل آورده و ماهیت آنها را برای مردم روشن نمایند.

۳٫ به مسئولان امنیتی و قضایی کشور هشدار می‌دهیم از هرگونه جهت‌گیری یک جانبه و افراطی در برخورد با رقبای سیاسی و منتقدان دولت و دستگیری گسترده دلسوزان نظام و انقلاب به بهانه‌های مختلف اجتناب نموده و به این نکته تلخ در گفتار حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ ۲۳/۸/۱۳۶۱ ”۲۷ محرم‌الحرام ۱۴۰۳“ به عنوان یک هشدار جدی توجه نمایند که فرمودند:”احتمال قوی می‌دهم که پس از من برای انتقام‌جویی از من به بعض نزدیکان و دوستانم تهمت‌ها که من آنرا ناروا می‌دانم بزنند و به آتشی که باید مرا بسوزانند آنان را بسوزانند و احیانا به صورت دفاع از من انتقام مرا از آنها بگیرند.“

به رغم ادعاهای سردار رادان / فیلمی از زیر گرفتن مردم توسط خودروهای نیروی انتظامی در عاشورای تهران

شبکه جنبش راه سبز (جرس): در حالی احمد رضا رادان فرمانده انتظامی تهران بزرگ شب گذشته در تلوزیون مدعی شد که کشته شدن دو تن از شهدای عاشورای تهران، در اثر تصادف با خودروی ناشناس خبر داده بود. تصاویر ضبط شده از سوی مردم با گوشی تلفن همراه نشان دهنده آن است که این خودروها متعلق به پلیس بوده است همچنین این تصاویر نشان می دهند که زیر گرفتن مردم معترض در خیابانها نه حادثه ای تصادفی بلکه اقدامی عمدی بوده است.

لینک دانلود برای موبایل
http://www.4shared.com/file/184078499/3cb7d43b/zirkardan_mardom_tavasot_mamor.html

لینک دانلود برای کامپیوتر
http://www.4shared.com/file/184077264/9970d8ad/zirkardan_mardom_tavasot_mamor.html

فراخوان جمع آوری منظم اسناد جرائم جمهوری اسلامی

با توجه به اهمیت جمع آوری و تنظیم مستند مدارک انجام انواع مختلف جرم ها توسط جمهوری اسلامی بر علیه مردم ایران، به تمام دوستان پیشنهاد میشود شخصا به جمع آوری منظم و مستند اینگونه موارد بپردازند.

این مواردعلاوه بر گردآوری عکس، ویدئو و اخبار خشونتها و جرایم نیروهای انتظامی و لباس شخصی، همچنین شامل کپی برداری از محتویات اعلانات، بیلبوردهای تبلیغاتی، خبرنامه های سازمانی، روزنامه های رسمی و غیره، و نیز شامل ثبت اظهاراتی از قبیل صحبتهای مسئولان و دیگر افراد مربوط به نیروهای دولتی میباشد که از رسانه های رسمی دولت، از قبیل رادیو و تلویزیون پخش میگردند و گروههای خاصی از مردم را به خشونت و حتی خونریزی تشویق و ترغیب میکنند.

این نوع اظهاراتی که از سوی مراجع خبررسانی رسمی از قبیل رادیو و تلویزیون پخش میشوند بدون شک در آینده میتوانند و باید به عنوان مدرک و شواهد حقوقی در دادگاهها علیه این دولت مورد استفاده قرار بگیرند، و با توجه به گذرا بودن این موارد دوستانی که امکانش را دارند بایستی سعی کنند تا از طریق ضبط صوت و تصویر، یا حد اقل یادداشت گرفتن دقیق از نام گوینده ها و محتوای سخن آنان و نیز زمان و تاریخ دقیق پخش اینگونه برنامه ها و سخنان به اجرای عدالت و برقراری دادگاههای حقوقی صحیح و عادلانه در آینده کمک کنند.

اختصاصی جرس / زخمی شدن ده دانشجو در درگیری های امروز دانشگاه علم و صنعت

تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): بیش از ده دانشجو در درگیری های امروز دانشگاه علم و صنعت زخمی شده اند که برخی از آنها به بیمارستان منتقل شده اند.

به گزارش خبرنگار جرس در تهران، دانشجویان هوادار جنبش سبز دانشگاه علم و صنعت به روال هر هفته که سه شنبه ها در حمایت از این جنبش راهپیمایی اعتراضی برگزار می کردند، امروز نیز چنین تجمعی را برگزار کردند. اما این بار از روز گذشته بسیج نیز فراخوانی داده بود که امروز سه شنبه آنها نیز تجمعی را برگزار خواهند کرد.

امروز تجمع هر دو گروه شکل گرفت، دانشجویان هوادار جنبش سبز که قریب به هزار و پانصد نفر بودند و دانشجویان بسیجی که حدود صد و پنجاه نفر بودند. هر دوگروه شعارهای خود را سر می دادند که به طور ناگهانی حدود هزار نفر لباس شخصی و بسیجی با چوب و چماق و با شعار "حیدر حیدر" و "ماشالله حزب الله" به سمت دانشجویان معترض حمله کردند در این حمله حدود ده دانشجو به شدت زخمی شدند که برخی از آنها به بیمارستان منتقل شدند. همچنین دانشجویان می گویند که بین ده تا پانزده تن از دانشجویان نیز توسط نیروهای لباس شخصی ربوده شده اند.

آرشیو

برچسب‌ها