با این همه ظلمی که سیاهی کرده است .... تردید ندارم که خدا هم سبز است !!!

آخرین اخبار

۱۳۸۸ دی ۱۵, سه‌شنبه

ای که در کشتن ما هیچ مدارا نکنی..


زبان سبز : می خواستیم از  هم جدا شویم . من بچه ام را می خواستم و طلاق  و البته مهریه ام  را . او هم بچه اش را می خواست و طلاق  و مهریه را هم نداشت بدهد . دادگاه رفتیم . قاضی ِ پرونده  وقتی فهمید به توافق نمی رسیم ، یک نوبت چهار  ماهه برای ثبت ِ طلاق  به ما داد  .
اعتراض کردم : چها ر ماه دیگر ؟ ولی آقای قاضی  این  نوبت خیلی دیر است  . دیرمان می شود .
قاضی سرش را بالا گرفت : اما این یک نوبت نیست !  این یک فرصت است . فرصتی برای آشتی  .
سکوت ِ من را که دید ،  ادامه داد : برای جدایی عجله ای نداشته باش دخترم  .دیر نمی شود . برای بعضی چیزها هیچ وقت دیر نیست …

این داستان ِ زندگی ِ خودم نیست . خاطره ی دوستی است که هنوز هم  فرصتی برای جدایی پیدا نکرده است . آن قاضی سربلند و آن  فرصت ِ چهار ماهه ، زندگی را به او ، همسرش و فرزندش  برگرداند . بعدها فهمیدم که این فرصت چهارماهه را به ، همه می دهند . یک جورایی قانونی است در سیستم قضایی ایران . مبنای ِ اسلامی و شرعی هم دارد . در  سنت  اسلامی طلاق امر پسندیده ای نیست  و به تعبیر قرآن،   طلاق عرش خدا را می لرزاند . البته ، قرآن در خصوص ِ کشتن آدم ها هم  تعبیر جالبی  دارد . کشتن  یک انسان بی گناه  را معادل با کشتن همه ی انسان های روی زمین می داند .
اینها را گفتم تا  نمایندگان مجلس که می خواهند به طرح اعدام پنج روزه  رای دهند ،  توجه داشته باشند ، قانونی که برای طلاق چهارماه فرصت می دهد ، برای اعدام نباید به پنج روز قناعت کند . البته برای  امثال ِ حسینیان که طراح این طرح بوده است  ،  کشتن ِ سریع  آدم ها  اشکالی ندارد ، چون به قول خودش روزگاری قاتل بوده است و قبلا هم از این کارها کرده است . به تعبیر قرآن ، کشتن یک انسان با کشتن همه  انسان ها یکی است ،  یعنی امثال حسینیان آب از سرشان گذشته است و نگران چیزی نیستند .اما  بقیه ی نمایندگان مواظب ِ خود باشند که  سرشان زیر آب نرود و دستشان به خون بی گناهی آلوده نشود .
به قول ِ حافظ :
ای که در کشتن ما هیچ مدارا نکنی      سود و سرمایه بسوزی و محابا نکنی
دردمندان بلا زهر هلاهل دارند       قصد این قوم خطا باشد هان تا نکنی
منبع : خودنویس نویسنده : سارا زرتشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

شما مي توانيد با انتقادات يا پيشنهادات خود ما را در انجام كاري كه مي كنيم يعني اطلاع رساني ياري نمائيد .
با تشكر - فرداي ايران

آرشیو

برچسب‌ها