با این همه ظلمی که سیاهی کرده است .... تردید ندارم که خدا هم سبز است !!!

آخرین اخبار

۱۳۸۸ آذر ۲۲, یکشنبه

محاکمه قریب‌الوقوع چندفرمانده ناجابرای کهریزک


یکشنبه, ۲۲م آذر, ۱۳۸۸
کلمه: سایت خبری پرچم نوشته است:پس از فاجعه کهریزک که موجب کشته شدن چهار نفر از دستگیر شدگان و زخمی و مجروح شدن تعداد زیادی از آنان شد پیگیری های مسئولان قوه قضائیه و تاکیدات رهبر انقلاب در این باره سبب شده تا طی روزهای آینده اولین جلسه دادگاه متهمان کهریزک برگزار شود.
با توجه به در میان بودن نام چند تن از مسئولان نیروی انتظامی و نیز چند مقام سابق قضایی خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که رئیس قوه قضائیه در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری دستورات و حمایت قاطعی را از دستگاه های ذی ربط به عمل آورده و دادسرای نیروهای مسلح با قاطعیت و جدیت تمام در حال رسیدگی به پرونده چند تن از فرماندهان دخیل در این حادثه است. به گونه ای که قاطعیت به کار رفته از سوی بازپرس پرونده سبب شده تا برخی مقامات نیروی انتظامی از چنین برخوردهایی گلایه کنند که همین امر سبب شده تا حمایت و رضایت مسئولان ارشد دستگاه قضایی از روند رو به جلوی پرونده مشخص شود. چرا که دلیل اصلی نارضایتی های برخی مسئولان ناجا ، شفافیت مسئولان پرونده و نیز جدیت آنها در اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و عملی کردن دستورات رئیس قوه قضائیه بوده است که بدون در نظر داشتن رتبه و جایگاه متهمان پرونده به بازجویی و تکمیل تحقیقات از آنها اقدام کرده اند.
از سوی دیگر، تعدادی از متهمان دخیل در پرونده کهریزک برای فرار از قاطعیت دستگاه قضائی در میان برخی دیگر از شکات پرونده شایعه کرده اند که مدعیان اصلی شکایت و تعقیب متهمان کهریزک مانند دکتر روح الامینی از شکایت خود انصراف داده و رضایت داده اند که پیگیری ها نشان داد چنین موضوعی صحت نداشته و خانواده قربانیان کهریزک مصمم تر از قبل به پیگیری شکایت خود در دستگاه قضائی مشغولند.
شنیده های خبرنگار “پرچم” حاکی از آنستکه روند پیگیری پرونده در دستگاه قضائی با جدیت تمام در حال ادامه است و طی روزهای آینده اولین جلسه دادگاه متهمان کهریزک برگزار خواهد شد. و در این میان شکات اصلی پرونده تقاضای برگزاری علنی دادگاه را کرده اند.
اما بر خلاف عملکرد مثبت دستگاه قضائی، نشانی از اقدام نهادها و اشخاص متهم این پرونده در دست نیست تا به مانند بسیاری از کشورهای دنیا با اقداماتی چون استعفا، عزل، توبیخ و یا معذرت خواهی کمی از التهابات این پرونده کاسته شود.
گفتنی است با عنایت به به نتیجه رسیدن قریب الوقوع این پرونده در دستگاه قضائی و عملکرد مثبت بازپرس مربوطه تلاش ها و رایزنی های بسیاری انجام شده تا تغییراتی در روند پیگیری پرونده به وجود بیاید که با عکس العمل شدید و منفی رئیس قوه قضائیه و حمایت وی از بازپرس پرونده این تلاش ها اثر بخش نبوده و پرونده جنجالی کهریزک به زودی نتایج امیدوار کننده ای به همراه خواهد داشت.
گفتنی است که در کنار اتهامات وارده به چند تن از مسئولان نیروی انتظامی گزارشی در شماره ۱۱ هفته نامه پنجره درباره وقایع کهریزک منتشر شد و قاضی مرتضوی دادستان سابق تهران متهم به عدم تبعیت از فرمان رهبری در تعطیلی فوری این بازداشتگاه شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

شما مي توانيد با انتقادات يا پيشنهادات خود ما را در انجام كاري كه مي كنيم يعني اطلاع رساني ياري نمائيد .
با تشكر - فرداي ايران

آرشیو

برچسب‌ها