با این همه ظلمی که سیاهی کرده است .... تردید ندارم که خدا هم سبز است !!!

آخرین اخبار

۱۳۸۸ آذر ۳, سه‌شنبه

روز 16 آذر در دانشگاهها محصور نشویم

ویژگی یا تفاوت حرکت اعتراضی در روز ١۶ آذر با سایر حرکتها در این است که از دانشگاه سرچشمه می گیرد و با مناسبتی که در دست رژیم باشد همزمانی ندارد. حرکتی کاملا مستقل. همین استقلال از چند جهت آن را شکننده می کند و همچنین نیازمند محاسباتی دقیق برای بالا بردن سطح تاثیرگذاری است.
به دلیل اینکه مناسبتی که رژیم و طرفداران آن نیز در آن شرکت داشته باشند در کنار آن وجود ندارد، حفاظ ایمنی حرکتهای قبلی برداشته شده است. برای همین رژیم نیز امیدوار است که در این روز با به خشونت کشیدن راهپیمایی، انتقام خود را از حرکتهای قبلی بگیرد. باور کودتاچیان این است که چون در روز ١۶ آذر طرفداران آنها در خیابان نیستند (به جز بسیجیان و نیروهای سرکوبگر) هرگونه اقدامی صورت گیرد، خبر آن بین مردم چندان انتشار نخواهد یافت.
مساله دیگر، گستردگی دانشگاههاست. شاید برای نخستین بار تمامی شهرستانها در این روز به جنبش درآیند. این مساله نیز باعث نگرانی رژیم می شود. بنابراین سعی می کند حرکت را در محدوده دانشگاه محدود و محصور کند تا از تاثیرات آن بکاهد. همچنین از این طریق بتواند کنترل بیشتری بر حرکتها داشته باشد.
بهترین روش در این میان برای جنبش سبز در این روز این است که از یک سو از هرگونه خشونت بپرهیزد. خشونت در این روز بهانه به دست سرکولبگران خواهد داد تا راحت تر و توجیه پذیرتر به سرکوب بپردازد. بنابراین از هرگونه دعوت به خشونت یا همراه شدن با کسانی که شعار خشونت می دهند بپرهیزید.نمی خواهیم بهانه سرکوب بیشتر پدید آید و آتش جنبش به خاموشی گراید.
از سوی دیگر نباید در دانشگاهها محصور شد. دانشجویان اگر هم حرکت خود را در این روز در دانشگاهها آغاز می کنند، باید بسرعت به خیابانها منتقل کنند. در خیابان از یک طرف جنبه های تبلیغی بهتری پیدا می کند و از سوی دیگر در صورت برخورد رژیم- که سابقه نشان داده حتما اتفاق می افتد- امکان مانور بیشتری برای معترضان وجود خواهد داشت و می توانند به کوچه ها و خیابانهای اطراف سرازیر شوند.
نکته دیگری که همگی باید بدان توجه داشته باشیم این است که این حرکت اگرچه در روزی برگزار می شود که نام دانشجو بر خود دارد، تنها متعلق به داشنجویان نیست. بنابراین باید تمامی مردم را برای این حرکت اعتراضی فراخواند.
امیدوار باشید. پبروزی نزدیک است .
به نقل از وبلاگ كمي تا قسمتي ابري

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

شما مي توانيد با انتقادات يا پيشنهادات خود ما را در انجام كاري كه مي كنيم يعني اطلاع رساني ياري نمائيد .
با تشكر - فرداي ايران

آرشیو

برچسب‌ها